Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvordan gikk det? ☺️

Anonymkode: bfa60...068

Jeg tror det gikk fint, de spurte om oppsigelsestid- om jeg kunne starte tidligere og at det var hyggelig å hilse på meg,. 

Danket ut over 80 søkere, så stolt er jeg uansett.:)

Anonymkode: 07f33...905

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har akkurat fått tips om at drømmejobben min blir ledig fra august og venter bare på at stillingen skal utlyses så jeg kan søke på den. Har søkt på tilsvarende stilling i andre avdelinger av samme firma to ganger tidligere og kom til intervju begge gangene, men nådde ikke opp.

Den ene gangen ble jeg danket ut av en intern søker og gangen etter var det en med mer erfaring enn meg som trakk det lengste strået. Nå krysser jeg fingrene for at "third time's the charm" og håper det går veien denne gangen.🤞

Anonymkode: 0100d...18a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har akkurat fått tips om at drømmejobben min blir ledig fra august og venter bare på at stillingen skal utlyses så jeg kan søke på den. Har søkt på tilsvarende stilling i andre avdelinger av samme firma to ganger tidligere og kom til intervju begge gangene, men nådde ikke opp.

Den ene gangen ble jeg danket ut av en intern søker og gangen etter var det en med mer erfaring enn meg som trakk det lengste strået. Nå krysser jeg fingrene for at "third time's the charm" og håper det går veien denne gangen.🤞

Anonymkode: 0100d...18a

Heier på deg. Hvilken sektor er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har akkurat fått tips om at drømmejobben min blir ledig fra august og venter bare på at stillingen skal utlyses så jeg kan søke på den. Har søkt på tilsvarende stilling i andre avdelinger av samme firma to ganger tidligere og kom til intervju begge gangene, men nådde ikke opp.

Den ene gangen ble jeg danket ut av en intern søker og gangen etter var det en med mer erfaring enn meg som trakk det lengste strået. Nå krysser jeg fingrene for at "third time's the charm" og håper det går veien denne gangen.🤞

Anonymkode: 0100d...18a

Masse lykke til😁Du klarer det nå

Anonymkode: 790bc...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Masse lykke til😁Du klarer det nå

Anonymkode: 790bc...07d

Kommunikasjon og mediebransjen👍

Anonymkode: 790bc...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hobbykokken skrev (44 minutter siden):

Heier på deg. Hvilken sektor er dette?

Kommunikasjon og mediebransjen 

Anonymkode: 790bc...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommunikasjon og mediebransjen 

Anonymkode: 790bc...07d

Spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hobbykokken skrev (2 timer siden):

Heier på deg. Hvilken sektor er dette?

Takk. Varehandel. Stillingen ble utlyst i dag og jeg kjenner kontaktpersonen fra før, jobbet for ham for noen år siden. Håper det kan telle i min favør, han var fornøyd nok med innsatsen min den gangen til å stille som referanse da jeg søkte meg videre.

Anonymkode: 0100d...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg tror det gikk fint, de spurte om oppsigelsestid- om jeg kunne starte tidligere og at det var hyggelig å hilse på meg,. 

Danket ut over 80 søkere, så stolt er jeg uansett.:)

Anonymkode: 07f33...905

Jeg fikk svar: de takket for en hyggelig samtale men at jobben gikk til en annen søker. Vurderer å høre hvorfor jeg ikke fikk den. Ble skikkelig irritert faktisk, bruker tid, ressurser og spør om referanser ( synes det er litt kjipt å si til dem at jeg ikke fikk jobben )

Får høre jeg er så dyktig i jobben min og får videre jobb som vikar overalt, også private meldinger, men fast stilling:nei, får avslag.

Anonymkode: 07f33...905

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg fikk svar: de takket for en hyggelig samtale men at jobben gikk til en annen søker. Vurderer å høre hvorfor jeg ikke fikk den. Ble skikkelig irritert faktisk, bruker tid, ressurser og spør om referanser ( synes det er litt kjipt å si til dem at jeg ikke fikk jobben )

Får høre jeg er så dyktig i jobben min og får videre jobb som vikar overalt, også private meldinger, men fast stilling:nei, får avslag.

Anonymkode: 07f33...905

Men sånn er der jo når man søker jobb, det kan alltid være en som er bedre kvalifisert eller passer bedre inn enn deg. De tar ikke hensyn til forberedelsene du har gjort før intervjuet, da måtte de gitt mange jobb da. 

Anonymkode: 984b7...1d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg fikk svar: de takket for en hyggelig samtale men at jobben gikk til en annen søker. Vurderer å høre hvorfor jeg ikke fikk den. Ble skikkelig irritert faktisk, bruker tid, ressurser og spør om referanser ( synes det er litt kjipt å si til dem at jeg ikke fikk jobben )

Får høre jeg er så dyktig i jobben min og får videre jobb som vikar overalt, også private meldinger, men fast stilling:nei, får avslag.

Anonymkode: 07f33...905

Det var synd :( Jeg ville absolutt spurt, ja! 

Anonymkode: bfa60...068

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var synd :( Jeg ville absolutt spurt, ja! 

Anonymkode: bfa60...068

Ja, men samtidig høres det så bittert ut, men men. 

Anonymkode: 07f33...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men samtidig høres det så bittert ut, men men. 

Anonymkode: 07f33...905

Tenker de må tåle at man spør når de ikke sier hva grunnen til at den andre ble valgt. 

J

Anonymkode: 130c9...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder på å søke på jobber, men jeg mister motivasjonen og sitter å gråter nå. Jeg orker ikke rett og slett. Jeg får ikke til noe som helst. Trenger litt oppmuntring. 

Anonymkode: 06cd8...6ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg holder på å søke på jobber, men jeg mister motivasjonen og sitter å gråter nå. Jeg orker ikke rett og slett. Jeg får ikke til noe som helst. Trenger litt oppmuntring. 

Anonymkode: 06cd8...6ef

I feel you. Føler seg helt motløs. Ekstra tøft nå med så mange arbeidsløse i Norge. 

Hvor lenge har du søkt og har du kommet til intervju? 

Anonymkode: 130c9...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler så utrolig med dere som har denne problemstillingen. Det gjør også at jeg blir enda mer bevisst på hvor heldig jeg har vært, som har fått begge de to jobbene jeg har søkt på i mitt 20+ lange yrkesliv.

En dag håper jeg å rykke opp til lederstilling med ansvar for ansettelser. Da skal jeg ha dere i bakhodet!

Beklager om det virker idiotisk av meg å skrive her, men jeg mener virkelig det når jeg sier jeg føler med dere. Jeg kan ta og kjenne på den frustrasjonen, og jeg kan lett forestille meg at jeg kunne vært i den situasjonen - jeg har bare hatt en grei dose flaks.

Stå på, plutselig har dere også flaks. Eller får muligheten til å vise hvor flinke dere faktisk er. Det er bare det å få den lille muligheten, så er jeg sikker på det ordner seg ❤️ 

Anonymkode: 627c6...4a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rosmarin(ert) skrev (På 6.5.2021 den 14.31):

Tre forskjellige personer sendte meg jobbannonsen fordi den fikk dem til å tenke på meg. Jeg leste den, og tenkte "YES! Denne har navnet mitt på seg!"

...jeg ble ikke en gang innkalt til intervju, fikk bare et avslag på e-post, og jobben ligger fortsatt ute, så de kan jo ikke ha vurdert meg en gang. Trodde ikke jeg hadde så dårlig selvinnsikt.

Det samme har jeg tenkt et par ganger de siste månedene. Også har jeg brukt god tid på å skrive søknaden, sendt også fått avslag uten å bli kalt inn på intervju. Pga at det så mange permitterte og arbeidsledige, så er det vist vanskelig å bli valgt ut som en av dem som får intervju. Utrolig leit for de som har søkt på kjempemange jobber uten å få et eneste intervju. Jeg sliter med motivasjonen selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissStiles skrev (10 timer siden):

Det samme har jeg tenkt et par ganger de siste månedene. Også har jeg brukt god tid på å skrive søknaden, sendt også fått avslag uten å bli kalt inn på intervju. Pga at det så mange permitterte og arbeidsledige, så er det vist vanskelig å bli valgt ut som en av dem som får intervju. Utrolig leit for de som har søkt på kjempemange jobber uten å få et eneste intervju. Jeg sliter med motivasjonen selv. 

Enig. Bruker masse tid på søknader man aldri hører noe fra. Mistenker at stillingene ofte bare er lyst ut pga regler, har litt lyst til å be om innsyn i søkerlisten.  Veldig mange interne tipper jeg. 

Anonymkode: 130c9...e1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at det er veldig mange søkere til de fleste stillinger som lyses ut i disse dager, spesielt stillinger som ikke krever noen formell kompetanse (høyere utdanning, fagbrev e.l.).

En bekjent av meg er butikksjef og søker etter sommervikarer. Det er snakk om tre små stillinger, ca 12 timer per uke (evt. mer ved sykdom). Stillingsannonsen ble lagt ut i slutten av april og planen var at den skulle ligge ute i en måned. Etter snaut 14 dager har det kommet over 200 søknader og det er veldig mange gode kandidater, så annonsen ble tatt av nett før helgen. 

Anonymkode: 0100d...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter sendt mellom 30-40 søknader siden februar, så har jeg endelig blitt innkalt til et intervju :hoppe:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...