Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 24.7.2021 den 20.11):

Ok, hvor lenge holdt du på å søke? Og hvor mange jobbsøknader ble det til slutt? Hvilken yrke er din profesjonalitet?

Anonymkode: 35476...87d

Jeg glemte å legge til at jeg spurte om tilbakemelding om grunnen til at jeg ikke ble vurdert og hva jeg kan gjøre for å gjøre søknaden min bedre.

Anonymkode: 06cd8...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde søkt i over et år og det ble i hvert fall over 50 søknader. Jeg har egentlig mistet oversikten over hvor mange søknader jeg sendte fordi jeg ble deprimert, så jeg har mest fokusert på å gå til behandling. Jeg fikk kun avslag etter avslag. I juni ble jeg kalt inn til fire intervjuer  6 måender etter siste jobbintervju. Fikk avslag på tre, og  etter det siste jobbintervjuet fikk jeg jobbtilbud. Jeg har til sammen vært på 5 jobbintervjuer. Jeg har utdannelse innen sosialfag og fikk jobb på NAV, og jeg har betalt over 5000 kr for et kurs som gjorde meg mer attraktiv. Jeg anbefaler å kjøpe boken jobbsøkerkoden av Sverre Haugen. Jeg er så glad at jeg kjøpte boken. 

Anonymkode: 06cd8...6ef

Ett år og 50 søknader kunne jeg holdt ut, men etter tre år og 800 orket jeg ikke mer. Var helt utbrent.

Anonymkode: eca3f...8ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ett år og 50 søknader kunne jeg holdt ut, men etter tre år og 800 orket jeg ikke mer. Var helt utbrent.

Anonymkode: eca3f...8ea

Buhu, stakkars deg. Hvofor må man sammenligne hvem som har det verst?

Jeg skrev over 50 søknader. Jeg sjekket webrecruiter og bare der ligger det 40 søknader som jeg ikke har fått svar på eller avslag. Og jeg ble ferdig med mastergraden min i desember 2019, så ja, jeg har søkt i et år.. Jeg har også jobbet hardt for å få jobb. Jeg har tatt et enkeltemne, startet på et årsstudium, jobbet som ekstravakt på sykehjem som er en utakknemlig jobb, gått til behandling for depresjon og betlat for kurs på flere tusen kroner. Mens nesten hele Norge satt hjemme så dro jeg på jobb og pleiet bebeoere med covdi. Jeg fikk tilslutt betennelse i hoften fordi jeg hadde så mange tunge løft. 

Jeg var dritt lei tilslutt fordi jeg gjorde så mye men enda så var det ikke nok. Jeg hadde en telefonsamtale med fra Oslo kommune for en stilling som smittesporer, og når jeg sa at jeg har en mastergrad, så sa han "å, du har en mastergrad og har ikke fått jobb enda". 

Jeg trodde rett og slett at jeg ikke skulle få jobb fordi jeg fikk konstant tilbakemelding om jeg ikke har nok erfaring selv om jeg jobbet så hardt for å få jobb, og jeg har stått på som en jævel for å få jobb. 

Anonymkode: 06cd8...6ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 20.45):

Jeg hadde søkt i over et år og det ble i hvert fall over 50 søknader. Jeg har egentlig mistet oversikten over hvor mange søknader jeg sendte fordi jeg ble deprimert, så jeg har mest fokusert på å gå til behandling. Jeg fikk kun avslag etter avslag. I juni ble jeg kalt inn til fire intervjuer  6 måender etter siste jobbintervju. Fikk avslag på tre, og  etter det siste jobbintervjuet fikk jeg jobbtilbud. Jeg har til sammen vært på 5 jobbintervjuer. Jeg har utdannelse innen sosialfag og fikk jobb på NAV, og jeg har betalt over 5000 kr for et kurs som gjorde meg mer attraktiv. Jeg anbefaler å kjøpe boken jobbsøkerkoden av Sverre Haugen. Jeg er så glad at jeg kjøpte boken. 

Anonymkode: 06cd8...6ef

takk. Jeg er også ute etter å se kurs som jeg kunne tenke meg til å gjøre meg mer attraktiv, større utvalg for søknader, og jeg vurderer en endring i arbeidslivet siden i det siste arbeidsforholdet ikke i nærheten ga meg det jeg forventer i arbeidslivet. Jeg ble avvist hos legevakta når jeg var i min dypeste krise, og jeg er glad jeg kunne selv velge mine egne signaler til å ikke lengre tillate det negative psykisksosiale i arbeidsmiljøet tillate meg å kjøre meg lengre ned, dermed gjorde jeg alt det riktige å si opp arbeidet, og oppsigelsen er fullført!  Nå er jeg jobbsøker på fulltid og skal bruke den godt!

 

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

takk. Jeg er også ute etter å se kurs som jeg kunne tenke meg til å gjøre meg mer attraktiv, større utvalg for søknader, og jeg vurderer en endring i arbeidslivet siden i det siste arbeidsforholdet ikke i nærheten ga meg det jeg forventer i arbeidslivet. Jeg ble avvist hos legevakta når jeg var i min dypeste krise, og jeg er glad jeg kunne selv velge mine egne signaler til å ikke lengre tillate det negative psykisksosiale i arbeidsmiljøet tillate meg å kjøre meg lengre ned, dermed gjorde jeg alt det riktige å si opp arbeidet, og oppsigelsen er fullført!  Nå er jeg jobbsøker på fulltid og skal bruke den godt!

 

Anonymkode: 35476...87d

Jeg tok kurs i Supported Employment gjennom arbeid og inkludering. Hvis du har lyst til å jobbe som veileder eller  med karriereveiledning så er kurset i SE veldig bra. 

Anonymkode: 06cd8...6ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva prioriterer du å få inn i jobbsøknaden? hvordan får du formulert det til en jobbsøknad? 

Bør jeg sette mål å skrive 50 jobbsøknader å sende det til bedrifter?

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.8.2021 den 21.00):

hva prioriterer du å få inn i jobbsøknaden? hvordan får du formulert det til en jobbsøknad? 

Bør jeg sette mål å skrive 50 jobbsøknader å sende det til bedrifter?

Anonymkode: 35476...87d

Jeg skrev hvordan jeg kan løse arbeidsoppgavene som var nevnt i stillingsannonsen med min erfaring og utdanning. Før jeg satt meg ned for å skrive søknaden, så satte jeg opp to kolonner. En med kvalifikasjoner som var nevnt i stillingsannonsen og en annen kolonne hvor jeg førte opp utdanning og erfaring som var relevant for jobben. Jeg skrev også hvordan mine personlige egenskaper passer inn i jobben. 

 

Anonymkode: 06cd8...6ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bedrifter skriver dem ønsker referanser allerede når jobbsøknaden sendes. Starter ikke bedrifter på feil banehalvdel når dem ringer til referanser før ett eventuelt jobb intervju? eller etterspør dem kun skriftlige referanser. I mine referanser står det kun perioden jeg har jobbet der. 

Hvilke erfaringer har dere?

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen av juli hadde jeg et digitalt intervju og synes det gikk bra. Vi ble enig om å snakkes etter felles ferien og at jeg skulle sende en mail og si fra om jeg hadde fått jobbtilbud et annet sted eller ikke. Så for 2 uker siden sendte jeg mail, men ikke hørt noe mer. Jeg vil jo ikke mase men synes det er merkelig fordi stillingsannonsen ligger fortsatt ute.

Men uansett, etter sommerferien kom det mange avslag på søknader som jeg sendte før ferien. Heldigvis kom det også en invitasjon til et intervju, som er idag. Endelig! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissStiles skrev (17 minutter siden):

I begynnelsen av juli hadde jeg et digitalt intervju og synes det gikk bra. Vi ble enig om å snakkes etter felles ferien og at jeg skulle sende en mail og si fra om jeg hadde fått jobbtilbud et annet sted eller ikke. Så for 2 uker siden sendte jeg mail, men ikke hørt noe mer. Jeg vil jo ikke mase men synes det er merkelig fordi stillingsannonsen ligger fortsatt ute.

Men uansett, etter sommerferien kom det mange avslag på søknader som jeg sendte før ferien. Heldigvis kom det også en invitasjon til et intervju, som er idag. Endelig! 

vær tøffere og ta telefonen å ring når det gjelder slike tilbakemeldinger, unngå e-post henvendelser, for din del trenger du svar med engang. 

Men bra du fikk ny invitasjon til ny bedrift for ett intervju. Håper det er en jobb som du vil sette høyt å skrive arbeidskontrakt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/26/2021 at 10:19 AM, AnonymBruker said:

Buhu, stakkars deg. Hvofor må man sammenligne hvem som har det verst?

Jeg skrev over 50 søknader. Jeg sjekket webrecruiter og bare der ligger det 40 søknader som jeg ikke har fått svar på eller avslag. Og jeg ble ferdig med mastergraden min i desember 2019, så ja, jeg har søkt i et år.. Jeg har også jobbet hardt for å få jobb. Jeg har tatt et enkeltemne, startet på et årsstudium, jobbet som ekstravakt på sykehjem som er en utakknemlig jobb, gått til behandling for depresjon og betlat for kurs på flere tusen kroner. Mens nesten hele Norge satt hjemme så dro jeg på jobb og pleiet bebeoere med covdi. Jeg fikk tilslutt betennelse i hoften fordi jeg hadde så mange tunge løft. 

Jeg var dritt lei tilslutt fordi jeg gjorde så mye men enda så var det ikke nok. Jeg hadde en telefonsamtale med fra Oslo kommune for en stilling som smittesporer, og når jeg sa at jeg har en mastergrad, så sa han "å, du har en mastergrad og har ikke fått jobb enda". 

Jeg trodde rett og slett at jeg ikke skulle få jobb fordi jeg fikk konstant tilbakemelding om jeg ikke har nok erfaring selv om jeg jobbet så hardt for å få jobb, og jeg har stått på som en jævel for å få jobb. 

Anonymkode: 06cd8...6ef

Og nå har du fått jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (19 timer siden):

vær tøffere og ta telefonen å ring når det gjelder slike tilbakemeldinger, unngå e-post henvendelser, for din del trenger du svar med engang. 

Men bra du fikk ny invitasjon til ny bedrift for ett intervju. Håper det er en jobb som du vil sette høyt å skrive arbeidskontrakt med. 

Takk for tipset! Jeg fikk faktisk svar igår. Avtalte at vi skal ringes idag. 
 

Intervjuet igår gikk bra. De skal ansette flere så da er det jo sjansene kanskje litt bedre. Og etter at jeg var ferdig, sjekket jeg mailen min og der hadde jeg fått invitasjon til et intervju i en annen bedrift, så jeg krysser fingerne for at det ordner seg snart!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.8.2021 den 21.43):

Jeg skrev hvordan jeg kan løse arbeidsoppgavene som var nevnt i stillingsannonsen med min erfaring og utdanning. Før jeg satt meg ned for å skrive søknaden, så satte jeg opp to kolonner. En med kvalifikasjoner som var nevnt i stillingsannonsen og en annen kolonne hvor jeg førte opp utdanning og erfaring som var relevant for jobben. Jeg skrev også hvordan mine personlige egenskaper passer inn i jobben. 

 

Anonymkode: 06cd8...6ef

Dette var skikkelig lurt. Det skal jeg gjøre i mine nye søknader, nå som jeg har litt relevant erfaring å spe på med. 

Anonymkode: 09ef7...970

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

origin skrev (På 17.8.2021 den 15.55):

Og nå har du fått jobb? 

Ja, jeg har fått jobb på NAV, og jeg har hatt lyst til å jobbe i NAV. 

Anonymkode: 06cd8...6ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg har fått jobb på NAV, og jeg har hatt lyst til å jobbe i NAV. 

Anonymkode: 06cd8...6ef

Gratulerer! Der håper jeg og jobbe en dag også

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forrige uke endte jeg opp med å ha 4 samtaler/intervjuer og nå har jeg gått videre til andre runde hos to av dem. Yeah - endelig!! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissStiles skrev (1 time siden):

Forrige uke endte jeg opp med å ha 4 samtaler/intervjuer og nå har jeg gått videre til andre runde hos to av dem. Yeah - endelig!! 

Heier på deg 😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jobbintervjuer på alle søknader jeg sender inn (?).. fikk ikke to av de ( ville ikke egentlig ha de heller ).. to intervju gjenstår, den ene vil jeg virkelig ha og de er så utrolig imøtekommende og høflige ( kanskje normalen for mange ) men det har jeg faktisk ikke opplevd tidligere, så den som lever får se.. trenger en fast jobb nå der jeg kan få mer ansvar.

Anonymkode: 07f33...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

origin skrev (På 22.8.2021 den 23.45):

Gratulerer! Der håper jeg og jobbe en dag også

Tusen takk! Det er bare å søke. Jeg søkte veldig mange stillinger i NAV. Jeg fikk vite av en som jobber i NAV at de er opptatt av motivasjon, at du skjønner hva samfunnsoppdraget til NAV er og hvordan man kan bruke tidligere erfaringer.

Verdt å lese denne artikkelen https://karrierestart.no/karriereprofiler/rekruttereren/847-soke-jobb-i-nav-dette-ser-rekruttereren-etter

 

Anonymkode: 06cd8...6ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...