Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

De to siste ukene har jeg sendt flere søknader og i slutten av denne uken begynte det å komme standard svar ala «vi takker for din søknad men vi har ikke valgt deg til å bli med i intervjurunden» 😩 

 

hvordan går det hos dere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissStiles skrev (6 timer siden):

De to siste ukene har jeg sendt flere søknader og i slutten av denne uken begynte det å komme standard svar ala «vi takker for din søknad men vi har ikke valgt deg til å bli med i intervjurunden» 😩 

 

hvordan går det hos dere?

Hatt det sånn i flere år jeg😂

Anonymkode: 8957d...c30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2021 den 15.22):

Takk for svar.🌺🌸

Høyere utdannelse og bygging av cv har kostet, at det er lov å gi ledige stillinger til familie og venner burde bli forbud ved norsk lov, hva er da vitsen med hardt arbeid?

Anonymkode: 07f33...905

Fordi de opplever det samme som deg antagelig. At vennene/familien ikke får jobb, og ser seg nødt til å hjelpe dem. Jobber vokser ikke på trær i disse dager

Anonymkode: 8957d...c30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi de opplever det samme som deg antagelig. At vennene/familien ikke får jobb, og ser seg nødt til å hjelpe dem. Jobber vokser ikke på trær i disse dager

Anonymkode: 8957d...c30

Neivel, men da er jo utdannelse bortkastet.

Anonymkode: 07f33...905

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Neivel, men da er jo utdannelse bortkastet.

Anonymkode: 07f33...905

Jeg har nesten lyst til å si Ja, men det er iallfall fort gjort å sitte på feil utdannelse. 

Anonymkode: 8957d...c30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har nesten lyst til å si Ja, men det er iallfall fort gjort å sitte på feil utdannelse. 

Anonymkode: 8957d...c30

Tull, selvfølgelig lønner det seg å ta en utdannelse.

Jeg kjenner folk som får jobber ennå- og det uten bekjentskaper.

DU villeder.

Anonymkode: 07f33...905

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tull, selvfølgelig lønner det seg å ta en utdannelse.

Jeg kjenner folk som får jobber ennå- og det uten bekjentskaper.

DU villeder.

Anonymkode: 07f33...905

Nei😉 nå svarer du på noe som jeg ikke har skrevet. Og det lønner seg faktisk ikke så mye lenger. Det har lønt seg mindre og mindre de siste 10 årene. Nå er det ekstraordinært pga covid

 https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2009/09/14/hoyere-utdanning-lonner-seg-ikke/

 

https://www.universitetsavisa.no/politikk/for-mange-ungdommer-tar-utdanning-som-ikke-gir-jobb/143105

Utdanning har blitt mer og mer et marked for salg. 

Anonymkode: 8957d...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt jobber siden juni, og med unntak av noen samtaler med rekrutteringsbyråer har jeg ikke fått ett eneste intervju. Men jeg sendte en søknad i går, fikk svar i dag, allerede i morgen vil de ha meg inn til intervju! Hyl! Håper dette går veien! 🤞

Anonymkode: ac2e5...3fc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har søkt jobber siden juni, og med unntak av noen samtaler med rekrutteringsbyråer har jeg ikke fått ett eneste intervju. Men jeg sendte en søknad i går, fikk svar i dag, allerede i morgen vil de ha meg inn til intervju! Hyl! Håper dette går veien! 🤞

Anonymkode: ac2e5...3fc

Så kult!! Lykke til 😊🌸

Anonymkode: bfa60...068

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er snart tiden inne for å begynne jobbsøkeprosessen her i gården. Har hatt det "trygt" og fint siste året, men nå teller jeg ned månedene til vikariatet løper ut. Kjenner jeg gruer meg skikkelig for å måtte ut på jobbmarkedet i disse tider.. 😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrsa skrev (1 minutt siden):

Nå er snart tiden inne for å begynne jobbsøkeprosessen her i gården. Har hatt det "trygt" og fint siste året, men nå teller jeg ned månedene til vikariatet løper ut. Kjenner jeg gruer meg skikkelig for å måtte ut på jobbmarkedet i disse tider.. 😓

Er det ingen mulighet for forlengelse? 

Anonymkode: bfa60...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er det ingen mulighet for forlengelse? 

Anonymkode: bfa60...068

Njaaa, kanskje.. Det avhenger veldig av mange ulike momenter og blir tidligst avklart i mai/juni. Så jeg må begynne søkeprosessen, aner ikke om de kommer til å ha behov for meg eller ikke. Ordlyden er: "Vi vil veldig gjerne beholde deg, og om vi kunne, så ville vi ha gjort det. Men vi vet ikke enda".. 🤷‍♀️

Såe, da sitter jeg her da og er misunnelig på alle med fast stilling 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har søkt jobber siden juni, og med unntak av noen samtaler med rekrutteringsbyråer har jeg ikke fått ett eneste intervju. Men jeg sendte en søknad i går, fikk svar i dag, allerede i morgen vil de ha meg inn til intervju! Hyl! Håper dette går veien! 🤞

Anonymkode: ac2e5...3fc

Lykke til. Krysser fingrene 

Anonymkode: e9ab5...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissStiles skrev (På 13.3.2021 den 9.18):

De to siste ukene har jeg sendt flere søknader og i slutten av denne uken begynte det å komme standard svar ala «vi takker for din søknad men vi har ikke valgt deg til å bli med i intervjurunden» 😩 

 

hvordan går det hos dere?

Det går likt her, bare at jeg ikke hører noe før jeg får beskjed om at noen andre er ansatt i stillingen. I juni er det to år siden jeg ble aktiv jobbsøker, så jeg har egentlig gitt opp. Jeg vet ikke om det merkes i søknadene mine, men jeg prøver jo fortsatt tilpasse de til hver stilling, men det er på det stadiet hvor jeg aldri forventer noe positivt svar. Det føles urealistisk at det skal bli min tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så kult!! Lykke til 😊🌸

Anonymkode: bfa60...068

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lykke til. Krysser fingrene 

Anonymkode: e9ab5...2d9

Takk!

Anonymkode: ac2e5...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clefable skrev (13 timer siden):

Det går likt her, bare at jeg ikke hører noe før jeg får beskjed om at noen andre er ansatt i stillingen. I juni er det to år siden jeg ble aktiv jobbsøker, så jeg har egentlig gitt opp. Jeg vet ikke om det merkes i søknadene mine, men jeg prøver jo fortsatt tilpasse de til hver stilling, men det er på det stadiet hvor jeg aldri forventer noe positivt svar. Det føles urealistisk at det skal bli min tur. 

Oi, ja to år er lenge 😕 men hva gjør du i mellomtiden? Kan jeg spørre hvilken utdannelse du har? Håper det løser seg snart for deg!

Anonymkode: bc935...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Clefable skrev (13 timer siden):

Det går likt her, bare at jeg ikke hører noe før jeg får beskjed om at noen andre er ansatt i stillingen. I juni er det to år siden jeg ble aktiv jobbsøker, så jeg har egentlig gitt opp. Jeg vet ikke om det merkes i søknadene mine, men jeg prøver jo fortsatt tilpasse de til hver stilling, men det er på det stadiet hvor jeg aldri forventer noe positivt svar. Det føles urealistisk at det skal bli min tur. 

Samme her, jeg har gått i flere år med deltid eller ingenting i mellom🙂 Nå er det bare avslag. Jeg tror ikke du skal henge deg opp i feil ved deg selv eller søknader. Bare fortsett å prøve❤️

Anonymkode: 8957d...c30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Clefable said:

Det går likt her, bare at jeg ikke hører noe før jeg får beskjed om at noen andre er ansatt i stillingen. I juni er det to år siden jeg ble aktiv jobbsøker, så jeg har egentlig gitt opp. Jeg vet ikke om det merkes i søknadene mine, men jeg prøver jo fortsatt tilpasse de til hver stilling, men det er på det stadiet hvor jeg aldri forventer noe positivt svar. Det føles urealistisk at det skal bli min tur. 

Er litt det jeg også føler på. Hadde nesten fått en jobb for et drøyt år siden, men så traff korona midt oppi forhandlingene. Ting ble først utsatt, og så forsvant stillingen. Ikke fått et eneste intervju det siste året, og det virker jo ikke som om det blir noe lettere de kommende måneden. Samtidig blir CV-hullet bare større.

Tenker jeg kikker litt på studier til høsten, for arbeidsmarkedet virker helt ugjennomtrengelig akkurat nå. Må bare finne ut som Samordna Opptak eller type boot camp hos Academic Work er rette veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med hull i CV er en dårlig overbevisning å tro på. Hull i CV trenger ikke bety noe som helst annet enn at man ikke jobbet. Fordi det ikke var jobb. 

I dag så selger man CV på nett. Jeg syns det er mistenksomt... 

Anonymkode: 8957d...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ! Etter 3 intervjurunder hvor det sto mellom meg og 1 til, ble det dessverre ikke meg :( Og er såå demotivert i dagens jobb. Og sånn prosesser tar så lang tid. Nå er det bare å begynne på nytt..

Anonymkode: 19043...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...