Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå har jeg jo vært på intervju, også presenterte jeg casen jeg fikk i dag. Fikk høre at det så fint ut, og at jeg hadde gode tanker rundt valgene mine, men ingenting som kunne tyde på hvordan jeg ligger an i prosessen. Men det har visst bare vært 5-6 personer inne til intervju, og de ønsker å ansette to, gjerne en junior og en senior, så da kan det hende at jeg har en sjanse, selv om jeg er nyutdannet. Håper, håper, håper 🤞 Jeg er så lei av NAV nå, jeg trenger sårt noe å fylle dagene med.

Anonymkode: ac2e5...3fc

Jeg krysser fingrene for deg! 😊

Anonymkode: 09ef7...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg krysser fingrene for deg! 😊

Anonymkode: 09ef7...970

Takk ❤️ 

Anonymkode: ac2e5...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Oppe i søknad nr 12 og begynner allerede å miste motet. Tips og triks for å holde motet oppe?

Anonymkode: d24b8...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/18/2021 at 11:05 PM, AnonymBruker said:

Oppe i søknad nr 12 og begynner allerede å miste motet. Tips og triks for å holde motet oppe?

Anonymkode: d24b8...09f

12 er jo ikke så mange. Er ikke så uvanlig å sende det antallet i løpet av et par uker. Ble et par hundre på meg sist jeg søkte jobb.

Må bare være tålmodig.

Anonymkode: eca3f...8ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.4.2021 den 23.05):

Oppe i søknad nr 12 og begynner allerede å miste motet. Tips og triks for å holde motet oppe?

Anonymkode: d24b8...09f

Lite motivasjon her og.

hvor lenge har du søkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig(!!!) etter mange år som bare vikar fått meg fast stilling ved en av arbeidsplassene jeg har vært vikar ved i et par år, egentlig bare ved tilfeldigheter og ved at jeg klarte å vise at jeg hadde stort potensiale som fast ansatt. Dette etter flerfoldige søknader der jeg enten ikke fikk tilbakemelding eller fikk beskjed om at jeg passet kjempebra, MEN.

Jeg var faktisk på vei å gi opp jeg også, men så ordnet det seg helt plutselig 🤗

Anonymkode: c5901...30d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.3.2021 den 14.08):

Nå har jeg jo vært på intervju, også presenterte jeg casen jeg fikk i dag. Fikk høre at det så fint ut, og at jeg hadde gode tanker rundt valgene mine, men ingenting som kunne tyde på hvordan jeg ligger an i prosessen. Men det har visst bare vært 5-6 personer inne til intervju, og de ønsker å ansette to, gjerne en junior og en senior, så da kan det hende at jeg har en sjanse, selv om jeg er nyutdannet. Håper, håper, håper 🤞 Jeg er så lei av NAV nå, jeg trenger sårt noe å fylle dagene med.

Anonymkode: ac2e5...3fc

Fikk dessverre ikke denne jobben. Men nå har jeg kommet inn på et masterprogram, så nå vil kanskje jobbmulighetene bli litt annerledes etter hvert. Det jeg skal ta master i er svært ettertraktet, så det kan jo hende noen vil være interessert i å ha meg i jobb hos dem under studiene? Tror dere dette er noe jeg bør nevne på fremtidige søknader?

Anonymkode: ac2e5...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auu...  nå har jeg igjen stilt meg i den situasjonen at jeg skal ta test for å kanskje bli kalt inn til jobbintervju.  Jobb jeg har ønsket meg så lenge, men den testen er så ulogisk og i tillegg blir jeg så stressa at jeg blir helt blank. 

Noen andre som har erfaring med de der hvor du får en setning og skal avgjøre om den er sann/usann/umulig å si? De er så håpløse. Til og med når jeg har sett på spørsmålene i ettertid, uten tidspress, har jeg vært uenig i fasiten for mange av dem.

Vet egentlig at det ikke kommer til å gå, og så kommer jeg til å bli deppa og ha dårlig selvtillit i lang tid etterpå.

Anonymkode: 251b7...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er håpet uten når de ikke ringer referanser etter intervjuet? Flere dager siden, men vet de ikke har ringt referansene mine. 

Hadde skikkelig godfølelse etter intervjuet om arbeidsplassen og følte jeg gjorde godt intervju. 

Men nå har jeg mistet litt motet.. 

er så lei denne prossesen 🤮

Anonymkode: 130c9...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Søknad nr 10 sendt avgårde. Jeg vet at det ikke er mye, men det er heller ikke mange jobber å velge mellom med min kompetanse. Nå har flere av vikarene jeg jobber med blitt innkalt til jobbintervju, men ikke jeg. 

Fremdeles ingen åpning for å få bli på den nåværende arbeidsplassen. 2 mnd igjen med jobb, og så står jeg uten inntekt..

Anonymkode: a776b...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Søknad nr 10 sendt avgårde. Jeg vet at det ikke er mye, men det er heller ikke mange jobber å velge mellom med min kompetanse. Nå har flere av vikarene jeg jobber med blitt innkalt til jobbintervju, men ikke jeg. 

Fremdeles ingen åpning for å få bli på den nåværende arbeidsplassen. 2 mnd igjen med jobb, og så står jeg uten inntekt..

Anonymkode: a776b...1b6

Du får vel dagpenger?

Anonymkode: bc935...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet kanskje ikke om dette er så aktuelt, men dere som søker jobb: https://www.komtiloss.no/stillingssleppet 

Anonymkode: 9cf9a...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet kanskje ikke om dette er så aktuelt, men dere som søker jobb: https://www.komtiloss.no/stillingssleppet 

Anonymkode: 9cf9a...d98

Var ingenting der jeg kvalifiserer til, men interessant tanke. Burde kanskje se mer til grisgrendte kommunale sider.

Anonymkode: eca3f...8ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^Hva slags jobber er du ute etter? Og ja, det anbefales på det sterkeste. :)

Anonymkode: fd8b5...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

^Hva slags jobber er du ute etter? Og ja, det anbefales på det sterkeste. :)

Anonymkode: fd8b5...0bf

Kontorrotte. :P Har jobbet med administrasjon og veiledning. Kunne sikkert søkt på butikkjobber, men har aldri jobbet i butikk og er nok altfor gammel og altfor utdannet til at de ville vurdert meg.

Anonymkode: eca3f...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervju i morgen, fikk invitasjon dagen etter søknaden var sendt:)

Anonymkode: 07f33...905

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kontorrotte. :P Har jobbet med administrasjon og veiledning. Kunne sikkert søkt på butikkjobber, men har aldri jobbet i butikk og er nok altfor gammel og altfor utdannet til at de ville vurdert meg.

Anonymkode: eca3f...8ea

Hadde en stilling i tankene, men ser at fristen dessverre er gått ut... Vil likevel anbefale deg sterkt å sjekke ut distriktskommuner. Veldig mange varierte oppgaver i en liten kommune f.eks.. Her i nord er det lav arbeidsledighet og færre som kjemper om jobbene. :)

Anonymkode: fd8b5...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer som i flere år har vurdert å bytte beitet grunnet fysisk sykdom som ikke gjør det lett. Forrige uke så jeg drømmejobben og i dag ble jeg innkalt til intervju. Er over skyene! Håper bare lønnen står seg, det er litt viktig det og. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde en stilling i tankene, men ser at fristen dessverre er gått ut... Vil likevel anbefale deg sterkt å sjekke ut distriktskommuner. Veldig mange varierte oppgaver i en liten kommune f.eks.. Her i nord er det lav arbeidsledighet og færre som kjemper om jobbene. :)

Anonymkode: fd8b5...0bf

Jeg har søkt litt i mindre bygder i hjemfylket, og fikk faktisk et tilbud, men måtte si det fra meg fordi jeg ikke fant noe sted å bo. Jeg kan dessverre ikke kjøre bil, og kollektivtilbudet på små steder er ofte ikke så bra.

Men har for det meste brukt Finn til å lete etter stillinger, bør vel se litt på andre sider også ja.

Anonymkode: eca3f...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har søkt litt i mindre bygder i hjemfylket, og fikk faktisk et tilbud, men måtte si det fra meg fordi jeg ikke fant noe sted å bo. Jeg kan dessverre ikke kjøre bil, og kollektivtilbudet på små steder er ofte ikke så bra.

Men har for det meste brukt Finn til å lete etter stillinger, bør vel se litt på andre sider også ja.

Anonymkode: eca3f...8ea

Så kjedelig :( Fordelen med små kommuner er at de ofte er veldig behjelpelige med å finne bolig. Jeg vet at noen av nabokommunene her holder av boliger for å tilby sine ansatte. Jeg hadde faktisk heller ikke førerkort da jeg jobbet i en liten kommune, men de tilpasset arbeidstiden min til de to bussavgangene som gikk i løpet av dagen. 🌻 Men anbefaler deg også å gjøre litt research på hvor rådhuset ligger. I mange kommuner er det flest utleieboliger i kommunesenteret, og ofte ligger de i gangavstand til sentrum hvor rådhuset befinner seg.  

Anonymkode: fd8b5...0bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...