Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Nå fikk jeg svar på den jobben jeg har lyst på og jeg skal på intervju neste uke!! :duskedame:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissStiles skrev (21 minutter siden):

Nå fikk jeg svar på den jobben jeg har lyst på og jeg skal på intervju neste uke!! :duskedame:

Gratulerer!!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 21.51):

 

 Lurer på om jeg har dumma meg litt ut. Fant en ny jobb jeg tenker er en drømmejobb. Det var litt diffust om min kompetanse var ønskelig, så jeg ringte for å høre. Fikk ikke svar. Ringte totalt 2 ganger og sendte sms om at jeg hadde noen spørsmål. Ingen svar på det så ringte etter 3 timer for å høre. Da fikk jeg svar. Ble møtt på en hyggelig måte, men er redd de tenker det er mas.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte en jobb jeg virkelig kunne tenkt meg i midten av mai. Søknadsfristen var 28/5 og jeg hadde gitt opp håpet siden jeg ikke har hørt noe, men så oppdaget jeg tilfeldigvis i går at den fortsatt ligger ute, med søknadsfrist 25/6. Skal jeg tørre å håpe eller er det bare å glemme? Regner jo egentlig med at grunnen til at de har forlenget fristen er at de som har søkt innen den første fristen ikke er aktuelle.

Anonymkode: 9d31f...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hobbykokken skrev (12 timer siden):

 Lurer på om jeg har dumma meg litt ut. Fant en ny jobb jeg tenker er en drømmejobb. Det var litt diffust om min kompetanse var ønskelig, så jeg ringte for å høre. Fikk ikke svar. Ringte totalt 2 ganger og sendte sms om at jeg hadde noen spørsmål. Ingen svar på det så ringte etter 3 timer for å høre. Da fikk jeg svar. Ble møtt på en hyggelig måte, men er redd de tenker det er mas.... 

Jeg tenker at det holder å ringe en gang og sende en sms om hva det gjelder. De ser jo at du har ringt og kan lese sms, så tar de kontakt når det passer. Om det går noen dager, kan man eventuelt ringe igjen. Men jeg ville unngått å ringe flere ganger hver dag, med mindre det er til et sentralbord feks. 

Anonymkode: a43c8...036

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker at det holder å ringe en gang og sende en sms om hva det gjelder. De ser jo at du har ringt og kan lese sms, så tar de kontakt når det passer. Om det går noen dager, kan man eventuelt ringe igjen. Men jeg ville unngått å ringe flere ganger hver dag, med mindre det er til et sentralbord feks. 

Anonymkode: a43c8...036

Har jeg ødelagt sjansene mine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hobbykokken skrev (2 minutter siden):

Har jeg ødelagt sjansene mine?

Nei. 

Anonymkode: bfa60...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 21.51):

Smør deg med tålmodighet. Ville ihvertfall gitt det ut uka. Mange om benet nå, dessverre. 

Anonymkode: 984b7...1d9

Ja jeg fikk beskjed her om dagen om at det på en stilling jeg søkte var 400 søkere.... Enkel kontorjobb. Så jammen meg fornøyd med at jeg har kommet på intervju et annet sted 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det korteste intervjuet jeg har vært i noen gang. 15 mins digitalt intervju - for å bli kjent. Jeg fikk sagt noe som hva jeg har gjort og hva jeg jobber med nå men når det var så kort tid følte jeg ikke at jeg fikk sagt nok. Vanligvis pleier jeg å sitte igjen med en eller annen følelse i etterkant men jeg aner ikke. Det ble nevnt at de ikke hadde fått like mange søkere til denne stillingen og de skal velge ut hvem som går videre til et fysisk intervju i neste runde. Siden jeg har lyst på denne jobben, og jeg ikke har gått videre etter de andre intervjuene jeg har vært på - så krysser jeg fingerne!!!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt jobber siden april og har vært på 3 intervjuer til nå. De to første fikk jeg ikke...venter spent på den siste. Det var over hundre søkere på de jeg ikke fikk, da, så er jo fornøyd med å ha kommet på intervju. Nyter å ha fri, for jobb vet jeg jo at jeg etterhvert kommer til å få, fri derimot er en luksus!

Anonymkode: aa848...006

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn nå, dere som kjenner til skolesektoren at de stillingene som har søkefrist i slutten av juni er det lite søkere på? Det har jo vært endel stillinger til lærere ute tidligere på våren..  dette er en stilling hvor man skal jobbe med elever som har tunge funksjonshemminger..

Anonymkode: 392bc...77a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på jobbintervju i dag, på teams.  Det er satt av 45 minutter.  Kjære vene... syns det var mye jeg. Og nå sitter jeg her og håper jeg ikke knoter det til...  installerte teams på mobilen i går, og kommer til å trykke på linken i mailen jeg fikk, eller - det var ingen klar link, bare en sånn "bli med på møtet" som sto langt ned i mailen. Hjelpes så flaut om jeg kødder til det da 😝   jaja .  Det får gå som det går.  Men håper jo jeg klarer meg greit, noen ganger syns jeg det er vanskelig å forberede seg, men har notert noen ting og prøvd å finne ut de "vanligste" spørsmålene. Og også forsøkt å notere ned noen spørsmål jeg kan stille. Som regel har de svart på det jeg lurer på under intervjuet, men må jo finne på noe.

Jeg gruer meg litt.. men håper det går greit. Og håper det tar kortere tid enn det som er satt av.. 

Endret av Måneskinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OJ!  Da var det over!  Sannelig om jeg vet åssen det gikk. Fikk veldig rare spørsmål syns jeg 🙈

hva slags utfordringer jeg kunne se for meg i stillingen?   Det syns jeg var litt vanskelig å svare på. Det vet man jo ikke helt før man sitter i den... 

De spurte også litt om egenskaper, og det er jo greit å svare på. Og så litt om hva slags mennesker jeg liker /ikke liker å jobbe med. Det hele varte ca 20 minutter. Guri jeg var nervøs hele tida!  Men fikk mer lyst på den etter samtalen, så håper jeg får en innkalling til annengangs intervju. 

120 søkere totalt, 8 stk innkalt og jeg var en av dem. Det er ikke verst :) 

 

kryss fingra for meg da, folkens 😄

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måneskinn skrev (3 minutter siden):

OJ!  Da var det over!  Sannelig om jeg vet åssen det gikk. Fikk veldig rare spørsmål syns jeg 🙈

hva slags utfordringer jeg kunne se for meg i stillingen?   Det syns jeg var litt vanskelig å svare på. Det vet man jo ikke helt før man sitter i den... 

De spurte også litt om egenskaper, og det er jo greit å svare på. Og så litt om hva slags mennesker jeg liker /ikke liker å jobbe med. Det hele varte ca 20 minutter. Guri jeg var nervøs hele tida!  Men fikk mer lyst på den etter samtalen, så håper jeg får en innkalling til annengangs intervju. 

120 søkere totalt, 8 stk innkalt og jeg var en av dem. Det er ikke verst :) 

 

kryss fingra for meg da, folkens 😄

Ja, kan være vanskelig å svare på dette om man ikke har erfaring fra samme type stilling fra før. Jeg tror at spørsmålet er ment for å sjekke hvorvidt du har et realistisk bilde av hvordan stillingen vil bli, og hvor god selvinnsikt du har i personlige egenskaper som kan by på utfordringer i den stillingen, samt hvordan du vil jobbe for å imøtegå disse. 

Håper det gra. Krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammamora90 skrev (12 minutter siden):

Ja, kan være vanskelig å svare på dette om man ikke har erfaring fra samme type stilling fra før. Jeg tror at spørsmålet er ment for å sjekke hvorvidt du har et realistisk bilde av hvordan stillingen vil bli, og hvor god selvinnsikt du har i personlige egenskaper som kan by på utfordringer i den stillingen, samt hvordan du vil jobbe for å imøtegå disse. 

Håper det gra. Krysser fingrene for deg :)

Ja, det kan være. Jeg jobber i en resepsjonsstilling i dag, og dette jeg har søkt er litt mer kontor. Har erfaring fra begge deler da, men ja. Det du sa gav mening. Takk! :) 

 

jeg hadde forberedt spørsmål til dem, fikk ikke stilt alle, men tror jeg fikk stilt ett. Men dæven om jeg husker hva jeg spurte om 😝

Endret av Måneskinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig fått fast jobb, sett etter jobb siden september i fjor 🙏 Har vært utrolig lite å søke på her jeg bor og mange søkere på hver stilling, så nå er jeg utrolig takknemlig og lettet 🙏 lykke til alle sammen som er i søkerprosessen, hold ut! Plutselig løsner det! 

Anonymkode: 984b7...1d9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har endelig fått fast jobb, sett etter jobb siden september i fjor 🙏 Har vært utrolig lite å søke på her jeg bor og mange søkere på hver stilling, så nå er jeg utrolig takknemlig og lettet 🙏 lykke til alle sammen som er i søkerprosessen, hold ut! Plutselig løsner det! 

Anonymkode: 984b7...1d9

Kan jeg spørre hvilken sektor og om du gjorde noe annerledes siden du plutselig fikk fast?😊

Anonymkode: 392bc...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan jeg spørre hvilken sektor og om du gjorde noe annerledes siden du plutselig fikk fast?😊

Anonymkode: 392bc...77a

Statlig sektor ☺ jeg har i grunn ikke sendt så mye søknader, siden det ikke har vært så mye å søke på her (mye yrkesfag, eller typisk burtikkjobber med ugunstige arb tider), men om noe så la jeg kanskje litt mer sjel i denne søknaden 😅 det var en annonse jeg virkelig ble glad for å se og en jobb jeg ville ha, så kanskje søknaden ble litt formet av det. Jeg fikk ihvertfall tilbakemelding på at det var en veldig god søknad. 

Anonymkode: 984b7...1d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke hørt noe etter intervjuet forrige uke!! Vil sååå gjerne komme til neste runde!!

Nå fant jeg stilling som jeg har søkt på tidligere i år men ikke kom inn til intervjurunden. Jeg ringte og presenterte meg selv og spurte om de trengee flere folk fordi jeg søkte på den tidligere i år. Han skrev ned navnet mitt og skulle se om han fant søknaden min. 

Eller skal jeg bare sende en ny søknad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, MissStiles said:

Fortsatt ikke hørt noe etter intervjuet forrige uke!! Vil sååå gjerne komme til neste runde!!

Nå fant jeg stilling som jeg har søkt på tidligere i år men ikke kom inn til intervjurunden. Jeg ringte og presenterte meg selv og spurte om de trengee flere folk fordi jeg søkte på den tidligere i år. Han skrev ned navnet mitt og skulle se om han fant søknaden min. 

Eller skal jeg bare sende en ny søknad?

Jeg ville sendt ny søknad. Jeg venter også på svar fra intervju jeg hadde sist uke...Lykke til!

Anonymkode: aa848...006

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...