Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 21.4.2021 den 22.17):

Er håpet uten når de ikke ringer referanser etter intervjuet? Flere dager siden, men vet de ikke har ringt referansene mine. 

Hadde skikkelig godfølelse etter intervjuet om arbeidsplassen og følte jeg gjorde godt intervju. 

Men nå har jeg mistet litt motet.. 

er så lei denne prossesen 🤮

Anonymkode: 130c9...e1d

Hvordan gikk det? Ikke mist motet 🌹

Anonymkode: 62da0...8be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da melder jeg meg på her igjen jeg. 😊 Noen år siden sist jeg søkte jobb så jeg er litt ute av trening. Søkte på en stilling i går, fristen gikk ut igår. Virker det da som om jeg egentlig ikke vil ha jobben når jeg søkte så sent? Når kan jeg evnt forvente å høre noe? Dere som er litt inni det her, hvilken mnd pleier det å komme ut stillinger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvordan gikk det? Ikke mist motet 🌹

Anonymkode: 62da0...8be

Fikk ikke jobben. 

Takk.

Anonymkode: 130c9...e1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hobbykokken skrev (40 minutter siden):

Da melder jeg meg på her igjen jeg. 😊 Noen år siden sist jeg søkte jobb så jeg er litt ute av trening. Søkte på en stilling i går, fristen gikk ut igår. Virker det da som om jeg egentlig ikke vil ha jobben når jeg søkte så sent? Når kan jeg evnt forvente å høre noe? Dere som er litt inni det her, hvilken mnd pleier det å komme ut stillinger? 

Markedet er veldig tøft om dagen pga covid 19 . Veldig mange søkere! 

Det varier. er det privat eller staten?

,

Anonymkode: 130c9...e1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hobbykokken skrev (44 minutter siden):

Da melder jeg meg på her igjen jeg. 😊 Noen år siden sist jeg søkte jobb så jeg er litt ute av trening. Søkte på en stilling i går, fristen gikk ut igår. Virker det da som om jeg egentlig ikke vil ha jobben når jeg søkte så sent? Når kan jeg evnt forvente å høre noe? Dere som er litt inni det her, hvilken mnd pleier det å komme ut stillinger? 

What? Det kommer ut stillinger hver dag.

Du søker når du vil.

Så mange du vil søke på :) 

Se på cv-nerden sin nettside.

Anonymkode: ef30f...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre forskjellige personer sendte meg jobbannonsen fordi den fikk dem til å tenke på meg. Jeg leste den, og tenkte "YES! Denne har navnet mitt på seg!"

...jeg ble ikke en gang innkalt til intervju, fikk bare et avslag på e-post, og jobben ligger fortsatt ute, så de kan jo ikke ha vurdert meg en gang. Trodde ikke jeg hadde så dårlig selvinnsikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

What? Det kommer ut stillinger hver dag.

Du søker når du vil.

Så mange du vil søke på :) 

Se på cv-nerden sin nettside.

Anonymkode: ef30f...b27

Jeg er utdannet førskolelærer med mastergrad så det er jo innenfor utdanningssektoren jeg søker jobb. Da kommer det ikke noe hver dag, lurte på om noen visste ca tid det kommer 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er frustrerende at det ikke står oppgitt lønn i mange jobbannonser. Skulle selvsagt ønske at lønn var uvesentlig, men jeg må også betale regninger og leve et liv.

Når tenker dere det er greit å spørre om lønnsnivå? Har brent meg før på å gå gjennom 2 intervjurunder og så finne ut av at lønna er lav. Det er også tidkrevende å skrive gode jobbsøknader så ideelt sett vil jeg vite det før jeg søker, men er det greit å spørre om eller ser det da ut som om penger er det eneste som betyr noe for meg?

Jobber i en sektor hvor mange har høy utdannelse og hvor det er relativt få jobber...

Anonymkode: 66c63...821

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosmarin(ert) skrev (2 timer siden):

Tre forskjellige personer sendte meg jobbannonsen fordi den fikk dem til å tenke på meg. Jeg leste den, og tenkte "YES! Denne har navnet mitt på seg!"

...jeg ble ikke en gang innkalt til intervju, fikk bare et avslag på e-post, og jobben ligger fortsatt ute, så de kan jo ikke ha vurdert meg en gang. Trodde ikke jeg hadde så dårlig selvinnsikt.

Veldig kjipt, har også opplevd det samme. Det virker som det er mange om beinet akkurat nå. Tipper de har glemt å ta ned utlysningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hobbykokken skrev (3 timer siden):

Søkte på en stilling i går, fristen gikk ut igår. Virker det da som om jeg egentlig ikke vil ha jobben når jeg søkte så sent

Nei, det går bra. 

Anonymkode: e9ab5...2d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes det er frustrerende at det ikke står oppgitt lønn i mange jobbannonser. Skulle selvsagt ønske at lønn var uvesentlig, men jeg må også betale regninger og leve et liv.

Når tenker dere det er greit å spørre om lønnsnivå? Har brent meg før på å gå gjennom 2 intervjurunder og så finne ut av at lønna er lav. Det er også tidkrevende å skrive gode jobbsøknader så ideelt sett vil jeg vite det før jeg søker, men er det greit å spørre om eller ser det da ut som om penger er det eneste som betyr noe for meg?

Jobber i en sektor hvor mange har høy utdannelse og hvor det er relativt få jobber...

Anonymkode: 66c63...821

Av en eller annen merkelig grunn står det nesten aldri oppgitt i min sektor (utdanning/barn og unge). Virker som om det er negativt å spørre om og at arbeidsgiver forventer at det ikke skal ha noe å si. Jeg har opplevd at det er negativt å spørre om, man skal liksom ikke ha økonomi som motivasjon, men klart det er en faktor. Hvilken sektor gjelder dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hobbykokken skrev (1 time siden):

Jeg er utdannet førskolelærer med mastergrad så det er jo innenfor utdanningssektoren jeg søker jobb. Da kommer det ikke noe hver dag, lurte på om noen visste ca tid det kommer 😊😊

Mastergrad for å jobbe på en førskole? Er ikke førskolen borte.

Anonymkode: ef30f...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har opplevd å vært på intervju å så blitt ghostet etterpå? 

Anonymkode: 6481e...099

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen som har opplevd å vært på intervju å så blitt ghostet etterpå? 

Anonymkode: 6481e...099

ja, fire uker jeg var på intervju. Fortsatt ikke hørt noe🙄

Anonymkode: 130c9...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.5.2021 den 19.37):

Intervju i morgen, fikk invitasjon dagen etter søknaden var sendt:)

Anonymkode: 07f33...905

Hvordan gikk det? ☺️

Anonymkode: bfa60...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

ja, fire uker jeg var på intervju. Fortsatt ikke hørt noe🙄

Anonymkode: 130c9...e1d

Skikkelig uprofesjonelt. 

Anonymkode: 6481e...099

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skikkelig uprofesjonelt. 

Anonymkode: 6481e...099

ja. Håper ikke det er vanlig? 

Blir litt drittunge tilbake og skal faen ikke ringe de heller😼 De fortjener ikke meg

Anonymkode: 130c9...e1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, det går bra. 

Anonymkode: e9ab5...2d9

Det går fint.

Jeg søkte en jobb 3 timer før fristen gitt ut, bare måtte søke da det er drømmejobb.

Fikk invitasjon dagen etter, intervju i dag, 

Anonymkode: 07f33...905

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen som har opplevd å vært på intervju å så blitt ghostet etterpå? 

Anonymkode: 6481e...099

Ja, en gang-selv om de sa de ringte alle;)

Anonymkode: 07f33...905

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...