Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har du fått svar? ☺️

Anonymkode: bfa60...068

Nei, fordi jeg i dag var gjennom femte(!) intervjurunde. Det har vært en slitsom prosess, er vel alt jeg kan si.

Jeg skal fortelle litt mer om prosessen senere, når jeg har fått svar. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SPOCA skrev (8 timer siden):

Nei, fordi jeg i dag var gjennom femte(!) intervjurunde. Det har vært en slitsom prosess, er vel alt jeg kan si.

Jeg skal fortelle litt mer om prosessen senere, når jeg har fått svar. :)

Fem runder? Det er jo sykt! Hva søker du jobb som, bodyguarden til dronningen av England?

Spøk til sides, aldri hørt om så mange runder før. Spent på å høre, håper det går din vei 😊

Anonymkode: ae768...67b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Fem runder? Det er jo sykt! Hva søker du jobb som, bodyguarden til dronningen av England?

Spøk til sides, aldri hørt om så mange runder før. Spent på å høre, håper det går din vei 😊

Anonymkode: ae768...67b

:laugh:

Det er voldsomt, helt enig. Jeg tror det er en blanding av flere ting: stillingen er spesiell, og de trenger den "perfekte kandidaten", samtidig er det sikkert svært mange søkere nå i koronatider, og det gjør at de kan velge og vrake. Det er arbeidsgivers marked sånn sett, og de kan dermed lage lange prosesser.

Det er en litt spesiell stilling. Dette er litt sånn once-in-a-lifetime-stilling, får jeg denne så er det ingen vei tilbake. Det kommer til å bli et stort hopp karrieremesssig, både med tanke på stilling og lønn. En mulighet jeg nok får en gang i livet. Det er en mulighet til å bli med på noe stort. Den kan ikke sammenlignes med noen andre stillinger jeg har søkt på tidligere.

Hvis ikke så blir det lærerjobb på meg. Så det er litt enten eller. Har faktisk et førstegangsintervju på lærerstilling i morgen. 

Fikk i dag beskjed om at jeg med videre. Og hva som skjer nå, vet jeg faktisk ikke. Jeg har aldri vært i en slik posisjon før.

Jeg kan forteller mer om prosessen senere, men lar det være for nå. :)

Endret av SPOCA
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (10 timer siden):

Fikk i dag beskjed om at jeg med videre. Og hva som skjer nå, vet jeg faktisk ikke. Jeg har aldri vært i en slik posisjon før.

Videre til 6.gangsintervju? 😅 Håper du får den! Slitsom prosess, har hatt tre runder selv og synes det var slitsomt nok! Skjønner ikke hva de kan finne på å spørre om, som ikke allerede er dekket i runde 3 og 4🤷‍♂️

Anonymkode: 14550...976

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (22 timer siden):

Nei, fordi jeg i dag var gjennom femte(!) intervjurunde. Det har vært en slitsom prosess, er vel alt jeg kan si.

Jeg skal fortelle litt mer om prosessen senere, når jeg har fått svar. :)

Femte?? 😨🤯

Uansett, lykke til! Venter i spenning ☺☺

Anonymkode: bfa60...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle hyggelige kommentarer og støtte. Dette har vært intet mindre enn en berg og dalbane. 

Jeg har ikke hørt noe fra den andre jobben ennå.

Denne dagen ble ikke som jeg hadde trodd eller tenkt. :sjokkbla: Jeg er er helt sjokkskadet her jeg sitter. Jeg kan ikke tro det. Jeg kan faktisk virkelig ikke tro det. Jeg er helt.. JEG KAN IKKE TRO DET.

Jeg ble kalt inn, som nevnte litt tidligere, til et førstegangsintervju i dag. Til lærerstilling. På nærskolen. 5 minutters gange unna meg. Jeg ser på skolen her jeg bor. Jeg tenkte: jeg får gi det en sjanse. Jeg får nok sikkert ikke stillingen uansett, de vil jo ha erfarne lærere, jeg er ikke ferdigutdannet før til høsten - og dessuten er det selvfølgelig for godt til å være sant å få en stilling 5 minutter unna hjemmet mitt.

Intervjuet varte 1 time, 3 stykker intervjuet meg, kjemien var kjempegod, kl 12:10 var intervjuet ferdig, 12:15 blir jeg ringt opp igjen. 

De måtte bare ansette meg. JEG HAR FÅTT TILBUD OM FAST STILLING.

De har ikke ringt referansene mine engang. Jeg er helt sjokkskadet. 

Det er ikke bare lærerstilling, det er kontaktlærerstilling. Som lektor. Med opprykk. På barneskole. Og jeg fikk velge selv trinn! Og jeg skal lede deres digitaliseringssatsning. 

Det er visst kombinasjonen min av å ha både lærerutdanning + bachelor/mastergrad i språkfag + ekstra fordypning i samfunnsfag, religion og IKT, samt min erfaring fra det private næringsliv som gjorde at jeg var visst en kandidat de ikke kunne gi slipp på.

Den andre stillingen der jeg har vært gjennom ørten intervjuer er lagt bak meg. For denne er jo drømmejobben min egentlig. Jeg har drømt om å bli lærer siden jeg var 6 år. Jeg gråter av glede! :grine:

De har ikke intervjuet andre kandidater engang. De skal ansette flere da. Men altså. 

Vræææl! Jeg gråter og ler og er helt tullerusk.

ENDELIG VAR DET MIN TUR! :danser::hoppendeglad:

 

Endret av SPOCA
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Rømmelærer" som har vært gjennom to intervjurunder om ei stilling som veileder i VTA-bedrift. I dag ble jeg oppringt og vil få tilbud om jobben, hurra for det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (1 time siden):

Takk for alle hyggelige kommentarer og støtte. Dette har vært intet mindre enn en berg og dalbane. 

Jeg har ikke hørt noe fra den andre jobben ennå.

Denne dagen ble ikke som jeg hadde trodd eller tenkt. :sjokkbla: Jeg er er helt sjokkskadet her jeg sitter. Jeg kan ikke tro det. Jeg kan faktisk virkelig ikke tro det. Jeg er helt.. JEG KAN IKKE TRO DET.

Jeg ble kalt inn, som nevnte litt tidligere, til et førstegangsintervju i dag. Til lærerstilling. På nærskolen. 5 minutters gange unna meg. Jeg ser på skolen her jeg bor. Jeg tenkte: jeg får gi det en sjanse. Jeg får nok sikkert ikke stillingen uansett, de vil jo ha erfarne lærere, jeg er ikke ferdigutdannet før til høsten - og dessuten er det selvfølgelig for godt til å være sant å få en stilling 5 minutter unna hjemmet mitt.

Intervjuet varte 1 time, 3 stykker intervjuet meg, kjemien var kjempegod, kl 12:10 var intervjuet ferdig, 12:15 blir jeg ringt opp igjen. 

De måtte bare ansette meg. JEG HAR FÅTT TILBUD OM FAST STILLING.

De har ikke ringt referansene mine engang. Jeg er helt sjokkskadet. 

Det er ikke bare lærerstilling, det er kontaktlærerstilling. Som lektor. Med opprykk. På barneskole. Og jeg fikk velge selv trinn! Og jeg skal lede deres digitaliseringssatsning. 

Det er visst kombinasjonen min av å ha både lærerutdanning + bachelor/mastergrad i språkfag + ekstra fordypning i samfunnsfag, religion og IKT, samt min erfaring fra det private næringsliv som gjorde at jeg var visst en kandidat de ikke kunne gi slipp på.

Den andre stillingen der jeg har vært gjennom ørten intervjuer er lagt bak meg. For denne er jo drømmejobben min egentlig. Jeg har drømt om å bli lærer siden jeg var 6 år. Jeg gråter av glede! :grine:

De har ikke intervjuet andre kandidater engang. De skal ansette flere da. Men altså. 

Vræææl! Jeg gråter og ler og er helt tullerusk.

ENDELIG VAR DET MIN TUR! :danser::hoppendeglad:

 

Jaaaaa!!! Gratulerer så mye ☺☺

Anonymkode: bfa60...068

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (5 timer siden):

Takk for alle hyggelige kommentarer og støtte. Dette har vært intet mindre enn en berg og dalbane. 

Jeg har ikke hørt noe fra den andre jobben ennå.

Denne dagen ble ikke som jeg hadde trodd eller tenkt. :sjokkbla: Jeg er er helt sjokkskadet her jeg sitter. Jeg kan ikke tro det. Jeg kan faktisk virkelig ikke tro det. Jeg er helt.. JEG KAN IKKE TRO DET.

Jeg ble kalt inn, som nevnte litt tidligere, til et førstegangsintervju i dag. Til lærerstilling. På nærskolen. 5 minutters gange unna meg. Jeg ser på skolen her jeg bor. Jeg tenkte: jeg får gi det en sjanse. Jeg får nok sikkert ikke stillingen uansett, de vil jo ha erfarne lærere, jeg er ikke ferdigutdannet før til høsten - og dessuten er det selvfølgelig for godt til å være sant å få en stilling 5 minutter unna hjemmet mitt.

Intervjuet varte 1 time, 3 stykker intervjuet meg, kjemien var kjempegod, kl 12:10 var intervjuet ferdig, 12:15 blir jeg ringt opp igjen. 

De måtte bare ansette meg. JEG HAR FÅTT TILBUD OM FAST STILLING.

De har ikke ringt referansene mine engang. Jeg er helt sjokkskadet. 

Det er ikke bare lærerstilling, det er kontaktlærerstilling. Som lektor. Med opprykk. På barneskole. Og jeg fikk velge selv trinn! Og jeg skal lede deres digitaliseringssatsning. 

Det er visst kombinasjonen min av å ha både lærerutdanning + bachelor/mastergrad i språkfag + ekstra fordypning i samfunnsfag, religion og IKT, samt min erfaring fra det private næringsliv som gjorde at jeg var visst en kandidat de ikke kunne gi slipp på.

Den andre stillingen der jeg har vært gjennom ørten intervjuer er lagt bak meg. For denne er jo drømmejobben min egentlig. Jeg har drømt om å bli lærer siden jeg var 6 år. Jeg gråter av glede! :grine:

De har ikke intervjuet andre kandidater engang. De skal ansette flere da. Men altså. 

Vræææl! Jeg gråter og ler og er helt tullerusk.

ENDELIG VAR DET MIN TUR! :danser::hoppendeglad:

 

Så hyggelig! Skulle ønske du var den nye læreren tip mitt barn 😅

Anonymkode: bc935...881

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Discosanta skrev (4 timer siden):

"Rømmelærer" som har vært gjennom to intervjurunder om ei stilling som veileder i VTA-bedrift. I dag ble jeg oppringt og vil få tilbud om jobben, hurra for det.

Det er en så hyggelig jobb, gratulerer.

Anonymkode: eda41...e5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som har filmet mens noen tok med mamma på intervju? Er det hvilerom her? Vi tar den jobben, mamma..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jaaaaa!!! Gratulerer så mye ☺☺

Anonymkode: bfa60...068

Takk! 

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Så hyggelig! Skulle ønske du var den nye læreren tip mitt barn 😅

Anonymkode: bc935...881

Tusen takk, så hyggelig sagt! ♥️

Jeg er jo fersk som lærer, men å være lærer handler om hjertet for meg. Og jeg få jobbe med aldersgruppen jeg trives aller best med (barneskolebarn). Åh, dette blir kos. 

Jeg gleder meg til å komme meg bort fra en jobb jeg mistrives så veldig i, og jeg gleder meg til å begynne i en jobb hvor jeg storkoser meg. Det kommer til å bli veldig ufordrende, og jeg vil føle mye på usikkerheten av å være nyklekket ut av læreregget, men jeg tror at så lenge jeg lytter til eget hjerte, stoler på egen kompetanse og tør å være meg selv, så skal det gå bra. Det blir bratt læringskurve, men det blir fint! :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Igår fikk jeg endelig satt meg ned og sendt 3 søknader. Og jeg har lagret flere annonser på Finn.no så planen er å skrive sende flere imorgen eller søndag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan håndterer dere hull i CV? Noen rådgivere har bedt meg ikke skrive noe (kanskje nevne det i søknad), mens andre har bedt meg være ærlig, og andre igjen har foreslått å lyve.

Litt av problemet mitt er at jeg har flere perioder. Grunnen til at de oppsto i første omgang var sykdom, men etterhvert er det bare perioder med ufrivillig lediget (hundrevis av søknader, få intervjuer) det er snakk om. Har stort sett bare hatt engasjementer og vikariater på 3 mnd. til 1 år de siste årene, gjerne med opphold i mellom, og CVen er en sveitserost.

Synes ikke det er noe problem å snakke om dette på intervju, det lar seg lett nok forklare og jeg føler som regel intervjuer viser forståelse og er villig til å gå videre, men akkurat på CV er det et kjempeproblem.

Anonymkode: eca3f...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvordan håndterer dere hull i CV? Noen rådgivere har bedt meg ikke skrive noe (kanskje nevne det i søknad), mens andre har bedt meg være ærlig, og andre igjen har foreslått å lyve.

Litt av problemet mitt er at jeg har flere perioder. Grunnen til at de oppsto i første omgang var sykdom, men etterhvert er det bare perioder med ufrivillig lediget (hundrevis av søknader, få intervjuer) det er snakk om. Har stort sett bare hatt engasjementer og vikariater på 3 mnd. til 1 år de siste årene, gjerne med opphold i mellom, og CVen er en sveitserost.

Synes ikke det er noe problem å snakke om dette på intervju, det lar seg lett nok forklare og jeg føler som regel intervjuer viser forståelse og er villig til å gå videre, men akkurat på CV er det et kjempeproblem.

Anonymkode: eca3f...8ea

Det er ingen problem hvis det er snakk om flere korte perioder. Eller er de lange? 

Anonymkode: bfa60...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tar det vanligvis fra søknadsfristen er ute og fram til man hører noe, om man er aktuell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tuttifrutt skrev (1 minutt siden):

Hvor lang tid tar det vanligvis fra søknadsfristen er ute og fram til man hører noe, om man er aktuell?

Maks 10 dager, synes jeg 

Anonymkode: bfa60...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ingen problem hvis det er snakk om flere korte perioder. Eller er de lange? 

Anonymkode: bfa60...068

De er på 1-2 år.

Anonymkode: eca3f...8ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...