Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Jeg hadde jobbintervju forrige mandag. Intervjuet ble endret til å gjøres via Zoom i siste liten, fikk e-post fra hun som skulle intervjue meg et par timer før om at det ble digitalt i stedet. Jeg er ikke så vant til å bruke Zoom e.l., så det ble en ekstra stressfaktor oppå nervene som allerede var der. 

Fikk logget meg på møtet ca fem minutter før starttidspunktet og satt og ventet i nesten et kvarter før hun som skulle intervjue meg logget på. Tid til å stresse enda mer... Intervjuer var hjemme med sykt barn og ble forsinket fordi hun måtte ta seg av barnet, underveis måtte vi avbryte flere ganger av samme grunn.

Det ble veldig oppstykket og nervene mine slo helt krøll på seg. Jeg var egentlig godt forberedt, men den brå endringen til Zoom, forsinket start og stadige avbrytelser ødela. Det låste seg for meg og jeg klarte ikke svare skikkelig for meg.

Jeg følte at intervjuer hadde en viss forståelse for det og da vi skulle avslutte sa hun at jeg kunne sende e-post om det var noe jeg kom på i etterkant. Samme ettermiddag sendte jeg en e-post med de tingene jeg fikk totalt jernteppe på, samt at jeg skrev litt rundt ting vi snakket om da vi ble avbrutt, da jeg var usikker på om hun fikk med seg alt jeg sa.

Da vi avsluttet intervjuet fikk jeg beskjed om at hun ha tre intervjuer til i løpet av mandag og tirsdag, og at hun skulle ta en avgjørelse i løpet av forrige eller denne uken. Siden har jeg ikke hørt noe. Fikk ikke noe svar på eposten jeg sendte for å supplere intervjuet.

Hva tror dere? Er løpet kjørt? Eller er det fortsatt håp? 

Anonymkode: 0100d...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt fast jobb i mange år, men alltid lest her inne fordi jeg alltid har vært på utkikk og følt meg desperat etter noe nytt, men trøsta meg med at jeg har fast. fikk i forrige uke dårlige nyheter om bedriften som gjør at jeg MÅ finne meg noe i år. Og jeg er så redd, for jeg har stadig søkt på jobb som ikke er uoverkommelig mtp skole. Men aldri et intervju. Kun mailer om at stillingene er besatt. 

Anonymkode: 1f4bf...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde jobbintervju forrige mandag. Intervjuet ble endret til å gjøres via Zoom i siste liten, fikk e-post fra hun som skulle intervjue meg et par timer før om at det ble digitalt i stedet. Jeg er ikke så vant til å bruke Zoom e.l., så det ble en ekstra stressfaktor oppå nervene som allerede var der. 

Fikk logget meg på møtet ca fem minutter før starttidspunktet og satt og ventet i nesten et kvarter før hun som skulle intervjue meg logget på. Tid til å stresse enda mer... Intervjuer var hjemme med sykt barn og ble forsinket fordi hun måtte ta seg av barnet, underveis måtte vi avbryte flere ganger av samme grunn.

Det ble veldig oppstykket og nervene mine slo helt krøll på seg. Jeg var egentlig godt forberedt, men den brå endringen til Zoom, forsinket start og stadige avbrytelser ødela. Det låste seg for meg og jeg klarte ikke svare skikkelig for meg.

Jeg følte at intervjuer hadde en viss forståelse for det og da vi skulle avslutte sa hun at jeg kunne sende e-post om det var noe jeg kom på i etterkant. Samme ettermiddag sendte jeg en e-post med de tingene jeg fikk totalt jernteppe på, samt at jeg skrev litt rundt ting vi snakket om da vi ble avbrutt, da jeg var usikker på om hun fikk med seg alt jeg sa.

Da vi avsluttet intervjuet fikk jeg beskjed om at hun ha tre intervjuer til i løpet av mandag og tirsdag, og at hun skulle ta en avgjørelse i løpet av forrige eller denne uken. Siden har jeg ikke hørt noe. Fikk ikke noe svar på eposten jeg sendte for å supplere intervjuet.

Hva tror dere? Er løpet kjørt? Eller er det fortsatt håp? 

Anonymkode: 0100d...18a

Det er absolutt håp. Fint at du har sendt e-post etter intervjuet. Og ikke stress pga Zoom, det er helt vanlig å være nervøs på jobbintervju og du er sikkert ikke den eneste som ikke er vant til å ha intervju på Zoom eller andre pc-greier. 
Om jeg var deg, ville jeg ringt henne i morgen og spurt :) 

Anonymkode: bfa60...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kala skrev (På 15.1.2021 den 23.19):

Jeg venter på resultatet etter et intervju like før helgen. Følte intervjuet gikk godt, og intervjuerne virket til å være veldig positive. Det var flere som skulle være med på beslutningen, og de skulle komme med en tilbakemelding om ca en uke. Så her går jeg og tripper, og kikker på telefonen støtt og stadig. Venter med skrekkblandet fryd, og håper de ønsker meg velkommen på laget! 😊

Ei uke siden intervju, og ikke hørt noe fra de.. Jeg søkte ikke på ei spesifikk stilling, men noen ringte til sjefen og anbefalte meg,  som så igjen ringte meg og sa de trengte folk på det og det stedet. Derfor tenker en del av meg at om de var interessert, ville de kontaktet meg tidligere etter intervjuet.  Menmen, for tidlig å bli utålmodig, jeg skulle få høre noe om en til to uker. 
 

jeg har vært på intervju der en gang før, uten å få jobben. Da også sa de at jeg skulle få høre noe om en til to uker uten at de fulgte opp dette. Så jeg føler meg ikke så veldig optimistisk lengre når jeg nå som sagt ikke har hørt noe uken som har gått. Vurderer å ringe/sende Mail i morgen, eller over helgen. Kanskje jeg blir positivt overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender arbeidsgiver hvilken plass man står på i innstillingen for offentlige stillinger før ansettelsesrådet tar en beslutning?

Anonymkode: 3d54b...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Sender arbeidsgiver hvilken plass man står på i innstillingen for offentlige stillinger før ansettelsesrådet tar en beslutning?

Anonymkode: 3d54b...31e

Erfaringsmessig gjør de det ganske sjelden.

Anonymkode: eca3f...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg har intervju i morgen! Jeg er intern søker til en fast stilling lik den jeg er i vikariat i nå. Kjenner hun som intervjuet godt, og tillitsvalgt er en bekjent av meg. Jeg lurer på hvordan det skal gå, og hva slags spørsmål jeg skal gjennom. Ble intervjuet av hun samme for to måneder siden, så hun vet jo det meste. 

Anonymkode: 09ef7...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er blitt kalt inn til intervju før søknadsfristen er gått ut. Den var ny! Det må da være veldig positivt ja? 
Gruer meg skikkelig - er over 12 år siden sist jeg var på intervju. 

Anonymkode: aac96...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Åh, jeg har intervju i morgen! Jeg er intern søker til en fast stilling lik den jeg er i vikariat i nå. Kjenner hun som intervjuet godt, og tillitsvalgt er en bekjent av meg. Jeg lurer på hvordan det skal gå, og hva slags spørsmål jeg skal gjennom. Ble intervjuet av hun samme for to måneder siden, så hun vet jo det meste. 

Anonymkode: 09ef7...970

Åh, det gikk skikkelig bra. Lo og pratet og jeg føler at de likte svarene mine. Krysser alt jeg har for at stillingen min blir fast!

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er blitt kalt inn til intervju før søknadsfristen er gått ut. Den var ny! Det må da være veldig positivt ja? 
Gruer meg skikkelig - er over 12 år siden sist jeg var på intervju. 

Anonymkode: aac96...6cc

Så spennende! Gratulerer! Tror det skjer typisk i stillinger hvor det er ekstremt mange søkere. Da ser man over bunken litt fortløpende. I den stillingen jeg har nå var det bare 30 søkere, og da ventet de til søknadsfristen gikk ut før de begynte å behandle søknadene. Det må jo bety at du er skikkelig aktuell! 

Anonymkode: 09ef7...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt tidenes jobbintervju (andregangsintervju). Følte det gikk, helt ærlig, helt vanvittig bra. Han som intervjuet meg og jeg hadde så utrolig god kjemi. Skulle egentlig vare i 45 minutter, men vi snakket i 75 minutter! Og det var kun fordi han hadde nytt møte, ellers kunne vi sikkert snakket en halvtime til. 

Det ble bare til at vi snakket masse om systemer og ting i denne rollen osv. 

Sånn foruten lærerjobb, må dette være min ultimate drømmejobb. For jeg får brukt for alt jeg kan fra mange ulike ting, samtidig som jeg får lære mye nytt. Og superspennende firma. Alt jeg ser etter.

Får jeg ikke denne jobben kommer jeg til å bli SÅÅÅ skuffa. Men vet det er flere som har blitt intervjuet, jeg var tydeligvis den siste. Får vite mer på mandag eller tirsdag. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er absolutt håp. Fint at du har sendt e-post etter intervjuet. Og ikke stress pga Zoom, det er helt vanlig å være nervøs på jobbintervju og du er sikkert ikke den eneste som ikke er vant til å ha intervju på Zoom eller andre pc-greier. 
Om jeg var deg, ville jeg ringt henne i morgen og spurt :) 

Anonymkode: bfa60...068

Takk for svar :)  Har ikke hørt noe i dag. :(  Får vel ringe på mandag, føler det er for sent å ringe nå. Uff, hadde virkelig håpet på en avklaring før helgen. Frykter at det er et dårlig tegn at det drar ut i tid....

Anonymkode: 0100d...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Åh, det gikk skikkelig bra. Lo og pratet og jeg føler at de likte svarene mine. Krysser alt jeg har for at stillingen min blir fast!

Meh, jeg ble innstilt som andre. Får håpe det dukker opp noe nytt ila min tid i vikariatet :) 

 

Anonymkode: 09ef7...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar :)  Har ikke hørt noe i dag. :(  Får vel ringe på mandag, føler det er for sent å ringe nå. Uff, hadde virkelig håpet på en avklaring før helgen. Frykter at det er et dårlig tegn at det drar ut i tid....

Anonymkode: 0100d...18a

Neida, det er helt vanlig. Mange av dem har sikkert hjemmekontor nå og ting tar tid....Ring dem på mandag :)

Anonymkode: bfa60...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Åh, jeg har intervju i morgen! Jeg er intern søker til en fast stilling lik den jeg er i vikariat i nå. Kjenner hun som intervjuet godt, og tillitsvalgt er en bekjent av meg. Jeg lurer på hvordan det skal gå, og hva slags spørsmål jeg skal gjennom. Ble intervjuet av hun samme for to måneder siden, så hun vet jo det meste. 

Anonymkode: 09ef7...970

Hvordan gikk det? 

Anonymkode: bfa60...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan gikk det? 

Anonymkode: bfa60...068

Jeg ble innstilt som andre, men det var litt forventet. Den andre interne hadde 1,5 års mer erfaring enn meg. Men litt surt likevel. 

Anonymkode: 09ef7...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SPOCA skrev (På 22.1.2021 den 15.20):

Da har jeg hatt tidenes jobbintervju (andregangsintervju). Følte det gikk, helt ærlig, helt vanvittig bra. Han som intervjuet meg og jeg hadde så utrolig god kjemi. Skulle egentlig vare i 45 minutter, men vi snakket i 75 minutter! Og det var kun fordi han hadde nytt møte, ellers kunne vi sikkert snakket en halvtime til. 

Det ble bare til at vi snakket masse om systemer og ting i denne rollen osv. 

Sånn foruten lærerjobb, må dette være min ultimate drømmejobb. For jeg får brukt for alt jeg kan fra mange ulike ting, samtidig som jeg får lære mye nytt. Og superspennende firma. Alt jeg ser etter.

Får jeg ikke denne jobben kommer jeg til å bli SÅÅÅ skuffa. Men vet det er flere som har blitt intervjuet, jeg var tydeligvis den siste. Får vite mer på mandag eller tirsdag. 

Heier på deg, krysser fingrene for at du blir innstilt som nr 1!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kala skrev (37 minutter siden):

Jeg fikk jobben! Føler meg så heldig, og spent 😄

Gratulerer!

Mariángel skrev (30 minutter siden):

Heier på deg, krysser fingrene for at du blir innstilt som nr 1!!!

Takk! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.1.2021 den 21.02):

Kan jeg spørre hva byrået heter? Kunne tenkt meg noe lignende!

Anonymkode: e1bcc...e05

Jeg vet ikke hvilken bransje du skal inn i, men det byrået jeg skal få hjelp av er veldig spesifikt rettet mot reklame- og designbransjen. Så hvis det ikke er det du trenger kan du kanskje prøve å google rekruttering + bransjen din? 

Anonymkode: ac2e5...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...