Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hørtes ut som mye arbeid for å få en lærerstilling 😅

Anonymkode: b717b...776

Hehe, ja, men når det er drømmejobben er jeg villig til det. Jeg har tatt 75 studiepoeng dette høstsemesteret for å ta alt jeg mangler (+ litt ekstra).

Da jeg oppdaget studiet Ferdigstilling av påbegynt lærerutdanning kastet jeg meg rundt fordi drømmen min kan gå i oppfyllelse. Og jeg gir ikke så lett opp drømmen min altså! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor søkte du om du ikke oppfylte kompetansekravene...? Og hvorfor tok de deg inn på intervju når de hadde andre som oppfylte kompetansekravene? Hørtes jo ut som veldig bortkasta tid fra begge parter.

Anonymkode: b717b...776

Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg søker på alt mulig jeg føler kan være relevant, selv hvis jeg ikke oppfyller alle kvalifikasjonene (spesielt hvis det er snakk om et krav med erfaring, for eksempel, noe jeg mangler, men kan ha rett utdannelse). Plutselig er man rett kandidat likevel, eller i alle fall den beste som søkte akkurat der og da. Det er alltid verdt et forsøk. Og i dette tilfellet virker det jo som det funket bra for SPOCA, siden de utsetter prosessen for hennes del.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått andregangsintervju og er så nervøs. Har aldri hatt det før! Følte ikke at første intervjuet gikk veldig bra, men det var jo åpenbart bra nok. Sliter så forferdelig med nervøsitet ved intervjuer og er så redd for at de får inntrykk av at jeg er slik i jobb også. Har så utrolig lyst på denne jobben.

Anonymkode: 42e3f...2bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Skal på intervju i morgen 🥳 Har for tiden ett vikariat, men dette er en fast stilling! 😃

Anonymkode: f68bc...564

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hurra! Skal på intervju i morgen 🥳 Har for tiden ett vikariat, men dette er en fast stilling! 😃

Anonymkode: f68bc...564

Gratulerer! Fast stilling som hva da? Når går vikariatet ditt ut?

Anonymkode: 09ef7...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Gratulerer! Fast stilling som hva da? Når går vikariatet ditt ut?

Anonymkode: 09ef7...970

Nå jobber jeg som pedagog i skolen, men nå er det stilling som sosiallærer. Vikariatet går ut i mars. 

Anonymkode: f68bc...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå jobber jeg som pedagog i skolen, men nå er det stilling som sosiallærer. Vikariatet går ut i mars. 

Anonymkode: f68bc...564

Ååh, så deilig. Så da er det rett inn i ny jobb? Kjenner det er litt betryggende å lese om folk i vikariat som får fast stilling. Skal inn i et vikariat nå selv ☺️

Anonymkode: 09ef7...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ny i tråden og ny jobbsøker. Vært i samme stilling siden endt utdannelse for 8 år siden. Litt tilfeldig at jeg endte på der. Vurderte en master men orket ikke gå rett på, fikk en sommerjobb og deretter videre fast jobb og her er jeg fortsatt. Nå er jeg ganske lei og demotivert for jobben min og ønsker ny utfordringer. Problemet er at jeg nå jobber med noe helt annet enn jeg er udannet som, så føler meg underkvalifisert til alle jobber jeg syns er spennende. Har vel blitt i denne jobben så lenge fordi jeg kan alt jeg gjør ut og inn, ganske fleksibel arbeidsdag og hyggelig sjef samt ganske gode betingelser og lønn.

Jobber nå for en stor bedrift på landsbasis og hadde trodd og håpet det ville være muligheter innenfor samme bedrift, men her er det null muligheter for utvikling eller steg på karrierestigen. Veldig mange i 20/30-årene velger å gå videre andre steder fordi det er så lite utviklingsmuligheter her. Syns det er så synd når man egentlig trives veldig godt i bedriften, men ønsker nye utfordringer. 

Syns også det er litt vanskelig å ta opp med sjefen at jeg ønsker ny utfordringer. Vil jo ikke si rett ut at jeg er demotivert for jobben min. Prøver å takke ja til det som kommer av ting hvor jeg kan bidra ekstra, men det fører liksom ingen vei for ny jobb innad i bedriften.

Søkt et par stillinger med friser nå i desember og januar, så kan jo håpe. 

Utdannet med bachelor, søker i Oslo og jobber nå som saksbehandler/rådgiver privat. 

Anonymkode: 19043...cf8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på intervju i morgen! På teams. På engelsk. Det er så skummelt at jeg nesten skvetter på meg. 

Heldigvis har jeg jobb jeg trives i fra før. 

Men dette er jo drømmejobben, som også har en helt annen utviklingsmulighet og lønnsmulighet. 

Og det betyr jo noe når jeg nå jobber i en sektor hvor årets lønnsøkning betydde reallønnsnedgang..  

Anonymkode: c15e1...c17

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått 6mnd vikariat i mitt felt 😀😀 er så glad at jeg nesten griner! Håper virkelig at det fører til ett nytt vikariat eller fast stilling der jeg ønsker å bo. Flytter langt langt vekke fra familie og samboer for dette. 

Anonymkode: b04ea...d08

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge etter intervjurunden er avsluttet pleier arbeidsgiver å ringe referanser?

Anonymkode: 3d54b...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvor lenge etter intervjurunden er avsluttet pleier arbeidsgiver å ringe referanser?

Anonymkode: 3d54b...31e

Hos meg har de både ringt samme dag, noen dager og en uke etter. 

Anonymkode: 09ef7...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hos meg har de både ringt samme dag, noen dager og en uke etter. 

Anonymkode: 09ef7...970

Er så spent på om de kommer til å ringe..

Anonymkode: 3d54b...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg heldigvis fått en jobb, men i dag fikk jeg innkallelse til enda et intervju. Det føles så sykt godt, for jeg har søkt hundrevis av jobber uten napp, og nå føler jeg meg endelig litt attraktiv 😄

Anonymkode: 09ef7...970

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.10.2020 den 21.09):

Har 650’ i studielån, og får kanskje 150’ til (etter stipend), bare for å få en utdannelse jeg kanskje ikke får jobb i 😑

Anonymkode: 27c49...77d

det er jo veldig dårlig tenkt at man skal studere seg til gjeld, og deretter tjene det inn uten at man engang vet hva man kan forvente i inntekt. 

God gjennomtenkt er at man makter å betale 75.000 kr årlig ned gjelden. 

Anonymkode: 35476...87d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Svava skrev (16 timer siden):

Jeg har endelig fått jobb etter nærmere ett år med søking! Det måtte 7 intervjuer til før den satt. Det siste intervjuet gikk derimot så bra at de tilbydde meg jobb allerede mot slutten av intervjuet. 

måtte du flytte?

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

det er jo veldig dårlig tenkt at man skal studere seg til gjeld, og deretter tjene det inn uten at man engang vet hva man kan forvente i inntekt. 

God gjennomtenkt er at man makter å betale 75.000 kr årlig ned gjelden. 

Anonymkode: 35476...87d

Jeg er enig i at lånekassen er "scam". Man er gjeldslave uten å faktisk vite at man får inntekt i det hele tatt. Men fra en annen synsvinkel, når vi produserer barn, og ikke tillater oss å tenke langsiktig: dvs hvor skal vi plassere barna våre? Hehe.. Jeg mener det trengs å gjøre noe her. 

Anonymkode: 8957d...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

måtte du flytte?

Anonymkode: 35476...87d

Ja, jeg må flytte. Jeg har heldigvis stått fritt til å kunne søke jobber i hele landet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2020 den 13.35):

Var på jobbintervju for en uke siden.. tror ikke jeg får jobben for gikk veldig dårlig. Men jeg skjønner ikke hvorfor de spør om referanser når de ikke kontakter de en gang... kan de ikke bare spørre når det er aktuelt? Er irriterende å måtte spørre om noen kan være referanse flere ganger også blir de aldri kontaktet... 

Anonymkode: 3403d...477

Fikk ikke jobben, og ikke kontaktet de referansene heller... får bare fortsette å søke..

Anonymkode: 3403d...477

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...