Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Litt motvillig så melder jeg meg inn i denne tråden igjen. Fikk beskjed rett før jul at jeg er 100% permittert fra januar av. På ubestemt tid. Regner egentlig ikke med å komme tilbake til den jobben så da er det bare å søke etter ny jobb 😞

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på et jobbintervju før jul og sa de skulle ringe referanser i starten av januar. Veeeenter på at de skal ringe mine.. Krysser fingrene.

Anonymkode: 3d54b...31e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.12.2020 den 12.48):

Har fått andregangsintervju og er så nervøs. Har aldri hatt det før! Følte ikke at første intervjuet gikk veldig bra, men det var jo åpenbart bra nok. Sliter så forferdelig med nervøsitet ved intervjuer og er så redd for at de får inntrykk av at jeg er slik i jobb også. Har så utrolig lyst på denne jobben.

Anonymkode: 42e3f...2bf

Jeg fikk jobben! Fikk faktisk to jobbtilbud men valgte den første jeg søkte på, er veldig spent og går opp mye i lønn. Bra start på året. Håper det samme skjer med alle her😊

Anonymkode: 42e3f...2bf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt jobber siden i sommer og får ikke intervjuer en gang. Har jobbveileder som er sååååå positiv, men det skjer ingenting. Det er vanskelig å holde motivasjonen oppe når man får avslag hele tiden 😪

Anonymkode: 7c256...48c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobb til sommeren og får snart svar på 2 jobber jeg har vært på intervju til. Begge er interessante, og selv om jeg ikke tror jeg får noen av dem så må jeg og tenke hva jeg gjør om jeg får begge. Hadde vært en drømmesituasjon, men samtidig vært vanskelig å velge. Håper de tar valget for meg 😆

Anonymkode: ae768...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/6/2021 at 8:15 AM, AnonymBruker said:

Har søkt jobber siden i sommer og får ikke intervjuer en gang. Har jobbveileder som er sååååå positiv, men det skjer ingenting. Det er vanskelig å holde motivasjonen oppe når man får avslag hele tiden 😪

Anonymkode: 7c256...48c

Samme her, bortsett fra at det har gått nesten to år. Veiledere skryter hemningsløst, men hva hjelper det når søknadene ikke blir lest engang?

Anonymkode: eca3f...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samme her, bortsett fra at det har gått nesten to år. Veiledere skryter hemningsløst, men hva hjelper det når søknadene ikke blir lest engang?

Anonymkode: eca3f...8ea

Hva synes du om det Erna sa? At permitterte må søke jobber 

Anonymkode: bfa60...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg og ødelegger den positive stemningen her.. 😵 Men ååååh! Nå er jeg lei av å søke jobb. Ferdig utdannet i 2018, har erfaring - men som fagarbeider mesteparten av tiden, og ikke miljøterapeut. De fleste stillingene jeg søker på nevner "relevant erfaring" og "videreutdanning innenfor..." Og hvordan skal man få erfaring om man aldri får begynt et sted?! 

Går i vikariat etter vikariat og føler meg som en kasteball til tider...😔

Noen som føler det samme? 

Mvh kvinne, 27 

Anonymkode: 53556...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå kommer jeg og ødelegger den positive stemningen her.. 😵 Men ååååh! Nå er jeg lei av å søke jobb. Ferdig utdannet i 2018, har erfaring - men som fagarbeider mesteparten av tiden, og ikke miljøterapeut. De fleste stillingene jeg søker på nevner "relevant erfaring" og "videreutdanning innenfor..." Og hvordan skal man få erfaring om man aldri får begynt et sted?! 

Går i vikariat etter vikariat og føler meg som en kasteball til tider...😔

Noen som føler det samme? 

Mvh kvinne, 27 

Anonymkode: 53556...033

Vikariat  er erfaring det også.

Anonymkode: eda41...e5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nå kommer jeg og ødelegger den positive stemningen her.. 😵 Men ååååh! Nå er jeg lei av å søke jobb. Ferdig utdannet i 2018, har erfaring - men som fagarbeider mesteparten av tiden, og ikke miljøterapeut. De fleste stillingene jeg søker på nevner "relevant erfaring" og "videreutdanning innenfor..." Og hvordan skal man få erfaring om man aldri får begynt et sted?! 

Går i vikariat etter vikariat og føler meg som en kasteball til tider...😔

Noen som føler det samme? 

Mvh kvinne, 27 

Anonymkode: 53556...033

Huff, så kjipt. Jeg kjenner meg igjen i det med å ikke ha erfaring. Det er kjipt å ha en mastergrad, men fortsatt jobbe i butikk fordi man ikke har relevant erfaring innad feltet...

Jeg skjønner det  er frustrerende å aldri få noe fast, men er vikariatene dine relevante til utdannelsen i alle fall? For det teller jo uansett veldig positivt når du skal søke faste stillinger ettervært! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til de som ikke har hørt om det er fiverr.

Det er sånn freelance site der man kan lage en bruker og selge noe. Om det er artikler, design, videoer, bilder osv. 
Kan jo kanskje være aktuelt for noen :0)

Jeg er også jobbsøker, jobber i et vikarbyrå men misliker arbeidet. (Barnehage)  Har en bachelorutdanning men ønsker ikke jobbe med det, så jeg søker alle andre steder bortsett fra fast food. Jeg er kanskje for kresen.  Jeg har mange hull i CV og mange kortvarige jobber. Jeg har egentlig ingen gode referanser fordi jeg aldri har tatt jobb seriøst, og forsov meg hele tiden da jeg var yngre. Nå er jeg 32, idag fikk jeg telefon om mulig stilling som kundeservice medarbeider, og jeg håper jeg får den. Ellers kunne jeg godt tenkt meg å jobbe i butikk eller noe. 

Trist å skrive dette 😛 men er anonym så da er det litt bedre. 

Anonymkode: 5db05...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Hva synes du om det Erna sa? At permitterte må søke jobber 

Anonymkode: bfa60...068

Helt forkastelig, og vitner om null bakkekontakt. Ærlig talt, hva tror hun der er arbeidsledige gjør? Mulig hun har vært så privilegert så lenge at hun rett og slett ikke evner å forstå.

Har du mistet jobben? Nå skal du et hett tips fra meg: Hva tror du om å søke jobb? 😮 

Anonymkode: eca3f...8ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søker jobb, men har også en fast stilling i mellomtiden. Det jeg ser er at jeg innimellom har rett bakgrunn og kalles inn til intervju. Men - jeg er litt stille av meg og blir fryktelig nervøs. Er det noen som har tips til gode podcaster med tips til intervjuene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, AnonymBruker said:

Vikariat  er erfaring det også.

Anonymkode: eda41...e5c

Det er sant, og jeg er takknemlig for all erfaring jeg får. Mener bare at det er erfaring som fagarbeider og ikke som miljøterapeut jeg får erfaring. På papiret er det en forskjell, selv om det ikke trenger å være det i praksis. 

Anonymkode: 53556...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Clefable said:

Huff, så kjipt. Jeg kjenner meg igjen i det med å ikke ha erfaring. Det er kjipt å ha en mastergrad, men fortsatt jobbe i butikk fordi man ikke har relevant erfaring innad feltet...

Jeg skjønner det  er frustrerende å aldri få noe fast, men er vikariatene dine relevante til utdannelsen i alle fall? For det teller jo uansett veldig positivt når du skal søke faste stillinger ettervært! 

Nettopp, men man må jo bare fortsette å søke og være aktiv. 

Ja, erfaringen er relevant heldigvis, men det er to forskjellige stillinger som har mye å si på papiret. 

Anonymkode: 53556...033

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.1.2021 den 23.01):

Et tips til de som ikke har hørt om det er fiverr.

Det er sånn freelance site der man kan lage en bruker og selge noe. Om det er artikler, design, videoer, bilder osv. 
Kan jo kanskje være aktuelt for noen :0)

Jeg er også jobbsøker, jobber i et vikarbyrå men misliker arbeidet. (Barnehage)  Har en bachelorutdanning men ønsker ikke jobbe med det, så jeg søker alle andre steder bortsett fra fast food. Jeg er kanskje for kresen.  Jeg har mange hull i CV og mange kortvarige jobber. Jeg har egentlig ingen gode referanser fordi jeg aldri har tatt jobb seriøst, og forsov meg hele tiden da jeg var yngre. Nå er jeg 32, idag fikk jeg telefon om mulig stilling som kundeservice medarbeider, og jeg håper jeg får den. Ellers kunne jeg godt tenkt meg å jobbe i butikk eller noe. 

Trist å skrive dette 😛 men er anonym så da er det litt bedre. 

Anonymkode: 5db05...193

Håper det ordner seg med kundeservice-jobben! :)

vi er ikke alltid så smarte når vi er unge... Men fra barnehagejobben burde det være mulig å få en god referanse. 

Anonymkode: 62da0...8be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 7.1.2021 den 22.25):

Nå kommer jeg og ødelegger den positive stemningen her.. 😵 Men ååååh! Nå er jeg lei av å søke jobb. Ferdig utdannet i 2018, har erfaring - men som fagarbeider mesteparten av tiden, og ikke miljøterapeut. De fleste stillingene jeg søker på nevner "relevant erfaring" og "videreutdanning innenfor..." Og hvordan skal man få erfaring om man aldri får begynt et sted?! 

Går i vikariat etter vikariat og føler meg som en kasteball til tider...😔

Noen som føler det samme? 

Mvh kvinne, 27 

Anonymkode: 53556...033

Hvor i Norge søker du, og søker du på institusjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvefrøken skrev (20 timer siden):

Jeg søker jobb, men har også en fast stilling i mellomtiden. Det jeg ser er at jeg innimellom har rett bakgrunn og kalles inn til intervju. Men - jeg er litt stille av meg og blir fryktelig nervøs. Er det noen som har tips til gode podcaster med tips til intervjuene?

Ingen podcaster å foreslå, men har du noen gang sagt at du  er nervøs på intervjuet? Går jo an å si at en av grunnen er at du veldig gjerne vil ha den jobben:)

Anonymkode: 6e897...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.1.2021 den 22.25):

Nå kommer jeg og ødelegger den positive stemningen her.. 😵 Men ååååh! Nå er jeg lei av å søke jobb. Ferdig utdannet i 2018, har erfaring - men som fagarbeider mesteparten av tiden, og ikke miljøterapeut. De fleste stillingene jeg søker på nevner "relevant erfaring" og "videreutdanning innenfor..." Og hvordan skal man få erfaring om man aldri får begynt et sted?! 

Går i vikariat etter vikariat og føler meg som en kasteball til tider...😔

Noen som føler det samme? 

Mvh kvinne, 27 

Anonymkode: 53556...033

Jeg føler på det, har hatt vikariater siden ferdig utdannelse i 2014, og har både fagbrev samt bachelor, søker blant annet miljøterapeutstillinger, men de er tydeligvis vanskelig å få😩

Anonymkode: 066a1...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvefrøken skrev (På 8.1.2021 den 10.47):

Jeg søker jobb, men har også en fast stilling i mellomtiden. Det jeg ser er at jeg innimellom har rett bakgrunn og kalles inn til intervju. Men - jeg er litt stille av meg og blir fryktelig nervøs. Er det noen som har tips til gode podcaster med tips til intervjuene?

det handler ikke om podcaster, men om at du klarer å sosialisere deg og har trygge mennesker i livet ditt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...