Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

På tirsdag får jeg vite om jeg kommer på 2 gangs intervju (det er fire som kommer videre)... går og tripper... det er mellom 11 personer 😅😅 håper de fikk godt inntrykk av meg på tlf. Intervjuet 😅

Anonymkode: f68bc...564

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På tirsdag får jeg vite om jeg kommer på 2 gangs intervju (det er fire som kommer videre)... går og tripper... det er mellom 11 personer 😅😅 håper de fikk godt inntrykk av meg på tlf. Intervjuet 😅

Anonymkode: f68bc...564

jeg får ikke godt inntrykk av deg her iallfall...

Anonymkode: 35476...87d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg får ikke godt inntrykk av deg her iallfall...

Anonymkode: 35476...87d

Hva i alle dager er det for an kommentar.

Anonymkode: b2955...695

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På tirsdag får jeg vite om jeg kommer på 2 gangs intervju (det er fire som kommer videre)... går og tripper... det er mellom 11 personer 😅😅 håper de fikk godt inntrykk av meg på tlf. Intervjuet 😅

Anonymkode: f68bc...564

Lykke til!

Anonymkode: b2955...695

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis alle som er permiterte nå går over til dagpenger i mars, blir det enda flere om beinet mtp å få jobb. 😩

Anonymkode: bc935...881

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

jeg får ikke godt inntrykk av deg her iallfall...

Anonymkode: 35476...87d

😳

Anonymkode: b9d12...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

På tirsdag får jeg vite om jeg kommer på 2 gangs intervju (det er fire som kommer videre)... går og tripper... det er mellom 11 personer 😅😅 håper de fikk godt inntrykk av meg på tlf. Intervjuet 😅

Anonymkode: f68bc...564

Jeg har et godt inntrykk av deg

Anonymkode: 8957d...c30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg føler på det, har hatt vikariater siden ferdig utdannelse i 2014, og har både fagbrev samt bachelor, søker blant annet miljøterapeutstillinger, men de er tydeligvis vanskelig å få😩

Anonymkode: 066a1...033

Det er ikke det? Be om at de skal sette deg opp som tilkallingsvikar. Da vil det være lettere å få jobb. 

Anonymkode: eda41...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/9/2021 at 7:11 AM, Aureka said:

Hvor i Norge søker du, og søker du på institusjoner?

Søker i Nord-Norge. Ja, sjeldent jeg ser de lyser ut noe da. Jobber du på institusjon? 😊

Anonymkode: 53556...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg føler på det, har hatt vikariater siden ferdig utdannelse i 2014, og har både fagbrev samt bachelor, søker blant annet miljøterapeutstillinger, men de er tydeligvis vanskelig å få😩

Anonymkode: 066a1...033

Uff, så kjedelig å høre. Virker sånn ja, men tror faktisk det handler om en god dose med flaks. 

Masse lykke til, håper vi snart kan lande på drømmejobben 😍

Anonymkode: 53556...033

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Søker i Nord-Norge. Ja, sjeldent jeg ser de lyser ut noe da. Jobber du på institusjon? 😊

Anonymkode: 53556...033

Jobber på institusjon, men på Østlandet. Det kan være en ide og skrive en åpen søknad, oppsøke institusjonen og høre om de kan trenge ekstravakter. Mange av kollegaene mine begynte på den måten og jobber nå i faste stillinger eller vikariater.  Sjekk også med de store aktørene innen barnevern og lignende. Eksempel er Stendi som drifter ulike steder i landet. 

Masse lykke til. Slett ikke den enkleste tiden å være arbeidssøkende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Uff, så kjedelig å høre. Virker sånn ja, men tror faktisk det handler om en god dose med flaks. 

Masse lykke til, håper vi snart kan lande på drømmejobben 😍

Anonymkode: 53556...033

I lige måde, krysser fingrene for oss begge🤞🤩

Anonymkode: 066a1...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt kalt inn på jobbintervju :) Søkte to stillinger før jul, den ene fikk jeg mail om at jeg ikke var med videre, og nr 2 ble jeg nå kalt inn på en "samtale for å bli bedre kjent" via teams :) 

Jeg gikk rett inn i den jobben jeg nå har hatt i 8 år etter studier og har aldri måtte vært på et ordentlig intervju. Så har noen noe tips til meg?

Tenker i forhold til positive og negative sider om meg selv (hvordan formulere det bra?

Når de spør om jeg kan fortelle om meg selv. Hva passer seg å si? Jeg er 32 år og samboer med 1 barn og ønsker et barn til på sikt, men ønsker egentlig ikke noe fokus eller snakk om det. Hva er greit å si?

Har også litt mer spørsmål rundt stillingen siden det sto ganske lite konkret i stillingsannonsen...

 

Andre tips å ta med seg? Er bare en 45 min prat i førsteomgang som de skrev.

 

Anonymkode: 19043...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Blitt kalt inn på jobbintervju :) Søkte to stillinger før jul, den ene fikk jeg mail om at jeg ikke var med videre, og nr 2 ble jeg nå kalt inn på en "samtale for å bli bedre kjent" via teams :) 

Jeg gikk rett inn i den jobben jeg nå har hatt i 8 år etter studier og har aldri måtte vært på et ordentlig intervju. Så har noen noe tips til meg?

Tenker i forhold til positive og negative sider om meg selv (hvordan formulere det bra?

Når de spør om jeg kan fortelle om meg selv. Hva passer seg å si? Jeg er 32 år og samboer med 1 barn og ønsker et barn til på sikt, men ønsker egentlig ikke noe fokus eller snakk om det. Hva er greit å si?

Har også litt mer spørsmål rundt stillingen siden det sto ganske lite konkret i stillingsannonsen...

 

Andre tips å ta med seg? Er bare en 45 min prat i førsteomgang som de skrev.

 

Anonymkode: 19043...cf8

Du må ikke finne på å si at du planlegger barn i fremtiden. Det har de ikke lov til å spørre om heller.

Jeg sier at jeg er ditt utdannet fra datt, interessert i histen og pisten, bor i sted sammen med mann og barn, og liker å stå på langrenn og strikke på fritida. 

Når det kommer til positive sider nevner jeg noen jeg har, f.eks. at jeg er god med relasjoner etter mange år i kundeservice, eller at jeg har god organisatorisk sans eller noe sånt. Som negativ sier jeg at jeg blir nervøs før presentasjoner, som f.eks. dette jobbintervjuet, men at det hjelper å forberede seg godt og kaste seg ut i det. Så ikke så alt for negativt, men likevel ærlig.

Lykke til! Det blir helt sikkert veldig hyggelig! 

Anonymkode: 09ef7...970

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrev (På 14.11.2020 den 21.37):

1. Merkelig. Hva for et sted i landet er dette? Viser jo forøvrig hvorfor smitten sprer seg da.

2. Da tror du nok feil. Arbeidsgiver kommer til å føle seg lurt dersom du får jobben, dukker opp veldig gravid og tar ut permisjon etter noen måneder. Og dermed har du lagt grunnlaget for et dårlig arbeidsforhold.

Har du jobb nå og bare vil ha noe nytt?

Gjest skrev (På 15.11.2020 den 0.13):

Jeg skjønner hva du mener, men dessverre kommer nok dette til å ende med en potte sur arbeidsgiver om de ikke vet om det på forhånd. Håper selvfølgelig ikke det skjer!

Da kan jeg oppdatere her!

Jeg har fortalt til jobben (vikariat) at jeg er gravid og må ut i permisjon litt over halvveis. Det ble møtt med store smil og gratulasjoner, og til og med en oppfordring til å søke på den faste stillingen som skal legges ut ila et par mnd. Fikk beskjed om at svangerskap eller permisjon ikke hadde noe å si i den prosessen. Ingen pottesur arbeidsgiver, og ikke et dårlig arbeidsforhold. Får tvert imot svært gode tilbakemeldinger på jobben jeg gjør og at jeg passer godt inn i crewet. 

Anonymkode: 09ef7...970

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2021 den 13.09):

På tirsdag får jeg vite om jeg kommer på 2 gangs intervju (det er fire som kommer videre)... går og tripper... det er mellom 11 personer 😅😅 håper de fikk godt inntrykk av meg på tlf. Intervjuet 😅

Anonymkode: f68bc...564

Jeg er veldig spent på denne! Gikk du videre?

Anonymkode: 09ef7...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du må ikke finne på å si at du planlegger barn i fremtiden. Det har de ikke lov til å spørre om heller.

Jeg sier at jeg er ditt utdannet fra datt, interessert i histen og pisten, bor i sted sammen med mann og barn, og liker å stå på langrenn og strikke på fritida. 

Når det kommer til positive sider nevner jeg noen jeg har, f.eks. at jeg er god med relasjoner etter mange år i kundeservice, eller at jeg har god organisatorisk sans eller noe sånt. Som negativ sier jeg at jeg blir nervøs før presentasjoner, som f.eks. dette jobbintervjuet, men at det hjelper å forberede seg godt og kaste seg ut i det. Så ikke så alt for negativt, men likevel ærlig.

Lykke til! Det blir helt sikkert veldig hyggelig! 

Anonymkode: 09ef7...970

Takk for tips.

Nei, har ikke tenkt til å si at vi prøver å få barn nei. Men føler at når man er 32 år og har et barn så er vel sannsynligheten stor for at man ønsker en til innen en hvis tid. Får bare håpe ikke det spiller inn negativt, noe det selvfølgelig ikke bør, men noe man tenker på..

Anonymkode: 19043...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innstilt som nr 3, men oppfordres til å søke fremtidige stillinger som blir lyst ut i bedriften. 

Jeg er lei. 

Anonymkode: ae768...67b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervju! Neste uke 🤩

Så det skumle.. Jeg har en utradisjonell bakgrunn, og føler selv jeg stiller dårligere enn de andre (som jeg ikke vet noe om). Hvordan kommer man over det? Jeg skal selvfølgelig prøve å lese meg opp alt jeg kan før intervjuet, men jeg sliter voldsomt med mindreverdighetskomplekser 😱 

Og jeg har en doktorgrad 🤣

Anonymkode: 985f2...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Intervju! Neste uke 🤩

Så det skumle.. Jeg har en utradisjonell bakgrunn, og føler selv jeg stiller dårligere enn de andre (som jeg ikke vet noe om). Hvordan kommer man over det? Jeg skal selvfølgelig prøve å lese meg opp alt jeg kan før intervjuet, men jeg sliter voldsomt med mindreverdighetskomplekser 😱 

Og jeg har en doktorgrad 🤣

Anonymkode: 985f2...cb1

Ved at du er kalt inn til intervju, så er du god nok til jobben. De ville aldri kalt deg inn uten å mene det.

Det er en rekke firmaer som vil ha personer med utradisjonelle bakgrunn. Det er din styrke tenker jeg. 

Anonymkode: e9ab5...2d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...