Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Permittert her og søker aktivt ny jobb. Jeg har også tråden om arbeidsmarkedet i Oslo forresten. Lite håp for at jeg får jobben tilbake pga krig/terror og diverse greier, så derfor søker jeg på ganske mye nå. Har hatt 1 intervju (de er veldig interessert i at jeg skal begynne der, men de hadde en del søkere og noen interne også) + at jeg har 1 intervju neste uke. 

Hvis jeg ikke får fast jobb innen permitteringen går ut i mai så får jeg ta meg en sommerjobb/vikariat så lenge. Har registrert meg på det meste som fins av vikarbyråer, men er veldig lite relevant for meg akkurat nå. Hadde jeg vært utdannet sykepleier kunne jeg fått jobb på dagen ser det ut til :P 

Det verste er usikkerheten og alt stress med det økonomiske. Heldigvis får jeg litt hjelp av foreldre, men er litt flaut å be om det når man er nesten 40 år. Noen som har hatt bra/dårlige intervju i det siste? Kanskje vi kan motivere hverandre :) 

Anonymkode: c9406...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Permittert her og søker aktivt ny jobb. Jeg har også tråden om arbeidsmarkedet i Oslo forresten. Lite håp for at jeg får jobben tilbake pga krig/terror og diverse greier, så derfor søker jeg på ganske mye nå. Har hatt 1 intervju (de er veldig interessert i at jeg skal begynne der, men de hadde en del søkere og noen interne også) + at jeg har 1 intervju neste uke. 

Hvis jeg ikke får fast jobb innen permitteringen går ut i mai så får jeg ta meg en sommerjobb/vikariat så lenge. Har registrert meg på det meste som fins av vikarbyråer, men er veldig lite relevant for meg akkurat nå. Hadde jeg vært utdannet sykepleier kunne jeg fått jobb på dagen ser det ut til :P 

Det verste er usikkerheten og alt stress med det økonomiske. Heldigvis får jeg litt hjelp av foreldre, men er litt flaut å be om det når man er nesten 40 år. Noen som har hatt bra/dårlige intervju i det siste? Kanskje vi kan motivere hverandre :) 

Anonymkode: c9406...f97

Jeg er også i den andre tråden. 😊 Lett å miste motet, ja, men syns ikke du skal skamme deg over å få litt hjelp til du kommer over kneika hvis de har muligheten til det. 🙌🏻

Har en prosess der jeg er eneste aktuelle om den går i boks (er ikke utlyst), pluss en annen der jeg er en av fem blant nesten 300 søkere. Løsner nok etterhvert - håper jeg! 😊

Anonymkode: 2fa23...065

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et intervju i går som gikk fint og de ringte meg opp ganske kjapt og inviterte meg på intervju nr 2 :) De sa jeg gjorde kjempebra inntrykk, så det var bra! Jeg var kjempenervøs. Og slet litt da de spurte meg om eksempel på en gang jeg tok initiativ i tidligere jobb. Syns det er så vanskelig å svare på..

Nå har jeg tatt en personlighetstest og, håper jeg ikke stryker på den haha. Spørsmålene er så vanskelig å svare på, bl.a om jeg alltid dropper en oppgave for å hjelpe andre. Altså, det kommer jo an på? Syns disse testene er så teite, sier veldig lite om min personlighet. Fikk opp at jeg trenger mye oppmerksomhet og er ekstremt sosial. Det kjenner jeg meg ikke helt igjen i, selv om jeg helt klart er sosial av meg. Får vite mer etter påske, så prøver å ikke ha for høye forhåpninger. Er jo flere søkere her også, og jeg får litt sånn imposter syndrom om jeg klarer denne stillingen. Jeg har erfaringen og interessen, men det innebærer bl.a business analyse som jeg har liten erfaring med. Men de har verktøy til det, så jeg slipper å sitte manuelt og regne ut heldigvis. 

Hvordan går det med andre jobbsøkere her? 

Anonymkode: c9406...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...