Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

alt for mange arbeidsplasser som påstår at "her ønsker dem arbeidssøkere hele tiden" liksom. I alle fall når dem går ut i media, og snakk om alt dem visstnok har alt for få ansatte hele tiden. Blir bare en eller to personer syke, så er løpet kjørt i følge dem.  

men samtidig ønsker dem aldri å faktisk ansette nye lærlinger, eller være med på å utdanne folk (kanskje spesielt yngre mennesker) som dermed blir sittende igjen med skjegget i postkassen alt for ofte. Når jeg var ferdig med utdannelsen, så var det faktisk sånn cicrka halvparten av de jeg gikk i klassen med som kunne gå direkte ut i fast arbeid. Resten fikk seg stort sett bare deltidsstillinger, eller de ble gående og surre i opp til mange måneder før dem eventuelt fant seg noe relevant til utdannelsen deres.  

likevel er aktører fra de samme bransjene ute i nettavisene, for å snakke om at dem ikke har nok ansatte... 

Anonymkode: d6961...154

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

alt for mange arbeidsplasser som påstår at "her ønsker dem arbeidssøkere hele tiden" liksom. I alle fall når dem går ut i media, og snakk om alt dem visstnok har alt for få ansatte hele tiden. Blir bare en eller to personer syke, så er løpet kjørt i følge dem.  

men samtidig ønsker dem aldri å faktisk ansette nye lærlinger, eller være med på å utdanne folk (kanskje spesielt yngre mennesker) som dermed blir sittende igjen med skjegget i postkassen alt for ofte. Når jeg var ferdig med utdannelsen, så var det faktisk sånn cicrka halvparten av de jeg gikk i klassen med som kunne gå direkte ut i fast arbeid. Resten fikk seg stort sett bare deltidsstillinger, eller de ble gående og surre i opp til mange måneder før dem eventuelt fant seg noe relevant til utdannelsen deres.  

likevel er aktører fra de samme bransjene ute i nettavisene, for å snakke om at dem ikke har nok ansatte... 

Anonymkode: d6961...154

Enig! Disse bedriftene tenker absolutt ikke lenger enn nesetippen. 

Anonymkode: d3b18...9de

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
AnonymBruker

Enkelte arbeidsgivere virker å ha svært optimistiske annonser. De har en lang smørbrødliste med krav og forventer at du er "best i alt".  Men når det kommer til lønn så er den under gjennomsnittet...

Anonymkode: f6291...fd0

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...