Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Det finnes tråder her inne om bachelorstudier og masterstudier men hva med oss som søker jobb. Enten om man er arbeidsledig eller bare søker etter en ny utfordring.

Kanskje gi hverandre litt motivasjon og tips & råd i søkeprosessen...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg søker ny deltidsjobb jeg innenfor life science. Var på et jobbintervju tidligere denne uken og venter på svar i slutten av neste uke.. Så krysser fingrene. Hvilket fagfelt søker du jobb i?

Anonym poster: fda23a5f299b5c7d1eef8fb00c2abc96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Huff, jobbsøking synes jeg er kjempe vanskelig. Lite jobber ute og går og der det er jobb er det bokstavelig talt mer enn 100 andre søkere. De ønsker jo selvsagt en eldre og mer erfaren enn jeg.

Lei av å gå hjemme nå, rett og slett.

Endret av Dreamdrops
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jobbsøking synes jeg er kjempe vanskelig. Lite jobber ute og går og der det er jobb er det bokstavelig talt mer enn 100 andre søkere. De ønsker jo selvsagt en eldre og mer erfaren enn jeg.

Lei av å gå hjemme nå, rett og slett.

Hva slags jobber søker du da?

Anonym poster: fda23a5f299b5c7d1eef8fb00c2abc96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Hva slags jobber søker du da?

Anonym poster: fda23a5f299b5c7d1eef8fb00c2abc96

Søker hva som helst bortsett fra mcdonalds og sykehjem. Ellers er jeg åpen for alt!

Men jeg søker jo etter en jobb som er 70% stilling eller mer; gjør det jo enda vanskeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker hva som helst bortsett fra mcdonalds og sykehjem. Ellers er jeg åpen for alt!

Men jeg søker jo etter en jobb som er 70% stilling eller mer; gjør det jo enda vanskeligere.

Akkurat det samne som jeg ser etter. Men det er virkelig ikke lett gitt.

Men har skjønt nå at jeg nok må belage meg på å ha tre-fire firskjellige jobber, sånn markedet ser ut nå :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Dreamdrops

Akkurat det samne som jeg ser etter. Men det er virkelig ikke lett gitt.

Men har skjønt nå at jeg nok må belage meg på å ha tre-fire firskjellige jobber, sånn markedet ser ut nå :/

Nei, ikke i det hele tatt. Er selvsagt mulig å kombinere to deltidsjobber. Men ofte innebærer en deltidsjobb å jobbe annenhver lørdag og jeg vil jo ikke ende opp med å jobbe hver lørdag.

Blæh, vet ikke hva jeg skal gjøre. Ønsker virkelig noe å fylle dagene med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke lyst til det jeg heller men akkurat nå tar jeg hva som helst, bare for å få et bein innafor og tjene penger.

Vi skal kjøpe hus nå, oppussingsprosjekt, så penger må jeg ha. Alt går for en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Nei, har ikke lyst til det jeg heller men akkurat nå tar jeg hva som helst, bare for å få et bein innafor og tjene penger.

Vi skal kjøpe hus nå, oppussingsprosjekt, så penger må jeg ha. Alt går for en periode.

Ja enig, men er ikke så lett det heller tydeligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket fagfelt søker du jobb i?

Anonym poster: fda23a5f299b5c7d1eef8fb00c2abc96

Søker i hotell- eller reiselivsbransjen,

Hvor lenge har dere søkt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter egen erfaring; søk etter jobber som ikke lyses ut, for så å ringe bedriften og høre hvordan det ligger an. Altså, finn ut hva du vil jobbe med og hvor du vil jobbe, send søknad og vis interesse. Mange bedrifter tar inn folk som virker flinke og oppegående, selv om de ikke har lyst ut ledige stillinger. Jobbsøking er knallhardt, men det er et lys i enden av alle tunneler.

Endret av Flomst
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil følge med her. Jeg har gått ledig lenge nå, og synes det er veldig vanskelig. Jeg har søkt på mange jobber, men forstår ikke helt hvorfor jeg ikke får jobb. Tror jeg er enten over- eller underkvalifisert, dessuten har jeg en "generell utdanning" som dessverre ikke gir så mange jobbmuligheter (språkutdanning). Jeg søker butikk- og kontorjobber, hovedsaklig. Jeg har liten mulighet til kvelds- og helgejobbing, derfor er butikk ikke ideelt, da de alltid vil ha "fleksible personer", og jeg har ikke kontorutdanning, selv om jeg har endel erfaring fra kontor, derfor blir jeg forbigått av andre kandidater (min teori, i alle fall). Jeg har prøvd å legge om søknad og CV, men uten hell. Jeg har en liten stilling i en jobb jeg skaffet meg selv (sendte åpen søknad, fikk praksisplass der gjennom NAV og fikk fortsette etter dette, men i en mye mindre stillingsprosent.

Jeg skal prøve å tenke mer igjennom hvor jeg vil jobbe og prøve å sende/leverere åpne søknader, hittil har jeg stort sett søkt på utlyste stillinger. Andre tips til ting jeg kanskje ikke har forsøkt mottas med takk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte ut fem søknader i dag. Så nå er det bare å vente. Jeg begynte å søke jobber sporadisk for 2 år siden. Men har hatt flere pauser da det tærer veldig på selvtilliten.

Jeg begynte å søke på ting innenfor utdannelsen min. Men ga opp etter ca ett år. Nå vil jeg bare ha noe nytt.

-A-

Anonym poster: 9b38bf11af2d6360dc6687e6a5457ae2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært jobbsøkende siden sommeren 2011. Jeg søkte så mye i en periode og ble stadig innkalt til intervjuer, men kom aldri lenger enn det. Det tærte veldig mye på selvtilliten min og gikk utover forholdet mitt osv. Så jeg trakk meg helt ut fra det en god periode og har siden vinteren 2012 levd på nav, aap.

Men nå skal jeg begynne å søke på jobber igjen. Gjerne fulltid, men søker også deltid 20-40% fordi jeg tar opp fag som privatist 2 dager i uka nå. Så jeg har jo to dager i uka å fylle dagene med, men skulle gjerne hatt litt mer penger enn det jeg får av aap. Og så skulle jeg gjerne fått litt jobberfaring, det er også en grunn til at jeg ønsker meg jobb.

De to største grunnene til at jeg ikke får jobb er den manglede erfaringen min og ikke minst hørselen min. Den er nedsatt og det skremmer visst sjefene...

Anonym poster: 82e9bb13064d6ff92f5af841ddcee1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå sitter jeg her å holder på å skrive åpne søknader jeg skal levere ut imorgen.... 20 stk.. Det må jo ende i napp vel!!!! :jolie:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får dere kommet dere på intervju og? Som regel hører jeg ingenting etter at jeg har sendt ut søknaden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på et intervju for ikke så lenge siden, ifølge annonsen var det en jobb som var perfekt for meg, men da de snakket om arbeidsoppgavene under intervjuet var det noe helt annen som skulle gjøres på jobben. Da var jeg irritert, kunne de ikke abre ha vært ærlig i annonsen? Sløser jo bare bort min tid, og deres

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blr også straks aktiv jobbsøker igjen. Har jobb nå men er misfornøyd med både arbeidsoppgaver, miljø og betingelser, så nå må jeg bare prøve å finne noe annet.

Er et problem at jeg pga barn ikke lenger kan pendle, så det vil begrense valgmulighetene, siden jeg må holde meg til jobber i et mindre område. Er innflytter også, så føler jeg mangler et skikkelig nettverk.

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...