Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Imorgen går søknadsfristen ut på en jobb jeg virkelig drømmer om. Jeg er så usikker på hvor lenge jeg skal leve i håpet om intervju..  sånn mtp hvor tett opp til ferie søknadsfristen er. Dette er en stilling som lærer om det har noe å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg ville sendt ny søknad. Jeg venter også på svar fra intervju jeg hadde sist uke...Lykke til!

Anonymkode: aa848...006

Lykke til!

Jeg sendte en ny søknad og la til info om at jeg har tatt diverse kurs i løpet av de siste månedene. Bare å krysse fingerne! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kanskje min siste arbeidsdag på en arbeidsplass jeg trives så utrolig godt på i går. Nå har jeg første permisjonsdag. Jeg har fått ganske tydelige signaler på at de ønsker meg tilbake etter permisjon, men endelig avgjørelse må tas i høst og lenger opp i systemet. Jeg er så spent, jeg håper virkelig jeg får jobben videre. Jeg trives så utrolig godt, og har ikke lyst til å gå tilbake til jobbsøking når jeg har funnet noe jeg synes er så bra! Når ville dere ev. begynt å søke på andre jobber? Jeg er ansatt ut året, og har permisjon ut mars. 

Anonymkode: 09ef7...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere virkelig en drømmejobb? Helt alvorlig.

Anonymkode: 18e21...bd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har dere virkelig en drømmejobb? Helt alvorlig.

Anonymkode: 18e21...bd7

Min jobb er en drømmejobb for meg, i hvert fall. Jeg har tross alt studert i mange år for å få liv til å jobbe med det jeg jobber med. Ville ikke gjort det om det ikke var gøy. 

Anonymkode: 09ef7...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min jobb er en drømmejobb for meg, i hvert fall. Jeg har tross alt studert i mange år for å få liv til å jobbe med det jeg jobber med. Ville ikke gjort det om det ikke var gøy. 

Anonymkode: 09ef7...970

Greit nok, men tenk på all tiden du skal bruke på jobben. Er det som sjokkerer meg, tenk på all tid du mister. Fritiden er jo det viktigste man har. Men så blåser alle tiden på jobben, trist.

Arbeidslivet handler jo kun om penger.

Anonymkode: 18e21...bd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fristen går ut idag på en jobb jeg virkelig ønsker meg, hvor lang tid bør jeg gi det? Altså, hvor lenge hadde dere holdt motet oppe før dere slo det fra dere? Lærerstilling om det har noe å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Greit nok, men tenk på all tiden du skal bruke på jobben. Er det som sjokkerer meg, tenk på all tid du mister. Fritiden er jo det viktigste man har. Men så blåser alle tiden på jobben, trist.

Arbeidslivet handler jo kun om penger.

Anonymkode: 18e21...bd7

Arbeidslivet er mye mer enn penger! Det er å få brukt sine evner, å bli utfordret, å utvikle seg, en sosial arena, tilhørighet, å bidra til at samfunnshjulene går rundt og sikkert mye, mye mer. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hobbykokken skrev (7 timer siden):

Fristen går ut idag på en jobb jeg virkelig ønsker meg, hvor lang tid bør jeg gi det? Altså, hvor lenge hadde dere holdt motet oppe før dere slo det fra dere? Lærerstilling om det har noe å si. 

De kan kontakte deg i morgen eller om tre uker... Dessverre en tålmodighetsprøve denne prosessen 

Anonymkode: 130c9...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De kan kontakte deg i morgen eller om tre uker... Dessverre en tålmodighetsprøve denne prosessen 

Anonymkode: 130c9...e1d

Sant... håper på imorgen. Er det sannsynlig at de ringer tro?

Anonymkode: 392bc...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Sant... håper på imorgen. Er det sannsynlig at de ringer tro?

Anonymkode: 392bc...77a

De fleste ringer, men har også fått innkallelse til intervju per Mail

Anonymkode: 130c9...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

De fleste ringer, men har også fått innkallelse til intervju per Mail

Anonymkode: 130c9...e1d

Hørt flere si det. I nåværende jobb fikk jeg innkallelse via SMS. Det opplevde jeg som ganske ryddig 😃

Anonymkode: 392bc...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneri skrev (13 timer siden):

Arbeidslivet er mye mer enn penger! Det er å få brukt sine evner, å bli utfordret, å utvikle seg, en sosial arena, tilhørighet, å bidra til at samfunnshjulene går rundt og sikkert mye, mye mer. 

Dette er løgnen vi utsettes for.

Anonymkode: 18e21...bd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hørt flere si det. I nåværende jobb fikk jeg innkallelse via SMS. Det opplevde jeg som ganske ryddig 😃

Anonymkode: 392bc...77a

Tenker at det må være bedre med SMS enn Mail. Ofte kan Mail fra ukjente havne i søppelposten osv. 

Anonymkode: 130c9...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dette er løgnen vi utsettes for.

Anonymkode: 18e21...bd7

Det høres ut som du ikke har fått riktig jobb enda. Har du riktig jobb for deg, vil du også oppleve dette. 

Anonymkode: 09ef7...970

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det høres ut som du ikke har fått riktig jobb enda. Har du riktig jobb for deg, vil du også oppleve dette. 

Anonymkode: 09ef7...970

Åh elsker svaret ditt, vi mennesker blir lært opp til at arbeidslivet er riktig. At man skal ha en drømmejobb, at det finnes en riktig jobb.

Sorry, men for mange er ikke arbeidslivet løsningen i livet. Går ann å tenke selv.

Anonymkode: 18e21...bd7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det høres ut som du ikke har fått riktig jobb enda. Har du riktig jobb for deg, vil du også oppleve dette. 

Anonymkode: 09ef7...970

🙄 Både og. Mestring av hverdagen og økonomi gir god selvfølelse. Samtidig er vi opplært til å tenke sånn..

En som har jobbe hardt for å nå enkle mål. Men mislykkes personen, vil han nok aldri tenke slik som du skriver. De opplever heller jobbmarkedet som urettferdig tenker jeg, kanskje med rette

Anonymkode: 8957d...c30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det høres ut som du ikke har fått riktig jobb enda. Har du riktig jobb for deg, vil du også oppleve dette. 

Anonymkode: 09ef7...970

🙄 Både og. Mestring av hverdagen og økonomi gir god selvfølelse. Samtidig er vi opplært til å tenke sånn..

En som har jobbet hardt for å nå enkle mål og lykkes er nok fornøyd. Men mislykkes personen, vil han nok aldri tenke slik som du skriver. De opplever heller jobbmarkedet som urettferdig tenker jeg, kanskje med rette? 

(fikk ikke med hele) 

Anonymkode: 8957d...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

🙄 Både og. Mestring av hverdagen og økonomi gir god selvfølelse. Samtidig er vi opplært til å tenke sånn..

En som har jobbet hardt for å nå enkle mål og lykkes er nok fornøyd. Men mislykkes personen, vil han nok aldri tenke slik som du skriver. De opplever heller jobbmarkedet som urettferdig tenker jeg, kanskje med rette? 

(fikk ikke med hele) 

Anonymkode: 8957d...c30

Arbeidslivet i dag er jo presset til det ytterste, handler om slaveri. man skal være tilgjengelig 24/7, brenner helt ut. betale minst mulig.

Er fritiden som er livet, er der man skal føle mestring og realisere seg selv. Uten pengejaget.

Anonymkode: 18e21...bd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Arbeidslivet i dag er jo presset til det ytterste, handler om slaveri. man skal være tilgjengelig 24/7, brenner helt ut. betale minst mulig.

Er fritiden som er livet, er der man skal føle mestring og realisere seg selv. Uten pengejaget.

Anonymkode: 18e21...bd7

Mange vil arrestere de på den tanken 🙂 For da tenker mange de at samfunnet går ikke rundt, og derfor tror noen de er berettiget høyere lønn enn andre også som tar byrden med å jobbe (da er det plutselig ikke en glede å ta jobben lenger, men en byrde, hehe) . Men jeg er enig i en ting: pengejaget er ikke viktig og et mål i seg selv🙂 Men det er for øyeblikket én nødvendighet siden alle er enige om det. 

Jeg tror det kreves holdning- og adferdsendring av yngre generasjoner for å fikse dette. Og man må tenke alternativt for å få alle i jobb. Jeg tenker ikke automatisk at det er slavearbeid, fordi jeg er en som ønsker å bidra. Men jeg reagerer likevel på urettferdigheten, og manglende innsikt hos folk. Det finnes pengegriske der ute som ikke tar hensyn til livene til folk, helt klart. Og utdanning burde ikke ha få stor plass i yrkeslivet på samme måte  som det har nå. 

Anonymkode: 8957d...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...