Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet


Kara W

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aldri en rolig stund!

Idag skulle snekker komme og fikse kjelleren vår etter at vi har hatt oversvømmelse. Han kom som avtalt og tittet litt, og fant ut at det var litt vanskeligere enn først anntatt. Etter litt frem og tilbake kom vi frem til en løsning vi begge var fornøyde med. Han skulle bare kontakte kontoret og få målt opp skikkelig og slikt. Da kom det frem at selskapet hans har begynt å krangle med forsikringsselskapet, så allt arbeid måtte stoppe! :sukk:

Senere idag kommer megler for å se på hybelen vår og ta bilder, så jeg ville til Ikea og kjøpe litt pynte ting for å gjøre det pent. På grunn av snekkeren så kunne jeg ikke, og mamma tilbø seg å dra dit for meg. Når jeg nå ringte mamma for å si at jeg kunne dra alikevell så viser det seg at DE har fått oversvømmelse i kjelleren! Heldigvis er det rent vann, men det strømmet vist ut og hun fant ikke hovedkranen for å stoppe det :nei:

Så nå får jeg kommet meg på Ikea på egen hånd, og så skulle hun se om hun klarte å komme over for å hjelpe til å pynte og sette på plass de siste tingen. Pappa var vist på full fart hjemover. Ante ikke at det skulle være så slitsomt å være huseier. Å vi som kjøpte et "ferdig" hus slik at vi skulle slippe å ha noen jobb med det de første årene :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av årsakene til at jeg ikke vil bo i hus er at det er masse jobb. Vedlikehold osv. Vokste opp i hus, så det var jo gjerne husting foreldrene mine måtte gjøre om somrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten!

Stresset avgårde på Ikea. Det tok to timer å komme dit, returnere varer, finne varene jeg skulle ha, og komme hjem igjen. Da hadde jeg time på å få hybelen i orden. I tillegg skulle lillegutt ha mat og bleieskift. Ble ferdig på et vis. Rakk ikke å henge opp bilder, men det får bare være. Nå har ihvertfall megleren sett leiligheten og tatt bilder. Anonsen kan være klar neste uke, så får vi se når vi får noen til å leie.

Nå skal jeg sitte helt stille med te og sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har vært litt opp og ned. Begynte dagen med å være veldig trøtt og hadde ikke lyst til å stå opp. Men opp måtte jeg, for bilen skulle på EU-kontroll. Skulle mate lillegutt før jeg dro, men han sovnet igjen, så jeg endte opp med å bare slenge han og hunden i bilen og kjøre avgårde.

Kontrollen tok 45 min, så da gikk vi tur langs kyststien imens. Jeg fant en benk i solen og satte meg ned og matet lillegutt mens hun snuste fornøyd rundt. Var utrolig deilig å sitte der med baby på fanget, titte utover fjorden og nyte den sene høstsolen. Det var hverdagslykke det! Men etter en stund ble både hund og baby utolmodig, så vi gikk for å hente bilen. Den hadde ingen feil!

Da jeg kom hjem tenkte jeg å dra innom et nettsted jeg ikke har vært på lenge og sjekket opp hvordan det gikk med gamle venner. Noe av det første som møter meg er en lang historie om en som har vært alvorlig syk, og nesten døden nær. En ting ledet til den neste, og han har vært på sykehuset i over 6 måneder. Han er på full vei tilbake, og kommer til å bli nesten helt frisk igjen. Det var utrolig sterk lesing.

Så nå sitter jeg her med en rar følelse i magen. Det er så mange man har kjent som man mister kontakten med i perioder, eller for alltid. Man får aldri høre om når det skjer ting med dem, eller høre om det via andre flere måneder eller år senere. Tenker på alle de hyggelige menneskene jeg har møtt gjennom årene. Hvor er de idag? Hva skjer i livene deres? De man egentlig bare kjenner via internet, hvor blir de egentlig av når de ikke lenger skriver? Har de mistet nettilgang? Har det skjedd dem noe alvorlig? Eller skjer det bare så mye spennende i livet deres at de ikke lenger har tid til å poste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått kontakt med ei av mine beste venninner i ungdomstiden på FaceBook, faktisk. Veldig hygelig!

Ellers tror jeg at noen ganger slutter man bare å bruke enkelte steder/nettsider. Det er noen jeg har kuttet ut av diverse grunner, andre steder har jeg skapt nye profiler på. Og jeg vet andre har gjort liknende.

Ellers er det nok slivet er. Man mister kontakten og fortsetter egne liv. Man vokser fra hverandre... Grunnene er nok mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig og avslappende helg. Igår gikk vi lang tur i skogen. Idag har vi bare lest, sett film og spilt dataspill. Burde sikkert ha ryddet og slikt, men det ble bare ikke noe av. Får gjøre det imorgen, for på tirsdag blir det besøk.

Lillegutt har fått sin første tann! Oppdaget den igår, så imorgen tenker jeg at jeg kjøper en bitering til ham. Imorgen skal vi også på helsestasjonen for vaksinasjon og helsekontroll. Denne gangen har jeg skrevet liste slik at jeg får spurt om alt jeg lurer på. Eller så gjør jeg fortsatt bare det som føles naturlig, og det går bra det og. Lillegutt er stort sett fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det hørtes ut som en skikkelig koselig helg da! Jeg elsker rolige helger der man bare koser seg og tar det med ro. :)

Har du noen spennende planer for uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var vi på 5-måneders kontroll. Lillegutt pleide å være lang og slank, men denne måneden hadde han lagt på seg over 1 kg, men bare vokst en cm. 66 cm og 7500 g.

Det gikk ganske greit å ta vaksinene, men han reagerte veldig på dem denne gangen. Sist fikk han ingen reaksjon, så jeg tenkte det vill gå bra denne gangen også. Men først var han ganske slapp hele dagen, og mot kvelden fikk han feber. Han ville ikke ha mat og ikke ville han sove. Endte opp med å ha ham i sengen vår inatt, og det gikk sånn passe greit. Imorges var han fortsatt febret og gretten.

Feberen har gått over nå, og han hadde perioder hvor han smilte og lo. Jeg fikk ham også til å spise en stor skål grøt på kvelden. Han ville nesten ikke ha flaske hele dagen, så det var godt å få i ham litt.

Nå ligger han og sover i sin egen seng, og jeg håper han fortsetter å sove hele natten, og er fornøyd igjen imorgen. Da skal vi på babysvømming, og det hadde vært trist å gå glipp av det.

Ellers har de begynt å jobbe med kjelleren vår igjen. Skal visst bli ferdig til fredag. De kommer hver morgen kl 8, så nå har jeg motivasjon til å komme meg ut av sengen om morgenen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slemme hunden skremte meg! Jeg hørte et dunk, og gikk for å undersøke. Jeg fant ingenting, bare hunden som lå stille på plassen sin (trodde jeg). Jeg satt meg ned igjen, og så et nytt dunk og *skrap*skrap*skrap* Hunden har viklet seg inn i mobilladeren! Først hadde hun dratt ned selve mobilen fra bordet, så hadde hun dratt laderen ut av veggen og gikk avgårde med den. Der får jeg for å lade mobilen ved plassen hennes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lillegutt ble dårlig igjen. Etter to dager hvor han generelt var grinete og ikke ville noen ting, så fikk han feber igjen, og tilbraget en hel natt med å gråte. Jeg endte opp med å sove i stolen i stuen, for det var eneste stedet jeg fikk ham til å roe seg (bortsett fra å gå rundt og synge). Natten gikk med til 15 min. skriking og 30 min soving. Repeter. Det ble en slitsom natt! Men det var også første våkenatten siden vi kom hjem fra sykehuset, så jag har vel ikke så mye å klage over.

På morgenen tok jeg ham med til legen, men de klarte ikke å finne noe. I natt sov han nesten hele natten, og idag har han spist og lekt litt for seg selv, så han holder nok på å bli frisk, selv om han fortsatt er litt suttrete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke noe moro med syk Lillegutt. Bra han er bedre i dag! :klem:

Ja, men det sa jeg egentlig på tirsdag også, så vi får se hvordan det går. Jeg har ihvertfall fått sovet skikkelig inatt, og det hjelper på tålmodigheten. Også har jeg ingen planer idag, så jeg slipper å tenke at det er noe jeg ikke får gjort fordi han suttrer. Det er mest da han slitsom og jeg ikke orker mer.

Jo, en ting har jeg tenkt til å gjøre. Finne alle smokkene til Lillegutt! Han har 10 stykker, men jeg finner aldri en når jeg virkelig trenger det. Så nå skal det letes overalt, og så skal jeg legge dem på ett sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...