Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet


Kara W

Anbefalte innlegg

Deilig med late dager sammen da. Sånne dager burde man egentlig hatt fler av. Håper lillegutt sover hele natten igjen i natt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inatt gikk enda verre. Det føltes ut som om lillegutt nesten ikke sov i det hele tatt. Jeg tok ham opp i sengen vår, og jeg lå og holdt rundt ham det meste av natten. Han spiste ofte, og lå og småklynket masse imellom :( Følte meg skikkelig trett og grinete da jeg sto opp. Føler meg heldigvis mye bedre nå.

Var på helsestasjonen idag. Lillegutt fortsetter å legge på seg etter skjemaet. Han gråt da helsesøster satte vaksine, men han roet seg veldig raskt etterpå. Uheldigvis var det en annen helsesøster enn hun jeg har vært til før. Denne var også hyggelig, men jeg følte ikke at hun var like forståelsesfull overfor ammeproblemet mitt :sukk: Da jeg sto opp imorges var jeg nesten klar til å gi opp ammingen, men det har bedret seg iløpet av dagen. Lilleulv kom med rådet at man kan veie babyen før og etter at man har ammet for å se hvor mye de faktisk får i seg, så da tenker jeg at jeg prøver det iløpet av uken.

Ellers har jeg ikke fått gjort så mye idag. Tittet litt i butikker, og fant blandt annet bursdagsgave til svigermor. Men siden kortet mitt ikke virker for tiden så får mannen være med og kjøpe senere. Huset ser virkelig ikke ut, men jeg orker ikke å rydde idag. Det får vente til en annen dag.

Har vært flink og søkt på jobber, da. Kjenner at jeg gleder meg litt til å begynne å jobbe igjen, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sendt en søknad til. Så nå skal jeg være flink og gå og legge meg tidelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det gått enda noen dager. Lillegutt sover 8 timer sammenhengende om natten igjen, men ender nesten alltid opp i sengen min etter det. Som regel står vi opp kl 8, men idag fikk jeg sovet til 9:15. Skal prøve å være flink og legge ham i sin egen seng i natt.

Idag har jeg vært på jobbintervju i Drammen. Jobben er akkurat den type ting jeg kunne tenke meg, selv om det egentlig er litt over det jeg føler at jeg klarer nå. Men det er jo bare å lære seg det som står igjen, og å sørge for å ha nok selvtillit til å overbevise de andre om at jeg klarer. Det som hindrer meg fra å være helt overbevist er først og fremst pendleveien, og så det at det nok blir en del overtid. Jeg har jo jobbet mye overtid før, og det har som regel gått bra. Men nå har vi en liten en som skal passes på. Er så usikker på om det er riktig overfor ham å takke ja.

Æsj, idag føler jeg meg egoistisk og ikke flink mamma. Jeg bruker alt for liten tid på å leke med sønnen min :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt skulle ha mat kl 3 inatt. Så la jeg ham tilbake i sengen sin, istedenfor å la ham ligge hos meg. Da lå han og småklaget frem til 6:20, når jeg plukket ham opp, gav ham mat, og lot ham sove hos meg igjen. Er litt sliten idag. Men håper han raskt venner seg til å sove i sin egen seng igjen. Han gjorde jo det før.

Nå har vi sittet ute i parken og lest litt. Det vil si, jeg har lest, hunden har snust og lillegutt har tittet på bladene. Mens jeg satt der fikk jeg beskjed om at mannen var på vei hjem igjen, og vikarbyrået ringte og sa at de hadde fått kjempe bra referanser på meg. Dessuten har jeg klart å få til litt husarbeid, så idag ser ut til å bli en god dag.

Nå skal jeg lese ferdig kapitelet i boken min og se litt på syprosjekter jeg har liggende. Og kanskje få ryddet litt til før mannen kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om du har hatt en fin dag. Deilig når man får gjort litt også. :klem:

Ha en riktig god helg også sees vi på onsdag. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var vi i 80-års dagen til svigermormor. Hun er en utrolig koselig dame, om enn litt vimsete. Hun er aktiv i mange foreninger og har alltid vært det, men jeg skjønte ikke hvor mye hun faktisk gjør før igår. Det var utrolig å se så mange mennesker samlet for å feire denne lille jordnære damen De ble mange taler, alle som hyllet henne som en utrolig dame med stor ståpå-vilje og enda større hjerte. Jeg satt bare å tenkte at hvis jeg kommer meg til 80 og har betydd noe for bare halvparten så mange mennesker så skal jeg være lykkelig. Damen har holdt på med alt fra barnehjem til oste-kvelder.

Lillegutt var eksemplarisk. Han sov under hele middagen, våknet bare en gang under talene for å få mat. Etter middagen hadde jeg ham i fanget, men det ble nok litt mye for ham. Han sov litt i sjalet, men så ble han grinete og vi dro hjem. Skulle gjerne vært der lenger, for det var en spennende samling mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skulle vi besøke noen venner av mannen som bor en time unna. Vi kjørte av gårde og fant fint frem. De var veldig hyggelige mennesker. Men så ble mannen pluttselig dårlig. Han prøvde å sove litt, men han bare frøs og ville hjem. Jeg kjørte da (tenk så flink jeg er som kjører så langt!), og mannen styrte klimaanlegget. Han satte det på maks varme, så jeg måtte tilslutt be ham sette det ned litt. Ble litt varmt for meg, men jeg tenkte ikke på stakkats lillegutt som sov i baksetet. Da vi kom hjem var han helt våt av svette! Men nå har vi byttet klær, og fått i oss mat, så da er han fornøyd igjen.

På hjemveien stoppet vi for å kjøpe litt cola til mannen, og jeg kjøpte en pose krokodiller til meg. Det fantes neste bare orange oppi der, bare to sorte! :sur: Alle vet jo at det er de sorte som er best.

Nå ligger mannen og sover og lillegutt leker fornøyd. Jeg burde vel gå og lete frem litt mat til meg selv. Fikk jo bare tittet på den store steken de hadde kjøpt inn til ikveld. Men jeg finner vel noe mat. Også skal jeg se om jeg får vasket litt tøy eller gjort noe annet fornuftig idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med en svigermormor som har betydd mye for andre da, og at de viser det på en så spesiell dag som 80-års dagen. :applaus: For damen.

Synd at mannen din ble syk da :klem: til mannen. Håper det ikke varer så lenge. Flink du var som kjørte så langt alene. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hils mannen din og si god bedring fra meg! :klem:

Takk, det trenger han virkelig. Han følte seg mye bedre imorges, men fortsatt ikke frisk. Heldigvis fikk jeg overtalt ham til å ikke reise til Stockholm, selv om han innsisterte på å dra på jobben. Vi var invitert bort ikveld, men han valgte heldigvis å bli hjemme. Da jeg kom hjem lå han i sengen og skalv, stakar. Han har skikkelig høy feber. Jeg sa til ham at imorgen fikk han ikke lov til å dra på jobb, og han var enig. Så nå vet jeg at han virkelig er syk. Han har ikke tatt en eneste sykedag så lenge jeg har kjent ham! Jeg og lillegutt har flyttet inn på barnerommet, så han skal få sove i fred i natt. Nå sover de begge to, så da kan jeg også få lagt meg. Følte at jeg burde sitte oppe såpass i tilfelle han trengte noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkar mannen din. En sykedag ja - da er han syk. Du får ønske han god bedring fra meg også.

God morgen forresten. Håper du får en fin dag hjemme, selvom det blir å stelle for en syk mann. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var mannen frisk igjen. Han har faktisk vært hjemme fra jobben hele uken. Men nå er det min tur å være syk :sur:

Ligger i sengen med feber og er kvalm og har vondt i hele kroppen. Tok en paracett og det hjalp veldig, men jeg skal nok ikke stå opp idag. Så nå får mannen prøvd seg på å være fulltidspappa en dag. Ble litt hyling inatt mens han lagde flaske, men ellers har det vært veldig rolig der ute.

Håper jeg føler meg bedre imorgen. Da må mannen nemmelig reise til et viktig møte. Har spurt mamma om hun kan komme hit, men har ikke fått svar enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at det er din tur til å bli syk. :klem: Håper du blir frisk fort.

Så bra at han får prøvd seg litt som en heltidspappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føler meg mye bedre idag. Har ikke lenger feber, men er fortsatt utrolig slapp. Så langt idag har jeg stått opp, kledd på meg, spist forkost og gått og lagt meg igjen. Lillegutt ligger her sammen med meg og holder på å sovne.

Mamma skulle komme innom idag. Da håper jeg hun kan gå en liten hundetur for det orker nok ikke jeg idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke moro å være syk. Er ikke i form, jeg heller, som jeg skrev om i dagboka mi. Men veldig fint at mannen din fikk være heltidspappa, det var nok stas. :)

God bedring! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg frisk igjen! Var frisk igår også, men ganske slapp. Skal slappe av litt idag også, så går nok alt så bra så.

Hadde en ganske sprø drøm inatt. Mannen kom og fortalte at han ville slå opp fordi vi ikke hadde nok sex. Han elsket meg, og sexen var bra, men det var bare ikke nok av den! Det var ikke noen vits i å diskutere saken heller, for han hadde bestemt seg. Så nå skulle han flytte opp på hybelen, og så ville han flytte ut mens vi var på ferie. Litt senere i drømmen anklaget han meg for å hindre ham fra å få bedre jobb, og tenk så mye morro han kunne hatt hvis han bare brukte hele lønningen på seg selv istedenfor på hus og familie. Nå skulle han ut og bli partymenneske med masse ONS! :ler: Ganske langt fra den virkelige mannen jeg er gift med ja!

Men nå må jeg gjøre oss istand til babysvømming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...