Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet


Kara W

Anbefalte innlegg

For et par måneder fant vi en svulst på hunden vår. Jeg tok henne med til dyrlegen, og de kunne ikke si om den var godartet eller ondartet, men anbefalte oss å opperere den uansett. Det ville komme på 10-12.000. Ettersom hunden ellers var frisk og smertefri valgte vi å avvente. I helgen begynte kulene pluttselig å vokse masse og hunden hadde tydelig smerter. Vi dro opp på veterinærhøyskolen, forberedt på det verste. Da vi kom dit fant vi ut at de hadde et forskningsprosjekt gående på akkurat den type svulster (jurkreft), så vi søkte om å få være med på det. Da ville det koste oss bare 2.000, og vi ville få full oppfølging, pluss helsesjekk hver 4. måned. Hunden står nå igjen der opp for at de skal kunne vurdere videre før de kan si med sikkerhet om hun passer inn i prosjektet, men det ser ganske bra ut nå. :biggrin:

Men hvorfor kunne ikke den første veterinæren fortalt oss om det prosjektet :sur: Da hadde vi nok valgt å opperere før. Ville vel ha pengene selv :regler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter tre dagers puttring satte vi oss endelig ned til å spise chilli'en vår. Den ble nydelig, men ikke like nydelig som ostedippen :sikle:

Chilli Con Queso (ifølge oppskriftsboken)

25 g smør

2-3 jalepeños

1 fedd vitløk

1 tomat

3 vårløk

450 g cheddar

Finhakk grønnsakene og stek i smøret, ca 5 min. Riv osten, og bland alt i en ildfast skål. Sett i ovnen på 180grader i 12 min, til helt smeltet. Server med en gang. Sett på en varmeplate eller over et telys for at den skal holde seg flytende. Gir nok til 12-16 personer.

Jeg lagde den slik:

1 ss smør

5 skiver jalepeños

1 fedd vitløk

litt rødløk (siden jeg ikke hadde tomat. Den var jo rund og rød)

1 vårløk

150 g Norvegia (når skal mannen lære at billigst ikke alltid er best?)

Dette ble akkurat nok til to personer til forret. Vi hadde gjerne spist mye mer, men da hadde vi ikke klart å spise noe av chillien, som vi jo også gledet oss til.

Oppskriften foreslår å servere den med nachochips eller brødbiter. På bildet var den avbildet med masse grønnsaker, så da laget jeg det til. Grønnsakene var veldig rare å dippe, men var godt å spise ved siden av/etterpå. Gulerot var den grønnsaken som fungert best. Paprike ble bare feil. Nachochips var helt klart det beste å dippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit med hunden deres :troest: Håper du passer for prosjektet, og at det går bra!!

Takk til både deg og Grafica (jeg får ikke lenger til å sitere flere innlegg :( ) Nå er hunden vår hjemme igjen. Etter å ha tatt noen flere prøver tror de at kreften har spredd seg for mye. Vi får vite sikkert imorgen. Hun virker mye mer fornøyd og hoppet både inn og ut av bilen før vi rakk å løfte henne opp. Men vi tror kanskje hun prøver å overbevise oss om at hun ikke er syk. Hun er veldig redd for at vi skal etterlate henne hvis hun ikke klarer å gå selv. Vi får bare vente og se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøkkenraport - tre helger til jul!

Denne helgen var full av god mat, men det var ikke jeg som lagde så mye av den ;) På fredag var vi hos en veninne på middag, og lørdag var vi hjemme hos foreldrene mine. Begge steder var det kalkun :sikle:

Jeg bakte pepperkaker og sandkaker med nøttefyll. Pepperkakene ble desverre ikke så vellykket i år. Er ikke helt sikker på hva som er galt, men de er blitt veldig sprø. De smaker heldigvis godt, da. Så nå er jeg oppe i 6 sorter!

Jeg har begynt å lete frem oppskrifter til julaften. Det blir kalkun og skinke, med masse godt tilbehør. Gleder meg masse :sikle: Fikk nettop vite at svigerfar har sagt at han vil ha ribbe. Jeg sa at det kan han gjern få, men da må han ta den med selv :fnise: Jeg kan sikkert prøve å lage ribbe et år, men ikke første gangen når det er fullt av ny familie! Jeg har aldri feieret jul med mange mennesker før, så dette kommer til å bli veldig spennende. Kjenner at det kribbler i magen når jeg tenker på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en helg med mye blannede følelser. På fredag var vi invitert ¨på middag til en god veninne. Ettersom hunden så ut til å bli dårligere valgte mannen å bli hjemme med henne, og jeg dro alene. Jeg hadde en veldig koselig kveld. Blir alltid litt stolt når jeg kjører "langt" i bilen alene (langt er alt over 15 min :fnise:)

Lørdag hadde vi en lang lat morgen hvor vi koste masse med hunden og jeg bakte litt pepperkaker. Hun var så dårlig at hun nesten ikke kunne gå. På kvelden dro vi til foreldrene mine og hadde en veldig hyggelig kveld. Lillegutt er nok ikke enig, for det var første gang på veldig lenge at han ikke skulle sove i egen seng, og han brukte over en time på å roe seg. Da vi skulle dra ba jeg mamma ta ordentlig farvell med hunden. Hun skal reise bort i tre uker, og jeg vet ikke om vi fortsatt har hund når hun kommer tilbake. Det gjorde alt så mye mer virkelig.

Idag har vi igjen hatt en veldig avslappende dag. Hunden virker litt bedre, og hun har ikke tisset inne på et døgn nå. Jeg fikk tatt frem all julepynten idag. Det tok fem minutter. To elektriske lys i vinduet, en adventsstake, og et lys med tallene fra 1-24 på (fikk ifjor, men ble aldri til at vi tente det). Vi har også en juletrefot og en isboks med juletrepynt. Det er nok på tide å skaffe seg litt mer pynt :sjenert:

Nå har jeg sittet i gjyngestolen og drukket adventste og spise julekaker i lyset fra adventslys. Kjente at julestemningen så vidt begynte å komme krypende. Håper å bli ferdig med alle gavene i løpet av uken. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så utrolig trist! :klemmer: Har selv mistet to kjæledyr pga kreft/svulster og skjønner hvordan du har det. Ord er vel egentlig ikke nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Kara W.

Så utrolig trist å lese at dere har mistet hunden deres, og jeg føler veldig med deg. Jeg vet selv hvor utrolig vanskelig et slikt tap kan være, og sender deg mange varme tanker.

:klem:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk jenter. Det var en vond avgjørelse, men vi er enig om at den var riktig. Hun ble bare værre, og vi viste begge at hun ikke kom til å bli friskere. Det var bare et spørsmål om tid, og vi ble enig om å ikke utsette det lenger. Hun klarte nesten ikke å gå, og det var tydelig vondt for henne å bevege på seg. Hun kunne ikke lenger gjøre noen av de tingene hun gledet seg over i livet.

Tiden hos dyrlegen var veldig fin, og veldig trist. Vi kom til en flink veterinær. Er bare trist for at det siste bildet av henne i hodet mitt (og det som er tydeligst akkurat nå) ikke er et koselig et. Vi ryddet opp alle tingene hennes igår, slik at vi ikke kom til å bli minnet om henne overalt i leiligheten, men vi blir jo det alikevell. Vi kommer fortsatt til å lete etter henne og lytte etter henne lenge. Kommer til å fortsette å se etter om hun er i et rom før jeg lukker døren, og å lytte etter henne når jeg vokner midt på natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snø ute. Nå er det jul :strix: Har til og med lagt rød duk på bordet, og julestjernene mine har overlevd i to hele døgn. Dette er bra!

Vi ble egentlig enig om at lillegutt ikke trengte å få julegave av oss. Han har nok ting, og han husker jo ikke noe av det uansett. Men så kom jeg på at han ønsker seg en ringslynge :fnise: Så nå satt jeg og lette. Den aller fineste var 900 kr. Det ble litt mye syntes jeg. Fant noen andre fine som var litt billigere, og lurer nå på hvilken farge jeg skal velge. Det står mellom sort og mørkelilla. Den sorte er jo mer praktisk, men den lilla var fiiiiin. Mannen ville neppe brukt den lilla, da. Skal jeg være fornuftig og kjøpe sort, eller skal jeg kjøpe den jeg har mest lyst på akkurat nå? Den sorte er utsolgt, så da får vi den uansett ikke før jul. Da må det jo være mer fornuftig å kjøpe den lilla....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Jeg syntes det høres mest fornuftig ut å kjøpe den du kan få før jul :jepp: At den er lilla og at det er favorittfargen har jo iiiiiiingenting med det å gjøre... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...