Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet


Kara W

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da var jeg klar for en ny dag på jobben. Sliter litt med å våkne til vekkerklokken. Den har jo ringt i et halvt år uten at jeg har reagert. Så idag ble mannen min vekket av klokken, og så vekket han meg. Kunne ikke skjønne hvorfor han lå og dyttet på meg, det er jo han som skal stå opp når det ringer :fnise:

Jeg jobber som regnskapsfører. Jeg er litt ekstra spent, siden jeg ikke har noen utdannelse. Lurer litt på hvor mye de forventer at jeg skal klare på egenhånd, og hvor lenge det går før de blir lei av spørsmålene mine... Men de virket som en veldig hyggelig gjeng. Og idag skal jeg har møte med sjefen, så da får jeg sikkert vite mye mer. Det kribbler vist litt i magen idag også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Da er du heldig som har fått jobb! Mamma er også regnskapsfører (med utdannelse), og hun sliter med å finne seg jobb. Selvfølgelig, nå er det jo mindre marked her hvor vi bor. Men finanskrisen gjør at det er veldig mange innenfor regnskap som blir stående uten jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kara, dah'lin. Håper jeg kan få til et besøk snart, bare jeg er litt friskere. Vil ikke smitte lillegutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kara, dah'lin. Håper jeg kan få til et besøk snart, bare jeg er litt friskere. Vil ikke smitte lillegutt!

Det er klart vi skal få til! Men helst uten smittefare, ja. Vi jobber med å bli friske selv. Jeg er fortsatt ganske sår i halsen, og lillegutt surkler en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var første uka i ny jobb overstått. Jeg synes faktisk det gikk veldig bra, og gleder meg til å dra tilbake på torsdag. Jeg begynte å komme meg litt inn i rutinene, men de er fortsatt en god del igjen å lære, og jeg føler at jeg spør veldig mye.

Jeg trives veldig godt med kolegaene mine. Vi hadde teammøte og da ble vi spurt hva slags kurs vi hadde lyst på, som om det var en selvfølge at vi måtte få kurs og opplæring :) Tror jeg kommer til å trives godt her. Vi er totalt 8 stykker, så det er et ganske lite firma.

Igår kveld la jeg og mannen oss tidelig og lå å pratet sammen. Det var så utrolig deilig å få gjort. Alt for lenge siden sist :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiiine dagen. Først fikk vi sove lenge, lillegutt våknet ikke før 9. Etter en lat morgen med en lang dusj, dro vi ut for å spise sammen med mormoren til mannen. Det var veldig koselig, men det er feil å ta med lillegutt på restaurant. Jeg tror det blir for mye bråk for ham. Så neste gang hun vil ta oss med ut får vi heller skaffe barnevakt.

Mamma ringte igår og sa det var farsdag på søndag og ville at jeg skulle komme hjem med kake. Jeg er jo selvfølgelig glad i pappaen min, og baker gjerne en kake til ham og forteller ham at jeg er glad i ham, men det ble for kort varsel for meg. Hadde hun sagt ifra før så hadde det kanskje gått, men vi hadde sett frem til en avslappende søndag samen bare oss tre. Dessuten har jeg jo en pappa her hjemme jeg burde gjøre stas på. Men ettersom jeg ikke fikk vite noe om farsdag før igår kveld har jeg ikke fått planlagt noen søt og romantisk gave. Så nå har jeg dårlig samvittighet overfor begge fedrene :(

Men jeg har fått rettet opp litt overfor mannen. Jeg fant frem oppskriftene til de to yndlingskake hans og spurte hvilken han ville ha. Han kunne ikke bestemme seg, så da lagde jeg like gjerne begge to! Vi hadde en kjempe koselig stund på kjøkkenet mens jeg bakte og han ryddet, og vi begge drakk gin-tonic. Begge kakene er av typen som må stå i kjøleskapet over natten, så imorgen blir det ekstra hygge på oss. Vet ikke om mannen vet at det er farsdag enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en utrolig fin lørdag ble søndag ganske nedur. En helt grei dag, men kunne helt klart vært bedre.

Idag kjennes også ut som om kommer til å bli en passe OK dag. Hadde planlagt en del ærender og shopping, men ute pøser det ned. Jeg må uansett gå hundetur, så da kan jeg jo gå opp på storesenteret etterpå å kjøpe meg en kakao og titte i butikker. Det hjelper forhåpnetligvis på humøret. Må også få satt istand huset litt. Får barselgruppen på besøk imorgen. Føler egentlig ikke for besøk, og aner ikke hva jeg skal servere, men jeg har jo sagt at jeg skal.

Må også ta en liten prat med mannen når han kommer hjem. Jeg har vært ganske streng med mat om natten til lillegutt, men det har tydeligvis ikke han vært. Jeg har jo hele tiden jobbet mot at han skal sove igjennom hele natten så fort som mulig (uten å prøve å tvinge igjennom noe), og føler at mannen har satt arbeidet tilbake flere uker. Er selvfølgelig ikke så ille, men når jeg først er på litt dårlig humør så føles alt mye værre enn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salat eller pai dersom det skal være mat :Nikke: Enkelt og godt begge deler. Skal det være mer type kake eller sånn er det lite som er så godt som vafler, ellers er rullekake veldig fort gjort og veldig enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for forslag jenter! Sist lagde jeg salat og rundstykker, og det var veldig vellykket. Denne gangen ble det ostefat, og så steker jeg noen rundstykker vedsiden av, så vi blir litt mette også. Pai er godt forslag, det skal jeg huske til en annen gang.

Dagen ble litt bedre etterhvert som solen kom frem. Mens lillegutt sov fikk jeg ryddet og ringt noen telefoner. Etterpå gikk vi hundetur i det pene været. Så bar det av sted på juleshopping. Fikk ikke tak i alt jeg ville ha, men Norli hadde salg på DVDer, så da fikk jeg kjøpt noen julegaver. Har også bestemt meg for hva mannen skal få i julegave. Må bare finne ut akkurat hvilken og sånn. Inspirert av alle de andre dagbøkene ble det også en boks med Ben & Jerrys Phish food.

Så nå har jeg sløvet på soffaen under et teppe med is og film. Mannen er på vei hjem, og han har sagt at han skal lage middag idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ringte mannen nettopp. Han har låst seg inne på jobben :fnise: De trenger kort for å komme både inn og ut, og det har han lagt igjen hjemme. Alle andre på avdelingen hans er gått, og han kommer jo ikke inn på noen av de andre avdelingene! Håper han kommer seg ut og hjem snart, stakar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er trygt hjemme. Han fant etterhvert noen andre som kunne slippe ham ut, og så rakk han akkurat et tog.

Lillegutt er blitt lagt, og nå lager vi middag. Hjemmelagede hamburgere :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...