Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet


Kara W

Anbefalte innlegg

Hei Kara W. Hyggelig å se deg igjen i går. Kan jeg også være med på whisky treff????

Klart du kan være med! Alle jenter som liker whisky kan bli med på whisky treff. Vi tar en dag på nyåret og møtes og drikker whisky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skjedde med kottisene? ;)

Mannen hadde vist mer lyst på pizza. Jeg spiste pizza til lunch, men han hadde mye mer lyst til å bestille mat enn å lage :gjeipe: Det får bli koteletter imorgen når jeg skal lage middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen hadde vist mer lyst på pizza. Jeg spiste pizza til lunch, men han hadde mye mer lyst til å bestille mat enn å lage :gjeipe: Det får bli koteletter imorgen når jeg skal lage middag.

Det der lyder mistenkelig kjent :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan være med! Alle jenter som liker whisky kan bli med på whisky treff. Vi tar en dag på nyåret og møtes og drikker whisky.

:bolledeig: Så fint, og kan jeg ikke drikke så skal jeg ihvertfall snuse på alle whisky'n. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den siste julegaven handlet inn :bolledeig: Den eneste som mangler er mannens gave til meg, men den får han vær så god ordne selv. Når får jeg jo tur til helgen, men noe å pakke opp på julaften forventer jeg også.

Har nettop fått beskjed om at svigermor ikke kommer til julaften. Og igår fikk jeg vite at onkelen til mamma er blitt veldig syk, så hun er blitt igjen i USA og kommer kanskje ikke hjem til julaften hun heller. Ble skikkelig trist og mistet egentlig julestemingen :grine: Den kommer sikkert igjen, men jeg hadde bare gledet meg så veldig til å feire ordentlig familiejul. Og mamma skulle lage kalkunen, så nå må jeg spørre om kanskje broren min vil istedenfor. Ellers må jeg lage den selv, og det blir veldig mye arbeid. Kanskje vi bare blir ti personer :( Da får vi ihvertfall ikke plassmangel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk jenter :klem: Det er ikke onkelen min som er blitt syk, men onkelen til mamma. Jeg har ikke møtt ham siden jeg var to år, så føler ikke noe sorg der. Men jeg har savnet mamma i det siste, og så blir hun forsinket, og kommer kanskje ikke hjem til jul en gang :sur: Men det blir nok en koselig jul for det. 10 personer er fortsatt mer enn vi noen gang har vært før. Jeg tror jeg bare får innse at vi ikke er en velde "familiete" familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dager igjen til jul, og det er på tide å skrive en liste over det som er igjen:

* Kjøpe juletre

* Kjøpe juletrelys

* Pynte juletre

* Pakke inn alle gaver og legge under juletre

* Vaske gulv

* Vaske bad

* Vaske ovn

* Rydde barnerom

* Finne frem gjeste"seng"

* Rydde skap i gangen

* Ordne TV

* Bygge pepperkakehus

* Pynte pepperkakehus

* Bake flere pepperkaker

* Bake sjokoladeboller

* Bake nøttestenger

* Bake myk pepperkake

* Lage kålrabistappe

* Lage ertestuing

* Skrelle poteter

* Lage potetmos

* Skrelle og kutte gulrøtter

* Finne ut hvem som skal lage kalkun med tilbehør

(* evt kjøpe og lage kalkun selv)

* Tine skinken

* Lage rispudding

* Lage gløgg

* Handle inn drikke / be folk ta med drikke

* Låne bord og duk (tallerkner og glass?)

* Dekke på bord

Så får jeg fylle på hvis jeg kommer på noe mer. Godt både jeg og mannen skal være hjemme.

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du lagt pakker under treet, selv om du ikke har kjøpt tre enda? :fnise:

Ja, er det noe galt i det :gjeiper: De ligger rundt juletrefoten, som står klar til å motta treet. Syntes jeg kunne få krysse ut det punktet når jeg hadde vært så flink.

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flink du er til å froberede julen da! Nå har jeg endelig fått juleferie så nå skal jeg begynne å stå på her også. Men jeg må inrømme at jeg har mest lyst til å sitte i sofaen akkurat nå. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Orker dessverre ikke lese meg opp på alt her... Ha meg unskyldt om jeg har oversett masse, men jeg er så lite på KG...)

FlyLady er et system som lar oss som ikke har et husmorgen å alikevell ha et ryddig og organisert hjem. Det går mest ut på å skape gode rutiner, og å gjøre litt hver dag, heller enn skippertak.

Det funker sikkert kjempefint for noen, men det funka overhodet ikke for meg da jeg prøvde det ut. Ble bare superstressa og sliten av hele systemet, så jeg måtte gi det opp.

nå har vi ikke lenger hund

Kondolerer! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...