Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet


Kara W

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enigma: Jeg vet ikke hva som er feil på laptoppen. Når jeg trykker på knappen så lyser det litt, og så slukker den igjen, uten å lage noe lyd. Det eneste jeg vet er at det ikke er strømledningen eller batteriet. Hvor mye koster det evt å få ut info fra disken? Det er liksom ikke så mye, så jeg har ikke lyst til å bruke mange penger på det.

Sorry, glemte helt denne jeg. Jeg kan teste for deg, helt gratis :) Når det gjelder laptopen, har du forsøkt å ta ut batteriet og sette i strømledningen og starte opp? Anyway, bare si i fra hvis du vil jeg skal prøve å få ut info fra disken. Tar meg ikke lange tida hvis disken ikke er ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har følt meg litt småderimert de siste par ukene. Når jeg er slik føler jeg ikke for å ha kontakt med noen. Ikke fordi jeg ikke synes det er koselig med selskap, men fordi jeg innbiller meg at andre ikke vil ha selskap av meg. Jeg får det for meg at de synes alt jeg sier er teit, og uansett hvor mye de prøver å innkludere meg, så føler jeg meg utenfor, særlig hvis det er en større gruppe.

Jeg har også tenkt på alle forestillingene jeg hadde om hvordan livet skulle være, alt jeg skulle kunne, alt jeg skulle ha gjort. Teite tennåringsdrømmer, men følte meg likevell mislykket som ikke klarte å oppnå dem. Og så føler jeg meg enda mer dårlig over at jeg ikke klarer å glede meg over alt det fantastiske jeg har. Jeg har faktisk oppnådd alt det som er viktig i livet, og fått det bedre enn jeg egentlig våget å håpe. Jeg har jo ingenting å klage over egntlig, men klarer alikvell å være teit og missfornøyd :sukk:

Slik har jeg altså følte meg i noen uker nå. Har holdt meg unne KG for ikke "plage" dere med mitt nærvær. Har ikke vært innom noen dagbøker, men skal se om jeg klarer å kravle meg inn og legge igjenn noen små hilsner etterhvert. Tenker på dere, selv om jeg ikke leser akkurat nå.

Også var det denne uken da:

Mandag: Vi dro for å hilse på dagmammaen. Hun var veldig hyggelig, og vi fikke et positvt inntrykk av henne. Hun bor et stykke unna fra oss, så det blir mye kjøring, men det blir forhåpentligvis bare for en kort periode.

Tirsdag: Plutten hadde første dag hos dagmamma. Det gikk veldig bra.

Onsdag: Det gikk fortsatt bra hos dagmamma, men han luktet veldig røyk når vi hentet ham :fy_fy: Vi hadde satt igjen den gamle barnevognen hos dagmamma, så endelig fikk vi et spark for å få kjøpt ny. Jeg fant en på Finn til 500 kr og dro for å se på den. Kjøpte den for 400! Er litt stolt av megselv :jepp:

Torsdag: Jeg får beskjed om at det ikke finnes mer jobb for meg :grine: Firmaet går dårlig, så jeg skjønner jo at de ikke kan fortsette å ha meg der, men jeg synes det er veldig trist. Jeg trivdes kjempe godt der, og gledet meg til at jeg skulle få lov til å lære, og nå får jeg altså ikke sjansen.

Fredag: Vi sier opp dagmammaen. Får jeg ikke ny jobb trenger vi henne ikke, og det at plutten lukter røyk når han kommer hjem er helt uakseptabelt! Vi skal lete etter en ny en litt nermere slik at jeg kan få kommet meg ut i jobb igjen.

Lørdag: Gikk lang tur sammen, og fikk pratet mye om det som foregår oppe i hodet mitt. Utrolig deilig! På kvelden fikk vi besøk av et veldig hyggelig par, og ble sittende oppe og drikke til langt på natt. Lenge siden jeg har drukket så mye...

Søndag: Vi var jo ikke akkurat i form når plutten våknet kl 6. Men mannen sto nå opp, og etterhvert kravlet jeg ut også. Vi tente opp i peisen og la oss ned på saueskinnsfeller. Vi satte plutten mellom oss, og så koste han seg med å klatre over begge foreldrene mens vi fikk ligget og slappet av litt til. En veldig koselig morgen, alt tatt i betraktning. Etterpå skal vi bort til foreldrene mine, for pappa har bursdag. Jeg har ikke klart å finne en gave til ham, men skal i det minste prøve å bake en kake. Hadde tenkt til å lage hvite brownies, men kjenner at søtt kliss ikke er helt det jeg føler for nå. Jeg tenkte at vi skulle gå bort, så får vi i oss litt frisk luft og forhåpentligvis litt appetitt.

Så denne uken har bydd på både oppturer og nedturer. Er mest forvirret for tiden og aner ikke hva jeg skal føle om noen ting. Føler meg skikkelig tom idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Å, kjære Kara, du er da absolutt ikke til bry! Jeg har savnet deg jeg, og vært bekymret for deg :klemmer: Men jeg skjønner så godt den følelsen, sliti mye med sånne tanker før jeg også.

Utrolig leit å høre om jobben din :( Og fysj av dagmamma som røyka rundt plutten! :fy_fy: DET synes jeg ingenting om altså!

Er glad i deg, søte deg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen. Du plager oss da ikke med nærværet ditt selvom du ikke har det så godt. :klemmer: Vi er her for deg når du trenger det.

Så utrolig kjedelig med jobben. Og jeg skjønner godt at dere ikke vil ha plutten hos en dagmamma som røyker rundt han. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leit at du tenker sånn, og at det ikke er mer jobb for deg. Du er da slett ikke noen plage om du legger ut om ting her? Det er jo det vi alle sammen bruker KG til, å dele gleder og sorger, vonde og gode tanker.

Dårlig med dagmamma som røyker da, det er totalt uakseptabelt at han lukter røyk når han kommer hjem. Skjønner at dere bytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Jeg savner deg! Og du plager meg ALDRI når du er sammen med meg. Du er et supert menneske, og selv om vi til tider er fryktelig uenige om enkelte ting, så er jeg veldig glad i deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Aaaaargh! Nå kom jeg borti den teite "slett innlegget"-knappen på mannens keyboard igjen! Jeg vil ha egen laptop :sukk:

Tusan takk for koselige hilsener. :klemmer: Jeg føler meg mye bedre om dagen. Jeg er stort sett fornøyd, men blir veldig sliten av å være sosial.

I forrige uke var jeg på syv jobbintervjuer på to dager. Det resulterte i 3 tilbud! 2 av dem var helt OK jobber med ganske OK lønn. Den siste (som jeg har tenkt til å takk ja til) tror jeg kan være veldig spennende. Det er en blanding av regnskapsfører, kontoradministrasjon og daglig lederes assistent. Der har jeg også fått pratet opp lønnen en del. Imorgen skal vi ar kontraktsmøte, og da har jeg tenkt til å leke flink og selvsikker og faktisk diskutere punktene, og ikke bare takke ja til hva enn jeg blir tilbudt.

Så nå trengs det bare en dagmamma, så kan jeg begynne å jobbe igjen.

I helgen var jeg i Göteborg og besøkte broren min. Han fyldte 30 år, og samboeren hans hadde laged suprise party. Desverre kom hun på dette litt sent, og vi var bare tre stykker som kunne komme fra Norge, men vi hadde det veldig koselig.

I løpet av uken skal jeg prøve å få oppdatert meg i alles dagbøker. Ikke så lett når mannen tar med seg laptoppen hver dag, og noen ganger ikke kommer hjem før veldig sent. Skal bli spennende å se hvordan jeg takler en hel uke uten PC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Spennende med den nye jobben! Det hørtes veldig interessant ut :jepp:

Jeg håper også du kommer på lørdag, en jentekveld med oss fra KG (ja nesten bare jenter hvertfall :ler: ) som du vet at er glad i deg uansett hvordan du føler deg, tror jeg du hadde hatt godt av :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ny jobb! :strix:

Synd jeg ikke kunne være med til Göteborg, men det ble nok litt langt å reise for meg. Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg helt klart blitt med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vært en god dag. Våknet av at mannen bar plutten inn i sengen til meg. Så var det å stå opp og gjøre seg istand til kontraktsmøte. Kl 8:30 kom mamma for å sitte barnevakt. Kontraktsmøtet for den nye jobben gikk veldig bra. Fikk pratet opp lønne ganske kraftig også :lur:

Etterpå dro jeg innom en veninne av mamma, som betaler meg veldig godt for å rydde opp i regnskapet hennes. Jeg dro straks innom bokhendelen for å kjøpe litt pensumbøker, som jeg trodde jeg ikke hadde råd til. Og så var det hjem og ha lunch med mamma og plutten.

Etterpå gikk vi lang tur i det fine været. Mannen hadde vært i møter i Stockholm i hele dag. Når han kom hjem hadde vi begge mye å prate om, så da åpnet vi en flaske vin. Akkurat nå er han i telefonen, så jeg sniker meg inn på maskinen hans og oppdaterer litt.

Nå hører jeg at mannen avslutter samtalen, så da skal jeg avslutte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Plutten har begynt hos ny dagmamma, og vi er veldig fornøyd så langt. Det er en dame som har tre barn, og er hjemme med den yngste De to andre kommer hjem på ettermiddag, så da får plutten litt erfaring med eldre barn også. Idag var han hos henne alene i to timer, og det hadde gått supergreit. Det var egentlig sovetiden hans, men han var så opptatt med alt det nye at han ikke var det minste trøtt når jeg hentet ham (og så sluknet han helt i bilen).

Det eneste problemet er beliggenheten. Det ligger i motsatt rettning av jobbene våre. Når det ikke er trafikk tar det 10 minutter å kjøre, men jeg regner med at det blir en del mer når det er trafikk. Forhåpentlig blir det bare noen få måneder frem til vi får barnehage. Vi søker nå barnehager i nærheten av jobben, for vi har fått tips om at det kan finnes ledige plasser der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere har fått ny dagmamma! Og så krysser jeg fingrene for at dere får barnehageplass på et vettugt sted. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg endelig hadde bestemt meg for å komme meg ut av huset så blir jeg syk :sukk:

Hadde avtalt å dra på kino med noen veninner på fredag, men ble pluttselig kjempe dårlig. Svimmel, kvalm og feber. Måtte ringe mannen og be ham komme hjem fra jobben, for jeg klarte ikke å komme meg opp av sengen for å hente plutten. Hadde avtalt at jeg skulle hente ham kl 12, men jeg klarte så vidt å komme meg fra sengen til toalettet.

Jeg føler meg litt bedre idag. Jeg er ihvertfall oppe og påkledd. Har spist et par brødskiver også, og funnet frem litt suppe jeg kan ha til middag. Akkurat nå er mannen ute og går tur med plutten, så jeg sitter og slapper helt av. Jeg har sagt at det er greit at han går ut ikveld, så jeg må passe på at jeg har nok energi til å mate gutten og legge ham. Heldigvis er det bare ca 1,5 time fra mannen drar til leggetid.

Dagmammaen virker ihvertfall veldig bra. Vi skal begynne å bruke henne fullt fra mandag av. Så da tenkte jeg å dra hjem til mamma og hjelpe henne å rydde i klesskapet som en bursdagsgave. Og på onsdag skal jeg begynne i ny jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende med ny jobb! :Nikke: Ble så glad av at du hadde fått den!

(Hadde jeg hatt telefon nå skulle jeg ha ringt deg, men mobilen min er ødelagt, som jeg skrev i dagboka mi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...