Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet


Kara W

Anbefalte innlegg

Vel, jeg har det fra sikre kilder at i hvert fall én i familien din satte pris på jul hos dere. ;) (Hadde lite besøk av ham på juledagen. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Jeg har fått beskjed om at det er alt for lenge siden jeg skrev i dagboken min, så her kommer en liten oppdatering.

Vi hadde en veldig fin nyttårsfeiering, selv om mannen var syk. Vi lå på teppe forran peisen og drakk champagne frem mot midnatt, før vi gikk ut og så på fyrverkeri. Vi hadde veldig fin utsikt, selv om det ikke var så mange fyrverkeri akkurat utenfor hos oss.

Jeg har begynt å jobbe fulltid, og stortrives! Mannen trives også med å være hjemme, så akkurat nå er vi begge veldig fornøyd. Men vi gruer oss til plutten skal begynne i barnehage. Om vi i det hele tatt får barnehageplass, da.

Denne uken har jeg hatt to eksamener. Jeg var ganske nervøs, men føler at det har gått veldig bra. De var mye lettere enn jeg hadde forventet. Så nå er det bare å vente og se om sensor er enig med meg.

Som belønning dro jeg på skøyter på fjorden. Det er lenge siden sist jeg var på skøyter, og jeg kan ikke huske å ha vært ute på fjorden før, så det var veldig gøy. Mannen var med og gikk vedsiden av med barnevogn. Det er så koselig å gå tur sammen, og det har blitt så alt for lite av det etter at hunden døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at begge eksamnene gikk bra.

Skjønner at det har blitt færre turer etter at hunden døde, men kanskje dere blir flinkere. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 måneder. Så 1. mars trenger vi barnehageplass. Jeg har sagt til ham at det er hans oppgave å ordne det, for han kan ikke dra tilbake til jobb før det er ordnet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes ut som en koselig nyttårsaften! <3 Skøyter er kjempekoselig. Elsker å gå på skøyter med samboer. :hjerte:

Har du noen planer for helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt mamma på besøk. Hun skal sitte barnevakt imorgen, så hun ville komme innom og få litt instruksjoner. Når hun først var her bø jeg henne på middag, og så på is etterpå. Da syntes hun det var en god ide å ringe pappa og spørre om han ville ha is, så kom han innom også :fnise: Nå er begge gått og jeg slapper av med en kopp god te.

Imorgen skal jeg og mannen på date. Vi skal på kino og ut og spise etterpå. Det skal bli deilig!

Nótt fikk meg til å lage bruker på LibraryThing så nå er jeg nødt til å bruke kveldene mine på å registrere alle bøkene våre. Tror det kommer til å ta resten av året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten, jeg er antagelig for nøye på detaljer til at jeg skulle like det noe serlig. Yrkesskadet som jeg er. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daten igår var veldig koselig. Vi så først Max Manus, en utrolig bra film. Etterpå spiste vi kinesisk og pratet lenge. Det var skikkelig deilig å bruke tid til å bare prate om "voksen ting", tror ikke vi pratet noe særlig om barn i det hele tatt. Samtidig føltes det faktisk litt surrealistisk å sitte der uten barn. Rart hvor mye han er blitt en del av livene våre på en så kort stund.

Da vi kom hjem satt mamma oppe med plutten fortsatt. Hun hadde lagt ham til vanlig tid, men han hadde våknet etter en halvtime og var lys våken igjen, så da fortsatte de å leke. Han vånet som vanlig kl 7 idag, men sovnet igjen etter et par timer og sov i tre timer til, og nå sover han igjen.

Vi hadde egentlig planer om å ta en lang søndagstur idag, men jeg tror det blir en lat innedag istedenfor. Koselig det og.

Mamma ringte nettop og fortalte at hun var blitt kjempe dårlig, og lurte på om det kunne være restene hun spiste hos oss igår. Så nå har jeg skikkelig dårlig samvittighet. Hun fikk ikke jobbet noe særlig igår (hadde sagt til henne at hun kom til å få jobbet fra kl 6, etter at plutten sov), og nå får hun ikke jobbet idag heller, men må holde sengen hele dagen :( Hun har heldigvis litt humor og sa at det gikk bra. Maten smakte jo godt, og nå får hun en gratis tarmskylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lillegutt har spist pasta :danse: Dette er kanskje ikke egentlig en spennende nyhet, men hittil har han nektet alt som ikke er Nestlé-grøt. Så det at han i det hele tatt kan ha noe annet i munnen er en stor lettelse for hans stakkers foreldre. Han fikk noen penne å leke med mens vi spiste middag, og det meste av dem forsvant. Så nå kan vi kanskje begynne å prøve å gi ham litt grønnsaker igjen.

Ellers tror jeg at han har hatt en god dag. han har sovet mye, men også lekt og ledd utrolig mye. Nå som jeg jobber i ukedagene er det bare koselig å tilbringe en hel dag med å leke med ham. Etter middag badet han, og det synes han endelig er gøy. han hadde fått en badegakk og delfin som lyser når man har dem i vann, så han satt lenge og koste seg. Og sprutet ned mammaen sin og hele badet.

Vi begynner å grue oss til han skal begynne i barnehagen. Han er så liten og hjelpesløs. Selv om vi synes han er blitt stor og flink, så kan han jo egentlig ingen ting selv. Det er nesten så jeg håper at han ikke får plass, slik at en av oss må bli hjemme lenger med ham :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner tankene dine, men samtidig må jeg si at han kommer til å få det så fint i barnehagen. Flere barn å bli kjent med og da skal dere se at han lærer ting med en utrolig fart. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har plutten vært i sitt første bursdagsselskap. Veninnens baby ble ett år, og det syntes jeg vi vurde være med og feire. Det var gøy å se henne og en annen ett-åring krabbe og gå rundt og leke. Lillegutt er fortsatt ikke så veldig interessert i andre babyer, men gutten på 4 fikk en del oppmerksomhet idag.

Til middag spiste vi taco, og lillegutt fikk en av hver å smake på. Gullerot og agurk ble spyttet rett ut. Paprike gikk ann å ha i munnen, men havnet på gulvet den også etterhvert. Osten ble lekt litt med. Best av alt var tortilla. Den var helt klart mat. Så nå skal han få litt forskjellige brødprodukter å prøve seg på.

Imorgen er planen å besøk noen venner av mannen som nettop har fått barn. Han sitter i stuen og spiller, så jeg har ikke fått dpurt når vi evt skal dra. Jeg har dratt tidelig fra jobben to dager på rad, så føler ikke at jeg kan det imorgen også, sammtidig så bør man jo ikke kom for sent på barselbesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...