Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet


Kara W

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med jobb vennen. :roser: Så utrolig spennende.

Det høres ut som om dere har hatt en fantastisk ferie, det er et flott land vi bor i. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øversvømmelse i kjelleren! Boden vår ble full av kloakk. Æsj og bleh og fysj! Rørlegger har vært her og ordnet opp, og nå holder de på ute i gata. Jeg tror det gikk bra med det meste i boden, men noen ting ble nok ødelagt. Blande annet de to kassene med bøker som sto nærmest sluket. Muligens også en kasse med klær. Jeg har vasket gangen og trappen der vi gikk inn og ut, men orker ikke å gå igjennom boden nå. Bleh!

Også gikk jeg nå glipp av babysvømmingen fordi jeg måtte ordne opp i dette. Er jo flaks at jeg gikk inn i boden idag, da. Tror det skjedde tideligst igår. Lillegutt satt i sjalet og lo av meg mens jeg måtte vaske opp. Var jo egentlig litt kos. Nå har jeg slappet av med en stor kopp te og sjokolade, så dagen er blitt litt bedre igjen. Tenkte å sette på en episode Sex and the City. Tør liksom ikke å begynne å vaske masse, som ellers var planen idag.

Lillegutt spiser grøt! Han smakte litt igår. Spiste to skjeer, og så var det nok. Men idag forsvant alt sammen inn, og veldig lite havnet på utsiden. Han så ut som om han ville ha mer, så imorgen lager jeg en større porsjon. Etter å ha spist den bitte lille skålen med grøt drakk han en hel flaske med melk. Ungen har matvett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der spydde hunden! Nå får det være nok. Jeg har laget en hel kanne te og funnet frem den dyre sjokoladen. Lillegutt har fått beskjed om å ikke bæsje mer idag, for jeg orker ikke å bytte flere bleier akkurat nå. Nå setter jeg på en DVD og synes synd på meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har vært en bra helg! Igår begynte vi med å male soverommene i hybelen. Så gikk mannen en lang tur med lillegutt og hunden, og jeg fikk tid til å gjøre ferdig oppgaver til kurset jeg tar. Etterpå satt jeg og leste frem til mannen kom tilbake og vi fikk besøk. Så lagde vi god middag og satt og pratet. Lillegutt var snill og gråt ikke.

Idag begynte med et nytt strøk med maling. Så gikk vi tur sammen, og så har vi lest og kos oss masse. Nå har vi ryddet opp i hybelen, og satt på plass gardiner og varmeovner og alt igjen. Vi skal straks dra og hente en seng og indisk. Kvelden skal igjen gå med til god mat og lesing.

Jeg har satt opp en leseplan for det nye kurset jeg har meldt meg på. Er litt stramt, men følger jeg den kan jeg ta to eksamener i januar. Mannen har sagt jeg kan få en fast dag i uken hvor han tar lillegutt slik at jeg får lest. Har 15 sider igjen for denne uken, men det skal jeg klare å komme meg igjennom ikveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og livet går sin vandte gang.

Lillegutt vokser og vokser. Nå har vi begynt med grøt. Han var litt skeptisk den først gangen, men etter det har det gått rett ned. Han spiser nå en skål grøt midt på dagen, og en før han legger seg. Vi skal også begynne å eksperimentere litt med frukt og grønnsaker. Han sover nesten hele natten, så tenkte å prøve å venne ham av med å spise om natten. Når han vokner virker det mest som om han vil ha kos alikevell. Så inatt var jeg oppe en del ganger, men han fikk ikke mat før kl 7. Virket som om det gikk ganske bra. Kanskje jeg får 8 timers sammenhengende søvn en gang snart!

Ellers så har vi fullt opp med å få ferdig hybelen til å leies ut, få ryddet opp i kjelleren og en haug med større og mindre prosjekter som ligger og venter på oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har vært en god dag! Møblene til hybelen kom på onsdag. På lørdag kom foreldrene mine og vi skrudde møbler hele dagen. Idag dro jeg og moren min på IKEA og handlet inn resten av det som trengtes. Så dro vi hjem og begynte å innrede og dekorere. Like etterpå kom mannen hjem og tok tak i et par større ting som vi ikke hadde greid selv. Så nå er hybelen nesten klar til å leies ut! Trenger bare å rydde bort søppel og gå over noen flekker med en klut, og så kan vi invitere megler til å se på og ta bilder. Føler meg kjempe fornlyd! Slapper av med en velfortjent øl og en pizza.

Lillegutt ligger nå og sover på barnerommet, så dette blir spennende. Jeg synes egentlig det er utrolig koselig å vite at han sover bare en meter unna meg. Men inatt lå han og "pratet" halve natten. Var oppe ihvertfall 6 ganger for å roe ham. Så nå skal vi se om vi alle får sovet litt bedre inatt. Han var stor sett våken og fornøyd hele tiden vi var på IKEA og mens vi møblerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det gikk veldig bra inatt. Jeg hørte ikke noe fra lillegutt før kl 4. Da sto jeg opp og gav ham en flaske. Etter det sov han videre til 8:30. Dette er første natt på lenge at jeg har våknet fordi jeg var ferdig utvilt, og ikke fordi lillegutt vekket meg. Dessuten sov han hele natten i egen seng, og kom ikke inn til meg i det hele tatt.

Men det skjønner jeg, så fristende som sengen hans så ut. Skulle gjerne ha sovet der selv, jeg. Jeg har endelig fått satt opp beskytteren, så det er godt å mykt på alle kanter. Det sitter et par ekstra myke bamser rundt omkring, og over siden henger en stor drage. Dessuten var det bare farger jeg likte nedi der. Hvorfor kan ikke noen re opp en slik seng til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kanskje jeg har oppdaget et nytt marked? Sprinkelsenger for voksne!

Mannens komentar da han så sengen: "Å, en eventyrseng!"

Det minner meg om et hotel i Tyskland som en kolega bodde på en gang. Hvert rom var laget som et spsielt sted. Kollegaen min sov i en gruvegang. De hadde også en fengselscelle, en jungel hvor man sov i trehytte oppe i palmene, et rom hvor alt var opp ned og masse annet morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...