Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet


Kara W

Anbefalte innlegg

Takk lunacia :klemmer: Dagen idag virker litt bedre, men det hjelper veldig med gode venner, selv om de ikke alltid kan være der.

Nå ringte jeg nettop til den jobben jeg hadde før jeg gikk ut i permisjon. De hadde hadde nesten lovet meg at jeg skulle få komme tilbake, men nå virker det som om det ikke blir noe av alikevell. Egentlig hadde de vel ikke lovet noen ting, og det bare var jeg som var naiv og gjerne ville tilbake. :sur:

Så nå har jeg ikke noen jobb å gå tilbake til. Selv om det var en grei jobb som jeg trivdes i, så er jeg ikke kjempe lei meg for at jeg ikke får akkurat den jobben. Jeg hadde nok lært veldig mye der, men jeg tror ikke det hadde vært en jobb jeg hadde blitt i over mange år. Det dummeste var nok at før vi dro, så avtalte vi at jeg kunne komme tilbake i deltidsstilling, så mannen har ordnet med pappapermisjonen sin slik, og vi har begge vært innstil på at slik blir det. Jeg finner neppe en ny arbeidsgiver som blir med på den ordningen.

Æsj! Nå får jeg komme meg avgårde til veninnen min, så kan hun klemme på meg og gi meg te og kaker. Det pleier å hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er utrolig hva enkelte vikarbyråer klarer å få til. :klem: Ikke gi opp enda, i hvert fall.

Endret av lunacia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke gi opp, som lunacia sier: "Det er utrolig hva enkelte vikarbyråer kan få til."

Jeg synes også du skal kreve en alenekveld når mannen kommer tilbake, og du har absolutt noe du skulle sagt nå når dere har fått et barn sammen. :klem:

Håper ellers at dagen har vært fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vært en ganske bra dag, bortsett fra ammingen. Jeg følte liksom at det begynte å bli bedre, men idag var det vrient igjen. Det føles så sårt når lillegutt bare skriker og ikke vil ta pupp. Er så lei av at det ikke fungerer, men har ikke lyst til å bare gi opp heller. Det er så mye styr å skulle holde på med de flaskene hele tiden.

Men imorgen er en ny dag! Da skal jeg igjen ha fokus på amming. Skal hjem til foreldrene mine, så kan de lage mat og varme flasker og slikt, mens jeg bare ammer og slapper av så mye som mulig.

Jeg har holdt leiligheten ryddig hele tiden mannen har vært borte. Men de to siste dagene har jeg vært slapp og ikke orket, så nå ser det skikkelig ille ut her til han kommer hjem imorgen :sukk:

Men det blir ingen bra dag imorgen hvis jeg ikke kommer meg i seng snart! Skal jo opp og amme om noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er en ny dag, med blanke ark og fargestefter tel som Prøysen sier. Du skal se at dagen i morgen blir en bra dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt leiligheten ryddig hele tiden mannen har vært borte. Men de to siste dagene har jeg vært slapp og ikke orket, så nå ser det skikkelig ille ut her til han kommer hjem imorgen :sukk:

Ikke stress med rydding, du har nok å henge fingrene i! Husk at lillegutt tar næring fra deg, og kjenner jeg deg rett kan det hende du ikke spiser nok. ;) Få mannen til å ta en ryddesjau, du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig er mannen hjemme igjen :juhu: Han kom hjem sent igår, og så har vi tilbragt hele dagen sammen og bare kost og pratet. Vi har byttet, så han har tatt seg av lillegutt, mens jeg har tatt meg av hunden. Ihvertfall så langt det går, når jeg må amme hver time :fnise: Men det var faktisk ganske deilig å gå hundetur helt alene.

Idag har ammingen gått bedre igjen. Det går veldig opp og ned, så vi får se hvor lenge jeg holdr ut. Vil jo så gjerne kunne fullamme, men det er så sårt å ikke få det til.

Nå er sjokoladekaken ferdig :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Lillegutt er blitt flink til å sove, og sover nå i 8 timer i strekk. Desverre er han ikke lenger enig i at man skal sove videre etterpå. Jeg prøver å lære ham til at det ikke er stå-opp-tid før kl 8, men det er ikke alltid han er enig.

Det var sol når jeg sto opp, men nå er det skikkelig mørkt og guffent ute og pøser ned. Det er en dag for inneaktiviteter, som å dra på IKEA :fnise: Bilen står i garagen her, og så parkerer vi i garagen der, så slipper vi å bli våte i det hele tatt! Sitter bare og lurer på om jeg skal ta vogn eller sjal. Begge har sine fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter her med en liten baby på fanget og er lykkelig. Han ville ikke sove, men jeg føler ikke at det gjør noe. Han kan få ligge her og kose litt, hvis det er det han vil. Han er så god ellers, og jeg har ingen ting jeg skulle gjort imorgen. Mannen var sliten og har gått og lagt seg. Huset er ryddig, og hvis jeg ikke vil så trenger jeg ikke å gjøre husarbeid imorgen.

Jeg nyter å være mamma! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sover alle sammen, så bør vel jeg også krype til sengs. Håper på en lang og rolig natt, og gleder meg til en lat dag imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper mannen din er flink og hjelper masse til med husarbeid nå som du er småbarnsmamma og har masse å henge fingrene i. :jepp::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har hatt noen lange, late dager. Mannen hadde hjemmekontor på fredager, så vi har vært sammen i tre hele dager nå. Super deilig!

Lillegutt sov hele natten to netter på rad :hoppe: Men så begynte han pluttselig å vokne og skulle ha mat hver 3. time :tristbla: Skjønner ikke helt hvorfor han begynte med det igjen. Vi får se hvordan det går inatt.

Ellers har vi fått gjort masse småprosjekter rundt om i huset idag. Deilig å få strøket tingene av gjørelisten som har ligget så lenge. Dessuten er jeg flink og har faste ting jeg gjør hver dag, som f.eks vaske tøy. Det viser seg at FlyLady systemet virker jo :sjenert:

Får se om vi klarer å legge oss tidelig ikveld. Må opp tidelig imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det med FlyLady er veldig individuelt. Funket ikke for meg. Føler at man da er avhengig av å være hjemmeværende og av å ha oppvaskmaskin... For ikke å snakke om at det er veldig familierettet.

Endret av lunacia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...