Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet


Kara W

Anbefalte innlegg

Igår var det over 30 grader ute. Jeg våknet med hodepine, som vedvarte hele dagen.

Mannen jobbet hjemmekontor, så da fikk jeg selskap og slapp å være ensom. Han jobbet jo, så jeg lot ham stort sett være i fred, men det var fint å bare vite at han var her, og høre ham prate og jobbe. Også fikk vi spist frokost og lunch sammen.

På kvelden begynte det å tordne og lyne skikkelig, og samtidig med at regnet startet, lettet endelig hodepinen. Vi satte oss ut med et glass vin og nøt uværet. Veien og parkeringsplassen vår var nesten helt oversvømt, og det regnet i 45graders vinkel. En storm verdig Irland. Herlig!

Det småregner fortsatt litt, men ser ut som om det har tenkt til å stoppe snart. Håper det er sluttet til jeg må gå hundetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke helt følt for å skrive på noen dager. Mannen reiste bort på torsdag, og jeg blir alltid så trist når han reiser. Men som vanlig blir det bedre etterhvert, og idag har vært en ganske god dag.

På torsdag var jeg på helsestasjonen, og vi pratet litt om amming. Helsesøster hadde noen råd til meg, så de siste tre dagene har jeg sittet hjemme og ammet. Jeg tror det hjelper. Lillegutt virkert ihvertfall mye mer fornøyd idag enn han har vært på lenge. Ler masse og ligger og leker for seg selv. Jeg har også lært ham opp til å sove i sengen sin hele natten (selv om jeg fortsatt tar ham opp til meg ofte), og idag sov han der på dagtid.

Lillegutt har oppdaget at han har armer. Både igår og idag satt han og så på armen sin mens han veivet den opp og ned, og frem og tilbake. Han har ikke klart å gripe etter ting enda, men et par ganger har han struket opp armen etter en leke eller hendene mine.

Imorgen skal vi til mormoren til mannen. Blir spennende å se hvordan ammingen går da. Skal uansett bli koselig med litt selskap og en god middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt sov ganske mye i natt igjen. Idag har han vært våken og fornøyd, eller sovet i sin egen seng. Nå ligger han og sover på fanget mitt. Når han våkner skal han få mat, og så skal vi dra på besøk.

Siden Lillegutt har vært så god å ha med å gjøre, har jeg funnet frem noen kursbøker som jeg holdt på med. Ble endelig ferdig med det kapittelet jeg har jobbet med i snart fire måneder! Nå kjenner jeg at jeg er motivert igjen, og håper å få kommet meg igjennom noen kapitler til. Hadde vært gøy om jeg klarte å gå opp til eksamen etterhvert også.

Så deilig med en slags rytme på dagen, selv om den er ujevn. Det er mye lettere å gi oppmerksomhet til babyen når jeg vet at jeg får tid til meg selv etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt har utviklet et nytt "triks". Han snur seg på siden i vuggen og kaver seg inn til ene siden. Siden vuggen da tipper, blir han liggende med ansiktet klemt inn mot veggen av vuggen og klarer ikke å snu seg tilbake. Jeg har stått opp maaaange ganger inatt for å legge ham tilbake :sukk:

Men han har begynt å bli flink til å bruke armene. Jeg la ham under baby-gymen idag, og da lå han og dasket til ranglen mange ganger. Han er ikke klar for å gripe etter ting enda, men det er gøy å se at han endelig kan påvirke omgivelsene sine litt (bortsett fra å skrike for å få mamma til å komme løpende :fnise: ) Gleder meg til vi kan begynne å leke mer sammen, og jeg kan begynne å lære ham ting. Det må jo være noe av det mest spennende ved det å være forelder :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ikke noe hyggelig å bli klemt inntil vuggeveggen - er bra mamma kan redde ham da. ;)

Gleder meg til å se dere i morgen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var planen egentlig å sette meg ned å fortelle om den fine dagen min. Jeg skulle bare legge Lillegutt først.

Siden jeg har litt problemer med ammingen, og han går opp litt lite i vekt, har jeg gitt ham mat ofte, og prøver ofte å gi så mye jeg klarer å få i ham. Men idag hadde jeg vist gitt ham litt mye. Etter å ha tatt på ham pysj og kost med ham, skulle jeg løfte ham over i sengen hans. Da kastet han pluttselig opp. Masse. Det var så mye at han et øyeblikk ikke fikk puste. Det varte sikkert under et sekund, men det var skikkelig skummelt.

Jeg vet at det er vanlig for babyer å gulpe opp noe av maten sin, og at det ofte ser ut som om det er mye mer enn det det egentlig er. Men det var skummelt for det. Han virker førnøyd nå. Har sett til ham mange ganger. Han har ikke sovnet enda. Tror jeg kommer til å sove dårlig i natt. Savner mannen min masse! :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Det skjønner jeg var skummelt. Skjønner godt at du kommer til å sove dårlig da ja. Prøv å ikke bekymre deg unødvendig da vennen. :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Er han borte så mye for tiden? Jobben? Ikke moro! :troest: Endret av lunacia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sov ganske godt i natt, begge to. Jeg var oppe og skikket på ham et par ganger, særlig når han ikke våknet til vanlig tid. I natt sov han helt til 5:45, for så å sove til 9 etterpå. Kjempe deilig! Han har vist sluttet med å rulle seg inntil kanten på vuggen også.

Vi har vært og drukket te med nabo damen. Det var kjempe koselig, og vi skravlet i over 4 timer. Jeg var avslappet og fikk til ammingen ganske greit mens jeg var der også. Men så fikk lillegutt nok, og vi gikk hjem. Nå har han fått litt tilegg og er god og mett igjen.

Jeg har ikke fått gjort så mye av det jeg skulle idag, men er fornøyd med dagen. Og det er jo enda noen timer igjen av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Er han borte så mye for tiden? Jobben? Ikke moro! :troest:

Han er på kanotur. Turen har vært planlagt lenge, så han følte ikke at han kunne avlyse den. Men vi var ihvertfall begge enig om at det var dumt å dra :P

Han kommer hjem på søndag. Gleder meg veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen ringte idag! Han hadde klatret opp på et lite fjell og fått dekning. Det var utrolig deilig å høre stemmen hans igjen. :jepp: Han sa han kommer hjem på lørdag. Bare to dager til før jeg kan klemme på ham igjen :juhu: Å som jeg gleder meg!

Vi var på helsestasjonen idag og lillegutt hadde gått opp 300 gram denne uken! Flinke lillegutt. Jeg fikk pratet en del med helsesøster, og det føltes godt. Hun gav meg masse komplemanger, som jo hjelper på selvfølelsen. Ammingen går mye bedre nå, men jeg klarer fortsatt ikke å fullamme.

Idag kjente jeg at jeg trengte en pause fra det å være mamma. Jeg har jo vært alene med lillegutt en hel uke, og så langt har det gått helt fint. Men nå trengte jeg virkelig litt alene tid. Men har man ikke noen som kan passe på litt, så tar man det nest beste; et bæresjal. På en måte er han jo så nærme han bare kan få blitt, men samtidig er han helt rolig, krever ingenting av meg, og jeg kan få gjort akkurat det jeg vil (vel, nesten. Det hadde ikke gått så greit å ta et bad nå :ler: )

Åååå, nå fikk jeg lyst til å gå ut og ta en øl :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Du får kreve en alenedag når han er tilbake, det fortjener du etter å ha vært så mye alenemamma i sommer! :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, lunacia. Nå har jeg pratet med foreldrene min, og pappa kommer en tur hit imorgen kveld. Da har jeg tenkt til å ta meg et avslappende bad! Hvis jeg fortsatt er sliten på lørdag, så drar jeg hjem til dem og så skulle de sitte barnevakt for oss begge to ;)

Jeg har tenkt litt på om jeg kanskje er klar for å gå ut en tur uten lillegutt, men er langt fra sikker. Men jeg kan jo ta en 'alenekveld' her hjemme. Så kan mannen gjøre alt, og bare komme inn med lillegutt når det skal ammes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj, får ikke sove. Man blir så ekstra ensom når man er alene på natten. Kjenner at jeg er irritert på mannen som ikke er her, og det har jeg ikke lyst til å være. Det er jo på en måte min egen skyld at han er borte. Hadde jeg sagt noe, så er det godt mulig at han ikke hadde dratt. Men jeg skulle nå ikke legge meg opp i hvordan han skulle leve livet sitt, bare fordi vi er gift. Han skulle så absolutt få lov til å gjøre som han selv vil, og så skal han bare skjønne hvordan jeg har det, uten at jeg sier noen ting. Vi jenter er vel dumme noen ganger.

Nei, jeg får vel kravle tilbake til sengs. "vekkerklokken" våkner om tre timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, søte vennen min, du må ikke tenke sånn. Dere er gift og har et lite barn, SELVSAGT har du noe du skulle ha sagt! For det gjelder tros alt ting som påvirker din hverdag også. (Men egentlig synes jeg vel han burde ha tenkt så langt selv. ;)) :klemmer: Hadde jeg vært frisk kunne jeg ha sittet litt barnevakt for deg, slik at du kunne fått litt tiltreng alenetid. :jepp: Jeg vil bli frisk! :sur::sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...