Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet


Kara W

Anbefalte innlegg

Både igår og idag gikk hele den lille familien vår på lang tur i nærområdet. Selv om jeg er vokst opp her er det mange stier og småveier jeg ikke ante at fantes. Jeg var vel aldri så veldig eventyrlysten av meg.

Det var utrolig koselig å gå tur. Både det å komme seg ut i frisk luft, og det å gå og prate sammen. Jeg bestemte meg for at jeg skal gå en litt ordentlig tur hver dag. Hunden oppfører seg nå fint sammen med barnevognene, og lillegutt ser ut som om han koser seg.

Men nå har mannen dratt til Stockholm igjen :( Begynte å savne ham det øyeblikket han gikk ut av døren. Godt jeg har ting planlagt for imorgen og tirsdag, så går tiden litt fortere.

Men nå tror jeg at jeg skal vekke lillegutt. Han har sovet i nesten hele dag, så er redd han ikke vil sove inatt. Så kanskje jeg setter på en DVD før jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:kose: Skjønner godt at du savner mannen din, savner min jeg også de få gangene han er ute og reiser med jobben. Er greit å ha nok å gjøre de gangene da ja.

Så moro at du har funnet fler stier og gangveier du ikke visste om før. *lurer på om jeg kjenner til noen av disse...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du har funnet fler stier og gangveier du ikke visste om før. *lurer på om jeg kjenner til noen av disse...*

Mest så har vi vært rundt oppi åsen bak huset. På turen idag var vi foresten og så etter barnehager. Nå har vi funnet flere som er innenfor gåavstand, og så har vi pratet med to foreldre som begge var fornøyde med sin barnehage, så nå skal vi stille oss i kø.

Der begynte lillegutt endelig å glippe med øynene. Skal passe på at han er våken og aktiv på dagtid imorgen, så vi kan legge oss til en litt mer fornuftig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I åsen bak dere ja, der kan det nok være en god del stier og gangveier.

Så moro med barnehagejakt. Håper dere får plass i en av de nærmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner kjæresten de dagene vi er for opptatte til å møtes. Vi kan jo gå noen dager uten å se hverandre rett som det er, selv når vi ikke reiser med jobbene våre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår dro jeg i et møte i en studentforening jeg er med i, og etterpå gikk vi på kafé. Det var utrolig koselig. Og ikke minst deilig å kjenne at jeg kan fint komme meg ut og møte folk uten noen særlig problemer :)

På kvelden tenkte jeg at jeg skulle prøve noe nytt. Når jeg merket at lillegutt begynte å bli trøtt gikk jeg og tok nattestell. Så matet jeg ham og så la ham ned i sengen. Der sang jeg et par vuggeviser mens jeg vugget sengen. Han sovnet ikke helt, men lå og glippet med øynene. Jeg vugget en liten stund til, og så gikk jeg ut av rommet. Da jeg sjekket igjen litt senere sov han godt :sove: Og så sov han i syv timer! Kan man ønske seg en bedre sønn? :rødme: Våknet opp med veldig melkespreng, men følte meg ihvertfall ganske utvilt.

Idag skal vi på barseltreff. Håper å bli kjent med noen andre med små barn i nærområdet. Fant forøvrig ut at naboen venter en liten en i september, og de har en jente på tre fra før av, så da blir det ihvertfall noen lekekamerater etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere satt Lillegutt i barnehagekø enda, da?

Jeg har laget en liste over hvilke barnehager i nærheten tar barn under 1 år, og hvor mange barn som står i kø på hver av dem. Tenkte at jeg og mannen kunne fylle ut skjemaet sammen ikveld.

Nå skal jeg gå og få kopiert opp papirene som jeg trenger for å melde ifra at jeg er gift og byttet navn til Sverige. Hvis det er lite kø på folkeregisteret drar jeg også innom der og forhører meg om statsborgerskapet til lillegutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo enkelere for mannen din, han har jo allerede meldt om navnebytte. ;)

Jeg synes forøvrig det er fint at dere begge har tatt et helt nytt etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår fikk jeg vært på folkeregisteret og bekreftet at lillegutt er norsk. Fy til lunacia som fikk meg til å tvile! ;) Jeg fikk også kopiert opp papirene jeg trengte å sende til Sverige, så når lillegutt våkner skal vi gå en tur på postkontoret.

Ellers var jeg på barseltreff igår. Det var kjempekoselig, og vi skal møtes igjen neste tirsdag.

På kvelden var lillegutt kjempegrinete igjen. Jeg tror jeg rett og slett ikke har nok melk da. Så hvis det skjer igjen ikveld skal vi prøve flaske. Det er selvfølgelig trist at lillegutt ikke er fornøyd, men jeg synes det er ekstra trist at det er om kvelden når mannen er hjemme. Da vil jeg jo at de to skal få kose seg sammen, men alt lillegutt vil er å suge på puppen og gråte :(

Men så sov han godt igjen i natt. Og det gjorde jeg og! Sov så tungt at jeg nesten ikke våknet av at han skulle ha mat. Imorges la jeg ham opp i sengen når han skulle spise, men jeg sovnet stadig vekk og rullet rundt, så da måtte han vekke meg for at jeg skulle rulle tilbake og han kunne fortsette å spise :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pffft. Jeg sa at da jeg jobbet på passkontoret så fulgte automatisk barnet mors statsborgerskap, så det kan hende småttingen har dobbelt statsborgerskap. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene glir rolig avgårde forbi. Merker nesten ikke at tiden går, og vips så har det gått flere dager uten at jeg har skrevet noe :)

Den lille familien er fortsatt fornøyd med livet. Vi drar på besøk og får besøk og koser oss masse. Igår hadde vi middag med venner. Vi var 7 stykker. Lillegutt satt fornøyd i sjalet, og etter middag la jeg ham til å sove. Da sov han i over 6 timer! Planen var egentlig at mannen skulle ta med seg gjestene ut på byen når jeg ble sliten, men det var så koselig at vi ble sittende oppe til langt på natt. Dette resulterte selvfølgelig i at Lillegutt var lys våken når vi endelig ville legge oss. Men vi lot ham sove i sengen vår, og da går det så mye bedre. Vi sov nesten frem til kl 13.

Han er fortsatt grinete om kvelden, men det hjelper å gi ham flaske. Jeg prøver å pumpe meg og gi ham det, men noen ganger må vi bruke morsmelkerstatning for at han skal bli ordentlig mett. Jeg fortsetter å pumpe meg på dagtid og håper at det går seg til etterhvert.

Vi har ellers kommet oss i barnehage køen, så nå er det bare å krysse det som krysses kan, og håpe på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår og idag har lillegutt vært litt grinete, men det har hjulpet å gi ham masse pupp. Han driver og vokser seg stor og sterk. Synes nesten jeg kan se ham vokse fra dag til dag.

Igår dro jeg hjem til moren min og hjalp henne med litt papirarbeid. Deilig å føle at jeg får gjort noe produktivt og brukt hjernen litt igjen. På kvelden var svigermor på besøk. Kjempe koselig det og.

Idag har vi vært ute og trilt med barselgruppen. Vi er fire stykker og alle er hyggelige.

Men nå er det bleie-bytte tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter en veldig slitsom dag igår sov lillegutt i nesten 9 timer! Det ble 8 timers sammenhengende søvn på meg. Med en sånn start må jo dagen bare bli bra.

Vi har vært ute i over en time. Jeg tok med meg bok og satt i parken og leste en stund mens hunden gikk løs og koste seg. Jeg har funnet et nydelig sted i hjørne av en park hvor det er bord og benker og skygge. Stedet er omringet av trær og en elv og nesten tom for mennesker, så jeg tørr å slippe hunden. Etterpå gikk vi litt og utforsket nye stier. Men så ble det for varmt og jeg gikk hjem og spiste is.

Hvis det ikke blir for varmt tenkte jeg å sette lillegutt i sjalet og gjøre litt husarbeid og andre nyttige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når det er ingen andre til stede, jeg har god oversikt over området og føler at jeg har god kontroll på hunden så gjør jeg det. Har henne alltid i bånd hvis det er andre mennesker til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å ha hunden løs når man full kontroll på hunden. Bærum jobber med å få noen områder hvor det er lov å ha hunder løs hele året, og når de kommer kommer jeg til å bruke dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...