Gå til innhold

Juridisk abort for far OG mor.


Dr. Ops

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, linsejesus skrev:

Det er et tungt valg ja, men det er jo kvinnen som har valgt å bli gravid med en mann uten å være sikker på at han har tenkt å stille opp. Vil hun ta den risikoen får hun ta konsekvensene av det. Hvis hun ønsker å usette barnet sitt for det så bør det strengt tatt være hennes eget problem.

Jeg tenker det er åpenbart at moren, barnets forsørger og omsorgsperson, bør være den som har mest å si hvis far kommer krypende tilbake. Det ville jo vært helt forferdelig å la noen andre bestemme det!

Hvordan fikk du det jeg sa til å bety at det viktigste er pengene? HVIS det hadde vært slik at far kunne angre på juridisk abort (som sagt vet jeg ikke om det er en god idé) bør han jo selvsagt begynne å betale for barnet!

Hvorfor legger du alt ansvar på.kvinnen? Er menn barn uten evne til å ta ansvar for seg selv? 

Anonymkode: 8b441...dc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, linsejesus skrev:

Stemmer, der var jeg ikke helt oppdatert. Hun er pliktig til det i følge barneloven, men kan ikke straffes for det. Så en kvinne som synes at det er greit å ikke si noe, vil neppe la seg stoppe av en lov som uansett ikke kan straffe henne.

Er du enig i at det burde være straffbart? Og/eller at det bør ha konsekvenser for farens rettigheter og plikter?

Hva sier barneloven om JA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor legger du alt ansvar på.kvinnen? Er menn barn uten evne til å ta ansvar for seg selv? 

Anonymkode: 8b441...dc9

¨Hvorfor skal mannen ha alt ansvar mens kvinner kan rømme unna da? ER kvinner barn uten evne til å ta ansvar for seg selv og sine handlinger?

Anonymkode: 27413...d57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

¨Hvorfor skal mannen ha alt ansvar mens kvinner kan rømme unna da? ER kvinner barn uten evne til å ta ansvar for seg selv og sine handlinger?

Anonymkode: 27413...d57

Kvinnene kan ikke rømme men jeg skulle gjerne ønske at jeg kunne sette barn på menn slik at de kunne tatt avgjørelsen om å ta abort eller ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snaskesnusken said:

Kvinnene kan ikke rømme men jeg skulle gjerne ønske at jeg kunne sette barn på menn slik at de kunne tatt avgjørelsen om å ta abort eller ikke! 

Dersom du ikke beskytter deg og har sex må du forvente at det kan bli barn av det....

Anonymkode: 27413...d57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, linsejesus skrev:

Den dagen en mann tvinger deg til å bli gravid og bære fram et barn du ikke ønsker.

Du vet ikke hva likestilling er.. Den dagen du må ta stilling til å ta abort eller føde snakker vi likestilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Snaskesnusken said:

Du vet ikke hva likestilling er.. Den dagen du må ta stilling til å ta abort eller føde snakker vi likestilling!

menn kan allerede ta abort eller føde. Dagen du snakker om er i dag...

https://www.dailymail.co.uk/news/article-4678300/First-man-birth-Britain-says-Scott-Parker.html

Anonymkode: 27413...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dersom du ikke beskytter deg og har sex må du forvente at det kan bli barn av det....

Anonymkode: 27413...d57

Jeg vil ha likestilling! Menn skal bli gravide og ta abort eller føde! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Snaskesnusken said:

Jeg vil ha likestilling! Menn skal bli gravide og ta abort eller føde! 

Se posten over. Menn kan allerede bli gravide, ta abort og/eller føde. Henger igjen på 1900-tallet du, eller?

Anonymkode: 27413...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

menn kan allerede ta abort eller føde. Dagen du snakker om er i dag...

https://www.dailymail.co.uk/news/article-4678300/First-man-birth-Britain-says-Scott-Parker.html

Anonymkode: 27413...d57

Hvorfor viser du til en artikkel som du ikke har lest? Eller kan du ikke engelsk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Se posten over. Menn kan allerede bli gravide, ta abort og/eller føde. Henger igjen på 1900-tallet du, eller?

Anonymkode: 27413...d57

Kan du ikke engelsk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, linsejesus skrev:

Du kan ikke si hva juridisk abort går ut på, fordi det er ikke noe som eksisterer i dag. Det vi diskuterer er hva det KAN være. Du sier at det MÅ innebære at kvinnen får mindre penger. Jeg sier at nei, juridisk abort trenger ikke å bety det.

Jeg sier ikke at barnet ikke skal eksistere for mannen, men at han ikke skal ha hverken rettigheter eller plikter overfor barnet. Altså NØYAKTIG SLIK DET ER MED ADOPSJON I DAG. Men juridisk abort trenger selvsagt ikke å være helt likt reglene for adopsjon. For eksempel kan loven si at barnet har rett til å oppsøke far når det er 12 år. For eksempel. Det er mange måter å gjøre det på. Kanskje det også bør være en åpning for at mannen skal kunne ombestemme seg. Jeg er usikker på om det er en god idé. Det kan være en fordel for barnet, men det kan kanskje føre til at menn vil prøve å bruke juridisk abort som en midlertidig løsning.

Men det er altså mange måter en slik lov kan være.

Jo, det kan jeg si! Det er du som ikke skjønner premissene for JA! Jeg har også vist til en proffessor tidligere i tråden som også kan fortelle hva JA går ut på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Snaskesnusken said:

Jo, det kan jeg si! Det er du som ikke skjønner premissene for JA! Jeg har også vist til en proffessor tidligere i tråden som også kan fortelle hva JA går ut på. 

Juridisk abort finnes ikke så ingen professorer kan fortelle hva det går ut på. Eller kanskje du kan grave opp en professor som kan fortelle hvordan det har seg at jorden er flat også?

Anonymkode: 27413...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Rotemor said:

Det står svart på hvitt et nøyaktig svar. Jeg gidder ikke denne voksenopplæringen!

Kan du ikke bare svare ja eller nei hvis du mener ja eller nei?

Men da antar jeg at svaret er nei. Kvinner skal ikke være forpliktet til å fortelle mannen at han skal bli far, og menn risikerer altså å gå et helt liv uten å vite at de har avkom. Og hun står fritt til å ikke fortelle barna hvem faren er, heller. Som i denne saken: https://www.tv2.no/a/5443533/

Personlig kan jeg ikke fatte hvordan man kan forsvare at kvinner skal ha rett til å gjøre slikt uten konsekvenser.

Endret av linsejesus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Juridisk abort finnes ikke så ingen professorer kan fortelle hva det går ut på. Eller kanskje du kan grave opp en professor som kan fortelle hvordan det har seg at jorden er flat også?

Anonymkode: 27413...d57

Du kan bla deg tilbake i tråden! 

Konseptet juridisk abort ble innført i Danmark i 2000 av sosioøkonomen Henrik Platz.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, linsejesus skrev:

Kan du ikke bare svare ja eller nei hvis du mener ja eller nei?

Men da antar jeg at svaret er nei. Kvinner skal ikke være forpliktet til å fortelle mannen at han skal bli far, og menn risikerer altså å gå et helt liv uten å vite at de har avkom. Og hun står fritt til å ikke fortelle barna hvem faren er, heller. Som i denne saken: https://www.tv2.no/a/5443533/

Personlig kan jeg ikke fatte hvordan man kan forsvare at kvinner skal ha rett til å gjøre slikt uten konsekvenser.

Menn er forpliktet til å ivareta eget avkom! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Snaskesnusken said:

Du kan bla deg tilbake i tråden! 

Konseptet juridisk abort ble innført i Danmark i 2000 av sosioøkonomen Henrik Platz.

Og for mange tusen år siden ble konseptet "jorden er flat" innført... Det betyr ikke at verden ikke går fremover og at ting endrer seg, selv om du later til å tro det.

Anonymkode: 27413...d57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og for mange tusen år siden ble konseptet "jorden er flat" innført... Det betyr ikke at verden ikke går fremover og at ting endrer seg, selv om du later til å tro det.

Anonymkode: 27413...d57

Tilbake-knappen er også oppfunnet. Bruk den!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Snaskesnusken said:

Menn er forpliktet til å ivareta eget avkom! 

Og hvorfor skal ikke kvinner ha denne forpliktelsen også? Hvorfor skal kvinner kunne nekte menn i å gjennomføre sin plikt til å ta seg av sitt eget avkom, som du kaller det? Hvorfor skal kvinner også ha rettenm til å ikke bare ikke ta seg av sitt eget avkom, men retten til å drepe det også?

Anonymkode: 27413...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor skal ikke kvinner ha denne forpliktelsen også? Hvorfor skal kvinner kunne nekte menn i å gjennomføre sin plikt til å ta seg av sitt eget avkom, som du kaller det? Hvorfor skal kvinner også ha rettenm til å ikke bare ikke ta seg av sitt eget avkom, men retten til å drepe det også?

Anonymkode: 27413...d57

Du vet ikke at kvinnens ansvar er påtvunget via bilologi? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...