Gå til innhold

Juridisk abort for far OG mor.


Dr. Ops

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Rotemor said:

Av alle de tankespinneriene jeg har kastet ut, så har du ikke vist at du evner å forstå omfanget av en slik lovendring. Ingenting er enkelt ved det.

Jeg har ikke sagt at noe er enkelt ved det. Ingenting er enkelt ved medisinsk abort heller. Likevel er det fullt mulig både å mene at man bør ha rett til det, og å utforme et lovverk om det.

3 minutter siden, Rotemor said:

Å tro at man nærmer seg en likestilling ved å tråkke ned kvinner og spytte på barn er faen meg forkastelig.

Jeg har tatt imot jævlig mye drittkasting i denne tråden uten å ta igjen. Jeg blir beskyldt for alt fra å ønske at menn skal forlate barna til, som her, å tråkke på kvinner og spytte på barn. Det er faen meg helt sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Rotemor said:

Hun kan ha gode grunner. Nei, man straffeforfølges ikke for lav moral. Da skulle alle med Klamydia fått bot....

Ser du at JA ikke kan gå? Ser du hvor umulig det er?

Jeg vet at man ikke straffeforfølges for lav moral, jeg spør om du er enig i at det bør ha konsekvenser å unnlate å fortelle mannen at han skal bli far. Hvis hun gjør det, er det HUN som tar faren fra barnet, han får jo ikke engang sjansen til å stille opp (før evt. regningen kommer i posten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rotemor said:

Ser du at JA ikke kan gå? Ser du hvor umulig det er?

Nei, jeg ser mange muligheter for at det kan fungere. Det kan løses på en måte som ivaretar barnets økonomiske sikkerhet osv osv.

edit: alle argumenter mot juridisk abort er minst like gyldige for medisinsk abort og man kan problematisere det akkurat like mye. Hvem skal betale, hvor mange aborter skal man få lov til å ta, hvorfor skal samfunnet betale for kvinners uansvarlighet, hvor skal grensen gå, hva med faren, skal ikke han ha noe å si, hva om kvinnen angrer etc etc etc.

Endret av linsejesus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rotemor skrev:

Er man motstander av kvinners frie valg bør man ikke ligge med dem før man er villig til å ta det økonomiske ansvaret for dem.

(Jeg er rimelig sikker på at uønskede barn står deg nært i livet.)

Se svar under, for jeg er helt enig med brukeren i akkurat dette:

28 minutter siden, linsejesus skrev:

Og nøyaktig det samme er et argument for juridisk abort. Er man ikke klar for at faren kan frasi seg ansvaret for et uønsket barn, bør man ikke ligge dem.

Er du enig i at kvinner bør pålegges å informere menn som skal bli fedre?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, linsejesus skrev:

Nei, jeg ser mange muligheter for at det kan fungere. Det kan løses på en måte som ivaretar barnets økonomiske sikkerhet osv osv.

edit: alle argumenter mot juridisk abort er minst like gyldige for medisinsk abort og man kan problematisere det akkurat like mye. Hvem skal betale, hvor mange aborter skal man få lov til å ta, hvorfor skal samfunnet betale for kvinners uansvarlighet, hvor skal grensen gå, hva med faren, skal ikke han ha noe å si, hva om kvinnen angrer etc etc etc.

Dersom politikere hadde ansett det sim hensiktsmessig, så hadde noen slåss for dette. Det vil aldri skje. Den eneste grunnen til at du insisterer er at du ikke forstår lov, samfunn, velferd, samfunnsøkonomi og politikk. Dette i tillegg til barn og moral.

Endret av Rotemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Jolene skrev:

Se svar under, for jeg er helt enig med brukeren i akkurat dette:

 

Du som kvinne legger større ansvar på kvinner enn på menn.

Menns seksualitet er viktigere enn kvinner i følge deg. Da så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, linsejesus skrev:

Jeg vet at man ikke straffeforfølges for lav moral, jeg spør om du er enig i at det bør ha konsekvenser å unnlate å fortelle mannen at han skal bli far. Hvis hun gjør det, er det HUN som tar faren fra barnet, han får jo ikke engang sjansen til å stille opp (før evt. regningen kommer i posten).

Jeg har svart på dette. Nøyaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Rotemor said:

Jeg har svart på dette. Nøyaktig.

Jeg finner ikke svaret. Mener du det skal ha konsekvenser? I så fall hvilke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, linsejesus skrev:

Jeg finner ikke svaret. Mener du det skal ha konsekvenser? I så fall hvilke?

Jeg har svart helt nøyaktig på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Rotemor skrev:

Det er lovbestemt at kvinnen må opplyse far om barnet (via nav)  Hva kvinnen gjør med fosteret sitt er opp til henne.

 

 

32 minutter siden, Rotemor skrev:

Av alle de tankespinneriene jeg har kastet ut, så har du ikke vist at du evner å forstå omfanget av en slik lovendring. Ingenting er enkelt ved det. 

Å tro at man nærmer seg en likestilling ved å tråkke ned kvinner og spytte på barn er faen meg forkastelig.

 

 

26 minutter siden, Rotemor skrev:

Hun kan ha gode grunner. Nei, man straffeforfølges ikke for lav moral. Da skulle alle med Klamydia fått bot....

Ser du at JA ikke kan gå? Ser du hvor umulig det er?

Der.

Jeg avslutter debatten da jeg ikke finner noen verdig debattmotstander.

Nå er jo temaet i seg selv moralskt forkastelig, men jeg har nå hatt god tid...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rotemor said:

Så du støtter at kvinner må beholde barn. Støtter du at menn slipper å ta ansvar?

Jeg støtter at menn må ta ansvar og at kvinner må beholde barn eller at kvinner OG menn kan la være å ta ansvar begge to. Det må være likt for begge, enten får begge ha retten til å ikke ta ansvar eller så får ingen det.

Anonymkode: 27413...d57

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Jolene skrev:

Se svar under, for jeg er helt enig med brukeren i akkurat dette:

 

Enig med dere. Vil kvinnen ha barn alene, bør hun klare å forsørge alene.

Som en motpol til hele debatten, kan menn kreve likestilling når barnet er født. Samvær bør overgå økonomi. Bidraget blir ikke stort fra far når 50/50 samvær og heller ikke støtte fra staten. Dog deles løpende utgifter. Mye bedre for barnet med samvær enn penger inn på konto.

Da må kvinnen innstille seg på at far skal tilbringe like mye tid med barnet slik som henne.

Endret av Terrasse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Rotemor skrev:

Du som kvinne legger større ansvar på kvinner enn på menn.

Menns seksualitet er viktigere enn kvinner i følge deg. Da så.

Nei, jeg legger ansvaret der det fra naturens side pålegges. Kvinner kan føde frem barn = kvinner HAR et større ansvar. Merkelig at du som kvinne ikke erkjenner dette? Dersom en kvinne ikke vil bli mor, bør hun gjøre alt i sin makt for å unngå det.

3 minutter siden, Terrasse skrev:

Enig med dere. Vil kvinnen ha barn alene, bør hun klare å forsørge alene.

Som en motpol til hele debatten, kan menn kreve likestilling når barnet er født. Samvær bør overgå økonomi. Bidraget blir ikke stort fra far når 50/50 samvær ei heller støtte fra staten. Dog deles løpende utgifter. Mye bedre for barnet med samvær enn penger inn på konto.

Da må kvinnen innstille seg på at far skal tilbringe like mye tid med barnet slik som henne.

Det uthevede: Her er vi enige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Jolene skrev:

Nei, jeg legger ansvaret der det fra naturens side pålegges. Kvinner kan føde frem barn = kvinner HAR et større ansvar. Merkelig at du som kvinne ikke erkjenner dette? Dersom en kvinne ikke vil bli mor, bør hun gjøre alt i sin makt for å unngå det.

Det uthevede: Her er vi enige.

Uhell skjer. Da er man to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Rotemor said:

Jeg har svart helt nøyaktig på dette.

Hvor? Jeg finner det ikke. Kan du si hvilken post det står i, eller gjenta det kort?

edit: jeg ser at du sier man ikke straffeforfølges for dårlig moral. Selvsagt. Men det er ikke det jeg spør om. Jeg spør om du mener det bør ha konsekvenser for kvinnen å la være å informere barnefaren. Det er et ja/nei-spørsmål. Men også fint om du kan si noe om hva konsekvensene i så fall skal være.

Endret av linsejesus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, linsejesus skrev:

Hvor? Jeg finner det ikke. Kan du si hvilken post det står i, eller gjenta det kort?

Innlegg 1193. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Rotemor said:

Innlegg 1193. 

Sorry, jeg ser fortsatt ikke ja eller nei på spørsmålet mitt. Du sier hun kan ha gode grunner, betyr det nei? At man ikke skal kunne kreve at hun forteller mannen at han skal bli far? I så fall, bør ikke det ha noe å si for hva man da krever av mannen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rotemor said:

Det viktigste er altså pengene. Far kan ta JA, men kan komme tilbake fra det uten bidragsplikt..... 

I tillegg skal det ekstremt tunge valget legges på kvinnen. Du vet at kvinner har følelser, eller?

Det er et tungt valg ja, men det er jo kvinnen som har valgt å bli gravid med en mann uten å være sikker på at han har tenkt å stille opp. Vil hun ta den risikoen får hun ta konsekvensene av det. Hvis hun ønsker å usette barnet sitt for det så bør det strengt tatt være hennes eget problem.

Jeg tenker det er åpenbart at moren, barnets forsørger og omsorgsperson, bør være den som har mest å si hvis far kommer krypende tilbake. Det ville jo vært helt forferdelig å la noen andre bestemme det!

Hvordan fikk du det jeg sa til å bety at det viktigste er pengene? HVIS det hadde vært slik at far kunne angre på juridisk abort (som sagt vet jeg ikke om det er en god idé) bør han jo selvsagt begynne å betale for barnet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, linsejesus skrev:

Sorry, jeg ser fortsatt ikke ja eller nei på spørsmålet mitt. Du sier hun kan ha gode grunner, betyr det nei? At man ikke skal kunne kreve at hun forteller mannen at han skal bli far? I så fall, bør ikke det ha noe å si for hva man da krever av mannen?

Det står svart på hvitt et nøyaktig svar. Jeg gidder ikke denne voksenopplæringen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, linsejesus skrev:

Det er et tungt valg ja, men det er jo kvinnen som har valgt å bli gravid med en mann uten å være sikker på at han har tenkt å stille opp. Vil hun ta den risikoen får hun ta konsekvensene av det. Hvis hun ønsker å usette barnet sitt for det så bør det strengt tatt være hennes eget problem.

Jeg tenker det er åpenbart at moren, barnets forsørger og omsorgsperson, bør være den som har mest å si hvis far kommer krypende tilbake. Det ville jo vært helt forferdelig å la noen andre bestemme det!

Hvordan fikk du det jeg sa til å bety at det viktigste er pengene? HVIS det hadde vært slik at far kunne angre på juridisk abort (som sagt vet jeg ikke om det er en god idé) bør han jo selvsagt begynne å betale for barnet!

Du viser igjen at du forstår tema som du er med å diskutere! Den dagen du blir gravid kan vi snakke om likestilling!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...