Gå til innhold

Juridisk abort for far OG mor.


Dr. Ops

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Snaskesnusken said:

Når skal du og andre menn bli gravide? 

Den dagen en mann har lovlig rett til å bestemme at du skal bli forelder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du at barnet ikke skal kunne få hvite hvem som er faren sin når det fyller 18år dersom barnet selv søker det opp/ ønsker å vite det?

Anonymkode: 27413...d57

Selv om de får vite det kan de fortsatt ha søsken de ikke vet om som også har blitt JA av samme mannen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men HAN har jo og tatt er valg? Han putta jo penisen sin velvillig i vaginaen på kvinnen? 

HAN valgte å ta sjansen på å ha sex, selv om han ikke ville ha barn. 

Er du så dobbeltmoralsk i det virkelige liv også? For dette her henger jo ikke på greip. Mannen tok ikke ansvar og knulla uten dong, derfor må kvinnen ta ansvar for mannens habdlinger? 

Jeg fatter ikke at du ikke klarer å se hvor bakvendt det du skruber er. Det gir jo null mening, og du motsier deg selv hele tiden. 

 

Anonymkode: 8b441...dc9

MEN HUN VALGTE Å TA SJANGSEN PÅ Å HA SEX, SELV OM HUN IKKE VILLE HA BARN.

KVINNEN TOK IKKE ANSVAR OG KNULLA UTEN PILLE, SÅ DERFOR SKAL MANNEN MÅTTE TA ANSVAR FOR HENNES HANDLINGER?

Jeg fatter ikke at du ikke klarer å se hvor bakvendt det du skruber er. Det gir jo null mening, og du motsier deg selv hele tiden. 

Anonymkode: 27413...d57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MEN HUN VALGTE Å TA SJANGSEN PÅ Å HA SEX, SELV OM HUN IKKE VILLE HA BARN.

KVINNEN TOK IKKE ANSVAR OG KNULLA UTEN PILLE, SÅ DERFOR SKAL MANNEN MÅTTE TA ANSVAR FOR HENNES HANDLINGER?

Jeg fatter ikke at du ikke klarer å se hvor bakvendt det du skruber er. Det gir jo null mening, og du motsier deg selv hele tiden. 

Anonymkode: 27413...d57

Han kunne si nei til sex med henne da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Maleficenta said:

Selv om de får vite det kan de fortsatt ha søsken de ikke vet om som også har blitt JA av samme mannen

Og dette mener du er forskjellig fra hvordan det er i dag når en mann ikke ønsker barn og er komplett fraværende fra barnas liv, den eneste forskjellen er at mor får penger direkte fra far?

Anonymkode: 27413...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Maleficenta said:

Han kunne si nei til sex med henne da

Hun kunne si nei til sex men han da

Anonymkode: 27413...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun kunne si nei til sex men han da

Anonymkode: 27413...d57

Ja. Ingen av de sa nei. Begge har like mye skyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Maleficenta said:

Han kunne si nei til sex med henne da

Hvert ENESTE argument du kan komme med mot at mannen skal få ha juridisk abort kan jeg også komme med mot at kvinnen skal få ha selvbestemt abort. Hvordan er det mulig at du ikke ser dette?!

Anonymkode: 27413...d57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Maleficenta said:

Ja. Ingen av de sa nei. Begge har like mye skyld

Så hvorfor skal hun ha rett til å angre seg og drepe barnet, mens han har ikke engang rett til å la hun som ønsker barnet ta ansvar for det?

Anonymkode: 27413...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Snaskesnusken said:

Når skal du og andre menn bli gravide? 

Eventuelt den dagen du svarer på det jeg skriver, i stedet for å spørre meg om når menn skal bli gravide.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dette mener du er forskjellig fra hvordan det er i dag når en mann ikke ønsker barn og er komplett fraværende fra barnas liv, den eneste forskjellen er at mor får penger direkte fra far?

Anonymkode: 27413...d57

Men ved JA blir det jo feil om barnet får vite hvem faren er. Da blir det ikke JA lenger, da A står for abort og abort betyr jo at man tar noe bort noe som betyr at far skal forsvinne fra jordens overflate omtrent. Det burde kalles noe annet isåfall

Oj jeg svarte på feil innlegg jeg nå

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Maleficenta said:

Men ved JA blir det jo feil om barnet får vite hvem faren er. Da blir det ikke JA lenger, da A står for abort og abort betyr jo at man tar noe bort noe som betyr at far skal forsvinne fra jordens overflate omtrent. Det burde kalles noe annet isåfall

Så problemet ditt ligger altså i at man har valgt navnet "Juridisk Abort"... Vil det si at dersom man valgte et navn som "Juridisk Ansvarsfraskrivelse" så hadde det altså vært greit?

Anonymkode: 27413...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Rotemor said:

Jeg har svart ja eller nei. Som sagt så gidder jeg Ikke debattere mer fordi du er en elendig debattant. Du klarer ikke lese svaret på det der engang. Det forteller mye  om forståelsesrammen jeg jobber med...

Hehe. Nei, du har faktisk ikke svart ja eller nei. Du har svart noe som jeg antar betyr nei. Hvis jeg tar feil, så vennligst rett det opp her og nå og bare svar ja eller nei. Ellers ser det bare ut som om du ikke har lyst til å gi et tydelig svar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvert ENESTE argument du kan komme med mot at mannen skal få ha juridisk abort kan jeg også komme med mot at kvinnen skal få ha selvbestemt abort. Hvordan er det mulig at du ikke ser dette?!

Anonymkode: 27413...d57

SLUTT å sammeblign disse tingene. Et 12 ukers gammelt foster og et født barn er ikke det samme. Et abortert foster er borte. Et abortert foster vil ikke lure på hvorfor en av foreldrene forlot det. Et abortert foster får ikke hjerter knust fordi det får vite at faren stakk og ikke ville vite av det.

Det å bli forlatt kan skape dype sår hos et menneske langt ut i voksenlivet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så problemet ditt ligger altså i at man har valgt navnet "Juridisk Abort"... Vil det si at dersom man valgte et navn som "Juridisk Ansvarsfraskrivelse" så hadde det altså vært greit?

Anonymkode: 27413...d57

Nei men det hadde vært et mer dekkende begrep 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, Maleficenta said:

SLUTT å sammeblign disse tingene. Et 12 ukers gammelt foster og et født barn er ikke det samme. Et abortert foster er borte. Et abortert foster vil ikke lure på hvorfor en av foreldrene forlot det. Et abortert foster får ikke hjerter knust fordi det får vite at faren stakk og ikke ville vite av det.

Det å bli forlatt kan skape dype sår hos et menneske langt ut i voksenlivet.

Og HVORDAN er det annerledes for barnet at faret har "Juridisk abortert" det og at faren aldri vil ha noe med det å gjøre og hater det, men at mor kan kreve betalt rett fra barnefar? Kan du være så snill å forklare meg dette? Det er ingen av dere kvinner som har greid å forklare dette en eneste gang. Hvordan er det forskjelig?!

Anonymkode: 27413...d57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta said:

Nei men det hadde vært et mer dekkende begrep 

da er vi tilbake til dette igjen:

  9 minutter siden, AnonymBruker said:

Og dette mener du er forskjellig fra hvordan det er i dag når en mann ikke ønsker barn og er komplett fraværende fra barnas liv, den eneste forskjellen er at mor får penger direkte fra far?

Anonymkode: 27413...d57

5 minutter siden, Maleficenta said:

Men ved JA blir det jo feil om barnet får vite hvem faren er. Da blir det ikke JA lenger, da A står for abort og abort betyr jo at man tar noe bort noe som betyr at far skal forsvinne fra jordens overflate omtrent. Det burde kalles noe annet isåfall

 

Anonymkode: 27413...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og HVORDAN er det annerledes for barnet at faret har "Juridisk abortert" det og at faren aldri vil ha noe med det å gjøre og hater det, men at mor kan kreve betalt rett fra barnefar? Kan du være så snill å forklare meg dette? Det er ingen av dere kvinner som har greid å forklare dette en eneste gang. Hvordan er det forskjelig?!

Anonymkode: 27413...d57

Forskjellen er at selv om mannen er en dritt så får i det minste kiden økonomisk kompensasjon for det og hadde det vært meg hadde jeg frydet meg dersom det at om min far forlot meg, haddw resultert i at det svidde i lommeboka hans 

Btw pengene er ikke til mor. De er til barnet

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Men denne burde du jo være dritfornøyd med? Hva om mannen her i realiteten har fått juridisk abort ved at mor ikke fører han opp? Det er jo dette du vil, det er denne skjebnen du ønsker for barna! Det er akkurat denne retten til å ha et forhold til en forelder du vil frata de? Har du fårr akutt alz og glemt det? 

Du VIL jo at far skal ha rett til å gjøre AKKURAT dette! Ser du ikke og klarer ikke å forstå at dette tilfellet kan være akkurat som en juridisk abort, med en far som ikke ville ha ansvar? Hvorfor er det plutselig ille når kvinnen gjør dette, når det i realiteten er dette du vil at far skal kunne gjøre? 

 

Anonymkode: 8b441...dc9

Hvis du leser postene mine vil du se at jeg mange ganger har sagt at jeg synes det er jævlig dårlig gjort av fedre å ikke ta ansvar og at jeg ikke ønsker at barn skal være farløse (det burde jeg jo strengt tatt slippe å presisere en eneste gang).

Det jeg forsvarer er en MANNS rett til å ikke bli far mot sin vilje, ikke en KVINNES rett til å ikke fortelle ham at han har barn, eller å ikke fortelle barna hvem faren er.

Jeg mener at menn bør ha RETT til å vite at de har barn, jeg mener de bør ha RETT til å kunne velge om de skal bli fedre (selv om jeg selvsagt ikke ønsker at de skal benytte seg av en slik rett), og jeg mener at barn skal ha en RETT til å vite hvem faren er. Jeg mener at kvinner skal ha PLIKT til å opplyse far og barn om hverandre, og at hvis hun ikke gjør det skal hun sone i fengsel og i hvert fall ikke kunne kreve bidrag fra faren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...