Gå til innhold

Juridisk abort for far OG mor.


Dr. Ops

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Snaskesnusken said:

Tenk på de som har en slik far som har tatt JA! Barnet får ikke vite om sitt opphav en gnag..

Det kommer da helt an på hvordan en lov om juridisk abort vil se ut. Den kan jo inneholde en paragraf om at barnet skal ha rett til å vite hvem faren er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, linsejesus skrev:

Nei.

Jo!!

Sæden som avgis under et samleie er mannens godkjennelse av at graviditet kan forekomme. Rettsordenen godtar ikke etterpåklokskap, hvor mannen skal ha gleden av et for dårlig beskyttet samleie, men uten å ville ta konsekvensene av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, linsejesus skrev:

Da tror jeg ikke du har lest det jeg skriver særlig godt. Kan ikke huske å ha sagt noe om at mor skal bøtelegges?

«Dersom mor ikke opplyser far med en gang hun er gravid så mister mor retten til bidrag» For å ta ett eksempel... «Far skal ikke betale bidrag dersom mor ikke vil ta abort»... Det handler om penger hele veien!!!! Økonomiske sanksjoner ER bøtelegging.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, linsejesus skrev:

Det kommer da helt an på hvordan en lov om juridisk abort vil se ut. Den kan jo inneholde en paragraf om at barnet skal ha rett til å vite hvem faren er.

Du skjønner jo fremdeles ikke at JA er sidestilt med medisinsk abort.. Barnets far eksisterer IKKE og kan derfor IKKE oppsøkes da hele poenget med JA er at mannen IKKE ØNSKER  at barnet skal EKSISTERE!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 minutter siden, Snaskesnusken said:

Du vil at kvinnen skal sitte med hele regningen. 

Unnskyld, men dette er nesten smått utrolig. Jeg tror jeg må ha sagt minst ti ganger nå at hvis ikke mannen skal betale sin del, så må det være staten som gjør det. Det er utrolig rart at du ikke har fått med deg det, så vanvittig mange ganger som jeg har sagt det. Men det styrker inntrykket mitt av at du ikke leser det jeg skriver særlig nøye før du svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, linsejesus skrev:

 

Unnskyld, men dette er nesten smått utrolig. Jeg tror jeg må ha sagt minst ti ganger nå at hvis ikke mannen skal betale sin del, så må det være staten som gjør det. Det er utrolig rart at du ikke har fått med deg det, så vanvittig mange ganger som jeg har sagt det. Men det styrker inntrykket mitt av at du ikke leser det jeg skriver særlig nøye før du svarer.

Det som er utrolig er holdningene dine og manglende informasjon om et tema som du har brukt flere dager å snakke varmt om! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Snaskesnusken said:

Jo!!

Sæden som avgis under et samleie er mannens godkjennelse av at graviditet kan forekomme. Rettsordenen godtar ikke etterpåklokskap, hvor mannen skal ha gleden av et for dårlig beskyttet samleie, men uten å ville ta konsekvensene av dette. 

Hva om han blir voldtatt? Skal han fortsatt betale sin andel om han ikke ønsker samvær?

Anonymkode: ddf08...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle med normal IQ, er fullt klar over at dette aldri hadde fungert i praksis. Ikke i det hele tatt.

 

Det er en meget enkel løsning for de av oss i värden som allerede har det lettest (oss menn): 
1. Ikke ha sex med noen du absolutt ikke vil ha barn med
2. Ikke pul rundt
3. Bruk beskyttelse 
4. Snakk sammen om løsningen ved en eventuell graviditet
5. Slutt å sutre. Vi slipper så mye jævelig i livet kun fordi vi er menn. Slutt med krenkekoret fordi det blir stilt et normalt krav til deg, om å være voksen. 

 

Og for de med lavere IQ: Graviditet er det ikke alltid/ofte man er klar over før det er for sent (bare dette i seg sev gjør juridisk abort umulig) . Abort er noe kvinner kan ta, da det er de som risikerer livet sitt ved svangerskap og fødsel, vi menn "Får barnet i fanget" uten å risikere noe. Etter barnet er født så er det begges ansvar å forsørge. Om du er en lat jævel og ikke vil oppdra ditt eget barn, - så må du i det minste støtte litt økonomisk. 

Anonymkode: 34514...d7f

Denne bør du se på @linsejesus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva om han blir voldtatt? Skal han fortsatt betale sin andel om han ikke ønsker samvær?

Anonymkode: ddf08...876

Her diskuteres JA, ikke voldtekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rotemor said:

«Dersom mor ikke opplyser far med en gang hun er gravid så mister mor retten til bidrag» For å ta ett eksempel... «Far skal ikke betale bidrag dersom mor ikke vil ta abort»... Det handler om penger hele veien!!!! Økonomiske sanksjoner ER bøtelegging.. 

"Mor får ikke penger", det er ikke bøtelegging.

At jeg ikke får masse penger nå, betyr ikke at jeg bøtelegges ethvert øyeblikk.

Bidrag handler også om penger, blir far bøtelagt da?

Anonymkode: ddf08...876

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rotemor said:

Nei, det gjør du ikke. Du må inkludere barneloven, straffeloven, arveloven i lovforslaget  for å nevne noe.

Velferdssystemet og administreringen (forvaltningen) må restruktureres.

Ja, det er mye som gjøres når man skal innføre nye lover. Men det kan ikke være sånn at vi må ha detaljerte forslag til hver eneste detalj for å mene at en lov bør endres. Da folk marsjerte for retten til abort ble de ikke avkrevd juridiske avhandlinger om nøyaktig hvordan loven skulle se ut.

5 minutter siden, Rotemor said:

Handmades tale, sier jeg bare....

Synes du en rett til å si fra seg forpliktelser og rettigheter for barn kan sammenlignes med scenariet i den serien?

8 minutter siden, Rotemor said:

Hvorfor fremsnakker du en hypotetisk lov tilpasset folk du selv anser som drittsekker?

Fordi jeg prinsipelt mener at menn bør har sterkere rettigheter enn de har i dag på dette området. På samme måte som jeg mener at voksne mennesker skal ha lov til å ruse seg på det de vil så lenge de ikke skader andre. Jeg har ikke lyst at de skal gjøre det, men jeg mener det er moralsk og prinsipielt galt å straffe dem for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som hadde tatt juridisk abort av barnet deres om dere kunne? Altså, noen som har fått et uønsket barn som dere føler seg tvunget til å ta bare på/betale for? Noen her som faktisk har sluppet fars-ansvaret pga en «snill» mor? 

jeg vet faktisk ikke om jeg ville orket å ha en sånn uansvarlig person i livet mitt og skulle virkelig visst det på forhånd før jeg evt lå med personen. Så før dere hopper til køys med en kvinne, så fortell henne at det er viktig for deg at hun er villig til å ta abort om dere skulle være så uheldig å... at du er for juridisk abort, også kan hun ta stilling til om hun vil risikere å få et barn med en fyr som ikke ønsker å ta noe ansvar! Da hadde ikke denne tråden trengt å diskuteres en gang. Hadde aldri ligget med en sånn mann. Men flere gjør og sier vel det de tror en kvinne vil høre for å få dem i seng, men da får man ta ansvaret! 

Anonymkode: 6b534...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Snaskesnusken said:

Her diskuteres JA, ikke voldtekt. 

Du sier jo at om mmannen avleverer sæd - om det er frivillig eller ufrivillig er tilsynelatende irrelevant så godtar han at kvinnen kan bli gravid. Info: Menn kan bli dopet ned og oppnå både ereksjon og utløsning mot sin vilje. Om en dame blir gravid av dette, er det slik som dere sier, at barnet har rett på å få vite hvem far er, sett at mor sier noe om det.

Så det er en relevant problemstilling. Skal far da bli tvunget til å betale bidrag, for det er barnets rettighet at far betaler bidrag? Eller skal far kunne slippe unna? 
Det er et ekstremtilfelle, men slik dere argumenterer så skal ikke far få noe slack uansett.

Anonymkode: ddf08...876

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Snaskesnusken said:

Jo!!

Det er fascinerende at du vet bedre hva hva jeg mener enn jeg selv gjør.

Det burde være åpenbart at jeg ikke ønsker å videreføre bedritne holdninger fra fortiden. Men hva jeg sier at jeg mener har tydeligvis lite å si for hva du tror jeg mener...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, linsejesus skrev:

Ja, det er mye som gjøres når man skal innføre nye lover. Men det kan ikke være sånn at vi må ha detaljerte forslag til hver eneste detalj for å mene at en lov bør endres. Da folk marsjerte for retten til abort ble de ikke avkrevd juridiske avhandlinger om nøyaktig hvordan loven skulle se ut.

Synes du en rett til å si fra seg forpliktelser og rettigheter for barn kan sammenlignes med scenariet i den serien?

Fordi jeg prinsipelt mener at menn bør har sterkere rettigheter enn de har i dag på dette området. På samme måte som jeg mener at voksne mennesker skal ha lov til å ruse seg på det de vil så lenge de ikke skader andre. Jeg har ikke lyst at de skal gjøre det, men jeg mener det er moralsk og prinsipielt galt å straffe dem for det.

Man må ha en viss forståelse for hvirfir lovverket er som det er og for hvirfir man ikke kan kriminalisere gravide kvinner med et pennestrøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Mor får ikke penger", det er ikke bøtelegging.

At jeg ikke får masse penger nå, betyr ikke at jeg bøtelegges ethvert øyeblikk.

Bidrag handler også om penger, blir far bøtelagt da?

Anonymkode: ddf08...876

Når man setter i system at man ikke får penger til barnet sim man har krav på sp er set en økonomisk sanksjon. Dersom du gidder å bla tilbake å finne innleggene så vil du se sammenhengen.

I dag er det ingen bøtelegging eller økonomiske straffesanksjoner knyttet til å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Rotemor said:

«Dersom mor ikke opplyser far med en gang hun er gravid så mister mor retten til bidrag» For å ta ett eksempel... «Far skal ikke betale bidrag dersom mor ikke vil ta abort»... Det handler om penger hele veien!!!! Økonomiske sanksjoner ER bøtelegging.. 

Jeg tror ikke jeg har sagt at far ikke skal betale bidrag hvis moren ikke vil ta abort. Hvis jeg har sagt noe slikt, trekker jeg det tilbake.

Og ja, at mor mister retten til bidrag hvis hun ikke gidder å fortelle fyren at han skal bli far, er et forslag. Jeg synes ikke det er helt urimelig. Å skjule noe så viktig bør få konsekvenser. Problemet er selvsagt at manglende bidrag vil gå ut over barnet. Så et kompromiss kan i så fall være at staten betaler det i stedet.

Men uansett vil det da være opp til kvinnen. Hun kan ha full frihet til å ikke si noe til faren, men da skal hun ikke kunne komme etterpå og kreve noe fra ham heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier jo at om mmannen avleverer sæd - om det er frivillig eller ufrivillig er tilsynelatende irrelevant så godtar han at kvinnen kan bli gravid. Info: Menn kan bli dopet ned og oppnå både ereksjon og utløsning mot sin vilje. Om en dame blir gravid av dette, er det slik som dere sier, at barnet har rett på å få vite hvem far er, sett at mor sier noe om det.

Så det er en relevant problemstilling. Skal far da bli tvunget til å betale bidrag, for det er barnets rettighet at far betaler bidrag? Eller skal far kunne slippe unna? 
Det er et ekstremtilfelle, men slik dere argumenterer så skal ikke far få noe slack uansett.

Anonymkode: ddf08...876

Alle må betale for barna sine uansett hvordan de ble til. Mannen i ditt eksempel bør selvsagt politianmelde for voldtekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, linsejesus skrev:

Jeg tror ikke jeg har sagt at far ikke skal betale bidrag hvis moren ikke vil ta abort. Hvis jeg har sagt noe slikt, trekker jeg det tilbake.

Og ja, at mor mister retten til bidrag hvis hun ikke gidder å fortelle fyren at han skal bli far, er et forslag. Jeg synes ikke det er helt urimelig. Å skjule noe så viktig bør få konsekvenser. Problemet er selvsagt at manglende bidrag vil gå ut over barnet. Så et kompromiss kan i så fall være at staten betaler det i stedet.

Men uansett vil det da være opp til kvinnen. Hun kan ha full frihet til å ikke si noe til faren, men da skal hun ikke kunne komme etterpå og kreve noe fra ham heller.

Man vil jo ha fedre! Gode, solide rollemodeller som bidrar til verdiskapning. Kvinner flest ønsker å få barn med en partner, eller i det minste med en pålitelig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Snaskesnusken said:

Du skjønner jo fremdeles ikke at JA er sidestilt med medisinsk abort.. Barnets far eksisterer IKKE og kan derfor IKKE oppsøkes da hele poenget med JA er at mannen IKKE ØNSKER  at barnet skal EKSISTERE!!! 

Jeg ser ikke hvordan det er, eller må være, likestilt med medisinsk abort. Hvorfor kan vi ikke formulere loven slik at barnet har rett til å vite hvem faren er selv om faren ikke har rett til å blande seg inn i livet til ungen? Da kan barnet bestemme selv om de vil ha kontakt med en far som stakk av. Noen vil sikkert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...