Gå til innhold

Tidsspørsmål før Pegida leder mister jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Personlig skulle jeg ønsket at det ikke var et tidsspørsmål, men at han var kastet allerede.

Mannen diskriminerer åpenlyst spesifikke elevgrupper og bruker fritiden til å organisere demonstrasjoner for å stenge dem ute av landet.

Få han bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva du definerer islam om bryr meg sånn ca midt på ryggen. Islam er regnet som og definert som en religion og den behandles også som en religion i skolen.

Og der viser du vel bare hvor riktig jeg har om dagens lærere i den Norske skolen. Fakta vil dere ikke en gang forholde dere til. Spesielt når den ikke passer inn i deres hode. Dere er selv et produkt av den Norske stat, formet og spyttet ut. Skaff deg kunnskap min venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig skulle jeg ønsket at det ikke var et tidsspørsmål, men at han var kastet allerede.

Mannen diskriminerer åpenlyst spesifikke elevgrupper og bruker fritiden til å organisere demonstrasjoner for å stenge dem ute av landet.

Få han bort.

Ja få gjort som naziene gjorde med jødene på 30 tallet. Flotte holdninger dere har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når dere i AUF skal bekjempe høyreekstremisme og nå Hermansen. Da er det plutselig ikke tvilsomt. Det er vel heller ikke forenlig i et samfunn der alle skal bli hørt og få ha sine egne meninger. Kan du redegjøre litt for hvorfor du forskjellsbehandler dette?

Jeg er ikke medlem i noen politisk organisasjon, bare for å ha sagt det for hundrede gang.

Religionsfrihet er frihet til å dyrke sin religion uten å bli hindret i det.

Ytringsfrihet er retten til å si hva man mener uten å straffes for det, og uten å bli truet til stillhet.

Men ingen av de to frihetene innebærer en frihet fra kritikk, eller en rett til et mikrofonstativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Uenig.

De skarpeste 17-åringene er overlegne gjennomsnittelige lærere, iallfall med tanke på intelligens.

Utspekulerte unger , som kan ha mer enn 10 års erfaring i intriger og renkespill tar lett en lærer med halvdårlig sosial intelligens. Husk at det er mange av dem også.

Bare for å illustrere hvor smarte de skarpeste barna er: Magnus Carlsen ble stormester i sjakk som sjuendeklassing eller noe sånt.

Hehe, den jevne 17 åring bør ikke være en match for et normalt utdannet, oppegående voksent menneske. Det spiller liten rolle om det er en 13 åring som er god i sjakk, eller en 16 åring som er god i fotball. Med mindre man skal spille sjakk eller fotball, så bør den voksne læreren ha både det retoriske og intellektuelle overtaket. Er den sosiale intelligensen så lav at man ikke klarer å takle en gjeng 17 åringer, så har man ikke noe i et klasserom å gjøre.

Hvor har du forresten dette læreren ble mobbet-fjaset fra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religionsfrihet er frihet til å dyrke sin religion uten å bli hindret i det.

Ytringsfrihet er retten til å si hva man mener uten å straffes for det, og uten å bli truet til stillhet.

Har noen sagt noe annet om retten til og tro?

Ytringsfrihet er nettopp det du sier og som jeg har og kjemper for. Men noe du er i mot. Du ønsker i motsetning til meg og straffe ytringer du ikke liker. Jeg mener alt er lov og ytre. Hermansen har rett til og ytre på skolen i klasserommet hva han mener om islam og muslimer. Uten å bli straffet. Så ikke sitt der og lek at du kjemper for ytringsfriheten. Det er like dumt som at Eskil i AUF skulle sagt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

+ fra meg Drizzt! Til og med jeg er kjempe-enig med deg i blant.

Ja, i denne tråden er vi nok enige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, den jevne 17 åring bør ikke være en match for et normalt utdannet, oppegående voksent menneske.

Og disse finner man sjeldent blant dere lærere. Det viser jo du i denne tråden, der du ikke en gang kan forholde deg til fakta om islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Og der viser du vel bare hvor riktig jeg har om dagens lærere i den Norske skolen. Fakta vil dere ikke en gang forholde dere til. Spesielt når den ikke passer inn i deres hode. Dere er selv et produkt av den Norske stat, formet og spyttet ut. Skaff deg kunnskap min venn.

1. Jeg er ikke din venn.

2. Takk, men jeg føler meg trygg på den kunnskapen jeg har, og skaffer meg stadig mer. Men nei, jeg kommer ikke til å anstrenge meg for å ta til meg din versjon av sannhet og fakta.

3. Skolen lærer bort teori og kunnskap som er preget av etablert konsensus. Slå opp i et hvilket som helst oppslagsverk, og den første setningen er garantert noe i retning av at islam er en av verdensreligionene. Skolens læreplaner bygger på det etablerte. En lærers jobb er å undervise i det læreplanen forfekter. Så uavhengig av hva du mener islam er, så behandles den fortsatt som en religion i skolen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen sagt noe annet om retten til og tro?

Ytringsfrihet er nettopp det du sier og som jeg har og kjemper for. Men noe du er i mot. Du ønsker i motsetning til meg og straffe ytringer du ikke liker. Jeg mener alt er lov og ytre. Hermansen har rett til og ytre på skolen i klasserommet hva han mener om islam og muslimer. Uten å bli straffet. Så ikke sitt der og lek at du kjemper for ytringsfriheten. Det er like dumt som at Eskil i AUF skulle sagt det.

Det er ingen som hindrer Hermansen i å ytre seg. Hvis han får sparken som lærer (noe som ikke er avgjort enda) så er det blant annet fordi hans ytringer har ført til at han ikke lenger er i stand til å gjøre jobben sin som lærer. Han har ytret seg på en måte som gjør at han mister alliansen med sine elever, og som burde føre til at foreldre til minoritetsungdom stiller seg spørsmålet om denne mannen kan være en skikkelig lærer for deres barn.

Dette blir omtrent som å ha en ateist som prest. Man kan ikke være religionskritiker på fritiden og forvente at menigheten skal ta mot nattverden på Søndag eller ta en på alvor når man preker. Så hvis du er en ateistisk prest, gjør du klokt i å holde kjeft om det, eller bytte jobb. Og før du sier at det er fullstendig søkt, så la meg opplyse deg om at det finnes prester som fullstendig har mistet troen men beholder embetet sitt fordi det er det eneste de kan.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Og disse finner man sjeldent blant dere lærere. Det viser jo du i denne tråden, der du ikke en gang kan forholde deg til fakta om islam.

Darling, det er fint lite i det du skriver som tilsier at du er den rette til å betvile andres intelligens eller evne til å ta til seg kunnskap og fakta. Så beklager om jeg ikke tar meg bryet med å bli fornærmet. Prøv igjen når både språk og argumenter er hakket bedre, så kanskje du kan klare det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Nå er det faktisk de religiøse som er de ekstreme.

Religion er en uting, som drar med seg altfor mye ugreit. Det brukes også til å samle makt, organisere terror og motivere til terror.

Jeg er enig i at skolesystemet bør gjøre alt som er mulig for å begrense religion, og også at det er en samfunnsoppgave å gjøre religionsutøvelse mest mulig tungvint.

En artig ide er å kreve at man fyller ut 17 skjemaer hver gang man skal inn i moske eller kirke.

En annen ide er å stoppe all finansiering av religiøse bygg og aktiviteteter. Dette har imidlertid ingenting med skole å gjøre, men med offentlig forvaltning.

I et demokratisk samfunn som har respekt for religionsfrihet, så er ikke dette mulig. Hvorfor skal skolen begrense religion, når den ikke har et religiøst mandat? Det er foreldrene som bestemmer over sitt barns religiøse liv til de fyller 15, og ungdommen selv etter det. Skolen skal verken tvinge på dem eller plukke av dem denne troen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Personlig skulle jeg ønsket at det ikke var et tidsspørsmål, men at han var kastet allerede.

Mannen diskriminerer åpenlyst spesifikke elevgrupper og bruker fritiden til å organisere demonstrasjoner for å stenge dem ute av landet.

Få han bort.

Ingen skole med noe som ligner på halvveis kvalifiserte alternativer kommer til å ansette Hermansen. Og samfunnsfag- og historielærere vokser på trær. Så mister han denne jobben, så tror jeg han skal slite godt med å finne en ny jobb i skoleverket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Dette burde ha vært fanget opp på ett tidligere tidspunk, og han burde ha blitt omplassert til oppgaver han kunne utført godt. Det er iallfall helt klart at den klassen han feilet i var i det tøffeste laget for han. Alle mennesker funker ikke med alle, og Max var ikke helmax.

Det går ikke 13 på dusinet av Magnuser, men jeg gjetter at det går minst tre på dusinet av elever som kan utmanøvre Max fullstendig. Hvis de vil. I en skoleklasse er det ca to dusin.

Det sier isåfall mer om Max enn elevene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke svart på den. Han spiller seg selv fullstendig av banen.

Det er normalt når man utsettes fra slike massive angrep fra alle kanter å grave seg ned. Stikke av. Gå på fylla, hoppe utfor et stup, .....

Normalt, men ugreit. Det er veldig mange som ikke hadde tålt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg er ikke din venn.

2. Takk, men jeg føler meg trygg på den kunnskapen jeg har, og skaffer meg stadig mer. Men nei, jeg kommer ikke til å anstrenge meg for å ta til meg din versjon av sannhet og fakta.

3. Skolen lærer bort teori og kunnskap som er preget av etablert konsensus. Slå opp i et hvilket som helst oppslagsverk, og den første setningen er garantert noe i retning av at islam er en av verdensreligionene. Skolens læreplaner bygger på det etablerte. En lærers jobb er å undervise i det læreplanen forfekter. Så uavhengig av hva du mener islam er, så behandles den fortsatt som en religion i skolen.

Dette bare bekrefter det jeg hele tiden har hevdet. Det står virkelig dårlig stilt med kunnskap i den Norske skolen. Dere er alle et produkt av den politiske korrekte tenkemåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ingen som hindrer Hermansen i å ytre seg. Hvis han får sparken som lærer (noe som ikke er avgjort enda) så er det blant annet fordi hans ytringer har ført til at han ikke lenger er i stand til å gjøre jobben sin som lærer. Han har ytret seg på en måte som gjør at han mister alliansen med sine elever, og som burde føre til at foreldre til minoritetsungdom stiller seg spørsmålet om denne mannen kan være en skikkelig lærer for deres barn.

Dette blir omtrent som å ha en ateist som prest. Man kan ikke være religionskritiker på fritiden og forvente at menigheten skal ta mot nattverden på Søndag eller ta en på alvor når man preker. Så hvis du er en ateistisk prest, gjør du klokt i å holde kjeft om det, eller bytte jobb. Og før du sier at det er fullstendig søkt, så la meg opplyse deg om at det finnes prester som fullstendig har mistet troen men beholder embetet sitt fordi det er det eneste de kan.

Det holder med å skrive en linje om at du er i mot full ytringsfrihet. Foreldre til minoritetsunger. Bør først og fremst være ydmyke og takknemlige for at deres barn får være her i landet. Men det skal man vel ikke mene, da det bryter mot det korrekte tankemønstret her landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være samfunnsfaglærer, henger ofte sammen med et visst engasjement for samfunnet. At man er politisk aktiv da, er neppe uvanlig. Det viktigste er vedkommende holder seg innenfor de planene som er satt opp, og at ikke lærerstillingen blir som en slags prekestol for det ene eller andre.

Utenom det, så må man få uttale seg fritt om ting som ikke har noe med skolen å gjøre. Det skal være aksept for forskjellige meninger, og elever og foreldre må tåle at noen har en annen mening enn dem selv. Dette er selve grunnstenen i et demokrati med ytringsfrihet.

Man er vandt til å høre folk si hva det som er forventet at man skal si, rett og slett fordi det stor selvsensur i Norge i dag. Rett og slett fordi frykten til konsekvensne for sine ytringer skal ha mye å si. Jeg vil ikke si ytringsfriheten står særlig sterkt i Norge i dag, da konsekvensene er som man ser her. Her vil dere sparke en lærer som har sagt sin mening. Om folk skal mene ting som er spiselig for alle, så har vi ikke mye ytringsfrihet igjen.

Det er skremmende at dere som sitter her og diskuterer politikk på nettforum ønsker en slik sensur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et demokratisk samfunn som har respekt for religionsfrihet, så er ikke dette mulig. Hvorfor skal skolen begrense religion, når den ikke har et religiøst mandat? Det er foreldrene som bestemmer over sitt barns religiøse liv til de fyller 15, og ungdommen selv etter det. Skolen skal verken tvinge på dem eller plukke av dem denne troen.

Jeg tenkte egentlig ikke at skolen skulle gå foran i kampen mot religion, rent bortsett fra at de ikke må antyde at disse fortellingene er noen sannhet eller noe å styre etter.

Myndighetene snarest bør se på stopp av de midlene som bevilges for å støtte religioner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Dette bare bekrefter det jeg hele tiden har hevdet. Det står virkelig dårlig stilt med kunnskap i den Norske skolen. Dere er alle et produkt av den politiske korrekte tenkemåte.

Problemet er vel heller at du ikke forstår at en lærers jobb er å undervise etter gjeldende planer, ikke trekke ting ut av egen ræv. Og, igjen, skolens planer bygger på etablert konsensus i samfunnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...