Gå til innhold

Tidsspørsmål før Pegida leder mister jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem er "vi"? Og hvorfor skal ikke Max kunne søke jobb som alle andre?

Vi er det Norske samfunnet, staten, kommunene.

Max har havnet i ett uføre, og samfunnet bør hjelpe han på rett spor. Han risikerer å ende opp som naver og sosialklient. Vi trenger ikke flere sosialklienter, men vi trenger lærere.

Max har fått så mye dritt at han har tilta. Han har stilt opp og jobbet i årevis, men så har noe etter hvert gått galt. Han har blitt symbolet på mye galt, fordi han ikke tålte nok dritt, og begynte å reagere ugreit.

Han kritiseres for inteloranse, av mennesker som er minst like intolerante mot han.

La mannen få ha ett godt liv. La han leve ut sin generøse lærergjerning i miljøer der han faktisk verdsettes. Send han til en etnisk hvit skole der han kan naturlig kan vise respekt og respekteres.

Han har fått så ,mye dritt fra de muslimske at begeret er fullt. Han gidder ikke mer. Hvor mye skal man tåle før man klikker? De aller fleste tåler kanskje mer, men ikke Max, og nå skal han straffes for det. Straffes, straffes , straffes.

Max trenger ikke straff, og samfunnet trenger ikke en Max som svekkes ytterligere av straff.

Max trenger ros. hna trenger å lykkes, Han trenger å se skolebarna blomstre. Vi trenger at han får barna til å blomstre. La han gjøre enn god jobb. Naving er ikke noe alternativ.

Max skal ikke trenge å søke jobb. Han skal omplasseres. Det offentlige skal ta ansvar for folka sine og flytte de fra steder de feiler til steder de blomstrer. Det er det som er god personalforvaltning.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vampen

Og skillet går på hva som er politisk korrekt, og hva som ikke er politisk korrekt. Enkelt og greit.

Heh, nei, det går på hva som eventuelt kan skade tilliten til lærer og muligheten til å fungere i rollen.

La meg nevne noen ting jeg ikke kommer til å gjøre med det første, sånn iom at jeg liker jobben min. Jeg kommer feks ikke til å surre rundt, drita full, i skolekretsen på lørdagen. Jeg har heller ingen planer om å starte en karriere som offentlig sexblogger hvor jeg deler både nakenbilder og detaljer om sexlivet mitt. Jeg har ikke tenkt å skrive kronikker om drittunger i skolen eller gå ut i avisa og be om at spanskrøret innføres igjen. Jeg har ikke planer om å tilbringe lunsjen i skolegården, med en pils og en sigar. Jeg har ikke tenkt å dukke opp på jobb i ført en kjole som knapt skjuler ræv og bryster. Jeg tenker jeg skal unngå å få noe særlig på rullebladet. Jeg har ikke tenkt å kalle elever for stygge ting. Og, jeg har ikke tenkt å gå ut i offentligheten for å spre hat mot grupper av mennesker. For å nevne noe.

Det er faktisk slik at både handlinger og ytringer har konsekvenser. I yrker hvor du er avhengig av andres tillit, feks skoleverk og helsevesen, så legger det noen begrensninger for hva man kan gjøre, uten å miste den tilliten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Vi er det Norske samfunnet, staten, kommunene.

Max har havnet i ett uføre, og samfunnet bør hjelpe han på rett spor. Han risikerer å ende opp som naver og sosialklient. Vi trenger ikke flere sosialklienter, men vi trenger lærere.

Max har fått så mye dritt at han har tilta. Han har stilt opp og jobbet i årevis, men så har noe etter hvert gått galt. Han har blitt symbolet på mye galt, fordi han ikke tålte nok dritt, og begynte å reagere ugreit.

Han kritiseres for inteloranse, av mennesker som er minst like intolerante mot han.

La mannen få ha ett godt liv. La han leve ut sin generøse lærergjerning i miljøer der han faktisk verdsettes. Send han til en etnisk hvit skole der han kan naturlig kan vise respekt og respekteres.

Han har fått så ,mye dritt fra de muslimske at begeret er fullt. Han gidder ikke mer. Hvor mye skal man tåle før man klikker? De aller fleste tåler kanskje mer, men ikke Max, og nå skal han straffes for det. Straffes, straffes , straffes.

Max trenger ikke straff, og samfunnet trenger ikke en Max som svekkes ytterligere av straff.

Max trenger ros. hna trenger å lykkes, Han trenger å se skolebarna blomstre. Vi trenger at han får barna til å blomstre. La han gjøre enn god jobb. Naving er ikke noe alternativ.

Max skal ikke trenge å søke jobb. Han skal omplasseres. Det offentlige skal ta ansvar for folka sine og flytte de fra steder de feiler til steder de blomstrer. Det er det som er god personalforvaltning.

Pisspreik. Max har driti seg ut, og får ta konsekvensen selv. Mister han jobben får han søke en ny jobb, slik alle andre må.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er heller om Max er voksen nok til å tåle at elevene har et annet syn på religion en han selv.

Videre så er det faktisk læreren som den sterke part som skal legge mest til grunn for et godt læremiljø.

Hvis læreren har en diger gjeng av tilnærmet voksne elever i mot seg så er han ikke den sterke part.

Jeg tror han er antimuslimsk fordi han har fått nok av muslimske tenåringer som lager helvete. Jeg kjenner flere barn som har gått på skole i negative muslimske miljøer, og min nærmeste arbeidskamerat, en fantastisk snill gutt fra groruddalen , har opplevd ett sant helvete. Det er på tide at lærere står opp og varsler.

Jada, Max skulle ha skapt ett godt lærermiljø, men disse tenåringene var dessverre verre enn han kunne håndtere.

Det handler ikke om ikke å tåle en religion, men derimot å ikke tåle den trakasseringen som kommer fra elever med en spesifikk religiøs bakgrunn, en bakgrunn der for få av barna oppdras til å bli hyggelige , veloppdragne elever. Selvfølgelig kan han da kritisere hele bakgrunnen kulturen/ukulturen /religionen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pisspreik. Max har driti seg ut, og får ta konsekvensen selv. Mister han jobben får han søke en ny jobb, slik alle andre må.

Han har driti seg ut FORDI han har blitt mobbet mer enn han tålte.

Du mener kanskje at de som har driti seg ut skal knuses så totalt at de aldri kan reise seg igjen?

Jeg mener ikke det. Jeg vil at folk skal ha det bra, og fungere optimalt i samfunnet.

Selv om Max er ferdig som muslimlærer, trenger han ikke å være ferdig som lærer.

Vi er ett velferdssamfunn , og vi tar vare på de som faller igjennom, forutsatt at de faller igjennom ett godkjent hull. Max falt i feil hull og er føkka noe så jævlig. Hvis vi vil, hvis vi er rause og humanistiske nok, så kan vi bruke han til glede for mange og han selv. Vi må bare løfte han opp igjen fra det jævla hullet og gi han oppgaver han kan gjøre bra.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Hvis læreren har en diger gjeng av tilnærmet voksne elever i mot seg så er han ikke den sterke part.

Jeg tror han er antimuslimsk fordi han har fått nok av muslimske tenåringer som lager helvete. Jeg kjenner flere barn som har gått på skole i negative muslimske miljøer, og min nærmeste arbeidskamerat, en fantastisk snill gutt fra groruddalen , har opplevd ett sant helvete. Det er på tide at lærere står opp og varsler.

Jada, Max skulle ha skapt ett godt lærermiljø, men disse tenåringene var dessverre verre enn han kunne håndtere.

Det handler ikke om ikke å tåle en religion, men derimot å ikke tåle den trakasseringen som kommer fra elever med en spesifikk religiøs bakgrunn, en bakgrunn der for få av barna oppdras til å bli hyggelige , veloppdragne elever. Selvfølgelig kan han da kritisere hele bakgrunnen kulturen/ukulturen /religionen.

Med mindre du kan hoste opp en kilde som sier at Max ble trakassert av de onde elevene, så synes jeg du skal kutte ut denne sangen. Som påpekt, elevene har gjennom sin klage tatt opp problemet de hadde med læreren på en svært voksen, ryddig og grei måte. Det henger ikke på greip med dine forsøk på å framstille dem som en mobberne røverbande.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis læreren har en diger gjeng av tilnærmet voksne elever i mot seg så er han ikke den sterke part.

Jeg tror han er antimuslimsk fordi han har fått nok av muslimske tenåringer som lager helvete. Jeg kjenner flere barn som har gått på skole i negative muslimske miljøer, og min nærmeste arbeidskamerat, en fantastisk snill gutt fra groruddalen , har opplevd ett sant helvete. Det er på tide at lærere står opp og varsler.

Jada, Max skulle ha skapt ett godt lærermiljø, men disse tenåringene var dessverre verre enn han kunne håndtere.

Det handler ikke om ikke å tåle en religion, men derimot å ikke tåle den trakasseringen som kommer fra elever med en spesifikk religiøs bakgrunn, en bakgrunn der for få av barna oppdras til å bli hyggelige , veloppdragne elever. Selvfølgelig kan han da kritisere hele bakgrunnen kulturen/ukulturen /religionen.

Her er jeg enig med deg, foreldre har også et ansvar for at poden kan oppføre seg, så tror jeg at den sosiale bakgrunnen, har en vel så stor betydning, som den religiøse , nyere forskning viser faktisk at muslimsk ungdom er mindre kriminelle en jevn aldrene norske ungdommer de har også i snitt bedre karakterer en norsk ungdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg enig med deg, foreldre har også et ansvar for at poden kan oppføre seg, så tror jeg at den sosiale bakgrunnen, har en vel så stor betydning, som den religiøse , nyere forskning viser faktisk at muslimsk ungdom er mindre kriminelle en jevn aldrene norske ungdommer de har også i snitt bedre karakterer en norsk ungdom.

Mitt inntrykk er at pakistanerbarna sliter med for høye ambisjoner. De skal bli leger og tannleger alle sammen, og klarer de ikke det så blir de farmasøyter, faller de gjennom der så er det drosjekjøring eller svart arbeid. Dette er selvfølgelig en generalisering, men det ser slik ut fra mitt perspektiv.

Disse barna jobber rævva av seg for å lykkes, og de som klarer det er bedre enn de urnorske. De som ikke klarer det blir kanskje verre. Denne vanvittige jobbinga for å få toppkarakterer gir selvfølgelig ett bedre snitt enn de urnorske har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heh, nei, det går på hva som eventuelt kan skade tilliten til lærer og muligheten til å fungere i rollen.

La meg nevne noen ting jeg ikke kommer til å gjøre med det første, sånn iom at jeg liker jobben min. Jeg kommer feks ikke til å surre rundt, drita full, i skolekretsen på lørdagen. Jeg har heller ingen planer om å starte en karriere som offentlig sexblogger hvor jeg deler både nakenbilder og detaljer om sexlivet mitt. Jeg har ikke tenkt å skrive kronikker om drittunger i skolen eller gå ut i avisa og be om at spanskrøret innføres igjen. Jeg har ikke planer om å tilbringe lunsjen i skolegården, med en pils og en sigar. Jeg har ikke tenkt å dukke opp på jobb i ført en kjole som knapt skjuler ræv og bryster. Jeg tenker jeg skal unngå å få noe særlig på rullebladet. Jeg har ikke tenkt å kalle elever for stygge ting. Og, jeg har ikke tenkt å gå ut i offentligheten for å spre hat mot grupper av mennesker. For å nevne noe.

Det er faktisk slik at både handlinger og ytringer har konsekvenser. I yrker hvor du er avhengig av andres tillit, feks skoleverk og helsevesen, så legger det noen begrensninger for hva man kan gjøre, uten å miste den tilliten.

Å diskutere innvandring har lite med skolen å gjøre, at noen er uenig hans uttaleser er deres eget problem. Hermansen gir seg ut i en debatt, som egentlig har lite med skole å gjøre, men en større statspolitisk sak. Så lenge han ikke bruker skolen som et talerør er det greit.

Eksemplene dine kan ikke sammenliknes. Å møte full opp på skoleområdet eller går i miniskjørt på jobb, kan da vitterlig ikke sammenliknes med dette.

Som tidligere sagt har jeg selv hatt en politisk aktiv lærer. Hun satt i kommunestyret for SV, og stod for en politikk jeg ikke støttet. Hun var også medlem av et parti som til stadighet kommer med smålige kommentarer overfor mitt syn på ulike saker, og partier jeg har sympati for. Skal jeg spille offer her, og bli krenket av det?

Sannheten her er at dere venstrevridde prøver å legge lokk på en debatt som skal være åpen i dagens samfunn. Innvandring er faktisk en veldig viktig debatt, å være lærer skal ikke legge på ens meninger om dette. For det han jobber med som lærer ikke har noen relevans overfor det han uttaler seg om, rett og slett.

Det du sier er at du mener at lærere ikke skal kunne være politisk engasjert, du kan ikke velge ut enkeltsaker, for politikk vekker ofte følelser, og de fleste ting man mener, vil man alltid finne mennesker som er imot. Det blir som at en lærer ikke skal få lov til å være muslim, for å ikke støte mennesker som er imot islam, og at tilliten mellom læreren og elevene da blir svekket fordi elevene mener læreren støtter en totalitær idelogi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han taklet ikke å være lærer, og har nok psykiske vrangforestillinger anngående muslimske menn fordi han følte seg mobbet på jobben. Jeg forstår han litt, tror ikke jeg hadde klart å være lærer heller.



Anonymous poster hash: 2f1ec...24a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vampen

Å diskutere innvandring har lite med skolen å gjøre, at noen er uenig hans uttaleser er deres eget problem. Hermansen gir seg ut i en debatt, som egentlig har lite med skole å gjøre, men en større statspolitisk sak. Så lenge han ikke bruker skolen som et talerør er det greit.

Eksemplene dine kan ikke sammenliknes. Å møte full opp på skoleområdet eller går i miniskjørt på jobb, kan da vitterlig ikke sammenliknes med dette.

Som tidligere sagt har jeg selv hatt en politisk aktiv lærer. Hun satt i kommunestyret for SV, og stod for en politikk jeg ikke støttet. Hun var også medlem av et parti som til stadighet kommer med smålige kommentarer overfor mitt syn på ulike saker, og partier jeg har sympati for. Skal jeg spille offer her, og bli krenket av det?

Sannheten her er at dere venstrevridde prøver å legge lokk på en debatt som skal være åpen i dagens samfunn. Innvandring er faktisk en veldig viktig debatt, å være lærer skal ikke legge på ens meninger om dette. For det han jobber med som lærer ikke har noen relevans overfor det han uttaler seg om, rett og slett.

Det du sier er at du mener at lærere ikke skal kunne være politisk engasjert, du kan ikke velge ut enkeltsaker, for politikk vekker ofte følelser, og de fleste ting man mener, vil man alltid finne mennesker som er imot. Det blir som at en lærer ikke skal få lov til å være muslim, for å ikke støte mennesker som er imot islam, og at tilliten mellom læreren og elevene da blir svekket fordi elevene mener læreren støtter en totalitær idelogi.

Jeg skrev vel full i skolekretsen, ikke skoleområdet. Du vet hva en skolekrets er?

Og joda, det kan sammenlignes. Ikke fordi handlingene i seg selv er like, men fordi de alle kan skade tilliten man har til vedkommende er skikket til å være lærer.

Problemet til Hermansen er ikke at han diskuterer innvanding. Problemet er at han framstår som fordomsfull mot muslimer som gruppe, og har kommet med mange useriøse innspill, både i og utenfor klasserommet. Det skaper tvil om han klarer å behandle muslimske elever på en god måte, og om han klarer å være objektiv i klasserommet.

En lærer som er politisk aktiv innenfor et av de norske partiene, vil ikke møte samme utfordring, med mindre vedkommende framstår på samme måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det eneste du har er påstander fra Carl I Hagen?

Carl Ivar er en fin kar.

Saken er at Max ikke kan gå ut med noe konkret, fordi han har taushetsplikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Carl Ivar er en fin kar.

Saken er at Max ikke kan gå ut med noe konkret, fordi han har taushetsplikt.

Og Carl I har ikke peiling på hva som har skjedd. Med andre ord, mobbeteoriene er bare spekulering og fjas.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten her er at dere venstrevridde prøver å legge lokk på en debatt som skal være åpen i dagens samfunn.

Det blir feil å kalle de som angriper Max for venstrevridde. De sparker en arbeider som ligger nede, en som angripes av øvrigheten, forsvarsløst bundet av sin taushetsplikt.

Venstresiden og arbeiderklassen står for solidaritet.

Disse reaksjonære kreftene står flere kilometer til høyre for Carl ivar Hagen.

Disse reaksjonære angriper en arbeider som står opp mot en erkekonservativ føydalistisk maktreligion.

Ekte venstrevridde støtter de undertrykte, de støtter arbeiderklassen, de støtter Max.

Hvis Frp er Norges mest venstrevridde parti, så er det noe hult og uekte med de som påstår å stå til venstre for Frp, men som ikke evner å støtte han som våger å stå opp og prate de etablerte midt i mot.

Jeg mener selv jeg står til venstre for Frp, og har sterke sosialdemokratiske og solidariske meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...