Gå til innhold

Tidsspørsmål før Pegida leder mister jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du tror en klasse på "beste vestkant" er enklere? Tro meg, elever fra ressurssterke hjem er ikke automatisk engler. De kan til og med være svært krevende. Ofte med kravstore og engasjerte foreldre på kjøpet. En lærer som "har klikket" finner ikke nødvendigvis et kurbad ved å få seg jobb i de fineste områdene av byen.

Send Max til Vestkanten, så kommer han tilbake som blodrød kommunist et år seinere. Og snakker om en helt annen elefant i rommet. Rike, kravstore, uoppdragne bedrefolks barn og de overlegne foreldrene deres som ikke respekterer vanlige folk. LOL

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Send Max til Vestkanten, så kommer han tilbake som blodrød kommunist et år seinere. Og snakker om en helt annen elefant i rommet. Rike, kravstore, uoppdragne bedrefolks barn og de overlegne foreldrene deres som ikke respekterer vanlige folk. LOL

Hørt på fordommer for vestkantsfolk. Fy-fy ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt med selvmotsigelser. Hvordan i all verden skal man ha en fruktbar debatt dersom prinsippet - hele kjernen i saken - er at tjenesteforholdet ditt binder måten du som ansatt kan delta i den offentlige debatten din? Det er ingen som ønsker å tie max ihjel (som du så fint ordlegger det) men måten og hvordan det er gjort på, er for 100 gangen så til de grader idiotisk, at det må få konsekvenser. Så kan du være så prinsipiell uenig i det som du vil. Det er faktisk veldig enkelt. Selv om jeg mener at rusdebatten er så til de grader skakkjørt, så er det faktisk regler som binder meg med hensyn til hvordan jeg skal ordlegge meg (hvertfall i det offentlige rom) om jeg ikke vil bli sett på som en idiot. Jeg kan slå meg på kassa, gi fan i reglene og rope ut "'men jeg har jo ytringsfriheten min og dere skal ikke legge bånd på den", men sålenge jeg representerer i tillegg arbeidsgiverens mine interesser og jeg ikke er representativt for meningen hans, så må jeg tåle å velge mine ord med omhu, og måten jeg tar debatten på.

Og det er feil at man skal føle det sånn. Nå spørs det selvfølgelig litt hva man jobber med, og man kan kanskje styre unna ting som har direkte med det man arbeider med.

Nå er dog Hermansen lærer. Det vil si, uansett hva han sier offentlig vil han mest trolig ha en eller flere elever som er sterkt uenig med det han sier.

Problemet her er som sagt en million ganger før, det at innvandring skal være en åpen debatt. Det at det ikke er det, det er venstresiden sin skyld. Og det er jo dette folk er lei. Folk snakker med høy grad av selvsensur, for de vet at konsekvensene kan bli å miste jobben.

Ytringsfriheten står svakere enn man tror i Norge og det er et produkt av sosialismen som har hersket i landet.

Det er helt stuerent å omtale alle menn når feminister kjemper, mens ordet å si ordet "utlending" nærmest er forbudt.

Et man mot innvandring er man automatisk rasist, er fordomsfull og mangler medmenneskelighet. Dere kjenner dere vel igjen der? Her hopper dere på Hermansen, krever han sparket fra en jobb dere aldri har sett han utføre og leker psykiatere ved å gi han ulike diagnoser.

Jeg kan like godt kaste brannfakkelen og si: Om dere vil sparke Hermansen, så er dere imot lærere med hijab. De argumentene dere bruker kan fint brukes mot dette. Vi kan gjerne ta diskusjonen også får vi se.. I en anen tråd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, der ble historiene dine faktisk noe annet. En lærerassisten er ikke det samme som en lærer, og har ikke samme vern. Å slå en elev er også såpass grovt at det selvfølgelig gir konsekvens. Læreren, som du selv skriver nå, mistet jobben etter flere hendelser. Det er noe helt annet enn å miste jobben etter en enkeltstående hendelse. Altså stemte ikke den første historien din.

Neida, han har ikke mistet jobben enda. Han er tross alt sykemeldt.

Om din holdning mot barn og unge er at mange av dem er utspekulerte og sleipe, så vil du ikke bli en god lærer. Relasjon med elevene er alfa og omega i dette yrket, og går du inn i relasjonen med forutinntatte ideer med negativt fortegn, så blir ikke relasjonen god. Om du ønsker å bli en god lærer, så kan du ta det som et tips på veien.

Du fikk litt mer av historien. Det første ble skrevet på mobilen, noe dette er og, så det blir kort.

At mange barn er utspekulerte og sleipe, det vet jeg. Jeg er nok noen år yngre enn deg, og kjenner til mange av de. Lærere ser nok ikke den samme siden alltid. Var selv ganske utspekulert som barn, og skjønte tidlig hvordan jeg kunne manipulere ting til min fordel. Heldigvis har jeg vel lært at det ikke egentlig er en god egenskap.

Du får gjerne angripe meg som person her, det er greit det. Kjempefin egenskap å ha det også inni en saklig debatt. Du kjenner meg ikke personlig, så tror du skal være forsiktig med å dømme min relasjon til andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk litt mer av historien. Det første ble skrevet på mobilen, noe dette er og, så det blir kort.

At mange barn er utspekulerte og sleipe, det vet jeg. Jeg er nok noen år yngre enn deg, og kjenner til mange av de. Lærere ser nok ikke den samme siden alltid. Var selv ganske utspekulert som barn, og skjønte tidlig hvordan jeg kunne manipulere ting til min fordel. Heldigvis har jeg vel lært at det ikke egentlig er en god egenskap.

Du får gjerne angripe meg som person her, det er greit det. Kjempefin egenskap å ha det også inni en saklig debatt. Du kjenner meg ikke personlig, så tror du skal være forsiktig med å dømme min relasjon til andre mennesker.

Det vet ikke lærere, fordi de er eksperter til å snu seg vekk og late som om de ikke ser hva som skjer av mobbing etc.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...