Gå til innhold

Tidsspørsmål før Pegida leder mister jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er med andre ord ingen tilhenger av religionsfrihet?

Jeg tror aldri jeg har møtt et menneske med dårligere hukommelse en deg. Dette har vi diskutert flere ganger og du vet hva jeg mener.

Forresten, du har ennå ikke dokumentert dine påstander om Hermansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis Max Hermansen har "halvdårlig sosial intelligens", så burde han heller ikke undervise ungdommer.

Nå vet vel ikke du noen ting om Hermansen sosiale ferdigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet vel ikke du noen ting om Hermansen sosiale ferdigheter.

Din makker IGrosny mistet den ballen, og jeg plukket den opp og løp i mål med den. Touchdown! :bolledeig::ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din makker IGrosny mistet den ballen, og jeg plukket den opp og løp i mål med den. Touchdown! :bolledeig::ball:

Har jeg noen makker? Dokumentasjon min venn, hvor blir den av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror aldri jeg har møtt et menneske med dårligere hukommelse en deg. Dette har vi diskutert flere ganger og du vet hva jeg mener.

Forresten, du har ennå ikke dokumentert dine påstander om Hermansen.

Jeg vet hva du SIER at du mener. Men så kommer det utsagn som at "Det må være en mål å gjøre det så vanskelig som mulig å få praktisert sin overtro." Og da lurer jeg litt på hvor du juger, om det er når du sier du er for religionsfrihet, eller om det er når du sier at du vil at samfunnet skal motarbeide folk som ønsker på praktisere sin religion. For jeg kan ikke se at det er mulig å mene begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg noen makker? Dokumentasjon min venn, hvor blir den av?

Å, dere klapper hverandre på skuldrene i annethvert innlegg gjennom flere tråder og er så gode venner, atte. Dere er nesten like enige som meg og Vampen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

. For jeg kan ikke se at det er mulig å mene begge deler.

Og det er jo ditt problem. Religiøsitet bør vanskeliggjøres og få praktisert i det offentlige. Hva man gjør privat, har ingen noe med. Vanskelig og forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, dere klapper hverandre på skuldrene i annethvert innlegg gjennom flere tråder og er så gode venner, atte. Dere er nesten like enige som meg og Vampen.

Det har jeg ikke merket noe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånne som Magnus Carlsen går det 13 av på dusinet, mener du?

Hvis Max Hermansen har "halvdårlig sosial intelligens", så burde han heller ikke undervise ungdommer.

Dette burde ha vært fanget opp på ett tidligere tidspunkt, og han burde ha blitt omplassert til oppgaver han kunne utført godt. Det er iallfall helt klart at den klassen han feilet i var i det tøffeste laget for han. Alle mennesker funker ikke med alle, og Max var ikke helmax.

Det går ikke 13 på dusinet av Magnuser, men jeg gjetter at det går minst tre på dusinet av elever som kan utmanøvre Max fullstendig. Hvis de vil. I en skoleklasse er det ca to dusin.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er jo ditt problem. Religiøsitet bør vanskeliggjøres og få praktisert i det offentlige. Hva man gjør privat, har ingen noe med. Vanskelig og forstå?

Neida, det er veldig lett å forstå hva du mener med det. Det jeg ikke forstår er hvordan du kan si dette og samtidig påstå at du er for religionsfrihet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din makker IGrosny mistet den ballen, og jeg plukket den opp og løp i mål med den. Touchdown! :bolledeig::ball:

Jeg spiller oftere på lag med deg, enn med Gothminster. Vi er jo litt sosialdemokrater du og jeg Mann 42.

Ekte Sosialdemokrater kjemper mot autoritære religioner, de kjemper mot yrkesforbud og angrep på ytringsfriheten. De står solidarisk med lærere som blir mobbet av elever, presse og administrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde ha vært fanget opp på ett tidligere tidspunk, og han burde ha blitt omplassert til oppgaver han kunne utført godt. Det er iallfall helt klart at den klassen han feilet i var i det tøffeste laget for han. Alle mennesker funker ikke med alle, og Max var ikke helmax.

Det går ikke 13 på dusinet av Magnuser, men jeg gjetter at det går minst tre på dusinet av elever som kan utmanøvre Max fullstendig. Hvis de vil. I en skoleklasse er det ca to dusin.

Du har fått med deg at det er utformet en tjenestepåtale mot Max Hermansen fra hans arbeidsgiver, og at han ikke har bestridt den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er veldig lett å forstå hva du mener med det. Det jeg ikke forstår er hvordan du kan si dette og samtidig påstå at du er for religionsfrihet.

En ting er å kneble religion, noe helt annet er å hjelpe denne faenskapen, med å spytte penger inn i kirker og trossamfunn.

Jeg mener at religion bør bekjempes på en myk, human og smart måte, gjerne ved å gjøre den vanskelig, slitsom, dyr og utilgjengelig.

Samtidig mener jeg at mennesker må ha rett til helt privat å be til hvilken gud de vil, men vi skal ikke bruke ressurser på å legge til rette for dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, det er veldig lett å forstå hva du mener med det. Det jeg ikke forstår er hvordan du kan si dette og samtidig påstå at du er for religionsfrihet.

Fordi religiøsitet hører privatlivet til. Du kan tro på hva du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig mener jeg at mennesker må ha rett til helt privat å be til hvilken gud de vil, men vi skal ikke bruke ressurser på å legge til rette for dette.

Veldig enig med deg i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å kneble religion, noe helt annet er å hjelpe denne faenskapen, med å spytte penger inn i kirker og trossamfunn.

Jeg mener at religion bør bekjempes på en myk, human og smart måte, gjerne ved å gjøre den vanskelig, slitsom, dyr og utilgjengelig.

Samtidig mener jeg at mennesker må ha rett til helt privat å be til hvilken gud de vil, men vi skal ikke bruke ressurser på å legge til rette for dette.

Du er på ganske tvilsomme veier når du sier at samfunnet skal bekjempe religion. Det er faktisk ikke forenlig med et samfunn der man har religionsfrihet. Uansett hvor "mykt, humant og smart" det gjøres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har fått med deg at det er utformet en tjenestepåtale mot Max Hermansen fra hans arbeidsgiver, og at han ikke har bestridt den?

Det siste, at han ikke har bestridt den, er nytt for meg.

Hvis han mener at denne påtalen er korrekt, så har han helt klart feilet, og bør omplasseres til en rolle der han kan fungere godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste, at han ikke har bestridt den, er nytt for meg.

Hvis han mener at denne påtalen er korrekt, så har han helt klart feilet, og bør omplasseres til en rolle der han kan fungere godt.

Han har ikke svart på den. Han spiller seg selv fullstendig av banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er på ganske tvilsomme veier når du sier at samfunnet skal bekjempe religion. Det er faktisk ikke forenlig med et samfunn der man har religionsfrihet. Uansett hvor "mykt, humant og smart" det gjøres.

Men når dere i AUF skal bekjempe høyreekstremisme og nå Hermansen. Da er det plutselig ikke tvilsomt. Det er vel heller ikke forenlig i et samfunn der alle skal bli hørt og få ha sine egne meninger. Kan du redegjøre litt for hvorfor du forskjellsbehandler dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Nå må du huske på en ting. Islam er ikke bare en religion, men også en politisk ideologi. Er ikke du lærer? Da burde du vite det.

Ja vi skal ha religionsfrihet. Men i den Norske skole skal kunnskap fremmes, ikke overtro og vrangforestillinger. Tro hører privatlivet til og har ingen ting på en institusjon der kunnskap formidles.

Som sagt, uavhengig av dommer mot noe man har kalt rasisme, så mener jeg at alle representanter for levende ideologier i vårt samfunn skal slippe til. Selv islam som på ingen måte har noen tilhørighet i vårt samfunn skal få slippe til. Selv om islam dyrker kvinneundertrykking, drap, lemlestelse, tortur og annet råttenskap så skal dem slippe til, slik også nazisme skal.

Skolen er under staten og staten er oss. Derfor hører det hjemme i et liberalt samfunn å gi mikrofonen til både islamister og nazister. Alt annet er sensur og noe som ikke hører hjemme i et fritt liberalt demokrati.

Hva du definerer islam om bryr meg sånn ca midt på ryggen. Islam er regnet som og definert som en religion og den behandles også som en religion i skolen.

Staten er majoriteten, det er slik demokrati fungerer. Og at du vil ha foredrag av islamister eller nazister i skolen, betyr ikke at du har majoriteten med deg. Faktisk stiller jeg meg heller tvilende til akkurat det. Og skolen er underlagt både stat og kommune, og bør derfor holde seg innenfor norsk lov. Å ha (en begrenset) ytringsfrihet, er ikke det samme som å ha ytringsrett i offentlig sammenheng. For å være foredragsholder må du ha noe interessant å komme med, ikke bare mene noe om noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...