Gå til innhold

Tidsspørsmål før Pegida leder mister jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Søk han opp på facebook og let.

Jeg prøvde, men fant ikke noe rasistisk på de minuttene jeg gadd å lete, så da er han neppe noen versting.

Skremmende hva? Vi risikerer at fremmede mennesker søker oss opp på Facebook for å finne noe å ta oss på. Når man er på Facebook, så tror man at man driver og snakker med vennene sine , mens virkerligheten er at dine fiender kommer inn og kikker, alle som er ute etter deg kan komme dit, skriver du noe uheldig så kan du faktisk miste jobben.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Igjen, påstanden her inne var at lærere har ytringsfrihet på lik linje med andre profesjonsutøvere. Poenget mitt, som fløy over hodet på deg, var at som profesjonsutøver gjelder ikke en ubetinget ytringsfrihet, uansett hvor du ytrer deg (hint hint fritiden din). Du er likevel bundet av tjenesteforholdet ditt. Så tok jeg et eksempel med saksbehandlere i UDI og ansatte i barnevernet. Det var dagens teskje. Den er på samme måte som tjenesteforholdet et bånd på ytringsfriheten. Ja? Ringer det noen bjeller nå? :) der ja, bra

Så det du egentlig sier er at du har snakka om hele veien har ingen relevans til dette temaet whatsoever?

Hermansen er ikke bundet av taushetsplikten i denne saken. Han kan være bundet av den på andre områder, men det han ikke på dette punktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutta å lese tråden når du begynte å bable om asylrettigheter for IS krigere. Det viste meg bare nivået ditt. Forøvrig enig på det siste der.

Nivået mitt er ikke basert på alvorlige påstander om enkel personer. Så kan du sysle med hva du vil for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende hva? Vi risikerer at fremmede mennesker søker oss opp på Facebook for å finne noe å ta oss på. Når man er på Facebook, så tror man at man driver og snakker med vennene sine , mens virkerligheten er at dine fiender kommer inn og kikker, alle som er ute etter deg kan komme dit, skriver du noe uheldig så kan du faktisk miste jobben.

Derfor burde man holde seg langt unna Facebokk og lignende steder. Det eneste trygge rom i dag for og kunne si hva man virkelig mener i en sak, er på anonyme nettdebatter. Dette er resultat av de vakre ord om mer demokrati og ytringsfrihet. Patetisk tomprat fra vår statsminister den gang. Det vi har fått er surrehuer oppfostret på AUF ideologi som ser rasisme hvor de en snur seg. Disse folka tror de har fått en oppgave fra selveste gud, Jens om å operere som vaktbikkjer i alle mulige debatter. Disse folka har sett lyset og den endelige sannhet. De er et produkt ferdig bestilt fra AP og AUF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt vist til i HI og jeg viste det nettopp som både tilsvar til deg og en annen debattant. Og dere kaller sosialister for å være trangsynt. Humor.

Nå er det ingen her som ler, i hvert fall ikke med deg, kanskje mye mer av deg!!

Det er din fordømrade påstand at Max Hermansen er rasist, da er det din fordømrade plikt, dersom man holder seg til vanlig debatt-etikette, å dokumentere din påstand!

Enten har du et par - gjerne saftige - eksempler på Max's angivelige rasisme, eller også er du full av løgn.

Jeg vet hvilken konklusjon jeg heller til, men så liker jeg da heller ikke selvgode, hodet-langt-opp-i-2eren sosialister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ingen her som ler, i hvert fall ikke med deg, kanskje mye mer av deg!!

Det er din fordømrade påstand at Max Hermansen er rasist, da er det din fordømrade plikt, dersom man holder seg til vanlig debatt-etikette, å dokumentere din påstand!

Enten har du et par - gjerne saftige - eksempler på Max's angivelige rasisme, eller også er du full av løgn.

Jeg vet hvilken konklusjon jeg heller til, men så liker jeg da heller ikke selvgode, hodet-langt-opp-i-2eren sosialister.

Det er vel ingen tvil om at Max Hermansen er rasist i den praktiske betydningen av ordet, jf. Tumyr mot Akmar Ali i Kristiansand tingrett:

en negativ generalisering og underordning av mennesker kan kalles rasisme uavhengig om den begrunnes med folks hudfarge, religion, språk eller kultur.

http://www.dagbladet.no/f/tumyrdom.pdf

Og bare for å sitere fra Max Hermansens Facebook 21. mars kl 11:14:

Nå er det over 200.000 muslimer i Norge. De er svært kvinneundertrykkende, svært kriminelle, og ganske få av dem er i jobb.

Anonymous poster hash: 6f2e3...674

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ingen tvil om at Max Hermansen er rasist i den praktiske betydningen av ordet, jf. Tumyr mot Akmar Ali i Kristiansand tingrett:

http://www.dagbladet.no/f/tumyrdom.pdf

Og bare for å sitere fra Max Hermansens Facebook 21. mars kl 11:14:

Nå er det over 200.000 muslimer i Norge. De er svært kvinneundertrykkende, svært kriminelle, og ganske få av dem er i jobb.

Anonymous poster hash: 6f2e3...674

Dersom Max har et poeng i det han sier, om kvinneundertrykkelse og kriminalitet og arbeidsdeltakelse for muslimer, er det da rasisme?

Jeg synes også Max her generaliserer ganske grovt, men - er det rasisme?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke rett til å være talsperson for de som er imot innvandring. Han fokuserer for mye på unge sinte muslimske menn, det bærer preg av nervøsitet og hans feil i lærerjobben sin. Han ser ikke den store sammenhengen.



Anonymous poster hash: 64d4f...8e7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig å lese disse trådene, og hvor mye tull som kommer når man leser om Max Hermansen. Tydeligvis vekket det mye følelser for mange :-)

Bbc_tromøy (eller noe sånt) har helt riktig i sin argumentasjon, og dere kan ikke diskutere Max Hermansen sin posisjon som lærer uten å godta at han har begrensninger i sin ytringsfrihet som lærer. Skille som privat person og yrkesaktiv er ikke relevant. Dette selv om ytringene ikke nødvendigvis er ulovlige som diskriminerende og trakassering. Derfor er rasismekortet ikke så relevant.

Vi er MANGE som har begrensninger i den offentlige debatten og oppførsel på private i forbindelse med vårt yrke.

Les gjerne gjennom dokumentet for 'lærerprof etiske plattform 2013'.

Når DET er sagt, så er det klart det er noe skillelinjer som må gås opp her og det blir spennende å se...

Litt usikker på dette, men jeg mener faktisk han ble sykemeldt før han ble profilert og disse togene startet....? Og at han har godtatt tjenestepåtale pga uakseptabel oppførsel som lærer? Dere arrester meg sikkert om jeg tar feil her. Slik jeg forstår MH så ville han tatt disse kampene om han hadde en sak, men han elsker denne offer rollen. Og dere forsvarer martyren! Han er tøff nok til å kreve sin rett han, men hvorfor gjør han det ikke lurer jeg på.....? Hvorfor ikke ta dette til retten?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom Max har et poeng i det han sier, om kvinneundertrykkelse og kriminalitet og arbeidsdeltakelse for muslimer, er det da rasisme?

Jeg synes også Max her generaliserer ganske grovt, men - er det rasisme?

Det han sier er at de 200.000 muslimene i Norge er svært kriminelle. Om han har et poeng, så må han faktisk kunne begrunne at de 200.000 muslimene ikke bare er kriminelle alle som en, men faktisk også svært kriminelle, hva nå enn det skulle bety. Og kan han ikke belegge det, så er det det rasistisk utfra den praktiske definisjonen som Kristiansand tingrett nylig la til grunn. Nå tilsier enhver fornuft at han ikke har et poeng.

NOKAS-ranerne var vel i hovedsak etnisk norske. Betyr det at drøye 4,5 millioner nordmenn er svært kriminelle?

Anonymous poster hash: 6f2e3...674

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også uenig med han på flere områder. Han generaliserer for mye, og er med på å skape et skille som egentlig ikke er sunt for andre innvandringskritikere eller islamkritikere har godt av. Pegida er dessverre perfekt for venstresiden. Dessverre, for jeg er enig i grunnessensen i mye av det han mener, nemlig at islam ikke er bra for Norge, og mindre innvandring må til.

MEN, han har rett til å si hva han mener, også får man heller stille han for retten om de mener han bryter noen lover i det han sier. Han skal ihvertfall ikke miste jobben for å ikke være politisk korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også uenig med han på flere områder. Han generaliserer for mye, og er med på å skape et skille som egentlig ikke er sunt for andre innvandringskritikere eller islamkritikere har godt av. Pegida er dessverre perfekt for venstresiden. Dessverre, for jeg er enig i grunnessensen i mye av det han mener, nemlig at islam ikke er bra for Norge, og mindre innvandring må til.

MEN, han har rett til å si hva han mener, også får man heller stille han for retten om de mener han bryter noen lover i det han sier. Han skal ihvertfall ikke miste jobben for å ikke være politisk korrekt.

Han sprer usannheter om en hel gruppe mennesker, inklusive egne elever. Det er grunnlag nok for å være fullstendig uegnet til å utføre lærergjerningen.

Anonymous poster hash: 6f2e3...674

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sprer usannheter om en hel gruppe mennesker, inklusive egne elever. Det er grunnlag nok for å være fullstendig uegnet til å utføre lærergjerningen.

Anonymous poster hash: 6f2e3...674

Kan du dokumentere usannheter han måtte spre? Eller er det kun dine subjektive vurderinger som tilsier at han sprer usannheter? Fakta er at venstrevridde og media, de sprer usannheter om islam. Samt skoler som lærer elevene en mengde feil om innvandring og det man kaller det fargerike felleskap. Problemet er at alt er subjektive vurderinger. Ingen eier noen sannhet. Det er derfor vi har ulike meninger og ståsteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du dokumentere usannheter han måtte spre? Eller er det kun dine subjektive vurderinger som tilsier at han sprer usannheter? Fakta er at venstrevridde og media, de sprer usannheter om islam. Samt skoler som lærer elevene en mengde feil om innvandring og det man kaller det fargerike felleskap. Problemet er at alt er subjektive vurderinger. Ingen eier noen sannhet. Det er derfor vi har ulike meninger og ståsteder.

Ja, som han skrev på Facebook:

Nå er det over 200.000 muslimer i Norge. De er svært kvinneundertrykkende, svært kriminelle, og ganske få av dem er i jobb.

Anonymous poster hash: 6f2e3...674

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sprer usannheter om en hel gruppe mennesker, inklusive egne elever. Det er grunnlag nok for å være fullstendig uegnet til å utføre lærergjerningen.

Hva som er usannheter eller ikke, får være en subjektiv mening. Rent objektivt har han rett de fleste av hans antagelser, problemet hans er heller det at han skjærer alle under én kam. Han har likevel mye rett. Innvandrere fra muslimske er overrepresentert på voldtstatistikker, arbeidsledighetsstatistikker o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som han skrev på Facebook:

Anonymous poster hash: 6f2e3...674

Jeg har dessverre ikke sett at han har skrevet det. Kan du ikke dokumentere det? Uansett er det ikke rasisme. Men om det stemmer at han har skrevet det, så er det løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har dessverre ikke sett at han har skrevet det. Kan du ikke dokumentere det? Uansett er det ikke rasisme. Men om det stemmer at han har skrevet det, så er det løgn.

Nå fikk du faktisk referansen over, men jeg skrev feil dato/tid. Det er rasisme utfra den definisjonen som Kristiansand tingrett nylig la til grunn.

https://www.facebook.com/maxjarl/posts/10152668362065458?pnref=story

Anonymous poster hash: 6f2e3...674

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk du faktisk referansen over, men jeg skrev feil dato/tid. Det er rasisme utfra den definisjonen som Kristiansand tingrett nylig la til grunn.

https://www.facebook.com/maxjarl/posts/10152668362065458?pnref=story

Anonymous poster hash: 6f2e3...674

Jeg forholder meg kun til definisjonen av rasisme. Om Hermansen har sagt at andre mennesker pga. sin tro eller såkalt rase, er annenrangs mennesker, så er det rasisme. Men å kritisere deres tro, kultur, levemåte osv. Det er ikke rasisme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke se noe rasisme i innleggende. Kun en masse påstander som jeg ikke kjøper. Derfor støtter jeg heller ikke Hermansen. Kun at vi må diskutere islam og jobbe for og få kunnskap blant muslimene. Kunnskap fjerner dumskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forholder meg kun til definisjonen av rasisme. Om Hermansen har sagt at andre mennesker pga. sin tro eller såkalt rase, er annenrangs mennesker, så er det rasisme. Men å kritisere deres tro, kultur, levemåte osv. Det er ikke rasisme.

Da er du faktisk helt i utakt med det norske rettsvesenet som ikke legger bokmålsordbokas definisjon til grunn.

Anonymous poster hash: 6f2e3...674

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...