Gå til innhold

Tidsspørsmål før Pegida leder mister jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sett de er i mot islam. Men uansett. Kan du eller kan du ikke dokumentere om Hermansen har kommet med direkte rasisme?

Jesufader. Det er vel å se alle kommentarene han har likt på facebook siden hans, og de notatene han har skrevet. Alt dette er fult tilgjengelig. Og da kommer du inn med at det er ikke bevis for noe? Hva med alle de som er blokkert fra å kommentere på siden hans da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ryddet for spekulasjon samt svar på dette.

Minner om at spørsmål om moderering tas på PM eller ris&ros.

- Avalon, mod

Endret av Avalon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesufader. Det er vel å se alle kommentarene han har likt på facebook siden hans, og de notatene han har skrevet. Alt dette er fult tilgjengelig. Og da kommer du inn med at det er ikke bevis for noe? Hva med alle de som er blokkert fra å kommentere på siden hans da?

Jeg har sett påstander. Venter på dokumentasjon bare. Jeg har aldri sett rasisme fra Hermansen. Kun argumenter i mot islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi noen som helst indikasjon på at du, for eksempel, er mer sosialt fremstående enn f.eks. Max Hermansen?

Eller, for den sakens skyld, om du selv er høyt utdannet?

Innlegget ditt indikerer at du sliter - i hvert fall - på disse to områdene!!

Det må være herlig å kunne sitte her på KG (anonymt!) og dømme de som du ikke er enig med som "tilbakestående"

Har du fått "god-følelsen" nå?

Ironien er når den ABn legger seg på samme linje i sitt motsvar, og du gyver nevene løs mot dataskjermen😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironien er når den ABn legger seg på samme linje i sitt motsvar, og du gyver nevene løs mot dataskjermen

Jeg er helt siker på at det er et argument for ett eller annet gjemt her et sted!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du mener arbeidsgiveren kan identifisere seg med eller ikke har lite å si. Man skal lunne ytre seg slik en vil, og bryter det han sier loven så kan han straffes med det på den måten.

Det du egentlig sier er at lærere ikke har ytringsfrihet eller rett til å drive med politikk ved siden av. Og det er en ganske skremmende tankegang.

Ikke? Det er basic juss. Til og med en 3 års jusstudent kan fortelle deg det. Lurer på hvorfor saksbehandlere i UD eller barnevernet aldri uttaler seg offentlig om den offentlige sak om de har ytringsfrihet på fritiden sin. Og ja, taushetsplikten spiser opp ytringsfriheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt siker på at det er et argument for ett eller annet gjemt her et sted!?

Skal jeg holde deg i hånda og hjelpe deg med å bla gjennom til de to AB'ne diskusjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett påstander. Venter på dokumentasjon bare. Jeg har aldri sett rasisme fra Hermansen. Kun argumenter i mot islam.

For en debatteknikk. Er det argumentasjon å hevde at det er typisk muslimer å ikke komme med argumenter som i HI?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en debatteknikk. Er det argumentasjon å hevde at det er typisk muslimer å ikke komme med argumenter som i HI?

Når man kommer med alvorlige beskyldninger om en person. Så burde, eller det skal dokumenteres. Om man ikke kan, så bør man ikke skrive det og om det er skrevet, trekke det tilbake. Det kalles normal sosial kompetanse. Jeg skal ikke påstå at alle sitter på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kommer med alvorlige beskyldninger om en person. Så burde, eller det skal dokumenteres. Om man ikke kan, så bør man ikke skrive det og om det er skrevet, trekke det tilbake. Det kalles normal sosial kompetanse. Jeg skal ikke påstå at alle sitter på det.

Om det har gått deg hus forbi hvilke slags innlegg Hermansen driver og plusser opp, og hvilke han forholdsvis sletter, så sier det seg selv at det er grunnlag for å trekke konklusjoner. Om du er såpass trangsynt, så har du lite i en diskusjon å bidra med. Det er blitt påpekt x antall gang at facebook profilen hans er åpen, og det er fort gjort å ta seg en tur inn dit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg holde deg i hånda og hjelpe deg med å bla gjennom til de to AB'ne diskusjon?

Neida, slettes ikke - det er ikke verdt bryet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det har gått deg hus forbi hvilke slags innlegg Hermansen driver og plusser opp, og hvilke han forholdsvis sletter, så sier det seg selv at det er grunnlag for å trekke konklusjoner. Om du er såpass trangsynt, så har du lite i en diskusjon å bidra med. Det er blitt påpekt x antall gang at facebook profilen hans er åpen, og det er fort gjort å ta seg en tur inn dit.

Om det er så enkelt at Hermansen sprer om seg med rasisme. Forventer jeg at det er en smal sak for deg og finne det frem og dokumentere det. Så kan vi diskutere trangsynet og andre ting seinere. Dine forsøk på avsporing, biter dårlig på meg forstår du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er så enkelt at Hermansen sprer om seg med rasisme. Forventer jeg at det er en smal sak for deg og finne det frem og dokumentere det. Så kan vi diskutere trangsynet og andre ting seinere. Dine forsøk på avsporing, biter dårlig på meg forstår du.

Hahaha. Javel. sitt på ræv og forvent å bli servert noe da. Hmm hva kan dette være feks

Unni Anita Iversen; har du lest den linken? Om at seks muslimske nasjonaliteter er tre ganger så kriminelle som oss norske? Er ikke det grunnlag for å si at de er svært kriminelle?

Hvem tror du "de" er?

Endret av Bbc_tromvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det har gått deg hus forbi hvilke slags innlegg Hermansen driver og plusser opp, og hvilke han forholdsvis sletter, så sier det seg selv at det er grunnlag for å trekke konklusjoner. Om du er såpass trangsynt, så har du lite i en diskusjon å bidra med. Det er blitt påpekt x antall gang at facebook profilen hans er åpen, og det er fort gjort å ta seg en tur inn dit.

Så man skal liksom sparke Hermansen for plussing på Facebook? + trenger ikke bety at han er enig engang, det kan f.eks. bety" Jeg setter pris på at du ytrer deg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man skal liksom sparke Hermansen for plussing på Facebook? + trenger ikke bety at han er enig engang, det kan f.eks. bety" Jeg setter pris på at du ytrer deg".

Ja, for det er gjennomgående plussing det prates om her. Jeg forventer bedre fra en motpart. Slapt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha. Javel. sitt på ræv og forvent å bli servert noe da. Hmm hva kan dette være feks

Unni Anita Iversen; har du lest den linken? Om at seks muslimske nasjonaliteter er tre ganger så kriminelle som oss norske? Er ikke det grunnlag for å si at de er svært kriminelle?

Hvem tror du "de" er?

Jeg tror at det viser til muslimer eller muslimske nasjonaliteter, og å hevde at noen kulturer eller nasjonaliteter er svært kriminelle, f.eks. fordi dette er tilfelle, er ikke rasisme. Det er statistikktolkning.

Vi kan ikke og skal ikke forby eller sanksjonere denne typen utsagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror at det viser til muslimer eller muslimske nasjonaliteter, og å hevde at noen kulturer eller nasjonaliteter er svært kriminelle, f.eks. fordi dette er tilfelle, er ikke rasisme. Det er statistikktolkning.

Vi kan ikke og skal ikke forby eller sanksjonere denne typen utsagn.

Statistikktolkning? Nå ser jeg en klar slutning der om at muslimer er kriminelle. Joda, jeg gir det til utløpet av sykemeldingstiden hans og han må nok heltidsbeskjeftige seg med pegida.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistikktolkning? Nå ser jeg en klar slutning der om at muslimer er kriminelle. Joda, jeg gir det til utløpet av sykemeldingstiden hans og han må nok heltidsbeskjeftige seg med pegida.

Jeg søkte han opp på facebook nå, og fant ikke noe rasistisk i det hele tatt. Men jeg fant en uttalt motstand mot islam. Hermansen er sterkt imot islam, og da er det selvfølgelig forståelig at han vil bremse muslimsk innvandring.

Det å være sterkt imot islam er helt naturlig, og store deler av Oslos befolkning er mot Islam. Islam bærer med seg en trussel mot frihet, likhet og de verdiene Norges tankegods er tuftet på.

Hermansen framstår so anti-islamist, ikke rasist. Det må være lov å stå opp mot en av verdens mektigste og farligste religioner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte han opp på facebook nå, og fant ikke noe rasistisk i det hele tatt. Men jeg fant en uttalt motstand mot islam. Hermansen er sterkt imot islam, og da er det selvfølgelig forståelig at han vil bremse muslimsk innvandring.

Det å være sterkt imot islam er helt naturlig, og store deler av Oslos befolkning er mot Islam. Islam bærer med seg en trussel mot frihet, likhet og de verdiene Norges tankegods er tuftet på.

Hermansen framstår so anti-islamist, ikke rasist. Det må være lov å stå opp mot en av verdens mektigste og farligste religioner.

Jeg tror 90 pst av Norge er helt klar for å bremse den ikke-vestlige innvandringen. Dette gjelder meg også. Men å si at det er null holdepunkter for Hermansen facebook vegg, notater og praksisen på kommentarene grenser seg til rasisme, er bare tøv. Det finnes en bedre måte å ta den debatten på. Men når du går fra allah-fanten, til stadige faste strofer i din argumentasjon, og fortsatt velger å ikke møte opp til debatt uten å stille en rekke krav mot hvordan debatten skal foretas, så fremstår man som en idiot. Og slike folk er vanskelig å ta seriøst. Tar man likevel en slik fremgangsmåte, så vil det være konsekvenser. Menmen nok fra meg nå

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha. Javel. sitt på ræv og forvent å bli servert noe da. Hmm hva kan dette være feks

Unni Anita Iversen; har du lest den linken? Om at seks muslimske nasjonaliteter er tre ganger så kriminelle som oss norske? Er ikke det grunnlag for å si at de er svært kriminelle?

Hvem tror du "de" er?

Forstår ikke hva du egentlig snakker om. Det er noen i tråden og som du følger opp med påstand om Hermansen og rasisme. Ingen av dere klarer og komme med noe. Jeg vet hva man kaller slikt. Men det passer seg ikke i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...