Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Pga aktivitetsplikt 5 jobber pr 3.uke så må jeg søke på jobber jeg vet jeg ikke får. Det er flaut. Kommer til å si at nav krever at vi søker på alt fra begravelsesagent til legestillinger for å ikke miste dagpengene. Det er ikke så mange jobber å søke på. Ikke svarer de 70 jeg har søkt på heller. Frustrerende. 

Anonymkode: 23e80...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Anonymus Notarius said:

Ja, det er vanlig å flytte pga jobb, men man er jo like langt hvis man flytter pga den enes jobb og ender opp med at den andre blir arbeidsledig i stedet. Da er det jo fortsatt bare én med jobb... Altså ikke noe å vinne på å flytte (med mindre den som flytter kan få en veldig mye bedre betalt jobb selvsagt).

Eller så kan man jo bare leve litt som en nomade og flytte rundt og rundt etter hvert som en av oss får jobb. Kanskje vi skal skaffe oss en bobil! Neida... 

Mulig jeg studerer videre, øke sjansen for å få jobb i et annet yrke. Da kan vi også prøve oss på barn under studiene. Det er bedre enn å få barn som arbeidsledig.

Anonymkode: a039c...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som vet hvordan man skriver søknad til en jobb i en annen butikk i samme kjede som man alt jobber? Har vært i kontakt med sjefen så føler det blir kleint å skrive en vanlig søknad, men han ville ha en hel søknad, så.. :) 

Anonymkode: 128ce...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som vet hvordan man skriver søknad til en jobb i en annen butikk i samme kjede som man alt jobber? Har vært i kontakt med sjefen så føler det blir kleint å skrive en vanlig søknad, men han ville ha en hel søknad, så.. :) 

Anonymkode: 128ce...72f

interessant tema. det har jeg ikke tenkt over.

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2018 den 11.26, AnonymBruker skrev:

Noen her som vet hvordan man skriver søknad til en jobb i en annen butikk i samme kjede som man alt jobber? Har vært i kontakt med sjefen så føler det blir kleint å skrive en vanlig søknad, men han ville ha en hel søknad, så.. :) 

Anonymkode: 128ce...72f

Du kan jo vise til samtale med sjefen, og si du herved søker på stilling som xxx i butikk yyy avdeling zzz.  Vet ikke hva som er bakgrunnen for at du vil bytte: ex om butikken er større, har et bredere sortiment, er i en annen by, er lokalisert i et kjøpesenter el. Skrive noe om at du er kjent med butikkonseptet, vareutvalget, systemene og gjerne vil være med på å utvikle bedriften videre/liker arboppgavene/er intr i produktene osv etter hva som passer. 

Endret av Eneri
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet tilbake til Norge, tok to uker så fikk jeg deltidsjobb, og 4 uker så fikk jeg en lærlingeplass! Hipp hipp hurra!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kommer som et stort sjokk for min del, men jeg har fått et jobbintervju. Kleskjede og vikarstilling, hadde vært perfekt sånn sett mtp usikkerheten ang huset. Mulighet for forlengelse/fast ansettelse. 

Jeg har dog ingenting å ha på og selvtilliten er på et absolutt bunn, aiai vi finner ut av det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, dillyduzit skrev:

Dette kommer som et stort sjokk for min del, men jeg har fått et jobbintervju. Kleskjede og vikarstilling, hadde vært perfekt sånn sett mtp usikkerheten ang huset. Mulighet for forlengelse/fast ansettelse. 

Jeg har dog ingenting å ha på og selvtilliten er på et absolutt bunn, aiai vi finner ut av det. 

Masse, masse lykke til :smilyblomst::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man når man har jobbintervju til en jobb man egentlig ikke har veldig lyst på? Jeg tar en utdanning, og det har vist seg at jeg er ganske ettertraktet nå som jeg snart er ferdig. Jeg har fått svar på alt jeg har søkt på av jobber, og driver nå med freelancearbeid mens jeg skriver master. Den betaler svært godt og gir meg masse frihet, men freelance er jo ikke helt trygt, og nå er det et selskap som gjerne vil ansette meg. Jeg må da begynne tre dager før masteren skal leveres, så jeg får ikke én dag fri mellom studier og jobb, og det er en kontorjobb.. En sånn jobb jeg lovte meg selv jeg aldri skulle ha med mindre jeg var helt nødt. Arbeidsoppgavene er noe av de kjedeligste innenfor bransjen. 

Jeg prøvde å si til dem at jeg ikke var spesielt interessert, og at jeg helst ville jobbe freelance, men de ville såå gjerne snakke med meg likevel, og nå vil de ha et intervju nummer 2 med sjefen og hele pakka. Jeg har bare smått vært enig om å gå videre med ting, men vært klar på at jeg ikke er interessert i kontorjobb. Jeg sa også at jeg ikke vil flytte dit hovedkontoret deres er, og da sa det "jamen vi kan jo bare åpne et kontor i byen du bor i".. Altså...

Jeg er litt redd for å bli overrumplet og si noe jeg ikke mener. Jeg er også redd for å gi slipp på denne sjansen og kanskje miste freelancejobben og ikke få flere jobbmuligheter. Det er vanskelig...

Anonymkode: ba261...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør man når man har jobbintervju til en jobb man egentlig ikke har veldig lyst på? Jeg tar en utdanning, og det har vist seg at jeg er ganske ettertraktet nå som jeg snart er ferdig. Jeg har fått svar på alt jeg har søkt på av jobber, og driver nå med freelancearbeid mens jeg skriver master. Den betaler svært godt og gir meg masse frihet, men freelance er jo ikke helt trygt, og nå er det et selskap som gjerne vil ansette meg. Jeg må da begynne tre dager før masteren skal leveres, så jeg får ikke én dag fri mellom studier og jobb, og det er en kontorjobb.. En sånn jobb jeg lovte meg selv jeg aldri skulle ha med mindre jeg var helt nødt. Arbeidsoppgavene er noe av de kjedeligste innenfor bransjen. 

Jeg prøvde å si til dem at jeg ikke var spesielt interessert, og at jeg helst ville jobbe freelance, men de ville såå gjerne snakke med meg likevel, og nå vil de ha et intervju nummer 2 med sjefen og hele pakka. Jeg har bare smått vært enig om å gå videre med ting, men vært klar på at jeg ikke er interessert i kontorjobb. Jeg sa også at jeg ikke vil flytte dit hovedkontoret deres er, og da sa det "jamen vi kan jo bare åpne et kontor i byen du bor i".. Altså...

Jeg er litt redd for å bli overrumplet og si noe jeg ikke mener. Jeg er også redd for å gi slipp på denne sjansen og kanskje miste freelancejobben og ikke få flere jobbmuligheter. Det er vanskelig...

Anonymkode: ba261...f60

Kan jeg spørre hvilken type utdanning du tar? Er det tilfeldigvis noe innen IT?

Jeg ville forøvrig ha gått på intervjuet, med mindre det var veldig stress eller innebar høye kostnader å komme seg dit. Det er alltid greit å få litt trening i jobbintervjuer og nå har du jo den fordelen at det er du som sitter med "makten", ettersom de tilsynelatende ønsker deg så sterkt. Ser ikke helt hva du har å tape, du kan jo bare sjekke hva de har å tilby deg? Du har uansett spilt med åpne kort og gitt uttrykk for at du ikke er så interessert i jobben, så da er det opp til de om de velger å bruke ressurser på å prøve å overbevise deg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, *melis* said:

Kan jeg spørre hvilken type utdanning du tar? Er det tilfeldigvis noe innen IT?

Jeg ville forøvrig ha gått på intervjuet, med mindre det var veldig stress eller innebar høye kostnader å komme seg dit. Det er alltid greit å få litt trening i jobbintervjuer og nå har du jo den fordelen at det er du som sitter med "makten", ettersom de tilsynelatende ønsker deg så sterkt. Ser ikke helt hva du har å tape, du kan jo bare sjekke hva de har å tilby deg? Du har uansett spilt med åpne kort og gitt uttrykk for at du ikke er så interessert i jobben, så da er det opp til de om de velger å bruke ressurser på å prøve å overbevise deg..

Nei, ikke IT, men ligner litt.

Er et Skype-intervju, så må ikke dra hjemmefra en gang, så skal absolutt gjøre det. Synes bare det er vanskelig å vite akkurat hva jeg skal si til dem. De ga meg en test som jeg passerte med glans, men allerede for flere måneder siden sa jeg at jeg ikke var spesielt interessert.

Jeg får se. Jeg skal være tydelig på at jeg ikke er interessert i kontorjobb, som jeg har vært hele veien, og at jeg trenger litt tid til å tenke. Så skal jeg treffe en rådgiver på universitetet i morgen før jeg bestemmer meg. Men jeg blir lei bare av tanker på å ha en slik jobb i flere år.

Anonymkode: ba261...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke IT, men ligner litt.

Er et Skype-intervju, så må ikke dra hjemmefra en gang, så skal absolutt gjøre det. Synes bare det er vanskelig å vite akkurat hva jeg skal si til dem. De ga meg en test som jeg passerte med glans, men allerede for flere måneder siden sa jeg at jeg ikke var spesielt interessert.

Jeg får se. Jeg skal være tydelig på at jeg ikke er interessert i kontorjobb, som jeg har vært hele veien, og at jeg trenger litt tid til å tenke. Så skal jeg treffe en rådgiver på universitetet i morgen før jeg bestemmer meg. Men jeg blir lei bare av tanker på å ha en slik jobb i flere år.

Anonymkode: ba261...f60

Det er ingen som sier at du trenger å ha jobben i flere år..Det er helt vanlig å bytte jobb etter 1-2 år i dag. Og når du egentlig ikke har noe å tape, kan du jo forsøke å stille en del krav, som f.eks. fleksibel arbeidstid, mulighet til hjemmekontor osv. så ser du hvor langt de er villige til å strekke seg :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, *melis* said:

Det er ingen som sier at du trenger å ha jobben i flere år..Det er helt vanlig å bytte jobb etter 1-2 år i dag. Og når du egentlig ikke har noe å tape, kan du jo forsøke å stille en del krav, som f.eks. fleksibel arbeidstid, mulighet til hjemmekontor osv. så ser du hvor langt de er villige til å strekke seg :) 

Har hatt intervjuet nå. De vil se hva de kan gjøre for at jeg kan jobbe freelance. Kanskje jeg kan bo i London i en måned eller to for opplæring, også kan jeg jobbe freelance etter det. De skal komme med forslag til uka. De har veldig lyst til å ansette meg, og det er jo gøy. 

De nevnte også en type arbeid som jeg faktisk synes er ganske gøy, og jeg kan jobbe utelukkende med det, sa de, og da blir det jo bedre.

Greia med å ha den i flere år er egentlig ikke det at jeg ville følt meg presset til å bli, og ikke kunne slutte, men heller redselen for å bli for komfortabel i jobben og ikke få nok ut av livet mitt. En sånn "oi, nå har jeg jobbet her i fem år. Som tiden flyr"

Men det ser uansett bra ut! 

Jeg har vært student i mange år og aldri egentlig hatt skikkelig jobb. Det var en stund der jeg var på flere jobbintervjuer og fikk nei til alt, men plutselig nå vil alle ha meg. Det skjedde omtrent samtidig som de sluttet å spørre om legitimasjon for å kjøpe alkohol. Jeg tror jeg har blitt... voksen.

Anonymkode: ba261...f60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.5.2018 den 21.58, dillyduzit skrev:

Dette kommer som et stort sjokk for min del, men jeg har fått et jobbintervju. Kleskjede og vikarstilling, hadde vært perfekt sånn sett mtp usikkerheten ang huset. Mulighet for forlengelse/fast ansettelse. 

Jeg har dog ingenting å ha på og selvtilliten er på et absolutt bunn, aiai vi finner ut av det. 

Flott! Lykke til!  Du kan jo kjøpe et intervjuantrekk fra den klesbutikken du skal til intervju hos, sånn litt hemmelig?! Evt se om du allerede har et aktuelt plagg fra den butikken. Hvis det da ikke feks kun er badetøy i sortimentet, isåfall vil jobbintervju bli verre enn det pleier være 😂😂 Krysser fingre for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Eneri skrev:

Flott! Lykke til!  Du kan jo kjøpe et intervjuantrekk fra den klesbutikken du skal til intervju hos, sånn litt hemmelig?! Evt se om du allerede har et aktuelt plagg fra den butikken. Hvis det da ikke feks kun er badetøy i sortimentet, isåfall vil jobbintervju bli verre enn det pleier være 😂😂 Krysser fingre for deg. 

Intervjuet er ikke før om to uker, skal opp til Oslo neste uke og har hotell rett ved flagship-butikken 8-) Hah! Dukke opp på intervju i badetøy; positiv side - jeg er dedikert! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig da.....

Hvorfor finner ikke alle dere bare en mann med penger og bare slapper av, hadde jeg gjort hvis jeg var dame:)

Anonymkode: ca328...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.5.2018 den 14.53, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke IT, men ligner litt.

Er et Skype-intervju, så må ikke dra hjemmefra en gang, så skal absolutt gjøre det. Synes bare det er vanskelig å vite akkurat hva jeg skal si til dem. De ga meg en test som jeg passerte med glans, men allerede for flere måneder siden sa jeg at jeg ikke var spesielt interessert.

Jeg får se. Jeg skal være tydelig på at jeg ikke er interessert i kontorjobb, som jeg har vært hele veien, og at jeg trenger litt tid til å tenke. Så skal jeg treffe en rådgiver på universitetet i morgen før jeg bestemmer meg. Men jeg blir lei bare av tanker på å ha en slik jobb i flere år.

Anonymkode: ba261...f60

Kan jeg spørre hva du studerer

Anonymkode: f0c82...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig da.....

Hvorfor finner ikke alle dere bare en mann med penger og bare slapper av, hadde jeg gjort hvis jeg var dame:)

Anonymkode: ca328...41c

De er allerede opptatt, de som er igjen, som er single, er lite atraktive😂

Anonymkode: 275e4...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kan jeg spørre hva du studerer

Anonymkode: f0c82...936

Oversetting.

Anonymkode: ba261...f60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Er det mulig da.....

Hvorfor finner ikke alle dere bare en mann med penger og bare slapper av, hadde jeg gjort hvis jeg var dame:)

Anonymkode: ca328...41c

Jeg er dame som nettopp har begynt å tjene en del mer enn kjæresten min, og jeg kjenner så mye frihet og stolthet. Jeg hadde følt meg så fanget om jeg var helt avhengig av en mann for å klare meg. 

Anonymkode: ba261...f60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...