Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

På 4.5.2018 den 19.57, Egenskap skrev:

det er ikke noe å være deppa for, men jobb enda mer med dine kvalifikasjoner slik at din kandidatur blir ansett som mest verdifull neste gang.

For et svar. Det er da fullt forståelig at man blir skuffa når man er intern søker og ikke får jobben. Hvordan vet du at ikke han/hun du siterer allerede har jobba hardt? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 4.5.2018 den 19.35, AnonymBruker skrev:

jobbet en plass i 3 år... stilling utlyst... jeg fikk ikke jobben.... nå er jeg deprimert. 

Anonymkode: 24436...cb4

Skjønner det er kjipt, men selv om man er intern søker, har man ingen garanti for jobb... det kan alltid komme en ekstern og bedre kvalifisert søker. Det betyr ikke at der vil bli slik neste gang. 

Husk alltid at det kommer IKKE kun an på deg om du får jobb- det er utrolig viktig hvem andre som søker! De færreste er så fantastiske og høyt kvalifiserte at de kan danke ut enhver annen søker. 

Anonymkode: 032ab...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg nettopp (vikariat), men nå er drømmejobben utlyst (fast), og jeg MÅ søke - men jeg gruer meg litt og. Oddsen for at jeg får jobben er liten, men en slik sjanse kommer ikke ofte, men jeg er bekymra for hva som skjer om sjefen min finner ut at jeg har søkt.

I tillegg er jeg gravid, så det kompliserer jo saken ytterligere - men det er en jobb jeg har drømt om i flere år og det er virkelig drømmejobben.

Hvorfor løper samvittigheten løpsk???

Anonymkode: ae768...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk meg nettopp (vikariat), men nå er drømmejobben utlyst (fast), og jeg MÅ søke - men jeg gruer meg litt og. Oddsen for at jeg får jobben er liten, men en slik sjanse kommer ikke ofte, men jeg er bekymra for hva som skjer om sjefen min finner ut at jeg har søkt.

I tillegg er jeg gravid, så det kompliserer jo saken ytterligere - men det er en jobb jeg har drømt om i flere år og det er virkelig drømmejobben.

Hvorfor løper samvittigheten løpsk???

Anonymkode: ae768...67b

Søk. Legg alt til side. Du vil ha denne jobben :)

Anonymkode: bcab8...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå strømmer avslagsbrevene inn på Mail... Er fremdeles noen stillinger ute, men føler meg ikke akkurat motivert. 

Anonymkode: a039c...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå strømmer avslagsbrevene inn på Mail... Er fremdeles noen stillinger ute, men føler meg ikke akkurat motivert. 

Anonymkode: a039c...582

hvor mange jobber er det snakk om du har søkt på?

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arbeidsmiljøene er ekstreme, derfor må jeg se etter alternative jobber som er faste stillinger.

Anonymkode: 35476...87d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

hvor mange jobber er det snakk om du har søkt på?

Anonymkode: 35476...87d

Er ikke helt sikker på det eksakte antallet. Er lærer og har søkt på en fellesutlysning for en kommune, også har jeg sendt enkeltsøknader til skoler i tre kommuner rundt. Har også søkt på andre stillinger som ikke er lærer. Rundt 20 søknader til sammen ca siden februar. Er ikke sånn at det har ligget ute flust av stillinger heller. Det er nå de ansetter lærere, så det begynner å dabbe av med utlysninger. 

Anonymkode: a039c...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søk. Legg alt til side. Du vil ha denne jobben :)

Anonymkode: bcab8...576

Ja, det vil jeg virkelig - selv om jeg ikke føler meg kvalifisert nok (veldig faglig stilling) så leste jeg gjennom søknaden min og tenkte «oi, så mye jeg kan» :fnise: Er det en typisk kvinnegreie å ikke føle seg kvalifisert nok for en jobb?

Ikke turt å sende enda, søknadsfristen er på mandag.

Anonymkode: ae768...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FAEN!!! Innstilt som nr 2!på den ENE jobben jeg hadde intervju hos. Jada, jeg vet at nr 2 er BRA, men tviler på at nr 1 trekker seg. Faen hvorfor skal det være så vanskelig??? Jeg orker ikke mer....  Og det skal liksom være lett å få jobb som lærer...

Hvis noen vil fort ut i jobb anbefaler jeg ikke å bli lærer. Det er bare jug det med lærermangelen. Vurderer å ta en annen utdanning

Anonymkode: a039c...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FAEN!!! Innstilt som nr 2!på den ENE jobben jeg hadde intervju hos. Jada, jeg vet at nr 2 er BRA, men tviler på at nr 1 trekker seg. Faen hvorfor skal det være så vanskelig??? Jeg orker ikke mer....  Og det skal liksom være lett å få jobb som lærer...

Hvis noen vil fort ut i jobb anbefaler jeg ikke å bli lærer. Det er bare jug det med lærermangelen. Vurderer å ta en annen utdanning

Anonymkode: a039c...582

hvor stor radius har du på dine søknader? 

men hva om du vrir om din aggresjon? fordi det er innlysende med dine kvalifikasjoner ikke kan ha sånn type språk i deg slik som du skriver her, og dermed blir det innlysende at du ikke er rett person å ansette. 

Jeg tror du på endre en del holdninger for at du skal få favør.

 

Anonymkode: 35476...87d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

hvor stor radius har du på dine søknader? 

men hva om du vrir om din aggresjon? fordi det er innlysende med dine kvalifikasjoner ikke kan ha sånn type språk i deg slik som du skriver her, og dermed blir det innlysende at du ikke er rett person å ansette. 

Jeg tror du på endre en del holdninger for at du skal få favør.

 

Anonymkode: 35476...87d

Jeg skriver gode, tilpassede søknader, har gode referanser og erfaring. Fin CV. Flere som har sett over hva jeg har skrevet. Til og med ei som har vært med i flere ansettelsesprosesser på sin jobb. Har vært innstilt som nr 2 flere ganger før også. Tilbakemelding på at jeg har gjennomført gode intervjuer. Jeg har søkt og søkt og søkt i to år men får ingenting. Jeg begynner helt ærlig å bli drittlei, og det tillater jeg meg å si selv om jeg er lærer. Jeg har hatt en jobb, den tok jeg selv om det var i en by jeg ikke kjente noen. De trengte meg ikke mer, og jeg flyttet hjem igjen. Nå er jeg lei av å flytte Norge rundt, jeg studerte litt her og der også, og kjæresten min er ikke så gira på å flytte igjen. (Vi flyttet sammen etter den forrige jobben jeg hadde. Regna med at jeg skulle få jobb der ganske kjapt). Han har fast jobb. 

Skal jeg få lærerjobb må jeg visst til Nord-Norge. Men det har jeg og kjæresten så fryktelig lite lyst til. Da tar jeg heller en ny utdanning. 

Anonymkode: a039c...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg søker i fire forskjellige kommuner. Er villig til å pendle. 

Anonymkode: a039c...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

hvor stor radius har du på dine søknader? 

men hva om du vrir om din aggresjon? fordi det er innlysende med dine kvalifikasjoner ikke kan ha sånn type språk i deg slik som du skriver her, og dermed blir det innlysende at du ikke er rett person å ansette. 

Jeg tror du på endre en del holdninger for at du skal få favør.

 

Anonymkode: 35476...87d

Altså, det er jo stor forskjell på å skrive søknader, og det å skrive i et forum. Det er jo nettopp et sted som dette at man kan ventilere og få sagt det man egentlig mener. Jeg synes derfor det er litt merkelig å henge seg opp i. Det blir litt som de som skriver med dialekt på facebook, samtidig som de har formelle jobber der "korrekt norsk" er viktig. Det kan rett og slett ikke sammenlignes. ;)

Jeg føler med deg ab som er stilt inn som nr. 2, så frusterende! Håper virkelig at lykken snur.

--

Jeg gikk forøvrig videre etter innledende intervju, og skal ha intervju nummer to på fredag. Jeg har i forbindelse med dette både tatt personlighetstest og evnetest. Personlighetstesten var som den var, gikk helt greit, men evnetesten? Vel, la meg si at jeg skulle gjerne visst at jeg ikke burde tatt den rett etter å ha kommet hjem fra jobb. Var veldig sliten i hodet, men tenkte det var greit å få det unna. Og siden jeg ikke har tatt evnetest før ble jeg litt tatt på senga, det må jeg være så ærlig å si.

Så vel. Blir spennende å se hva de sier. Men samtidig: jeg har jo jobb, så jeg tar det med ro. Går det ikke veien, er ikke det verdens undergang, samtidig virker stillingen veldig spennende. Vel vel. Får prøve å ikke stresse for mye, og ta det som en erfaring den ene eller den andre veien. :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2018 den 12.22, AnonymBruker skrev:

Fikk meg nettopp (vikariat), men nå er drømmejobben utlyst (fast), og jeg MÅ søke - men jeg gruer meg litt og. Oddsen for at jeg får jobben er liten, men en slik sjanse kommer ikke ofte, men jeg er bekymra for hva som skjer om sjefen min finner ut at jeg har søkt.

I tillegg er jeg gravid, så det kompliserer jo saken ytterligere - men det er en jobb jeg har drømt om i flere år og det er virkelig drømmejobben.

Hvorfor løper samvittigheten løpsk???

Anonymkode: ae768...67b

Alle sjefer som har noen ansatt i vikariat skjønner at de vil ønske å søke på faste stillinger. Legg bort den dårlige samvittigheten!

Anonymkode: 032ab...eca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SPOCA skrev:

Altså, det er jo stor forskjell på å skrive søknader, og det å skrive i et forum. Det er jo nettopp et sted som dette at man kan ventilere og få sagt det man egentlig mener. Jeg synes derfor det er litt merkelig å henge seg opp i. Det blir litt som de som skriver med dialekt på facebook, samtidig som de har formelle jobber der "korrekt norsk" er viktig. Det kan rett og slett ikke sammenlignes. ;)

Jeg føler med deg ab som er stilt inn som nr. 2, så frusterende! Håper virkelig at lykken snur.

--

Jeg gikk forøvrig videre etter innledende intervju, og skal ha intervju nummer to på fredag. Jeg har i forbindelse med dette både tatt personlighetstest og evnetest. Personlighetstesten var som den var, gikk helt greit, men evnetesten? Vel, la meg si at jeg skulle gjerne visst at jeg ikke burde tatt den rett etter å ha kommet hjem fra jobb. Var veldig sliten i hodet, men tenkte det var greit å få det unna. Og siden jeg ikke har tatt evnetest før ble jeg litt tatt på senga, det må jeg være så ærlig å si.

Så vel. Blir spennende å se hva de sier. Men samtidig: jeg har jo jobb, så jeg tar det med ro. Går det ikke veien, er ikke det verdens undergang, samtidig virker stillingen veldig spennende. Vel vel. Får prøve å ikke stresse for mye, og ta det som en erfaring den ene eller den andre veien. :) 

Synes det er veldig merkelig med slike tester, og må si jeg er sterkt tvilende til om de faktisk sier noe som helst som er relevant ift ansettelse. Jeg synes egentlig det er ganske uproft med slike tester.

Anonymkode: 032ab...eca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnonGangerTo
3 hours ago, AnonymBruker said:

FAEN!!! Innstilt som nr 2!på den ENE jobben jeg hadde intervju hos. Jada, jeg vet at nr 2 er BRA, men tviler på at nr 1 trekker seg. Faen hvorfor skal det være så vanskelig??? Jeg orker ikke mer....  Og det skal liksom være lett å få jobb som lærer...

Hvis noen vil fort ut i jobb anbefaler jeg ikke å bli lærer. Det er bare jug det med lærermangelen. Vurderer å ta en annen utdanning

Anonymkode: a039c...582

Det er akkurat det jeg har erfart. På min skole har de ansatt to helt nye lærere fra høsten av og plutselig er jeg overflødig. Søkt på barneskoler i denne omgangen, men får ingen respons. Snakket med de på telefon, og de bekreftet at de ikke ønsket å ansette folk med PPU. Det er helt fullt på videregående skoler, dermed har jeg bare ungdomsskoler å søke til. 

Jeg har full forståelse for din frustrasjon, for jeg er der selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonGangerTo said:

Det er akkurat det jeg har erfart. På min skole har de ansatt to helt nye lærere fra høsten av og plutselig er jeg overflødig. Søkt på barneskoler i denne omgangen, men får ingen respons. Snakket med de på telefon, og de bekreftet at de ikke ønsket å ansette folk med PPU. Det er helt fullt på videregående skoler, dermed har jeg bare ungdomsskoler å søke til. 

Jeg har full forståelse for din frustrasjon, for jeg er der selv. 

Jeg har heller ikke glu. Har faglærer med tillegg. Har du ikke glu er du tydeligvis ikke en god lærer. Jeg VET at jeg er dyktig i jobben. Jeg har erfaring fra utfordrende klasser, jeg er flink på relasjoner, en reser i IKT, flink i fagene mine, gode referanser.. For å nevne noe. Jeg tviler ikke på at jeg ville gjort en god jobb! Men jeg har ikke glu. Så jeg kommer til kort.

Har søkt på diverse utdanninger fra høsten, sånn i tilfelle. For jeg er lei av å aldri få noe. Har søkt på noen mastergrader, så jeg kan jobbe innen rådgivning e.l. 

Anonymkode: a039c...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har målsetning å sende flere søknader, og jeg regner med det kommer til å gi resultater til slutt.

 

Det er veldig mange bedrifter som jeg rett og slett ikke vet hvordan jobber eller innholdet. Derfor kan det bli veldig risikofylt om jeg skal kun søke for å søke uten å kunne ha reist innom bedriften. 

Anonymkode: 35476...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har heller ikke glu. Har faglærer med tillegg. Har du ikke glu er du tydeligvis ikke en god lærer. Jeg VET at jeg er dyktig i jobben. Jeg har erfaring fra utfordrende klasser, jeg er flink på relasjoner, en reser i IKT, flink i fagene mine, gode referanser.. For å nevne noe. Jeg tviler ikke på at jeg ville gjort en god jobb! Men jeg har ikke glu. Så jeg kommer til kort.

Har søkt på diverse utdanninger fra høsten, sånn i tilfelle. For jeg er lei av å aldri få noe. Har søkt på noen mastergrader, så jeg kan jobbe innen rådgivning e.l. 

Anonymkode: a039c...582

Bare tull at du ikke er en god lærer kun fordi du ikke har GLU. Mange som har GLU er dårlige lærere. Saken dreier seg mest om løgnen om mangelen på lærere. Hadde de vært ærlige hadde mange latt være å ta PPU, en utdannelse som er bortkastet etter min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...