Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonGangerTo skrev:

Helt i orden. Samme som deg, i et realfag. Etter nesten 25 år i bransjen og 15 publikasjoner ble jeg dessverre utbrent. Håper du er mye yngre enn meg og beholder interessen i faget. 

Hvordan var det å jobbe som førsteamanuensis/førstelektor? Hva gjørvman typisk?

Anonymkode: d2372...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonGangerTo
7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan var det å jobbe som førsteamanuensis/førstelektor? Hva gjørvman typisk?

Anonymkode: d2372...a63

Jeg har aldri jobbet som det. Planen var å søke slike stillinger etter fullført doktorgrad men jeg vil ikke, pga. utbrentheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonGangerTo skrev:

Helt i orden. Samme som deg, i et realfag. Etter nesten 25 år i bransjen og 15 publikasjoner ble jeg dessverre utbrent. Håper du er mye yngre enn meg og beholder interessen i faget. 

Jeg er nok endel yngre enn deg, ja. Akkurat nå tar jeg det litt dag for dag, siden jeg ikke aner hvor jeg vil ende opp til slutt. 

Anonymkode: 032ab...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonGangerTo skrev:

Jeg har aldri jobbet som det. Planen var å søke slike stillinger etter fullført doktorgrad men jeg vil ikke, pga. utbrentheten. 

Du har vel ikke vært i midlertidige stillinger i 25 år, håper jeg? 

Anonymkode: d2372...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har vel ikke vært i midlertidige stillinger i 25 år, håper jeg? 

Anonymkode: d2372...a63

Kun de siste par årene pga. de var prosjektbetinget. Slik er det i den bransjen nå, tre måneder der og 6 måneder der, osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonGangerTo skrev:

Kun de siste par årene pga. de var prosjektbetinget. Slik er det i den bransjen nå, tre måneder der og 6 måneder der, osv. 

Hva var det du jobbet som da du ga ut de 15 publikasjonene dine? Skjønner godt at du ble utbrent, hvis du rakk alt det i løpet av en doktorgrad!

Anonymkode: d2372...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonGangerTo
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva var det du jobbet som da du ga ut de 15 publikasjonene dine? Skjønner godt at du ble utbrent, hvis du rakk alt det i løpet av en doktorgrad!

Anonymkode: d2372...a63

Nei, ikke alle ble skrevet ila. doktorgraden. Først var jeg masterstudent, deretter stipendiat og tilslutt overingeniør. Det er kun halvparten jeg er førsteforfatter på, resten på andre og tredje plass. Selv om jeg har tendenser til å være arbeidsnarkoman, ble det for mye for meg å gjøre min jobb og en til sin, når vedkommende sluttet. Savner hverken faget eller miljøet. Mange arrogante og backstabbing shits i den bransjen. Idealismen forsvant sakte men sikkert med årene. Bortkastet utdannelse og tid. Burde satset på å bli elektriker eller rørlegger da jeg valgte karriere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonGangerTo skrev:

Nei, ikke alle ble skrevet ila. doktorgraden. Først var jeg masterstudent, deretter stipendiat og tilslutt overingeniør. Det er kun halvparten jeg er førsteforfatter på, resten på andre og tredje plass. Selv om jeg har tendenser til å være arbeidsnarkoman, ble det for mye for meg å gjøre min jobb og en til sin, når vedkommende sluttet. Savner hverken faget eller miljøet. Mange arrogante og backstabbing shits i den bransjen. Idealismen forsvant sakte men sikkert med årene. Bortkastet utdannelse og tid. Burde satset på å bli elektriker eller rørlegger da jeg valgte karriere. 

Det finnes mennesker med spisse albuer i alle bransjer. Mulig du får lyst til å prøve å satse på akademia igjen når du får det hele litt på avstand :).

Anonymkode: d2372...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med dere andre som søker jobb? Stille på annonsefronten om dagen....
 

Anonymkode: d2372...a63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite å søke på. Og bare avslag. 

Anonymkode: 23e80...d38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lite å søke på. Og bare avslag. 

Anonymkode: 23e80...d38

Det kommer nok flere annonser når slutten på august nærmer seg. Vi får kose oss i det fine sommerværet så lenge :).

Anonymkode: d2372...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da var søknadsprosessen over for meg for denne gang. Jeg ble kvalifisert av et sakkyndig utvalg som 1 av 3 søkere til stilling i akademia og var helt sikker på at det ble intervju over sommeren. Plutselig fikk jeg vite at han ene var tilbudt stillingen. Uten at jeg ble intervjuet eller noe. Merkelige greier......

I alle andre søknadsprosesser jeg har vært med i, har det alltid vært minst 5-10 til intervju i første runde. Kan nesten lure på om hele søknadsprosessen var rigget.

Anonymkode: d2372...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på to intervjuer denne uka til relevante deltidsstillinger for det jeg studerer, og jeg føler jeg har en stor sjanse for å få den ene jobben. Får bare krysse fingrene for at de bestemmer seg for å ansette noen, for dette er innen en bransje som er vanskelig å komme inn i. 

Anonymkode: 36c07...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da var søknadsprosessen over for meg for denne gang. Jeg ble kvalifisert av et sakkyndig utvalg som 1 av 3 søkere til stilling i akademia og var helt sikker på at det ble intervju over sommeren. Plutselig fikk jeg vite at han ene var tilbudt stillingen. Uten at jeg ble intervjuet eller noe. Merkelige greier......

I alle andre søknadsprosesser jeg har vært med i, har det alltid vært minst 5-10 til intervju i første runde. Kan nesten lure på om hele søknadsprosessen var rigget.

Anonymkode: d2372...a63

Det høres rart ut... har de lov til å hoppe over intervju på den måten? Ble du innstilt som nummer to eller tre av komiteen? Hvis du ble innstilt som nummer tre, kan de ha innkalt bare de to første.

Jeg venter på vurdering for tre stillinger (tre ulike utvalg, men samme sted). Er veldig spent...

Anonymkode: 032ab...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres rart ut... har de lov til å hoppe over intervju på den måten? Ble du innstilt som nummer to eller tre av komiteen? Hvis du ble innstilt som nummer tre, kan de ha innkalt bare de to første.

Jeg venter på vurdering for tre stillinger (tre ulike utvalg, men samme sted). Er veldig spent...

Anonymkode: 032ab...eca

Ja, jeg må søke flere jobber. Du har tydeligvis vært smartere enn meg her. Er bare ikke så ofte det legges ut liknende stilliger.   Jeg var nummer 3. Skulle ønske jeg kunne sendt deg pm :).

lykke til du da som fremdeles er in the run. 

 

Anonymkode: d2372...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg må søke flere jobber. Du har tydeligvis vært smartere enn meg her. Er bare ikke så ofte det legges ut liknende stilliger.   Jeg var nummer 3. Skulle ønske jeg kunne sendt deg pm :).

lykke til du da som fremdeles er in the run. 

 

Anonymkode: d2372...a63

Er ikke så ofte det legges ut her heller, men jeg har hatt flaks. Jeg går i vikariatet til den ene stillingen, håper det bedrer sjansene mine...

Anonymkode: 032ab...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg søkt på alt som er i nærheten av å være relevant for meg her jeg bor, men nei. Nada.
Så nå hopper jeg i det, søker andre steder/andre fylker, og er forberedt på å ta med ungen og flytte til et helt nytt sted om jeg skulle få napp.

Har 11 søknader inne nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎18‎.‎08‎.‎2018 den 15.26, AnonymBruker skrev:

Er ikke så ofte det legges ut her heller, men jeg har hatt flaks. Jeg går i vikariatet til den ene stillingen, håper det bedrer sjansene mine...

Anonymkode: 032ab...eca

Det virket forresten som at uttalelsene til de sakkyndige utvalgene er permanente og at det er som en slags utnevnelse som kan benyttes også i ettertid, hvis du blir funnet kvalifisert. 

Anonymkode: d2372...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...