Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Blir fortvilet. Søkt og søkt. Må søke 7 jobber pr mnd. Nå er det ikke mer å søke på. Søker på alt fra butikkjobb, vaskejobber ect utenom min utdanning og hva jeg egentlig skal jobbe med. Mister jeg dagpenger hvis jeg bare søker 4 f.eks? Har fått så mange avslag at en blir jo fortvilet uten å få respons. 

Anonymkode: 23e80...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir fortvilet. Søkt og søkt. Må søke 7 jobber pr mnd. Nå er det ikke mer å søke på. Søker på alt fra butikkjobb, vaskejobber ect utenom min utdanning og hva jeg egentlig skal jobbe med. Mister jeg dagpenger hvis jeg bare søker 4 f.eks? Har fått så mange avslag at en blir jo fortvilet uten å få respons. 

Anonymkode: 23e80...d38

Tilpasser du hver eneste søknad til stillingen du søker på?

Anonymkode: 275e4...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tilpasser du hver eneste søknad til stillingen du søker på?

Anonymkode: 275e4...ff0

Ja må jo det. Nav krever 7 søknader pr mnd. Det er ikke 7 jobber i mitt yrke å søke på, ergo jeg må søke på absolutt alt. Er nok derfor alle avslag og. Det er ikke noe ledig i mitt yrke. Mitt siste håp er bemanningsbyråer 😏

Anonymkode: 23e80...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja må jo det. Nav krever 7 søknader pr mnd. Det er ikke 7 jobber i mitt yrke å søke på, ergo jeg må søke på absolutt alt. Er nok derfor alle avslag og. Det er ikke noe ledig i mitt yrke. Mitt siste håp er bemanningsbyråer 😏

Anonymkode: 23e80...d38

Jeg har aldri vært i en slik situasjon så vet ikke 'reglene' for søknadskravene NAV setter, men kan du telle med fex åpne søknader/interessesøknader hos aktuelle arbeidsgivere innenfor ditt felt, selv om de ikke har utlyst stilling akkurat nå? Jeg skjønner poenget:at man beviselig skal være på aktiv jobbjakt selv samtidig som man får dagpenger. 

Er det noen slags logg du fører? Kan du delta på div frokostmøter ol i næringslivet for å skape kontakter, se om du kjenner noen der som kan være en del av ditt nettverk for å skaffe deg jobb? 

Jeg vet ikke yrket ditt. Men fex:jeg er økonom. Om jeg var på jobbjakt i den lille hjembyen min, ville jeg sett det som aktuelt å delta på åpne '' møter' banken har med info om pensjon/bankprodukter fordi jeg ville kommet i kontakt med bankfolk el økonomer og slik fått sjekket om det var mulighet for meg noe sted. Dette som EN DEL av jobbjakt. Fins det noe tilsvarende du med ditt yrke kunne deltatt på? 

Og kan dette telle som en jobbjaktaktivitet i en måned der det var vanskelig å komme opp i 7 jobbsøknader? 

Anonymkode: fb831...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri vært i en slik situasjon så vet ikke 'reglene' for søknadskravene NAV setter, men kan du telle med fex åpne søknader/interessesøknader hos aktuelle arbeidsgivere innenfor ditt felt, selv om de ikke har utlyst stilling akkurat nå? Jeg skjønner poenget:at man beviselig skal være på aktiv jobbjakt selv samtidig som man får dagpenger. 

Er det noen slags logg du fører? Kan du delta på div frokostmøter ol i næringslivet for å skape kontakter, se om du kjenner noen der som kan være en del av ditt nettverk for å skaffe deg jobb? 

Jeg vet ikke yrket ditt. Men fex:jeg er økonom. Om jeg var på jobbjakt i den lille hjembyen min, ville jeg sett det som aktuelt å delta på åpne '' møter' banken har med info om pensjon/bankprodukter fordi jeg ville kommet i kontakt med bankfolk el økonomer og slik fått sjekket om det var mulighet for meg noe sted. Dette som EN DEL av jobbjakt. Fins det noe tilsvarende du med ditt yrke kunne deltatt på? 

Og kan dette telle som en jobbjaktaktivitet i en måned der det var vanskelig å komme opp i 7 jobbsøknader? 

Anonymkode: fb831...9dc

Takk for tips. Har logg ja som nav leser og kan skrive i. Har nettopp fått 7 nye jobber pr mnd å fylle inn. Har 85 uker igjen av stønadsperioden, men er bekymret. Har vært alle steder med cv og får til svar at de ikke har noe, eller de tar kontakt hvis det dukker opp noe. Dagpengene er ikke mye heller så regnskapet er trangt. Jeg MÅ ha jobb asap. Hvor mye kan jeg mase. Føler meg som en idiot som ikke får jobb.

Anonymkode: 23e80...d38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Har logg ja som nav leser og kan skrive i. Har nettopp fått 7 nye jobber pr mnd å fylle inn. Har 85 uker igjen av stønadsperioden, men er bekymret. Har vært alle steder med cv og får til svar at de ikke har noe, eller de tar kontakt hvis det dukker opp noe. Dagpengene er ikke mye heller så regnskapet er trangt. Jeg MÅ ha jobb asap. Hvor mye kan jeg mase. Føler meg som en idiot som ikke får jobb.

Anonymkode: 23e80...d38

Du må jo søke på jobber som ikke er innenfor ditt yrke også, enkelte jobber kan alle ta. Får du ikke noe innen det du ønsker så må du søke deg nedover :)

Anonymkode: 275e4...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo søke på jobber som ikke er innenfor ditt yrke også, enkelte jobber kan alle ta. Får du ikke noe innen det du ønsker så må du søke deg nedover :)

Anonymkode: 275e4...ff0

Hvis du leser tråden min så har jeg skrevet det. Søker vaskejobber,  butikk ect. Men de ser nok jeg har 0 erfaring i butikkjobb f.eks. 

Anonymkode: 23e80...d38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leser tråden min så har jeg skrevet det. Søker vaskejobber,  butikk ect. Men de ser nok jeg har 0 erfaring i butikkjobb f.eks. 

Anonymkode: 23e80...d38

Ok , leste bare det siste:)

Anonymkode: 275e4...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leser tråden min så har jeg skrevet det. Søker vaskejobber,  butikk ect. Men de ser nok jeg har 0 erfaring i butikkjobb f.eks. 

Anonymkode: 23e80...d38

Hva med helsevesenet? Long shot å søke på universitetssykehus, men sykehjem og bofelleskap på mindre steder kan være aktuelt. Det meste lyses ikke ut. 

Ønsker deg lykke til videre. 

Anonymkode: b8895...16b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med helsevesenet? Long shot å søke på universitetssykehus, men sykehjem og bofelleskap på mindre steder kan være aktuelt. Det meste lyses ikke ut. 

Ønsker deg lykke til videre. 

Anonymkode: b8895...16b

Takk. Har søkt de som var ledige, men avslag. Får gå med cv personlig og kanskje få vakter. Må ha mange vakter pga må jo betale regninger. Er så redd jeg plutselig står der uten vakter og lønn.

Anonymkode: 23e80...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som søker akademia her, har dere noen erfaring med hvor mye rangeringen fra sakkyndig komité teller for muligheter til å faktisk bli tilbudt jobben? Er nummer 1 sikret jobben, eller er det gode muligheter til å påvirke utfallet i intervjuene for de som er lengre ned på lista? 

Anonymkode: d2372...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2018 den 21.34, AnonymBruker skrev:

Ja må jo det. Nav krever 7 søknader pr mnd. Det er ikke 7 jobber i mitt yrke å søke på, ergo jeg må søke på absolutt alt. Er nok derfor alle avslag og. Det er ikke noe ledig i mitt yrke. Mitt siste håp er bemanningsbyråer 😏

Anonymkode: 23e80...d38

Snart arbledig selv, hvordan sjekker nav at man har søkt på 7 jobber? Er vel egentlig samme hva man søker på da. Har du gått søkerkurs i ukesvis også?

mente jeg leste det var 4 jobber man måtte søke i uken. 

Anonymkode: 9a72e...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som søker akademia her, har dere noen erfaring med hvor mye rangeringen fra sakkyndig komité teller for muligheter til å faktisk bli tilbudt jobben? Er nummer 1 sikret jobben, eller er det gode muligheter til å påvirke utfallet i intervjuene for de som er lengre ned på lista? 

Anonymkode: d2372...a63

Jeg har bare søkt en jobb, men personen som ble innstilt som nummer tre av komiteen fikk jobben. Det er selvsagt mulig at de to andre takket nei, men jeg tror egentlig det er mer sannsynlig at rekkefølgen på kandidatene ble endret pga intervju, prøveforelesning og andre faktorer. Jeg vil ikke skrive så mye mer siden man da kan risikere å identifisere seg, men jeg har selvsagt lest innstillingen og vet derfor endel om kandidatene. Deriblant ting et universitet kan vektlegge tyngre enn en komité gjør.

Anonymkode: 032ab...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Snart arbledig selv, hvordan sjekker nav at man har søkt på 7 jobber? Er vel egentlig samme hva man søker på da. Har du gått søkerkurs i ukesvis også?

mente jeg leste det var 4 jobber man måtte søke i uken. 

Anonymkode: 9a72e...a3d

Det er aktivitetsplikt. På nav logger man seg inn og må skrive inn alle jobber man søker. De følger med. Så sender de melding av og til og spør hvordan det går og kommer med forslag til jobb. Kalles aktivitetsplan. 

Anonymkode: 23e80...d38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet fem år i Forsvaret før jeg sluttet, og tilbake til det sivile.

Det tok meg ett helt år å få en jobb! Det tærte selvfølgelig på selvtilliten og forholdet... Jeg skjønner nå at jeg var veldig heldig som ikke måtte vente lenger.  Dere som fortsatt holder på, ikke gi opp, selv om det er enkelt for meg å si det nå, men plutselig dukker det opp.

 

Anonymkode: fa614...351

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet fem år i Forsvaret før jeg sluttet, og tilbake til det sivile.

Det tok meg ett helt år å få en jobb! Det tærte selvfølgelig på selvtilliten og forholdet... Jeg skjønner nå at jeg var veldig heldig som ikke måtte vente lenger.  Dere som fortsatt holder på, ikke gi opp, selv om det er enkelt for meg å si det nå, men plutselig dukker det opp.

 

Anonymkode: fa614...351

Hvordan tærte det på forholdet? Det er når man har det vanskelig at man ser hvem som står en nær..

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tærte det på forholdet? Det er når man har det vanskelig at man ser hvem som står en nær..

Anonymkode: 561c7...e0c

Tærte på forholdet fordi det gikk utover min selvtillit, som gjorde at jeg ble deprimert. Det gikk ut over oss begge, fordi vi etter en stund hadde dårlig økonomi, og måtte tenke på hvordan vi skulle skaffe penger til mat neste uke, neste måned osv.

I tillegg har vi ett barn...ja vi fikk hjelp, men ting var vanskelig for meg og ikke minst henne fordi jeg ble en helt annen person...

jeg sluttet å trene, og ble irritabel osv du forstår tegningen, men det ble så ille at vi slo opp.

idag har jeg jobb, og er tilbake i mitt gamle ESS. Jeg kan trygt si at jeg har vokst aver erfaringen og har blitt en bedre versjon av meg selv pga erfaringen. Men jeg ga opp mentalt...

Etter at jeg fikk jobb, har det blitt mye enklere. Selvtilliten er på topp, og jeg har begynt å trene 5-7 dager i uken og er virkelig klar til å kjempe videre, uansett hva som skjer fremover.  PS: vi er sammen igjen.  :)

 

 

 

 

Anonymkode: fa614...351

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet fem år i Forsvaret før jeg sluttet, og tilbake til det sivile.

Det tok meg ett helt år å få en jobb! Det tærte selvfølgelig på selvtilliten og forholdet... Jeg skjønner nå at jeg var veldig heldig som ikke måtte vente lenger.  Dere som fortsatt holder på, ikke gi opp, selv om det er enkelt for meg å si det nå, men plutselig dukker det opp.

 

Anonymkode: fa614...351

Jeg merker at jeg blir litt skremt av å lese denne tråden. Heldig som fikk jobb etter ett år? 😯 Hvor lenge er det egentlig vanlig å søke jobb før man får napp nå til dags? Jeg har nylig blitt arbeidsledig selv, og ser mørkt på å gå ledig et helt år!

Anonymkode: 88029...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merker at jeg blir litt skremt av å lese denne tråden. Heldig som fikk jobb etter ett år? 😯 Hvor lenge er det egentlig vanlig å søke jobb før man får napp nå til dags? Jeg har nylig blitt arbeidsledig selv, og ser mørkt på å gå ledig et helt år!

Anonymkode: 88029...737

Spørs hvor du bor, men arbeidsledigheten er større en man kanskje skulle tro. Uansett her på Hedmarken er det knallhard konkurranse...og jobben min krevde ikke engang utdanning, bare opplæring.

 

Anonymkode: fa614...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor man i Oslo/Akershus er det kanskje lettere å få et eller annet. 

Anonymkode: 9a72e...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...