Gjest Cuntzilla Skrevet 20. juli 2012 #161 Skrevet 20. juli 2012 (endret) Det hadde nok oppstått et større problem enn det en del menn opplever i dag, innser jo det.. Det eneste som gjør at dette er mulig å argumentere for er jo at man kan velge å ta abort heller ikke. Sant, dersom man vet at far ikke vil bidra, kunne man selv valgt om man vil beholde barnet selv om man er i en vanskelig situasjon økonomisk, eller ikke. Dette med å ta abort er jo heller ikke det mest enkle å gjøre i verden, og mange ville jo sletet psykisk. Sån sett er kanskje regelverket best det er nå, selv om det er urettferdig for menn dersom man havner i en situasjon hvor man ikke vil ha barnet. Som du selv kommer frem til så er det ikke bare-bare å ta abort for alle, for noen er det helt uaktuelt. Jeg synes også det er bra at det her i Norge legges til rette for at alle kan få og oppdra barn. Det ville vært dumt om man skulle frata de med minst ressurser muligheten til å få barnet dersom de skulle bli smelt på tjukken og faren meldte seg ut, eventuelt forvise dem og deres barn til et liv i fattigdom. Det er jo dessverre også typisk de med minst ressurser som er dårligst med prevensjon, og det er sannsynligvis også i denne gruppen man vil finne flest menn som ikke har særlig lyst til å betale barnebidrag. Summa summarum hadde dette "likestillingsprosjektet" til noen her skapt både større klasseskiller og skiller mellom kjønnene. Kvinner og fattige ville trukket det korteste strået hver gang uhellet var ute, og om man ifølge dere "bare" skal ta abort når man ikke har råd til barn så betyr jo det satt på spissen at fattige i den situasjonen blir fratatt valget å faktisk få barnet. Endret 20. juli 2012 av Cuntzilla 4
Gjest .-L-. Skrevet 20. juli 2012 #162 Skrevet 20. juli 2012 En annen ting: dere kritiserer menn for å ikke ha barnets beste i tankene. La meg da spørre: har disse kvinnene barnets beste i tankene når de lurer barnet på far? Har dere barnets beste i tankene når barnet må vokse opp med en far som enten ikke er tilstedeværende, eller som er det og kanskje hater både mor og barnet? Dette er vel ikke så veldig utbredt egentlig? Tror heller ikke at damene sympatiserer med en slik oppførsel... 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. juli 2012 #163 Skrevet 20. juli 2012 Jeg synes det er temmelig interessant at kvinner gir andre kvinner blankofullmakt til å lure farskap på menn under dekke av "barnets rettigheter". Nå er jo kvinner kjent for å skyve barna foran seg, og forkle sin egen egoisme som barnets behov, men jeg synes det er oppsiktsvekkende i seg selv hvor lemfeldig kvinner ser på menns rettigheter som autonome vesener. Selvsagt, mødrene som lurer barn på far er visstnok "idioter", men der stopper det. Jeg håper da at dere ser like mye gjennom fingrene med menn som a) fra naturens side eller ved inngrep er sterile, som finner seg ei dame de vet er desperat etter barn og som lurer henne til å tro at de er i stand til å gjøre henne gravid. Når det går opp for henne er det for sent for henne å få barn. eller b) menn som sier de er sterile uten å være det, finner seg ei dame som absolutt ikke vil ha barn og kjører på uten beskyttelse fordi de jo "er sterile", slik at hun får dilemmaet med å ta abort eller ikke rett oppi fanget. Jeg forventer at dere synes dette er greit. Jeg har i hvertfall ikke skrevet at jeg syns det er greit at kvinner lurer menn. Så nei, jeg syns ikke det er greit at menn lurer kvinner heller.
Flanør Skrevet 20. juli 2012 #164 Skrevet 20. juli 2012 Du er fortsatt blokkert, men dessverre vises det hver gang du har skrevet en innlegg, så hender jeg titter uansett. Hvis vi skal benytte øye for øye tann for tann så skylder jeg mange menn å utnytte de. Titt i vei, men jeg ser helst at du fra nå av ikke besvarer mine innlegg.
Gjest imli Skrevet 20. juli 2012 #165 Skrevet 20. juli 2012 Jeg synes det er temmelig interessant at kvinner gir andre kvinner blankofullmakt til å lure farskap på menn under dekke av "barnets rettigheter". Nå er jo kvinner kjent for å skyve barna foran seg, og forkle sin egen egoisme som barnets behov, men jeg synes det er oppsiktsvekkende i seg selv hvor lemfeldig kvinner ser på menns rettigheter som autonome vesener. Selvsagt, mødrene som lurer barn på far er visstnok "idioter", men der stopper det. Jeg håper da at dere ser like mye gjennom fingrene med menn som a) fra naturens side eller ved inngrep er sterile, som finner seg ei dame de vet er desperat etter barn og som lurer henne til å tro at de er i stand til å gjøre henne gravid. Når det går opp for henne er det for sent for henne å få barn. eller b) menn som sier de er sterile uten å være det, finner seg ei dame som absolutt ikke vil ha barn og kjører på uten beskyttelse fordi de jo "er sterile", slik at hun får dilemmaet med å ta abort eller ikke rett oppi fanget. Jeg forventer at dere synes dette er greit. Greitt og greitt, eg synest jo ikkje det er greitt for ei kvinne å lure ein mann til å gjera ho gravid heller. Men kvinner må ta høgde for at det finnest menn som i dømene dine, nett som menn må ta høgde for at det finnest kvinner som lurar menn til å gjera dei gravide. Sånn er livet.
Gjest Cuntzilla Skrevet 20. juli 2012 #166 Skrevet 20. juli 2012 Dette er vel ikke så veldig utbredt egentlig? Tror heller ikke at damene sympatiserer med en slik oppførsel... Selvsagt ikke. Jeg savner litt realisme fra deg, Flanør. Du durer på om ekstremtilfeller, men mangler vidsynet til å se hva disse lovforslagene dine hadde medført for folk flest og det norske samfunn. 6
Flanør Skrevet 20. juli 2012 #167 Skrevet 20. juli 2012 Dette er vel ikke så veldig utbredt egentlig? Tror heller ikke at damene sympatiserer med en slik oppførsel... Som allerede sagt vet jeg ikke noe om hvor utbredt det er, like lite som deg. Men siden kvinner tidligere, oftere og mer intenst ønsker seg barn enn menn (dette er vel allmennkunnskap) så kan det være bra utbredt ja. Det er tross alt en del kvinner som desperat ønsker seg barn. Spørs om de har noen kvaler da.
Flanør Skrevet 20. juli 2012 #168 Skrevet 20. juli 2012 Greitt og greitt, eg synest jo ikkje det er greitt for ei kvinne å lure ein mann til å gjera ho gravid heller. Men kvinner må ta høgde for at det finnest menn som i dømene dine, nett som menn må ta høgde for at det finnest kvinner som lurar menn til å gjera dei gravide. Sånn er livet. Joda, det synes du. Er ikke så farlig med menn og deres "rettigheter" vet du. 1
Gjest .-L-. Skrevet 20. juli 2012 #169 Skrevet 20. juli 2012 (endret) Som du selv kommer frem til så er det ikke bare-bare å ta abort for alle, for noen er det helt uaktuelt. Jeg synes også det er bra at det her i Norge legges til rette for at alle kan få og oppdra barn. Det ville vært dumt om man skulle frata de med minst ressurser muligheten til å få barnet dersom de skulle bli smelt på tjukken og faren meldte seg ut, eventuelt forvise dem og deres barn til et liv i fattigdom. Det er jo også dessverre også typisk de med minst ressurser som er dårligst med prevensjon, og det er sannsynligvis også i denne gruppen man vil finne flest menn som ikke har særlig lyst til å betale barnebidrag. Greien er jo at, far kan jo være fattig også. Nå ble det sagt at barnebidraget bestemmes ut i fra hvor mye far tjener, men alikavel. Jeg som er student har jo ikke penger til å forsørge et barn nå dersom jeg skulle havnet i denne situasjonen. Måtte kanskje hoppet av studiene eventuelt jobbet mer enn det jeg allerede gjør for å tjene nok penger til meg selv og barnet. Det er jo ikke en situasjon jeg vil havne oppi. Summa summarum hadde dette "likestillingsprosjektet" til noen her skapt både større klasseskiller og skiller mellom kjønnene. Kvinner og fattige ville trukket det korteste strået hver gang uhellet var ute, og om man ifølge dere "bare" skal ta abort når man ikke har råd til barn så betyr jo det satt på spissen at fattige i den situasjonen blir fratatt valget å faktisk få barnet. Eller at man venter til å få barn til man har skaffet seg økonomi til å få det, eventuelt får barn med en mann som faktisk vil ha det. Hun ville heller ikke blitt fratatt muligheten til å få barnet. Det hadde vært vanskelig helt klart, men hun hadde i alle fall visst hva hun gikk til og kunne bestemt selv hva hun ville levd et liv med trang økonomi. Endret 20. juli 2012 av .-L-.
Gjest _Blomsten_ Skrevet 20. juli 2012 #170 Skrevet 20. juli 2012 Titt i vei, men jeg ser helst at du fra nå av ikke besvarer mine innlegg. Ser gjerne at du blokkerer meg også, så slipper du å svare på ting jeg har skrevet.
Flanør Skrevet 20. juli 2012 #171 Skrevet 20. juli 2012 Selvsagt ikke. Jeg savner litt realisme fra deg, Flanør. Du durer på om ekstremtilfeller, men mangler vidsynet til å se hva disse lovforslagene dine hadde medført for folk flest og det norske samfunn. Jeg kan i alle fall tenke meg hva det nåværende lovverket medfører for menn som blir lurt inn i farskap og ikke har noe å stille opp med. De fratas muligheten til å bestemme over vitale ting i sitt eget liv, de blir tvunget til å betale for et barn de er blitt pålurt, de må tåle forsmedelsen ved å se at mora ustraffet kan lure ham.
Flanør Skrevet 20. juli 2012 #172 Skrevet 20. juli 2012 Ser gjerne at du blokkerer meg også, så slipper du å svare på ting jeg har skrevet. Jeg blokkerer ingen her, ikke engang deg. Jeg forventer derimot at du holder det du har lovet - å blokkere meg - og at du respekterer at jeg ikke ønsker flere tilsvar fra deg i fremtiden. 1
Gjest Cuntzilla Skrevet 20. juli 2012 #173 Skrevet 20. juli 2012 Greien er jo at, far kan jo være fattig også. Nå ble det sagt at barnebidraget bestemmes ut i fra hvor mye far tjener, men alikavel. Jeg som er student har jo ikke penger til å forsørge et barn nå dersom jeg skulle havnet i denne situasjonen. Måtte kanskje hoppet av studiene eventuelt jobbet mer enn det jeg allerede gjør for å tjene nok penger til meg selv og barnet. Det er jo ikke en situasjon jeg vil havne oppi. Eller at man venter til å få barn til man har skaffet seg økonomi til å få det, eventuelt får barn med en mann som faktisk vil ha det. Hun ville heller ikke blitt fratatt muligheten til å få barnet. Det hadde vært vanskelig helt klart, men hun hadde i alle fall visst hva hun gikk til og kunne bestemt selv hva hun ville levd et liv med trang økonomi. Er både far og mor fattig så er det jo en enda bedre grunn til at begge skal bidra sammen for å gi barnet det det trenger. Og synes du virkelig det er en bra ting at de med få ressurser skal veie opp fattigdom mot abort? Som sagt så mener jeg at alle skal ha muligheten til å oppdra et barn og at det ikke er etisk forsvarlig å presse folk økonomisk til å ta abort. 4
Gjest imli Skrevet 20. juli 2012 #174 Skrevet 20. juli 2012 Joda, det synes du. Er ikke så farlig med menn og deres "rettigheter" vet du. Nei, det synest eg ikkje, og det har eg understreka mange gonger og. Slutt og legg ord i munnen på meg og tillegg meg meiningar eg ikkje har! Elles vert det veldig vanskeleg å diskutere med deg. 1
Gjest _Blomsten_ Skrevet 20. juli 2012 #175 Skrevet 20. juli 2012 Jeg blokkerer ingen her, ikke engang deg. Jeg forventer derimot at du holder det du har lovet - å blokkere meg - og at du respekterer at jeg ikke ønsker flere tilsvar fra deg i fremtiden. Jeg har blokkert deg, er ikke min skyld at KG likevel gir meg muligheten din å lese dine tåpelige og nedlatende innlegg.
Gjest _Blomsten_ Skrevet 20. juli 2012 #176 Skrevet 20. juli 2012 Nei, det synest eg ikkje, og det har eg understreka mange gonger og. Slutt og legg ord i munnen på meg og tillegg meg meiningar eg ikkje har! Elles vert det veldig vanskeleg å diskutere med deg. Blokker idiotien da vel!
Gjest Cuntzilla Skrevet 20. juli 2012 #177 Skrevet 20. juli 2012 Jeg kan i alle fall tenke meg hva det nåværende lovverket medfører for menn som blir lurt inn i farskap og ikke har noe å stille opp med. De fratas muligheten til å bestemme over vitale ting i sitt eget liv, de blir tvunget til å betale for et barn de er blitt pålurt, de må tåle forsmedelsen ved å se at mora ustraffet kan lure ham. Igjen, Flanør: Enig i at dette er fælt! MEN: jeg har hele tiden stilt spørsmål ved hvordan dette ville fungert i praksis, og dette ser du ut til å unngå å svare på. Du kan diskutere prinsippene dine til du blir blå i trynet, men jeg savner som sagt realismen. 5
Gjest Minde09 Skrevet 20. juli 2012 #178 Skrevet 20. juli 2012 Jeg kan i alle fall tenke meg hva det nåværende lovverket medfører for menn som blir lurt inn i farskap og ikke har noe å stille opp med. De fratas muligheten til å bestemme over vitale ting i sitt eget liv, de blir tvunget til å betale for et barn de er blitt pålurt, de må tåle forsmedelsen ved å se at mora ustraffet kan lure ham. Hvorfor går du konsekvent ut på at kvinnen lurer et barn på mannen? Noen kvinner kunne nok finne på noe så lavmåls men de er i et fåtall. Uhell skjer, ingen prevansjon er 100% sikkert. Den eneste sikre måten å slippe unna på er å leve i sølibat. Det er noe de færreste er villige til og da må man ta til etterretning at sex kan komme med konsekvenser. 2
Gjest Minde09 Skrevet 20. juli 2012 #179 Skrevet 20. juli 2012 Dere menn som absolutt ikke vil ha barn: Spør dere selv FØR dere hopper til køys med kveldens utvalgte: "Er det verdt risikoen?" Er svaret NEI, skygger dere enkelt og greit banen. Mannen blir ikke lurt opp i stry av den onde men akk, så kåte kvinnen og slipper fremtidig krav om bidrag. Og sånn går no dagan.. 1
Flanør Skrevet 20. juli 2012 #180 Skrevet 20. juli 2012 Igjen, Flanør: Enig i at dette er fælt! MEN: jeg har hele tiden stilt spørsmål ved hvordan dette ville fungert i praksis, og dette ser du ut til å unngå å svare på. Du kan diskutere prinsippene dine til du blir blå i trynet, men jeg savner som sagt realismen. Nå har jeg allerede sagt at det blir vanskelig å fastslå skyld i tilfeller der dama faktisk har lurt et barn på mannen, for hun vil alltids kunne påberope seg løs mage eller noe. Det gjør det usannsynlig at lovverket eller rettspraksis noensinne blir endret på området. Og heller ikke jeg ville at dette skulle bli endret hvis det bare hadde åpnet et smutthull for menn som hverken gidder beskytte seg eller ta konsekvensene av å være ubeskyttet. Jeg lytter også nøye til hva du har sagt om fattige kvinner som følge av endring i lovverket kanskje måtte velge mellom fattigdom eller abort. I en ideell verden hadde kvinnene som lurer menn påtatt seg hele ansvaret selv, på eget initiativ. Det gjør de neppe, siden de er så moralsk forkrøplet at de er i stand til å lure et barn på mannen sin selv om de vet han ikke ønsker barn (nå). Den eneste løsningen jeg ser for meg er at menn utviser mer forsiktighet enn hva de egentlig ønsker. At de tar damas "forsikringer" om at hun ikke vil lure ham med mange klyper salt. Jeg mener ikke det er noen vits i å mistro henne i ett og alt, men akkurat i denne saken med så store omkostninger og hvor risikoen (for å bli lurt) faktisk kan velges bort mener jeg det er rett å mistro henne. Jeg vil egentlig anbefale alle menn om å bruke hodet her, og ikke ta kvinners ord at face value.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå