AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #1 Skrevet 19. juli 2012 Siden barnet er like mye hannes kropp burde mannen har lik rett til selvbestemt abort som kvinnen? F,eks i tilfeller der det stjeles sperm. Anonym poster: 2848b955c0d8e2055c249ac558065bb9 2
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 19. juli 2012 #2 Skrevet 19. juli 2012 Hvordan skal det la seg gjøre mener du? Hvis kvinnen ikke ønsker abort, skal hun da tvangsinnlegges? jeg skjønner at det kan føles urettferdig, men nå er vi nå bare lagd slik da, at det er kvinnnen som bærer frem barnet. 27
Gjest BM2 Skrevet 19. juli 2012 #3 Skrevet 19. juli 2012 Hvordan skal det la seg gjøre mener du? Hvis kvinnen ikke ønsker abort, skal hun da tvangsinnlegges? jeg skjønner at det kan føles urettferdig, men nå er vi nå bare lagd slik da, at det er kvinnnen som bærer frem barnet. Ved å kunne fraskrive seg alt ansvar i forhold til ungen. 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #4 Skrevet 19. juli 2012 Ja hvordan i granskauen skal det utføres? Man kan ikke tvinge kvinner til å ta abort kun fordi mannen ikke vil ha barnet, ja det virker sikkert urettferdig men det er tross alt et voldsomt overgrep å tvinge en kvinne til abort. Ser for meg politi på døra, håndjern, tvinges inne i bilen, sykehusinnleggelse med reimer, narkose, abort, tiden etterpå på sykehuset og terapi resten av livet Da kan man heller straffe kvinnen som har stjelt spermen med fengsel (etter fødsel) og la faren eller noen andre få foreldreretten til barnet. Men hvor ofte stjeler en kvinne sperm da? Og hvordan stjeler man sperm? Doper ned mannen og runker han? Hvis vi da ser bort fra de som narrer en mann ved å lyve om bruk av p-piller, fordi da gir mannen faktisk fra seg spermen frivillig og det skal en del til for å kunne bevise at kvinnen faktisk ikke tok p-pillene, noen blir gravide på p-piller. Så man sliter da med bevis hvis ikke kvinnen er ærlig. Anonym poster: a52a47a6f7a5c96a89db2aeb2bdd939d 13
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #5 Skrevet 19. juli 2012 Ved å kunne fraskrive seg alt ansvar i forhold til ungen. Hehe ok, men uansett så må kvinnen ha stjelt spermen som du sier Anonym poster: a52a47a6f7a5c96a89db2aeb2bdd939d
Thalassos Skrevet 19. juli 2012 #6 Skrevet 19. juli 2012 Dersom han vil at barnet skal bort og hun ikke vil det, bør hun virkelig holde kjeft og ikke tvinge på mannen noen unge dersom hun velger å beholde.. Syns situasjonen blir vanskeligere den andre veien egentlig. Jeg vil ikke ha barn, men det vil kjæresten min. Har gjort det HELT klart at jeg hadde tatt abort dersom jeg hadde blitt gravid, og det er veldig vanskelig for han.. 1
Gjest grapefrukt Skrevet 19. juli 2012 #7 Skrevet 19. juli 2012 Selvbestemt abort for menn heter KONDOM - eventuelt å la være å ha sex. Er man voksen nok til å ha sex, så får man være voksen nok til å ta konsekvensene av å ikke bruke kondom. 43
Aricia Skrevet 19. juli 2012 #8 Skrevet 19. juli 2012 (endret) Selvbestemt abort for menn heter KONDOM - eventuelt å la være å ha sex. Er man voksen nok til å ha sex, så får man være voksen nok til å ta konsekvensene av å ikke bruke kondom. Du skrev innlegget jeg gikk inn for å poste. Til TS: Er det et utbredt problem med kvinner som stjeler sperm fra intetanende menn, altså? Endret 19. juli 2012 av Aricia 15
Thalassos Skrevet 19. juli 2012 #9 Skrevet 19. juli 2012 Er man voksen nok til å ha sex, så får man være voksen nok til å ta konsekvensene av å ikke bruke kondom. Der er jeg uenig. Et barn som konsekvens er en ALTFOR stor konsekvens for dumskap. Jeg er mer enn voksen nok til å ha sex, men ikke voksen nok til å få barn. Jeg vil ikke ha barn. Ikke idag, og sikkert ikke om 10 år heller. 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 19. juli 2012 #10 Skrevet 19. juli 2012 Ved å kunne fraskrive seg alt ansvar i forhold til ungen. Tja, på en måte enig. Det er bare synd at den eneste som blir lidende er barnet, som tross alt er uskyldig oppi det hele. 10
Gjest BM2 Skrevet 19. juli 2012 #11 Skrevet 19. juli 2012 Selvbestemt abort for menn heter KONDOM - eventuelt å la være å ha sex. Er man voksen nok til å ha sex, så får man være voksen nok til å ta konsekvensene av å ikke bruke kondom. Er kvinner voksne nok til å ha sex så får de være vokse nok til å ta konsekvensen av å bli gravid. Nemlig å bære frem barnet. 4
Gjest grapefrukt Skrevet 19. juli 2012 #12 Skrevet 19. juli 2012 Er kvinner voksne nok til å ha sex så får de være vokse nok til å ta konsekvensen av å bli gravid. Nemlig å bære frem barnet. Selvsagt, men det er da vitterlig ikke det som diskuteres i denne tråden - er det vel? 6
Gjest grapefrukt Skrevet 19. juli 2012 #13 Skrevet 19. juli 2012 Der er jeg uenig. Et barn som konsekvens er en ALTFOR stor konsekvens for dumskap. Jeg er mer enn voksen nok til å ha sex, men ikke voksen nok til å få barn. Jeg vil ikke ha barn. Ikke idag, og sikkert ikke om 10 år heller. Men da er du da voksen nok til å bruke beskyttelse, er du ikke? 6
Gjest meh Skrevet 19. juli 2012 #14 Skrevet 19. juli 2012 Til TS: Er det et utbredt problem med kvinner som stjeler sperm fra intetanende menn, altså? Hender da ikke så alt for ofte, men så lenge det hender er det et problem som burde kunne gripes fatt i, per i dag så er det ikke mulighet for det. Selvbestemt abort for menn heter KONDOM - eventuelt å la være å ha sex. Er man voksen nok til å ha sex, så får man være voksen nok til å ta konsekvensene av å ikke bruke kondom. Det er da ikke mannen sin feil hvis en kvinne bruker spermen til å befrukte seg selv uten mannens samtykke, blir litt som argumentasjonen som enkelte bruker når det gjelder voldtekt av kvinner, "hun kledde seg som en hore, hun la derfor opp til det selv".
Gjest grapefrukt Skrevet 19. juli 2012 #15 Skrevet 19. juli 2012 Det er da ikke mannen sin feil hvis en kvinne bruker spermen til å befrukte seg selv uten mannens samtykke, blir litt som argumentasjonen som enkelte bruker når det gjelder voldtekt av kvinner, "hun kledde seg som en hore, hun la derfor opp til det selv". Hehe, jeg vil gjerne ha bevis for at dette er et utbredt problem. 8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #16 Skrevet 19. juli 2012 At faren skal kunne så og si gå rettens vei for at mora fjerner fostret er jeg i mot, men at faren skal kunne ha mulighet til å fraskrive seg farskapet støtter jeg. Anonym poster: bbbee017eac295f88d2d37eebe9675df 8
Wanita Skrevet 19. juli 2012 #17 Skrevet 19. juli 2012 Er man ikke klar for barn bruker man kondom. Det er mannens oppgave å kunne beskytte seg selv, slik som kvinner bruker p-piller. Dette gjelder alle sexpartnere mannen måtte finne på å ha. Er man i fast, etablert forhold håper jeg jo kvinnen er ærlig i forhold til prevensjon og slipper da kondom, men er man usikker får man bruke kondom der og. Blir jo enda forsket på p-piller for menn, så får håpe det dukker opp etterhvert. Da er det ingen unnskyldninger som hjelper mot uønsket graviditet. Ikke en gang "ho lurte meg" 10
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 19. juli 2012 #18 Skrevet 19. juli 2012 Hender da ikke så alt for ofte, men så lenge det hender er det et problem som burde kunne gripes fatt i, per i dag så er det ikke mulighet for det. Hvordan da tenker du? På en måte som ikke går ut over barnet 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #19 Skrevet 19. juli 2012 Hvordan skal en mann kunne bevise at han faktisk ikke ønsker å ha et barn/en etterkommer, og ikke bare er for lat til å betale for sædsølinga si og håper at staten/kvinnen gjør det i stedet for? Anonym poster: f4fb1f6c00a94e0b02eb3263782ee301 5
Muscae Skrevet 19. juli 2012 #20 Skrevet 19. juli 2012 At faren skal kunne så og si gå rettens vei for at mora fjerner fostret er jeg i mot, men at faren skal kunne ha mulighet til å fraskrive seg farskapet støtter jeg. Anonym poster: bbbee017eac295f88d2d37eebe9675df En slik mulighet går mest utover barnet. Tenk om din far skulle skrevet fra seg alt ansvar for deg, og fratatt deg muligheten til å bli kjent med ham, dine tanter, onkler, besteforeldre og øvrig familie på farssiden. Hva tror du at du ville tenkt om det, når du var .. la oss si åtte år? Hvordan ville den åtte år gamle deg følt seg om du fikk vite at du ikke har noen far, fordi han fraskrev seg alt farsansvar før du ble født? 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå