Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. juli 2012 #61 Skrevet 20. juli 2012 Det er jo faen ingen som har bestemt at dere MÅ bli gravide? For meg så høres det ut som dere lever en slags last og hele livet deres er en tragedie. For det første, dersom det er så herk og jævlig og ha sex og bli gravide, - hvorfor ligger dere med folk da? Hvordan kan dere ha sex hvis det er så urettferdig og kjønnsdiskriminerende? Og for det andre, - dersom dere mener at moderverdigheten er en belastning for kvinnekjønnet og dere mener at og når dere tar abort så har ikke dere noe som helst "skyld" for og ta liv på grunn av deres atferd, så mener dere samtidig at det ikke er ansvarsfraskrivelse? Skal jeg fortelle dere litt om forskjellen mellom og ta ansvar og ansvarsfraskrivelse kanskje? Det er jo dere som sutrer om likhet for loven og kjønnsdiskriminering her. Vi kvinner har akseptert situasjonen. dersom vi blir gravide så bærer vi enten frem barnet, eller så har vi muligheten til å ta abort. Sånn er det. Det er jo mannfolka i denne tråden som syns at dette er så grådig urettferdig. 3
Gjest BM2 Skrevet 20. juli 2012 #62 Skrevet 20. juli 2012 Hvorfor går menn til sengs når de ikke vil ha barn? Jeg har skjønt at du misjonerer for sølibat, men du trenger ikke spille dum og late som du ikke skjønner at andre puler. Forøvrig ser jeg ikke hvordan dette skal være et relevant innspill til det du uthever i mitt innlegg? Hvilket poeng er det du forsøker å få frem? Poenget om at kvinner prøver å gi mannen ALT ansvar og kvinnen ALLE rettigheter når det kommer til graviditet. Om det er slik det skal være så er menn idioter om de har sex med kvinner.
waco Skrevet 20. juli 2012 #63 Skrevet 20. juli 2012 (endret) Det er jo dere som sutrer om likhet for loven og kjønnsdiskriminering her. Vi kvinner har akseptert situasjonen. dersom vi blir gravide så bærer vi enten frem barnet, eller så har vi muligheten til å ta abort. Sånn er det. Det er jo mannfolka i denne tråden som syns at dette er så grådig urettferdig. Det er jo urettferdig at dere kan ta abort!! Ta heller litt ansvar for deres egne handlinger og ikke ta abort! I flere og flere land i verden forbyr man nå aborter, mange land i afrika, i russland blir det vanskeligere, polen vil gå inn for totalforbudt, - i krotia, montenegro, romania, - alle tidligere østblokkland, i usa blir det stadig vanskeligere. Ikke bli overrasket om abort er ulovlig om tyve år, vi behøver bare en konservativ høyrevind... Det er den fullkommne likestilling og rettferdighet, og man blir ansvarliggjort for sine egne handlinger. Endret 20. juli 2012 av waco 1
Silfen Skrevet 20. juli 2012 #64 Skrevet 20. juli 2012 Menn kan gjerne få rettigheter når det gjelder graviditeten. Rett til å delta, rett til å være med på ul, rett til informasjon om fosteret. Rett til å delta i viktige avgjørelser som behandling in utero. Det er mange ting han kan ha rett på som ikke går på å tvinge kvinner til kirurgiske inngrep eller gjøre urett mot et født barn. 1
waco Skrevet 20. juli 2012 #65 Skrevet 20. juli 2012 Det er jo dere som sutrer om likhet for loven og kjønnsdiskriminering her. Vi kvinner har akseptert situasjonen. dersom vi blir gravide så bærer vi enten frem barnet, eller så har vi muligheten til å ta abort. Sånn er det. Det er jo mannfolka i denne tråden som syns at dette er så grådig urettferdig. Det høres ut som dere ikke vil akseptere situasjonen siden dere vil ha abort. 2
Silfen Skrevet 20. juli 2012 #66 Skrevet 20. juli 2012 Skjønner ikke hvorfor det ikke kjempes om det som faktisk er mulig. Virker som om enkelte VIL være snurt fordi andre kan ta avgjørelser som vil påvirke dem, selv etter de selv har tatt en dårlig avgjørelse. Dette vil aldri endre seg. Likevel knuller de og sutrer etterpå. 2
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. juli 2012 #67 Skrevet 20. juli 2012 Det er jo urettferdig at dere kan ta abort!! Ta heller litt ansvar for deres egne handlinger og ikke ta abort! I flere og flere land i verden forbyr man nå aborter, mange land i afrika, i russland blir det vanskeligere, polen vil gå inn for totalforbudt, - i krotia, montenegro, romania, - alle tidligere østblokkland, i usa blir det stadig vanskeligere. Ikke bli overrasket om abort er ulovlig om tyve år, vi behøver bare en konservativ høyrevind... Det er den fullkommne likestilling og rettferdighet, og man blir ansvarliggjort for sine egne handlinger. Hadde jeg visst tidligere at alle dine innlegg i denne tråden handlet om at du var i mot abort hadde jeg latt være å svare deg.
waco Skrevet 20. juli 2012 #68 Skrevet 20. juli 2012 Hei Maria, jeg er for abort jeg! Akkurat som deg, - men i motsetning til dere så mener jeg at dersom abort for kvinner skal være rett, - så vil også menn ha rett til og kunne fraskrive seg farsansvaret akkurat som mødre kan fraskrive seg morsansvaret ved og ta abort. Hvorfor er ikke likestilling viktig for kvinner? 2
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. juli 2012 #69 Skrevet 20. juli 2012 Hei Maria, jeg er for abort jeg! Akkurat som deg, - men i motsetning til dere så mener jeg at dersom abort for kvinner skal være rett, - så vil også menn ha rett til og kunne fraskrive seg farsansvaret akkurat som mødre kan fraskrive seg morsansvaret ved og ta abort. Hvorfor er ikke likestilling viktig for kvinner? Det har vi forsøkt å forklare dere mange ganger. Det kan ikke være likestilling når det kommer til abort, fordi det er kvinnen som skal bære frem barnet. Abort for kvinner er ikke det samme som ansvarsfraskrivelse for mannen. Fordi den eneste som lider av at far ikke tar ansvar er barnet. Den eneste måten man kunne oppnå likestilling på i dette tilfellet er om far kunne bestemme at mor skal ta abort, selv om mor ikke er enig. Eller at menn bærer frem barnet. Ingen av delene er veldig realistiske. 3
waco Skrevet 20. juli 2012 #70 Skrevet 20. juli 2012 Nja, før 1978 så behøvde mor fars underskrift for og gjennomføre en abort. Det er både likestilt og realistisk innført. 1
Tidus Skrevet 20. juli 2012 #71 Skrevet 20. juli 2012 Den eneste situasjonen jeg synes er på tryne er hvis man har f. eks en ONS og kondomet sprekker. (Kondom er faktisk "bare" 97 % sikkert) Dersom dama er fullstendig mot abort, da, så er man 100 % fucked som mann. Men sånn er vel livet, noen har flaks, andre har uflaks... 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. juli 2012 #72 Skrevet 20. juli 2012 Nja, før 1978 så behøvde mor fars underskrift for og gjennomføre en abort. Det er både likestilt og realistisk innført. Hvis en slik ordning skulle innføres igjen, så regner jeg med at far tar det hele og fulle ansvaret for barnet etter at det er født? Og at mor i tillegg for en "liten" kompensasjon for at hun faktisk bærer frem et barn hun ikke ønsker? 5
Tidus Skrevet 20. juli 2012 #73 Skrevet 20. juli 2012 Hvis en slik ordning skulle innføres igjen, så regner jeg med at far tar det hele og fulle ansvaret for barnet etter at det er født? Og at mor i tillegg for en "liten" kompensasjon for at hun faktisk bærer frem et barn hun ikke ønsker? For å bruke dine egne ord: Dette skader bare barnet. Jeg er egentlig på lag med de som ikke mener at mannen skal ha like mye å si, men her motsier du deg selv.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. juli 2012 #74 Skrevet 20. juli 2012 (endret) For å bruke dine egne ord: Dette skader bare barnet. Jeg er egentlig på lag med de som ikke mener at mannen skal ha like mye å si, men her motsier du deg selv. Nei, det var akkurat det som var poenget. Det skader bare barnet, derfor er ingen av disse løsningene realistiske. Endret 20. juli 2012 av Maria_Marihøne 3
Medlem Skrevet 20. juli 2012 #75 Skrevet 20. juli 2012 Hvis en slik ordning skulle innføres igjen, så regner jeg med at far tar det hele og fulle ansvaret for barnet etter at det er født? Og at mor i tillegg for en "liten" kompensasjon for at hun faktisk bærer frem et barn hun ikke ønsker? Hvorfor? Dersom hun ikke ønsker barn, hvorfor brukte hun da ikke prevensjon? Dersom hun ha blir ufrivillig gravid får hun ta følgende, måtte stå ansvarlig og betale i 18 år. Det er jo akkurat slik det nå er for oss menn, så hvorfor skal det være forskjell? 1
Tidus Skrevet 20. juli 2012 #76 Skrevet 20. juli 2012 Hvorfor? Dersom hun ikke ønsker barn, hvorfor brukte hun da ikke prevensjon? Dersom hun ha blir ufrivillig gravid får hun ta følgende, måtte stå ansvarlig og betale i 18 år. Det er jo akkurat slik det nå er for oss menn, så hvorfor skal det være forskjell? Det var visst sarkasme. 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. juli 2012 #77 Skrevet 20. juli 2012 Hvorfor? Dersom hun ikke ønsker barn, hvorfor brukte hun da ikke prevensjon? Dersom hun ha blir ufrivillig gravid får hun ta følgende, måtte stå ansvarlig og betale i 18 år. Det er jo akkurat slik det nå er for oss menn, så hvorfor skal det være forskjell? Det er jo sånn dere ønsker å ha det. Den som ønsker barnet tar fullt og helt ansvar. Den som ønsker "abort" på den ene eller andre måten gir fra seg ansvaret, og har ingen plikter i forhold til barnet.(og heller ingen rettigheter selvfølgelig). 3
Gjest .-L-. Skrevet 20. juli 2012 #78 Skrevet 20. juli 2012 (endret) For ordens skyld så mener ikke jeg at far skal tvinges til samvær med en unge han ikke ville ha. Han må bare sponse bleier og mat. Alenemødre har det ofte veldig vanskelig økonomisk og barnet skal ikke lide fordi dette liksom er "likhet for loven". Forslaget er intet mindre enn absurd. Hvis hun velger å være alenemor så er jo det hennes valg. Hvorfor skal vi måtte lide fordi hun vil ha barnet? Jeg er ikke for at menn skal ha noe å si når det kommer til å beholde barnet eller ikke, men vi burde ikke tvinges til å bidra økonomisk når vi selv ikke ønsker å få barn. Vi er totalt maktesløs i hele saken, det er gankse absurd siden det faktisk påvirker livene våres såpass mye. Argumentet om å slutte å ha sex som noen kommer med er idiotisk. Dersom man tar forhåndsreglene og får et barn man ikke ønsker, så burde vi få bestemme om vi vil være en del av det eller ikke. Dersom vi bidrar økonomisk, så er jo vi en del av det selv om vi ikke har noe kontakt med ungen. Staten: Du har fått et barn og må betale barnebidrag. Mannen: Men jeg hadde jo ikke lyst på barn! Staten: OK, da er du fritatt! Ha en fin dag Er det slik det er da? Er man ikke tvunget til å betale barnebidrag? Var det jeg trodde i alle fall. Ellers burde menn ta de forhåndsreglene som er dersom man ikke ønsker barn i det hele tatt(Bruke kondom). Dog, jeg synes synd på de som gjør det, men som er såpass uheldig at det blir barn av det uansett. Endret 20. juli 2012 av .-L-. 2
Tidus Skrevet 20. juli 2012 #79 Skrevet 20. juli 2012 Heldigvis tror jeg de aller fleste kvinner ønsker seg en mann som faktisk vil være far til barnet deres... Men jeg skjønner tankegangen, den er bare umulig å gjøre noe med. For hvordan skal en mann bevise at noen har stjålet spermen hans? "Ærede dommer, jeg sverger på at jeg brukte kondom"... 2
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. juli 2012 #80 Skrevet 20. juli 2012 Hvis man bruker kondom eller annen prevensjon og den feiler, så er det jo ikke bare mannen som "lider". Kvinnen har jo heller da ikke hatt noe ønske om barn. Ja hun kan ta abort, men det er faktisk ikke et alternativ for alle. Det er den risikoen man tar når man har sex. Alle vet at sex kan føre til graviditet. Selv med prevensjon. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå