Gå til innhold

Er det galt å ha hatt mange sexpartnere?


Lizbeth

Anbefalte innlegg

Gjest MikeWaters 2.0

Jeg forstår stefan veldig godt. Hvis han vet av erfaring at en jente som har bare ligget med fire fem forskjellige og ingen av dem har vært ukjente fremmede eklinger hun møtte på gata under rusa tilstand, - så er det mer betryggende med tanke på ei jente som har "ligget rundt" - de fleste under rus og når hun har drukket.

Lyver om halvparten av dem, det er en del pakistanere, halvkriminelle, har vært besøkshore på fengsel også videre. Har ligget med menn bare for å straffe kjæresten sin og angrer masse dagen etter. Gjentar samme feil om igjen og om igjen. Vil ikke endre atferd. Skylder på andre når hun lyver. Innrømmer ikke at det er hun som er initativet. Det er mange kvinner som blir uattraktive som kjærestemateriale når man får høre hele historien.

Du tar bitterhet til nye høyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig stiller jeg heller spørsmålet, hvorfor er det så utrolig "greit" når en mann har hatt mange sexpartnere? Jeg mener, med tanke på risiko for å få sykdommer osv... og det er jo gjerne det man bekymrer seg for. Men jeg ser poenget ditt, skal en regel gjelde for det ene kjønnet bør den samme gjelde for det andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig stiller jeg heller spørsmålet, hvorfor er det så utrolig "greit" når en mann har hatt mange sexpartnere? Jeg mener, med tanke på risiko for å få sykdommer osv... og det er jo gjerne det man bekymrer seg for. Men jeg ser poenget ditt, skal en regel gjelde for det ene kjønnet bør den samme gjelde for det andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig at det kanskje ikke er like koselig å være sammen med en som har hatt et godt antall med partnere men syns er enda verre at dette gjelder hovedsaklig for kvinner og ikke menn . Er så mange menn som går rundt å sier at de vil være sammen med en kvinne som har hatt få partnere når de selv har hatt 2-3 sifret med partnere . Dobbeltmoral ! Er sikkert mange som ikke tenker sånn men en god del tenker sånn . Kvinnen skal ha færre enn menn noe jeg ikke finner helt riktig ,,,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig stiller jeg heller spørsmålet, hvorfor er det så utrolig "greit" når en mann har hatt mange sexpartnere? Jeg mener, med tanke på risiko for å få sykdommer osv... og det er jo gjerne det man bekymrer seg for. Men jeg ser poenget ditt, skal en regel gjelde for det ene kjønnet bør den samme gjelde for det andre også!

Det er jo nettopp dere damer som syntes det er greit. Det er jo dere som belønner slike med enda mer sex istedetfor å gå for de som ikke har "draget". Damer som ikke har "draget" kan fremdeles være promiskuøse i motsetning til menn som ikke har "draget". Det er det som er urettferdig.

Jenter med psykiske problemer valser lett fra forhold til forhold mens menn med psykiske problemer må leve alene livet ut. Det forventes at en mann har masse selvtillitt, og har han ikke det er det over og ut. Damene slipper det "kravet". Det er også blodig urettferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mange menn som går rundt å sier at de vil være sammen med en kvinne som har hatt få partnere når de selv har hatt 2-3 sifret med partnere . Dobbeltmoral !

Det er ikke dobbelmoral i det hele tatt, det er preferanser.

Jeg kan på samme måte mene at jeg selv kan gå i one piece, mens en kjæreste alltid må være pen i tøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det dere som roper på dobbeltmoral sier, - er at hvis jeg for eksempel som er lat og ikke liker og trene da kan ikke jeg ønske meg en partner som er sprek og elsker og trene? Fordi da har jeg dobbeltmoral ikkesant? Var det sånn og forstå? At man kan ikke ønske seg kvaliteter hos partneren hvis man ikke den selv?

Sånn at en mann som har ligget med mange, han får ikke lov til å ønske seg en dame som har ligget med få, - var det sånn og forstå? Fordi det blir selvmotsigende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det dere som roper på dobbeltmoral sier, - er at hvis jeg for eksempel som er lat og ikke liker og trene da kan ikke jeg ønske meg en partner som er sprek og elsker og trene? Fordi da har jeg dobbeltmoral ikkesant? Var det sånn og forstå? At man kan ikke ønske seg kvaliteter hos partneren hvis man ikke den selv?

Sånn at en mann som har ligget med mange, han får ikke lov til å ønske seg en dame som har ligget med få, - var det sånn og forstå? Fordi det blir selvmotsigende?

Kort svar: Ja.

Lengre svar: Du har fortsatt ikke svart på spørsmålet mitt fra forrige siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo ortodoks kristen og er for å vente til sex før etter ekteskapet, men jeg forventer ikke at andre skal gjør det. Jeg kunne godt vært sammen med en mann som hadde hatt rundt 1-5 sexpartnere før meg, men hvis det var over 8 hadde jeg nok ikke vært sammen med han. Jeg vet ikke helt hvorfor, jeg syns bare det er litt for mange for min smak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

suzy, det kan godt være at det er forskjellige standarder for kvinner og for menn, men da burde det etter mitt skjønn bare være lettere og forstå hva som gjelder og ikke mer komplisert sånn som dere vil ha det til. At det er noe negativt at vi to kjønn ser etter forskjellige ting når vi velger partner? den forsto jeg ikke?

Dere vil gjerne ha dere en mann som er rik og snill og gavmild og alt det der, mens vi menn gjerne vil ha kvinner som ikke har nødvendigvis ligget med alle karene mannen kjenner.

Er det så gærent det da? Vi kjønnene opplever jo masse ulikt, for eksempel så tror jeg ikke det er så mange menn som er redde for at det skal komme en fremmed dame for og overfalle dem for brunstens skyld, men det er noe de aller fleste kvinner er redde for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke galt nei. Om jeg ville vært sammen med en som hadde hatt det er en annen sak.

Jeg syntes det er likt for både menn og damer. Om en man har lagt rundt med mange mange jenter er jo han i mitt hode ikke noe bedre en en dame/jente som har gjort det samme. Kjønn spiller ikke noe rolle for meg der. Man kan være "hore" som mann eller dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Du bør jobbe litt med attityden din, frøken. Herre... :fnise:

Nei, jeg ser ikke forskjell på det å være singel og det å ha en kjæreste.... :roll:

Når jeg har blitt singel, har jeg brukt god tid på prosessen å få bruddet ut av kroppen. Da ville sex bare vært et forstyrrende element, som ikke ville ført noe godt med seg. Så kommer jeg til fasen hvor jeg digger å være alene, eller med gutta. Heller ikke sex. Så kommer jeg til den fasen hvor jeg dater igjen for å finne den rette. Her bruker jeg god tid på datingen, før jeg endelig har sex igjen, og da er det med ei jeg virkelig føler noe for, og som jeg går inn i forhold med.

Dersom det blir en virkelig tørke imellom, så har man hånda eller en pulevenn som kan trå til. Ons er utelukket for min del. Det gir meg ingenting.

Ja det er deg, men hva med de som ikke har en fast pulekompis eller ikke finner den rette, har ikke de rett på å ha et sexliv? hva med å tenke på andre og ikke bare seg selv? Og ta hensyn til at andre har andre behov når de er single enn det du har?

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det er jo nettopp dere damer som syntes det er greit. Det er jo dere som belønner slike med enda mer sex istedetfor å gå for de som ikke har "draget". Damer som ikke har "draget" kan fremdeles være promiskuøse i motsetning til menn som ikke har "draget". Det er det som er urettferdig.

Jenter med psykiske problemer valser lett fra forhold til forhold mens menn med psykiske problemer må leve alene livet ut. Det forventes at en mann har masse selvtillitt, og har han ikke det er det over og ut. Damene slipper det "kravet". Det er også blodig urettferdig.

Vet om mange menn med psykiske problemer som har sjans på kvinner i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

suzy, det kan godt være at det er forskjellige standarder for kvinner og for menn, men da burde det etter mitt skjønn bare være lettere og forstå hva som gjelder og ikke mer komplisert sånn som dere vil ha det til. At det er noe negativt at vi to kjønn ser etter forskjellige ting når vi velger partner? den forsto jeg ikke?

Dere vil gjerne ha dere en mann som er rik og snill og gavmild og alt det der, mens vi menn gjerne vil ha kvinner som ikke har nødvendigvis ligget med alle karene mannen kjenner.

Er det så gærent det da? Vi kjønnene opplever jo masse ulikt, for eksempel så tror jeg ikke det er så mange menn som er redde for at det skal komme en fremmed dame for og overfalle dem for brunstens skyld, men det er noe de aller fleste kvinner er redde for.

Når skal du lære deg at kvinner vil ha en kjekk hunk ikke en med masse penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal du lære deg at kvinner vil ha en kjekk hunk ikke en med masse penger.

Dere som vil leve på luft og kjærlighet sier det. Jeg sier at menn som er rike, og har mer penger enn de klarer og forbruke i et helt liv har mye lettere for og få seg fitte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters 2.0

Dere som vil leve på luft og kjærlighet sier det. Jeg sier at menn som er rike, og har mer penger enn de klarer og forbruke i et helt liv har mye lettere for og få seg fitte.

Å få fitte er ingen kunst, det klarer hvemsomhelst.

Å holde et forhold gående over lengre tid ved å bidra med flere positive enn negative dager, det er derimot en kunstform, og det gjelder selvsagt begge kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker egentlig ikke over det jeg, hvorfor skal tidligere partnere overhode ha noe å si om man er trofast eller ikke i et nytt forhold? Jeg kjenner utrolig mange som har hatt en fast partner i flere år, og når de plutselig blir singel, skal de nyte å være singel, og tilfredsstille sine behov. Det er det ingenting i veien med, og når de da får seg en kjæreste så er de like trofaste som alltid.

Det spiller ingen rolle om du raste fra deg i ungdomstiden, rett etter et brudd med en partner man hadde i flere år eller i forrige uke.

Det har ingenting med saken å gjøre om du er mindre tilbøyelig til å være trofast. Hva med alle dem som har hatt en partner i flere år og plutselig er utro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

suzy, det kan godt være at det er forskjellige standarder for kvinner og for menn, men da burde det etter mitt skjønn bare være lettere og forstå hva som gjelder og ikke mer komplisert sånn som dere vil ha det til. At det er noe negativt at vi to kjønn ser etter forskjellige ting når vi velger partner? den forsto jeg ikke?

Dere vil gjerne ha dere en mann som er rik og snill og gavmild og alt det der, mens vi menn gjerne vil ha kvinner som ikke har nødvendigvis ligget med alle karene mannen kjenner.

Er det så gærent det da? Vi kjønnene opplever jo masse ulikt, for eksempel så tror jeg ikke det er så mange menn som er redde for at det skal komme en fremmed dame for og overfalle dem for brunstens skyld, men det er noe de aller fleste kvinner er redde for.

Hvem sier det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke brydd meg mindre så lenge min fremtidige er en super mann med alle de kvalitetene jeg leter etter...

Fortid er fortid. Og angående sykdommer. Jeg ble smittet av herpes av min samboer. Jeg hadde bare hatt sex med en før han. Etter 4 år fikk jeg utbrudd. Vi var sammen i 10år. Han hadde bare hatt sex med 5 før meg.

Ha sex og kos dere! Men vær nøye med å teste og å bruke beskyttelse for å unngå sykdommer.

Etter å ha blitt singel har jeg hatt sex med 4 forskjellige. Jeg informerer alltid før sex at jeg har herpes. Så jeg tar ansvar.

Hvis min fremtidige bryr seg veldig mye om hvor mange jeg har hatt sex med, så får det være hans problem. Det er mine holdninger overfor han, og min lojalitet til han som teller mer. Nå vil jeg ikke si at 6 er så mange iforhold til alder. Jeg har venninner som er oppi mye mye mer.

Jeg definerer heller ikke mine venninner etter hvor mange de har ligget med. De er supre mot og med meg :D :D Og jeg er takknemlig hver dag for å ha såå gode venner og venninner :D

Så i bunn og grunn så har det ikke så veldig mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinners seksualitet har vært en kilde til frustrasjon hos menn siden tidenes morgen, og vil sikkert være det til lyset slokker (den store på himmelen altså).

Er hun for "aktiv" er det krise, er hun for "passiv" er det krise, er hun begge deler er det vanskelig å vite om hun spiller ut rollen til "feil" tid og/eller til "feil" menn.

Æresbegrepet lever i beste velgående selv i vesten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...