Gå til innhold

Er det galt å ha hatt mange sexpartnere?


Lizbeth

Anbefalte innlegg

Gjest otrivin

Det er forskjell å være singel og i forhold. Jeg tror ikke nødvendigvis antall partnere har noe å si for hvem som er utro. Av mine erfaringer så er det hvertfall ingen av de jeg kjenner som er mer utro enn andre som passer med antall partnere. Jeg har jo selv hatt sex med mange, men når jeg er sammen med noen som jeg har følelser for er jeg sammen med den og dermed ikke utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en stor sannsynlighet for at du kommer til å være utro med andre ord? :klo:

Nei, men jeg respekterer at andre kan frykte det.

Men hva om det er sånn for det store flertall av de men "mange partnere"??

Jeg debatterer ikke nødvendigvis med deg nå Stefan - bare så det er klart - men dette er jo et kongeeksempel på at man forandrer seg, opptrere ulikt i ungdommen og når man er voksen, og opptrer ulikt når man er singel og når man er i forhold.

Og dere som tidligere har sagt at selvsagt kan man fortelle hva slags menneske en kvinne er basert på hvor mange partnere hun har - hva slags menneske er Stefan da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok meg ikke tid til å lese gjennom tråden, men vil som mann komme med mine betraktninger rundt temaet og overskriften.

Først og fremst vil jeg si det slettes ikke er noe galt, men det kommer litt an på omstendighetene i rundt. For min del spiller det ingen rolle hvor mange sexpartnere en dame har hatt før meg såfremt det er noenlunde "normale" omstendigheter rundt det. For å se litt på ulempene så er det svært lite sjarmerende om jeg blir smittet med f.eks klamydia. Hvilket forhold hun måtte ha til prevensjon er svært vesentlig. En annen ting som er mest relevant på mindre plasser er dersom hun har hatt sex med venner av meg. Dette er sjelden noe særlig pluss. Helt ærlig så synes jeg ikke det er kjempepositivt om hun har over 20 sexpartnere, men dersom hun har valgt å leve som singel, evt. ikke funnet en partner enda så skjønner jeg godt at hun ikke vil leve som en nonne av den grunn.

Dersom jeg skulle "velge bort" en jente på grunn av mange sexpartnere ville det mest sannsynlig vært fordi jeg anser sjansen for at hun er utro som noe større enn normalt. Dette trenger ikke nødvendigvis å stemme, men det er en tanke jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva om det er sånn for det store flertall av de men "mange partnere"??

Jeg debatterer ikke nødvendigvis med deg nå Stefan - bare så det er klart - men dette er jo et kongeeksempel på at man forandrer seg, opptrere ulikt i ungdommen og når man er voksen, og opptrer ulikt når man er singel og når man er i forhold.

Og dere som tidligere har sagt at selvsagt kan man fortelle hva slags menneske en kvinne er basert på hvor mange partnere hun har - hva slags menneske er Stefan da?

Som jeg har sagt hele veien, er det for meg forskjell på det å leke i ungdommen, og sist år vært dronning på by'n.

Jeg har ikke stemplet noen som helst, så nå er du ute og sykler. Det jeg har sagt, er at brent barn skyr ilden. Jeg vil ikke gjøre de samme feilene jeg har gjort før. Og de tilsier at mange sexpartnere sørger for større risiko når det gjelder utroskap. Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte synes akkurat dette er så veldig merkelig. Det er snakk om å endre et dårlig mønster. Etter at jeg ble bevisst på dette, har jeg ikke hatt dette problemet, så noe gjør jeg da rett. Jeg går kanskje glipp av noe bra, men jeg velger å ikke ta sjansen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters 2.0

Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte synes akkurat dette er så veldig merkelig.

Vel, det kan ha noe med følgende påstand å gjøre "Min erfaring tilsier en sterk korrelasjon mellom antall sexpartnere og utroskap" når du selv er et levende bevis på det stikk motsatte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det kan ha noe med følgende påstand å gjøre "Min erfaring tilsier en sterk korrelasjon mellom antall sexpartnere og utroskap" når du selv er et levende bevis på det stikk motsatte :)

Det finnes alltid unntak fra regelen. Jeg vil allikevel ikke ta sjansen på det, da jeg har funnet min egen trygge sti å gå. Det er jo også derfor jeg respekterer at andre ikke vil ta sjansen på meg. De kan ha lignende erfaringer. Så jeg synes det fremdeles er merkelig. Det har med å godta andres verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg har sagt hele veien, er det for meg forskjell på det å leke i ungdommen, og sist år vært dronning på by'n.

Jeg har ikke stemplet noen som helst, så nå er du ute og sykler. Det jeg har sagt, er at brent barn skyr ilden. Jeg vil ikke gjøre de samme feilene jeg har gjort før. Og de tilsier at mange sexpartnere sørger for større risiko når det gjelder utroskap. Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte synes akkurat dette er så veldig merkelig. Det er snakk om å endre et dårlig mønster. Etter at jeg ble bevisst på dette, har jeg ikke hatt dette problemet, så noe gjør jeg da rett. Jeg går kanskje glipp av noe bra, men jeg velger å ikke ta sjansen.

Men å lese det JEG skriver - det gidder du ikke :roll:

Suzy:

Jeg debatterer ikke nødvendigvis med deg nå Stefan - bare så det er klart
- meaning at jeg ikke diskuterer utsaget ditt, men viser til det som et eksempel på noe som ikke samsvarer med det veldig mange sier her i denne tråden.

Suzy:

Og dere som tidligere har sagt
- meaning debattanter tidligere i tråden - særlige en AB - IKKE deg Stefan.

Hjelpe meg da...

Og for all del, dette som Mike påpeker er kjernepunktet i min argumentasjon, fordi jeg tror det forholder seg slik for ganske mange mennesker:

Vel, det kan ha noe med følgende påstand å gjøre "Min erfaring tilsier en sterk korrelasjon mellom antall sexpartnere og utroskap" når du selv er et levende bevis på det stikk motsatte
Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å lese det JEG skriver - det gidder du ikke :roll:

Suzy: - meaning at jeg ikke diskuterer utsaget ditt, men viser til det som et eksempel på noe som ikke samsvarer med det veldig mange sier her i denne tråden.

Suzy: - meaning debattanter tidligere i tråden - særlige en AB - IKKE deg Stefan.

Hjelpe meg da...

Og for all del, dette som Mike påpeker er kjernepunktet i min argumentasjon, fordi jeg tror det forholder seg slik for ganske mange mennesker:

Da må du gi deg med å sitere meg, for da klarer jeg ikke la være... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det finnes alltid unntak fra regelen. Jeg vil allikevel ikke ta sjansen på det, da jeg har funnet min egen trygge sti å gå. Det er jo også derfor jeg respekterer at andre ikke vil ta sjansen på meg. De kan ha lignende erfaringer. Så jeg synes det fremdeles er merkelig. Det har med å godta andres verdier.

Jaha med den holdninga kan du bare like godt være ensom hele livet siden en jomfru garantert ikke vil ha deg fordi de ofte har tatt et standpunkt om at de vil vente til de finner den rette og vil følgelig kreve det samme av den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha med den holdninga kan du bare like godt være ensom hele livet siden en jomfru garantert ikke vil ha deg fordi de ofte har tatt et standpunkt om at de vil vente til de finner den rette og vil følgelig kreve det samme av den andre.

Hvem snakker om en jomfru? Jeg har heldigvis en kjæreste som har vært åpen med fortiden sin, og som jeg føler jeg kan stole på. Hun godtok heldigvis også fortiden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Hvem snakker om en jomfru? Jeg har heldigvis en kjæreste som har vært åpen med fortiden sin, og som jeg føler jeg kan stole på. Hun godtok heldigvis også fortiden min.

hvorfor godtok du hennes om hun hadde mange sexpartnere da når du sier her inne at du ikke godtar det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MikeWaters 2.0

Hvem snakker om en jomfru? Jeg har heldigvis en kjæreste som har vært åpen med fortiden sin, og som jeg føler jeg kan stole på. Hun godtok heldigvis også fortiden min.

Kansje fordi hun ikke tror det er "en sterk korrelasjon mellom antall sexpartnere og utroskap" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Kansje fordi hun ikke tror det er "en sterk korrelasjon mellom antall sexpartnere og utroskap" :)

Har hatt mange sexpartnere jeg. aldri om jeg har vært utro i forhold fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor godtok du hennes om hun hadde mange sexpartnere da når du sier her inne at du ikke godtar det?

Som sagt mange ganger i denne tråden allerede, så har det mye med NÅR utskeielsene har kommet. Eksperimentering i ungdommen er noe helt annet enn å ha seg med hele Fredrikstad Fotballklubb i forrige uke. Og det er mye mellom jomfru og mange, sånn til info.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kansje fordi hun ikke tror det er "en sterk korrelasjon mellom antall sexpartnere og utroskap" :)

Hun har heldigvis de samme verdier som meg der, smarten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Som sagt mange ganger i denne tråden allerede, så har det mye med NÅR utskeielsene har kommet. Eksperimentering i ungdommen er noe helt annet enn å ha seg med hele Fredrikstad Fotballklubb i forrige uke. Og det er mye mellom jomfru og mange, sånn til info.

har ingenting å si når utskeielsene finner sted.

Vet det er en mellomting mellom jomfru og mange, men du er veldig dømmende om du ser ned på kvinner som har ligget med mange. Er man singel har man lov å ha sex med hvem man vil, når man vil og om du fraskriver noen fordi de har hatt det gøy mens de var singel så kan du bare fuck off.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Hun har heldigvis de samme verdier som meg der, smarten.

Jeg tror du leste feil. Du mener jo faktisk at det er en korrelasjon mellom mange sexpartnere og utroskap du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingenting å si når utskeielsene finner sted.

Vet det er en mellomting mellom jomfru og mange, men du er veldig dømmende om du ser ned på kvinner som har ligget med mange. Er man singel har man lov å ha sex med hvem man vil, når man vil og om du fraskriver noen fordi de har hatt det gøy mens de var singel så kan du bare fuck off.

Nei, jeg ser ikke ned på hverken kvinner eller menn som har hatt mange sexpartnere. De har bare valgt en annen sti enn det jeg har. Jeg bare ønsker meg en partner med de samme verdier som meg, noe jeg heldigvis allerede har funnet. Selvsagt har det noe å si om når utskeielsene fant sted. Lå hun med fotballklubben Frigg i forrige uke, sier erfaringen meg at det er langt større sjanse for at hun er utro enn en som har flydd fra seg i ungdomstiden, og satset seriøst i ettertid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...