Gå til innhold

Er det galt å ha hatt mange sexpartnere?


Lizbeth

Anbefalte innlegg

Gjest hogwash

Det er som det alltid har vært, en moral for kvinner, en for menn. Bare dette ordet "allemannseie", hva er det for slags syn og omtale på kvinner? En mann er litt av en støver jo flere damer han nedlegger. Da blir han sett opp til i kameratgjengen. Men etterhvert som folk blir voksne, får man tro at behovet for å rakke ned på kvinner blir slakket på, og at skryt om nedlagte damer ikke er så viktig som før.

Jeg har aldri hørt en mann få skryt av kompisene for å være en skjørtejeger. Har derimot hørt mange damer trekke frem andre som horer...

Forøvrig ang. allemannseie, skjønner dere ikke appellen med eksklusivitet? Hvis dere kvinner her inne hadde kjøpt dere ny mulberry veske, for så å se at 50% av bygda hadde kjøpt likedan...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest D_flatmajor

Forøvrig ang. allemannseie, skjønner dere ikke appellen med eksklusivitet? Hvis dere kvinner her inne hadde kjøpt dere ny mulberry veske, for så å se at 50% av bygda hadde kjøpt likedan...

Joda, appellen kan jeg forstå, siden vi alle er ulike.

Det siste du skriver syns jeg er en litt rar sammenligning, for jeg er et menneske og ikke en vare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Èn ting jeg lurer veldig på, er hvorfor det fremdeles er tabu (for en kvinne?) å ha hatt mange sexpartnere? Er det ikke "lov" til å kose seg slik man selv ønsker? Jeg ønsker å høre deres tanker om dette, gjerne ut ifra generelt perspektiv i tillegg til deres private.

Hun jeg ligger med har ligget med over hundre. Kunne aldri blitt noe mer da, så det er "galt" sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...fordi det ikke er noe kult å tenke på at en haug med andre menn har vært der før deg, det er ikke så nøye for henne osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske uproblematisk for en kvinne å ha sex med mange, når det uansett er flust av menn som ikke er opptatt av det.

Noen går dere glipp av, men det er et tap dere får ta. De er sikkert ikke den type menn dere vil ha i utgangspunktet heller.

Mye av problemet blir også eliminert om man ikke tar opp temaet overhodet. Men nekter man å oppgi et antall når mannen først begynner å spørre, så vil jo mannen anta at det er skyhøyt.

Desktruktivt tema å ta opp, og noe det nesten aldri vil komme noe godt ut av.

Endret av DBM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hun jeg ligger med har ligget med over hundre. Kunne aldri blitt noe mer da, så det er "galt" sånn sett.

Forstår jeg deg riktig at du mener hun er grei nok å ligge med, men at du ikke vil ha henne som kjæreste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår jeg deg riktig at du mener hun er grei nok å ligge med, men at du ikke vil ha henne som kjæreste?

Hun er grei nok, og hun har en hel del erfaring. Men jeg kan ikke få kjærestefølelser for noen som har vært så travle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det er ganske uproblematisk for en kvinne å ha sex med mange, når det uansett er flust av menn som ikke er opptatt av det.

Noen går dere glipp av, men det er et tap dere får ta. De er sikkert ikke den type menn dere vil ha i utgangspunktet heller.

Mye av problemet blir også eliminert om man ikke tar opp temaet overhodet. Men nekter man å oppgi et antall når mannen først begynner å spørre, så vil jo mannen anta at det er skyhøyt.

Desktruktivt tema å ta opp, og noe det nesten aldri vil komme noe godt ut av.

Men hvorfor i all verdens rike er det så viktig hvor mange partnere/elskere man har hatt? Fortid er fortid, det får man ikke gjort noe med. Jeg vil da faktisk anta at både kvinner og menn ikke ligger med hvem som helst som byr seg frem, at det skulle være vanlig. I de forholdene jeg har hatt, har det aldri vært spørsmål om dette fra noen av sidene. Det kan selvfølgelig komme av at 20-årsalderen er passert med god margin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Desktruktivt tema å ta opp, og noe det nesten aldri vil komme noe godt ut av.

Dette er jeg tilbøyelig til å si meg enig i. Jeg mener det ikke betyr noe. Hvorfor skal noen ha interesse av å vite hvor mange jeg har ligget med? Endrer det meg som menneske? Og for den del så kan jeg være dårlig i senga om jeg har ligget med 70, og jeg kan være god i senga om jeg har ligget med 3. (i teorien, iallefall).

Jeg aksepterer at andre tenker annerledes, men jeg personlig kan bare ikke skjønne hvorfor dette er relevant informasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hun er grei nok, og hun har en hel del erfaring. Men jeg kan ikke få kjærestefølelser for noen som har vært så travle.

Men å ligge med og få tømt seg i duger hun til? Det er ikke samme lov for Loke som for Tor, det er i hvert fall sikkert. Du er vel klar over at du er med på å høyne antallet hennes?

Endret av Belladonna
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å ligge med og få tømt seg i duger hun til? Det er ikke samme lov for Loke som for Tor, det er i hvert fall sikkert. Du er vel klar over at du er med på å høyne antallet hennes?

Ja, hun duger til sex, og heldigvis har hun ikke vist noe tegn til at hun vil noe mer enn å ha sex med meg.

Jeg bryr meg da ikke om jeg er med på å høyne antallet hennes, det får evt være hennes neste kjærestes problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun duger til sex, og heldigvis har hun ikke vist noe tegn til at hun vil noe mer enn å ha sex med meg.

Jeg bryr meg da ikke om jeg er med på å høyne antallet hennes, det får evt være hennes neste kjærestes problem.

Hehe, artig. Du høyner jo samtidig ditt eget antall, og er akkurat like "løs" og "umoralsk" som henne ... mens du går og venter på at en "skikkelig" jente skal dukke opp :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Hehe, artig. Du høyner jo samtidig ditt eget antall, og er akkurat like "løs" og "umoralsk" som henne ... mens du går og venter på at en "skikkelig" jente skal dukke opp :fnise:

Dette er jo god lektyre for de som har en tendens til å stolt erklære at vi til enhver tid hever oss himmelhøyt over "hore/madonna-tankegangen" i vårt meget frigjorte land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 21, har ett forhold bak meg og har hatt MANGE sexpartnere. Er oppi 11-12 nå om jeg ikke telte feil (regner ikke med jentene) Jeg syns det er drøyt. Håper vel jeg har funnet "my man" innen jeg når 20. Ikke at jeg "ligger rundt" men jeg er for prøvekjøring før jeg slipper hjertet mitt helt løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å lese meningene deres, jeg står virkelig mellom barken og veden her - egenlig. Jeg mener at sex er noe personlig som jeg selv ikke ønsker å dele med alt og alle, men etter å ha blitt singel for første gang siden jeg var 14 år (er nå 20), er det vanskelig å bestemme meg for hvor jeg står med tanke på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Ja, hun duger til sex, og heldigvis har hun ikke vist noe tegn til at hun vil noe mer enn å ha sex med meg.

Jeg bryr meg da ikke om jeg er med på å høyne antallet hennes, det får evt være hennes neste kjærestes problem.

Prototypen på en dobbeltmoralsk mann. På tide å se seg selv i speilet, kanskje?

Jeg ville ikke hatt en sånn mann som partner, som ser på kvinner som tømmestasjoner, men ikke er gode nok til noe annet. Det vitner om et slett menneskesyn.

Kvinner skal helst være jomfruer, menn skal harve over de han får mulighet til å harve over, og ingenting er endret siden middelalderen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har alltid foretrukket menn som ikke har seg med hvem som helst - at de har litt standard og selvrespekt. Det samme vil jeg tenke uansett kjønn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Jeg er ikke interessert i en som har vært "allemannseie". Hvorfor er det så viktig å ha mange partnere foresten? Kan du ikke heller finne en du er glad i å ha mye deilig sex med den personen? En som ligger rundt med alle er uansett fullstendig uaktuelt som kjærestemateriale for meg. Vil jo gjerne føle seg litt ekslusiv.

Det er ikke alle som har den luksusen :filer:

Svarene i denne tråden vitner forresten om at myten om menn og kvinners seksuelle "ære" lever i beste velgående!

Jeg personlig driter i det. Jeg har sex med akkurat så mange som jeg vil, og skjønner ikke hvorfor "tallet mitt" skal holdes hemmelig. Jeg sammenlignet tall med min forrige date, og ingen av oss ble spesielt traumatiserte av det

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest otrivin

Hvis en mann mener at jeg har hatt sex med for mange? Ja vel, på hodet og ræven ut med han.

Syns ingen har noen rett til å dømme en person pga antall sexpartnere. Jeg har selv hatt sex med ganske mange for å være i min alder, men det syns jeg da er helt greit. Jeg må da faen få lov til å ligge med så mange jeg vil! For min egen del ville jeg nok stilt meg selv et moralsk spørsmål dersom fyren hadde hatt seg med over 50 damer i samme alder som meg, men jeg ville ALDRI utelukket å være sammen med noen pga et tall. Seriøst, vi lever i 2011!!! Og jeg har så mye sex jeg vil og hvis du har en moralsk begrensning selv så får du finne deg en kristen kjerring som leser bibelvers på fredagskvelder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Hvis en mann mener at jeg har hatt sex med for mange? Ja vel, på hodet og ræven ut med han.

Syns ingen har noen rett til å dømme en person pga antall sexpartnere. Jeg har selv hatt sex med ganske mange for å være i min alder, men det syns jeg da er helt greit. Jeg må da faen få lov til å ligge med så mange jeg vil! For min egen del ville jeg nok stilt meg selv et moralsk spørsmål dersom fyren hadde hatt seg med over 50 damer i samme alder som meg, men jeg ville ALDRI utelukket å være sammen med noen pga et tall. Seriøst, vi lever i 2011!!! Og jeg har så mye sex jeg vil og hvis du har en moralsk begrensning selv så får du finne deg en kristen kjerring som leser bibelvers på fredagskvelder.

Alle mennesker har lov til å ligge med så mange de vil, så lenge de innser at det mest sannsynlig vil minke bestanden av potensielle partnere.

Har jo selv levd et heftig liv, og da visste jeg at ikke alle jenter ville godta det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...