Gå til innhold

Er det galt å ha hatt mange sexpartnere?


Lizbeth

Anbefalte innlegg

Både jeg og min mann har kun hatt hverandre, og det kunne aldri, ALDRI falle meg inn å ha sex med noen jeg ikke har følelser for.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes sex er veldig personlig og kunne aldri hatt veldig mange sexpartnere - derfor kunne jeg nok ikke hatt en partner som hadde et helt motsatt syn på dette enn meg. Mener absolutt ikke at man skal være jomfru når man treffer den rette men at man skal ha tenkt seg litt om før man hopper til sengs sammen. Jeg er vel oppdratt av litt gammeldagse besteforeldre på den måten som bare har hatt hverandre :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Både jeg og min mann har kun hatt hverandre, og det kunne aldri, ALDRI falle meg inn å ha sex med noen jeg ikke har følelser for.

Det er bra å ha idealer. Kan jeg få spørre om hvor mange år du er og hvor lenge du har vært gift/samboer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som mener at det er forskjellige idealer for menn og kvinner her, og i mange kretser er det sikkert det. I min omgangskrets er en viss eksklusivitet viktig for begge kjønn, og det setter jeg pris på. Jeg ser mer ned på enn opp til menn med høye antall. Ikke at jeg preker jomfruelighet frem til giftermål, men for meg er sex for nært og intimt til at jeg vil dele det med mer enn en håndfull menn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en mann mener at jeg har hatt sex med for mange? Ja vel, på hodet og ræven ut med han.

Syns ingen har noen rett til å dømme en person pga antall sexpartnere. Jeg har selv hatt sex med ganske mange for å være i min alder, men det syns jeg da er helt greit. Jeg må da faen få lov til å ligge med så mange jeg vil! For min egen del ville jeg nok stilt meg selv et moralsk spørsmål dersom fyren hadde hatt seg med over 50 damer i samme alder som meg, men jeg ville ALDRI utelukket å være sammen med noen pga et tall. Seriøst, vi lever i 2011!!! Og jeg har så mye sex jeg vil og hvis du har en moralsk begrensning selv så får du finne deg en kristen kjerring som leser bibelvers på fredagskvelder.

Seriøst. Lever du i en verden av ytterpunkter? Hadde jeg møtt en person som hadde hatt sex med 50 forskjellige personer hadde jeg løpt den andre veien. Hvor i all verden er impulskontrollen liksom. Man har rett til mye, men det betyr ikke at det er attraktivt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra å ha idealer. Kan jeg få spørre om hvor mange år du er og hvor lenge du har vært gift/samboer?

Jeg er 24 år og vi har vært samboere i snart 6 år.

Edit: skrivefeil

Endret av Nivida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg nøyer meg med å konstatere at det er spennende at KG-menn er helt sikre på at de kan basere en kvinnes øvrige personlige egenskaper på antallet sexpartnere hun har bak seg.

..og at det er ulike normer for kvinner og menn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår dere jo, det gjør jeg. Men det er likevel vanskelig for meg å forstå HVORFOR det er et slik syn på det.

Bare fordi man ønsker sex, så må man finne noen å dele livet med? Hva med de som ønsker å være singel - men likevel ønsker sex?

Som jeg ser det har du for mange seksualpartnere når du ikke kan vedkjenne deg alle, og med en gang du begynner og lyve om antallet beviser du at det er ett eller annet som ikke stemmer helt. Man må skjule sannheten og juge på seg ærlighet. Alle forstår at dette går til dundas før eller senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nøyer meg med å konstatere at det er spennende at KG-menn er helt sikre på at de kan basere en kvinnes øvrige personlige egenskaper på antallet sexpartnere hun har bak seg.

..og at det er ulike normer for kvinner og menn.

Selvfølgelig ser du forskjell på en mann som har flere hundre sexpartere kontra en fyr som bare har ligget med en!

De har forskjellige væremåter og forskjellige lyster i livet. Det er rett og slett forskjellige ting som gleder dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest otrivin

Seriøst. Lever du i en verden av ytterpunkter? Hadde jeg møtt en person som hadde hatt sex med 50 forskjellige personer hadde jeg løpt den andre veien. Hvor i all verden er impulskontrollen liksom. Man har rett til mye, men det betyr ikke at det er attraktivt.

Hva mener du med ytterpunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med ytterpunkter?

Med ytterpunkter mener jeg at: enten er man en puritansk kristen eller så er det alt lov, i kg-verden. Hva skjedde med den gyldne middelvei?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nøyer meg med å konstatere at det er spennende at KG-menn er helt sikre på at de kan basere en kvinnes øvrige personlige egenskaper på antallet sexpartnere hun har bak seg.

..og at det er ulike normer for kvinner og menn.

Selvfølgelig kan man det. Å ja, det er ulike normer for kvinner og menn. Ofte slår det negativt ut for mennene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du singel, kåt og ikke ute etter forhold, ser jeg virkelig ikke noe galt i å ha mange sexpartnere..Damer har også behov! Nuff said!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du singel, kåt og ikke ute etter forhold, ser jeg virkelig ikke noe galt i å ha mange sexpartnere..Damer har også behov! Nuff said!

Enig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du singel, kåt og ikke ute etter forhold, ser jeg virkelig ikke noe galt i å ha mange sexpartnere..Damer har også behov! Nuff said!

Skriver under på denne.

Enig!

Og denne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er grei nok, og hun har en hel del erfaring. Men jeg kan ikke få kjærestefølelser for noen som har vært så travle.

Hvorfor ikke? Folk forandrer seg. De 100 hun har ligget med lå hun jo med før hun begynte å ligge med deg. Hadde hun kjent deg da er det ikke sikkert hun hadde ligget med noen av dem.

Selv har jeg hatt sex med ca 50. Mange korte forhold, noen få litt lengre forhold og mange ONS. Jeg har virkelig elsket 2 av de jeg har ligget med. De andre lå jeg med av flere grunner: fordi jeg var kåt, fordi jeg var interessert i de og ville prøve ut og/eller fordi jeg prøvde å finne en substitutt for den ene jeg en gang elsket og hadde kjærlighetssorg på grunn av.

Jeg elsker min nåværende kjæreste. Vil ikke miste ham for alt i verden. Det frister derfor ikke å ligge med andre i det hele tatt, verken nå eller i overskuelig fremtid. Jeg vet hvordan det føles å ligge med noen. Jeg har opplevd seksuell spenning med fremmede, både i og utenfor en utroskapssetting tidligere. Jeg kjenner godt til hva konsekvensene av sidesprang kan være, og det er derfor ikke spennende. De seksuelle opplevelsene jeg deler med kjøresten min blir ikke misfarget av at jeg har hatt sex med andre før. Jeg klarer utmerket godt å skille mellom ham og andre, fortid og nåtid. Sexen jeg har med ham er stort sett mye bedre enn sex jeg har hatt med tidligere forbindelser. Burde det få ham til å føle seg ubetydelig?

Om kjæresten skulle droppet meg bare fordi jeg har hatt sex med mange ville han gått glipp av verdens mest hengivne kjæreste, som puler ham bedre enn de fleste kan, og som elsker ham like høyt som hans egne foreldre gjør. Ei som bare hadde ligget med 0-10 stykker ville allikevel vært å foretrekke?! Jeg ville vært mer skeptisk til en som kom fra ett eller flere langvarige forhold, uten andre sexpartnere. Vedkommende gir da inntrykk av å være lite kresen på kjærestefronten og/eller å ha en svært lav seksualdrift. I tillegg ville jeg vært redd for at det lå gamle følelser for eksen der og ulmet, og at jeg nok også ville blitt dumpet etter 3-7 år, slik de få andre han hadde ligget med ble. Jeg ville følt meg mer ubetydlig om jeg visste at han hadde elsket to andre, som han hadde vært i like langvarige eller lengre forhold med, like dypt som han elsker meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dropkick

kompisen min sa "en nøkkel som kan låse opp mange forskjellige låser er en bra nøkkel, men en lås som blir låst opp av mange forskjellige nøkler er en drittlås "

Jeg derimot syns det er tull, folk får gjøre som de vil. Det å være tøytete kommer ann på oppførsel syns jeg, ikke antall sexpartnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kompisen min sa "en nøkkel som kan låse opp mange forskjellige låser er en bra nøkkel, men en lås som blir låst opp av mange forskjellige nøkler er en drittlås "

Den er jo vanvittig gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke dette en diskusjon vi skal leve med i mange år fortsatt ?? At det er 2 typer moralsett her og at HUN blir omtalt som madrass, felleshøl og you-know-what, mens HAN omtales som skjørtejeger og rundbrenner ?

Det viktigste er jo at man eier og har sin egen moral når det gjelder antall sexpartnere. For noen er det kanskje greit med 50 og 100+, mens hos andre er det jo helt uaktuelt. Om det er rett eller galt ??? Ja, hvem bestemmer det ?? Jo,om det er noen så er det omgivelsene rundt oss, de vi omgås med, venner og familie kanskje. Noen moralske voktere og andre forståsegpåere. Det er jo ingen fasit, men det er bare forskjellig moral som påakter noen å fremstå som "bedre" enn andre. Selvsagt har det vært slik fra tidenes morgen at menn kunne gjerne ligge rundt så mye de nesten ville, mens det ikke var like sosialt akseptert at kvinner gjorde det samme. Nettopp dette moralske synes synes å henge litt igjen, men kvinnenes frigjøring og mer markerte selvstendighet har bidratt til at også flere kvinner har flere sexpartnere. Det er jo ikke nødvendigvis feil det, men i noen menn og kvinners tekstbok så er det ikke akseptert. Det er grunnet deres moral og hvilket syn nettopp de har på det. Så får man dømme i eget hode og hjerte om det er rett eller galt. Det er helt greit å akseptere at vi er individer med forskjellige lyster og moral. Først når man treffer et menneske som selv har hatt mange sexpartnere skal man dømme etter egen moral. Men oppfatningen av antall sexpartnere hos kvinner og menn vil nok ikke endres med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...