Gå til innhold

Er det galt å ha hatt mange sexpartnere?


Lizbeth

Anbefalte innlegg

Èn ting jeg lurer veldig på, er hvorfor det fremdeles er tabu (for en kvinne?) å ha hatt mange sexpartnere? Er det ikke "lov" til å kose seg slik man selv ønsker? Jeg ønsker å høre deres tanker om dette, gjerne ut ifra generelt perspektiv i tillegg til deres private.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett sted mellom 1 og 10 er greit i min verden. Jeg ville aldri vært sammen med en dame som har hatt feks 30 forskjellige partnere. Fullstendig uaktuelt.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle litt om hvorfor? Hva er det som er galt i å ha hatt feks flere enn ti partnere? Hva er det som gjør sex, som altså er noe fint, om til noe skittent så lenge man har hatt flere partnere?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle litt om hvorfor? Hva er det som er galt i å ha hatt feks flere enn ti partnere? Hva er det som gjør sex, som altså er noe fint, om til noe skittent så lenge man har hatt flere partnere?

Vel. Jeg er ikke interessert i en som har vært "allemannseie". Hvorfor er det så viktig å ha mange partnere foresten? Kan du ikke heller finne en du er glad i å ha mye deilig sex med den personen? En som ligger rundt med alle er uansett fullstendig uaktuelt som kjærestemateriale for meg. Vil jo gjerne føle seg litt ekslusiv.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe galt i å ha hatt mange partnere. Men det ekskluderer de som finner slikt uappetittlig som potensielle partnere.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår dere jo, det gjør jeg. Men det er likevel vanskelig for meg å forstå HVORFOR det er et slik syn på det.

Bare fordi man ønsker sex, så må man finne noen å dele livet med? Hva med de som ønsker å være singel - men likevel ønsker sex?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skaff deg en fast fuckbuddy,eller ta det harde valget mellom å la være eller

ha mange partnere,med tilhørende stigmatisering....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Jeg mener at det ikke er galt å ha hatt mange sexpartnere. Men noen potensielle partnere henger seg jo opp i dette med antall. Det kan være nok til å bli uinteressant, så det er noe man må regne med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ett sted mellom 1 og 10 er greit i min verden. Jeg ville aldri vært sammen med en dame som har hatt feks 30 forskjellige partnere. Fullstendig uaktuelt.

Hvordan kan du vite hvor mange sexpartnere en dame har hatt? Spør du direkte? I så tilfelle er det ikke sikkert du får et ærlig svar. Hvordan er det med deg selv, holder du din sti ren?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår dere jo, det gjør jeg. Men det er likevel vanskelig for meg å forstå HVORFOR det er et slik syn på det.

Bare fordi man ønsker sex, så må man finne noen å dele livet med? Hva med de som ønsker å være singel - men likevel ønsker sex?

Det er vel kanksje nettopp fordi det er fintat sex bør være litt eksklusivt. Damer som har seg med mange forskellige tolker jeg som personer som er ute etter bekreftelse, er usikre, mangler selvkontroll, lav moral osv. Man er bare ikke like attraktiv hvis man har vært bortpå for mange. Sånn er det bare. I motsatt tilfelle kan man jo spørre hvorfor så mange kvinner faller for menn som har hatt ett tresifret antall partnere. Øsker ikke kvinnen å føle seg eksklusiv?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det er som det alltid har vært, en moral for kvinner, en for menn. Bare dette ordet "allemannseie", hva er det for slags syn og omtale på kvinner? En mann er litt av en støver jo flere damer han nedlegger. Da blir han sett opp til i kameratgjengen. Men etterhvert som folk blir voksne, får man tro at behovet for å rakke ned på kvinner blir slakket på, og at skryt om nedlagte damer ikke er så viktig som før.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du vite hvor mange sexpartnere en dame har hatt? Spør du direkte? I så tilfelle er det ikke sikkert du får et ærlig svar. Hvordan er det med deg selv, holder du din sti ren?

Jeg holder min sti motvillig ren(neida :) ). Jeg kunne ikke hatt veltet meg i partnere om jeg hadde ønsket det aldri så mye. Det er vel kanskje litt det som er forskjellen mellom menn og kvinner. Jeg har vel uansett ingen ønsker om å ha mange partnere. En god elsker holder i massevis for meg. Heller en god enn tretti halvgode/dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er ett tema som har masse fordommer knyttet opp til seg,

på lik linje med platinablonde jenter m.silikonpupper (bimboer) og

menn med masse tatoveringer (bad boys)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er som det alltid har vært, en moral for kvinner, en for menn. Ikke helt riktig. Det er en moral for kvinner og en moral for ENKELTE menn. Det er kun få menn som har mulighet samme promiskuøsitet som kvinner. Det er blodig urettferdig. Bare dette ordet "allemannseie", hva er det for slags syn og omtale på kvinner? En mann er litt av en støver jo flere damer han nedlegger. Da blir han sett opp til i kameratgjengen. Og av kvinner. Kvinner belønner jo slike med enda mer sex. Det blir en flott synergieffekt for den heldige personen det gjelder. Men etterhvert som folk blir voksne, får man tro at behovet for å rakke ned på kvinner blir slakket på, og at skryt om nedlagte damer ikke er så viktig som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det fortsatt er slik, at jenter helst skal være jomfru når de møter den rette, er det like greit å tie stille om hvor mange du egentlig har hatt. Jeg har aldri forstått hvorfor man må fortelle partneren sin hvor mange man har hatt sex med, for partneren har ikke noe med dette å gjøre så lenge man er frisk. Er man ikke frisk er det noe man kan fortelle, og da gjøre det man må for å beskytte parteren sin. Men å sitte og fortelle den andre at man har hatt så og så mange, er rett og slett bare tåpelig. Blir dette vanskelig for partneren å takle, får den personen vurdere om de vil avslutte forholdet eller ikke på bakgrunn av det. Ønsker de å avslutte forholdet fordi man ikke ønsker å opplyse om hvor mange man har hatt sex med, får de rett og slett bare gjøre det. Sexlivet er en personlig ting, og ingen andre har noe med det å gjøre enn deg selv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Èn ting jeg lurer veldig på, er hvorfor det fremdeles er tabu (for en kvinne?) å ha hatt mange sexpartnere? Er det ikke "lov" til å kose seg slik man selv ønsker? Jeg ønsker å høre deres tanker om dette, gjerne ut ifra generelt perspektiv i tillegg til deres private.

Baaah, enig med Belladonna faktisk, det ligger to forskjellige moralsett i ryggmargen til mange.

Men ikke alle. Mener det viktigste er å være tro mot seg selv, ikke hva andre mener er "rett" og "galt" - hvis det betyr å ha flere sexpartnere, så er det like greit som å ha få av dem. Moralsk er ikke det ene mer riktig enn det andre, selv om det er det vi er lært opp til å tro.

Som med alle andre spørsmål må man være villig til å ta kostnaden i form av samfunnets fordømmelse dersom din egen tro skulle gå imot "strømmen". Det har alle homofile og lesbiske fått erfare, blant annet.

Men ærlig talt, hvem vil du ha som livspartner når det kommer til stykket? En som fordømmer det du tror på (eller gjør), eller en som tar deg for akkurat den du er? Den sistnevnte er kanskje vanskeligere å finne, men det spørs om du blir lykkelig uansett sammen med en som vil ha deg og fortiden din inn i en form som ikke egentlig er deg.

Klem :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er som det alltid har vært, en moral for kvinner, en for menn. Bare dette ordet "allemannseie", hva er det for slags syn og omtale på kvinner? En mann er litt av en støver jo flere damer han nedlegger. Da blir han sett opp til i kameratgjengen. Men etterhvert som folk blir voksne, får man tro at behovet for å rakke ned på kvinner blir slakket på, og at skryt om nedlagte damer ikke er så viktig som før.

Ikke i min vennekrets. Jeg kjenner en fyr som ligger med nye damer hver helg, og når han kommer å skryter av det på fredagspilsen så sier vi andre "Bra gjort, mann!!" for å muntre han opp. Straks han går for å hente en øl til eller pisse, så er det alltid noen som mener at "vi må jo munter han opp sånn at han ikke tror at han er helt håpløs. Det kan jo hende at han får til et ordentlig forhold en dag :vetikke: ".

Selv vil jeg ikke være sammen med en dame som har holdt på med maaaaaassevis av menn. Fordi da har vi helt forskjellig syn på sex og det er større sjanse for at hun kommer til å være utro, fordi hun holder følelser og sex separert (har sex med menn hun ikke har følelser for.)

Endret av Mr.Omg
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Selv vil jeg ikke være sammen med en dame som har holdt på med maaaaaassevis av menn. Fordi da har vi helt forskjellig syn på sex og det er større sjanse for at hun kommer til å være utro, fordi hun holder følelser og sex separert (har sex med menn hun ikke har følelser for.)

Dette er jeg helt uenig i. Utroskap og sex som singel er to helt forskjellige ting.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Èn ting jeg lurer veldig på, er hvorfor det fremdeles er tabu (for en kvinne?) å ha hatt mange sexpartnere? Er det ikke "lov" til å kose seg slik man selv ønsker? Jeg ønsker å høre deres tanker om dette, gjerne ut ifra generelt perspektiv i tillegg til deres private.

Jeg syns ikke det er noe gale i å ha mange sexpartnere, man skal få lov til å kose seg! MEN når du finner deg kjæreste, ikke avslør tallet under noen omstendigheter. Da dama mi har fortalt om at hun hadde like mange partnere som meg, ble jeg litt skuffa. Sikkert fordi jeg så på henne som en uskyldig søt jente. Men det kommer sikkert an på hvordan din fremtidige kjære ser på dette. Kos deg og nyt livet! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Jeg har ingenting imot mennesker som har hatt veldig mange sexpartnere, men når man er på min alder - i tjueårene, og har hatt veldig mange partnere så begynner man jo å lure litt. Jeg syns det er litt ekkelt at man skulle ha sex med noen som har hatt 20 andre først. Derfor kunne ikke jeg vært sammen med en gutt som hadde hatt seg med svært mange forskjellige kvinner. Men for all del, for dem som ikke har noe imot det er det bare å kjøre på og kose seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...