Gå til innhold

Er det galt å ha hatt mange sexpartnere?


Lizbeth

Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke helt moralaspektet her. Jeg har aldri tenkt at det er umoralsk å ligge med mange, men jeg foretrekker jo likevel at kvinner har ligget med få.

Samtidig, når det gjelder dobbeltmoral, så tenker jeg at jeg helt fint kan ligge med mange og likevel velge bort de kvinnene som har ligget med tilsvarende mange. Jeg er ikke noe bedre eller dårligere på noen måte.

Akkurat som at det ikke er galt av kvinner å ligge med mange, så er det heller ikke galt av meg å ligge med mange. Hvis jeg rent hypotetisk har ligget med mange kvinner, er det helt i orden at mange kvinner vil velge meg bort.

Jeg gidder heller ikke å bry meg om hvor mange kvinner andre menn har ligget med. Jeg skal ikke ligge med de mennene uansett og da har det ingen betydning for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop28

Èn ting jeg lurer veldig på, er hvorfor det fremdeles er tabu (for en kvinne?) å ha hatt mange sexpartnere? Er det ikke "lov" til å kose seg slik man selv ønsker? Jeg ønsker å høre deres tanker om dette, gjerne ut ifra generelt perspektiv i tillegg til deres private.

Ut fra mange svar her inne er det tydeligvis ennå tabu... Dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest otrivin

Med ytterpunkter mener jeg at: enten er man en puritansk kristen eller så er det alt lov, i kg-verden. Hva skjedde med den gyldne middelvei?

Hvis det er meg du sikter til så er jeg vel mer middelvei. Jeg har ikke hatt sex med SÅ mange, noen mener kanksje det, men jeg syns ikke det er så mange, men det er ikke sånn at jeg har lyst å doble antallet. Men jeg syns det viktigste er GRUNNEN og i hvilke situasjoner man har sex. Det er forskjell på 10 ONS og 10 langvarige forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er meg du sikter til så er jeg vel mer middelvei. Jeg har ikke hatt sex med SÅ mange, noen mener kanksje det, men jeg syns ikke det er så mange, men det er ikke sånn at jeg har lyst å doble antallet. Men jeg syns det viktigste er GRUNNEN og i hvilke situasjoner man har sex. Det er forskjell på 10 ONS og 10 langvarige forhold.

Da burde det heller være 5 langvarige forhold og 5 ONS ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Jeg ser ikke helt moralaspektet her. Jeg har aldri tenkt at det er umoralsk å ligge med mange, men jeg foretrekker jo likevel at kvinner har ligget med få.

Det er moralaspektet jeg har et problem med. Ikke det faktum at hver enkelt skal kunne velge en partner som passer dem. Ligger man med mange, så gjør man seg mindre attraktiv for enkelte, sånn vil det være. Det er helt ok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er moralaspektet jeg har et problem med. Ikke det faktum at hver enkelt skal kunne velge en partner som passer dem. Ligger man med mange, så gjør man seg mindre attraktiv for enkelte, sånn vil det være. Det er helt ok.

Jeg er enig med deg. Mener moral er en oppskrytt greie, mest egnet til at de som påberoper seg "høy moral" skal føle seg bedre enn mennesker som har et annet syn enn dem. Blir litt sur av sånt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle bør få lov til å tråkke den sti de selv ønsker. Problemet er at mange ikke godtar at det er en konsekvens for hver handling. Så lenge man står for sine egne handlinger og respekterer at andre ikke har samme synet som seg selv på dette, så kommer man langt her i verden.

Etter min erfaring er det de som har hatt sex med mange, som også har hatt lettest for å være utro. Uten at jeg kan komme med statistiske beviser på at dette er fakta. Det er kun fakta i mitt eget lille liv. Allikevel preges man av fortiden, og man vil ikke tråkke i de samme elendige sporene, så dermed blir valgene selvsagt preget av dette. Når det skal være sagt, er det ingen forskjell på kvinner og menn i mine øyne. Jeg hadde en periode hvor det gikk over stokk og stein seksuelt, og har dermed et antall sexpartnere mange kvinner reagerer på. Jeg har full forståelse for at noen av dem velger å ikke ta sjansen på meg, og respekterer avgjørelsen. Men for min del er det forskjell på en eksperimenterende ungdom og hva man gjorde forrige uke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters 2.0

Hvorfor skal sex underlegges andre moralske normer enn annen adferd?

Etikk/moral varierer fra tid til tid, samfunn til samfunn, og også fra person til person. Det viktigste må vel være å søke en partner med samme verdisyn, ikke fordømme mennesker som har et annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters 2.0

Etter min erfaring er det de som har hatt sex med mange, som også har hatt lettest for å være utro.

Etter min erfaring er de som har hatt sex med veldig få, som også har lettest for å være utro.

Bare for å komplisere litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring er det de som har hatt sex med mange, som også har hatt lettest for å være utro.

(...) Det er kun fakta i mitt eget lille liv.

Jeg hadde en periode hvor det gikk over stokk og stein seksuelt, og har dermed et antall sexpartnere mange kvinner reagerer på. Jeg har full forståelse for at noen av dem velger å ikke ta sjansen på meg, og respekterer avgjørelsen. Men for min del er det forskjell på en eksperimenterende ungdom og hva man gjorde forrige uke.

Motsier du ikke deg selv litt her...? (jeg har klippet ut litt av sitatet). Du sier at du har erfaring med at de som har hatt flest partnere er mest utro - også sier du at for din del stemmer ikke dette. Er ikke det å sette en annen standard for andre enn for deg selv, på et vis?

Edit slurveskrivefeil

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters 2.0

Motsier du ikke deg selv litt her...? (jeg har klippet ut litt av sitatet). Du sier at du har erfaring med at de som har hatt flest partnere er mest utro - også sier du at for din del stemmer ikke dette. Er ikke det å sette en annen standard for andre enn for deg sell, på et vis?

Godt poeng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motsier du ikke deg selv litt her...? (jeg har klippet ut litt av sitatet). Du sier at du har erfaring med at de som har hatt flest partnere er mest utro - også sier du at for din del stemmer ikke dette. Er ikke det å sette en annen standard for andre enn for deg sell, på et vis?

Nei, jeg setter ikke andre standarder for meg selv. Da misforstår du med vilje. Jeg har dårlig erfaring med kvinner som har hatt mange sexpartnere. Det er allikevel forskjell på om de har hatt en eksperimentell ungdom eller om det skjedde i forrige uke. Jeg forstår fullt ut at mange er skeptiske til antallet mitt, og respekterer de som ikke vil ta sjansen.

Min erfaring tilsier en sterk korrelasjon mellom antall sexpartnere og utroskap. Derfor er jeg følgelig også veldig forsiktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg misforsto ikke med vilje - du utelot nemlig at det hadde noe å si når i livet aktiviteten var skjedd. Du sa du var skeptisk til damer med mange og for din del hadde det på et tidspunkt vært mange, men det var da du var ung (og dum? :ler:)

Takk for klargjøringen. Da skjønner jeg hva du mener.

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør ikke partnerne mine om hva mange de har hatt jeg - og har ikke blitt spurt selv heller.

Ser det ikke som noe relevant samtaleemne. Det er jo viktigst at vi har det bra når vi er sammen og heller bruker tiden på å finne ut hvordan vi kan glede hverandre maks :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ett tall og står for det. Om noen velger å si noe på det; :takke:

Så lenge personen jeg er med ikke er utro så betyr ikke tallet noe.

:Nikke: MikeWaters 2.0

Skrevet i dag, 10:18

Hvorfor skal sex underlegges andre moralske normer enn annen adferd?

Etikk/moral varierer fra tid til tid, samfunn til samfunn, og også fra person til person. Det viktigste må vel være å søke en partner med samme verdisyn, ikke fordømme mennesker som har et annet :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MikeWaters 2.0

Min erfaring tilsier en sterk korrelasjon mellom antall sexpartnere og utroskap.

Det er en stor sannsynlighet for at du kommer til å være utro med andre ord? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Drue

Man bør kanskje definere "mange". Om man er 30 år og har vært seksuelt aktiv siden man var 17 år så vil man med 2 partnere hvert år være oppi 26 partnere. Enkelte vil kanskje mene at det er mange, selv om det ikke nødvendigvis er det.

Uansett, for meg gjør det ingenting at dama har vært med "mange", om det er ei dame jeg liker. Jeg tenner litt på tanken på at hun kan og vet hvordan hun får sex, men likevel velger meg. Det gjør at jeg aldri tar henne for gitt, og at jeg vil gjøre alt jeg kan, hver dag, for å holde på henne. Det at det blir sett ned på at man har ligget med mange er for meg en irriterende konservativ norm.

PS: selv har jeg ikke et tosifret antall "hakk i stolpen" engang. (har alltid vært en forholds-type).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange sexpartnere, altfor mange. Jeg er kvinne, 35 år. Hvorfor? Jeg ble misbrukt av min egen far, og har derfor aldri lært å sette grenser for kroppen min, og alltid misforstått sex med kjærlighet. Jeg har alltid trodd at det å gi sex vil gi meg kjærlighet, for det er jo det pappa lærte meg da jeg var liten. Det er sikkert vanskelig for mange å forstå om man ikke har opplevd det selv. Noen reagerer kanskje helt motsatt, at de ikke vil bli tatt i i det hele tatt. Vi er forskjelige og har ulike reaksjonsmønster.

Nå er dette et tilbakelagt kapittel, jeg har gått i terapi og fått mye hjelp til å få kroppen til å bearbeide og komme seg videre, slik at jeg har fått et sunnere forhold til kroppen min og mitt forhold til menn.

Folk har mange partnere av forskjellige grunner, det trenger ikke bety at man er ei "kåt hore".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stor sannsynlighet for at du kommer til å være utro med andre ord? :klo:

Nei, men jeg respekterer at andre kan frykte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...