Gå til innhold

Nok om det og mer om noe annet!


Leo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og husk støvmaske!

Jada! Jeg har forstått det nå etter å ha etterlatt meg de underligste valører på papiret når jeg snyter meg. Blått snørr ser f.eks. veldig usunt ut! :spy: (Og det er det sikkert også...). Etter et heller ublidt møte mellom et stort skap og betong hvor min stortå fungerte som støtdemper, er jeg også på jakt etter vernesko i damestørrelse. Jeg har allerede fått mye "kjeft" av min bedre halvdel fordi jeg ikke bruker vernesko og nå har jeg altså en blå stortå og han har fått gleden av å meddele det obligatoriske "Hva var det jeg sa?". Det må jo finnes vernesko i små størrelser siden det er påbudt verneutstyr i mange yrker, men jeg har altså ikke klart å finne noen ennå.

I skrivende stund venter jeg på at veterinæren skal åpne. Jeg har klart å holde utslettet til Voffe i sjakk med grønnsåpe og diverse remedier, men nå er det verre enn verst og noe må gjøres! :tristbla: Jeg er temmelig sikker på at det er våteksem og det er det vel for så vidt ikke så mye å gjøre med, men det er jo greit å få det bekreftet og jeg vil jo selvfølgelig ikke at han skal plages mer enn høyst nødvendig med det.

Skapprosjektene mine er fremgang, men det går ikke så fort :sjenert: ... Det er rett og slett mye pirkearbeid som tar lang tid. Pakkene fra bokklubben har imidlertid begynt å strømme på, så jeg trenger definitivt mer skapplass! :rodme: Noen lurte veldig på hva jeg skal med kakeform siden jeg aldri baker kaker, men man vet jo aldri :sjenert: ...

I år er også åpenbart året da jeg er tidlig ute. Fuglene har "mast" en stund nå og er åpenbart svært fornøyd med å få maten servert. Kjøttmeiser er forresten rare. De husker, eller har arvet, kunnskapen om at her er det mat å finne og setter seg på vindusbrettet og kikker inn som for å spørre om det ikke blir noe mat snart. De fleste julegavene er også enten i hus eller på vei.

Da har veterinæren åpnet, så da er det vel bare å hive seg på telefonen! :mobil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et heller ublidt møte mellom et stort skap og betong hvor min stortå fungerte som støtdemper, er jeg også på jakt etter vernesko i damestørrelse.

AUUUU!! Uffda! Jeg fikk et bilbatteri på tåa en gang. Godt det ikke var barn i nærheten av meg da, da.. :kjefte:

I skrivende stund venter jeg på at veterinæren skal åpne. Jeg har klart å holde utslettet til Voffe i sjakk med grønnsåpe og diverse remedier, men nå er det verre enn verst og noe må gjøres! :tristbla: Jeg er temmelig sikker på at det er våteksem og det er det vel for så vidt ikke så mye å gjøre med, men det er jo greit å få det bekreftet og jeg vil jo selvfølgelig ikke at han skal plages mer enn høyst nødvendig med det.

Jeg kom til å tenke på noe. Er grønnsåpe det riktige mot våteksem? Kanskje bruke noe som tørker ut eksemen? Håper du får svar hos veterinæren. Og så må du hilse Voffe og den andre godgutten din! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått snørr og blå tær... dette høres ikke bra ut, Leo. Er du sikker på at du ikke skal begynne med noe annet... hekling, for eksempel? :fnise:

Ellers håper jeg at Voffe blir bedre. Er det ikke noe som kan gjøres med våteksem? Vår Pus har gått på hudmedisiner i årevis, sikkert ikke optimalt, men hun er fremdeles en frisk gammel dame (med pelsen på plass, noe som ikke hadde vært tilfelle hvis hun ble overlatt til seg selv, stakkars. Hun klødde seg helt hårløs!).

:klem:

Edit: I tilfelle du ikke så svaret mitt i "krisehjelp"-tråden, så må du hilse moren din fra meg og si tusen takk for hjelpen! Nå skal det bli spiselig kake her, nemlig...

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til å tenke på noe. Er grønnsåpe det riktige mot våteksem? Kanskje bruke noe som tørker ut eksemen? Håper du får svar hos veterinæren. Og så må du hilse Voffe og den andre godgutten din! :klem:

Ellers håper jeg at Voffe blir bedre. Er det ikke noe som kan gjøres med våteksem? Vår Pus har gått på hudmedisiner i årevis, sikkert ikke optimalt, men hun er fremdeles en frisk gammel dame (med pelsen på plass, noe som ikke hadde vært tilfelle hvis hun ble overlatt til seg selv, stakkars. Hun klødde seg helt hårløs!).

Vi hadde et langt og interessant besøk hos veterinæren i går. H*n hadde god tid, så det ble undersøkt og diskutert til den store gullmedalje. H*n sier at hvis h*n bare hadde sett utslettet, så ville h*n vært nærmest 100% sikker på at det var skabb. I teorien (H*n fant frem lærebøkene i vetrinærmedisin så jeg også fikk se/lese) skal det være rimelig enkelt å påvise midd ved å skrape av litt tørr hud og studere det i mikroskop. I praksis er det ikke så enkelt å se forskjell på et bittelite hudflak og en midd... Vi skrapte, kikket og sammenlignet og vi er begge rimelig sikre på at vi kan se midd, men helt sikre er ingen av oss... For ordens skyld er han derfor behandlet mot skabb igjen. Den neste måneden skal jeg bruke grønnsåpe på utslettet, i den grad det er noe, bl.a. for å forhindre betennelser. Grønnsåpe var visst bra nesten uansett fordi såpestoffene tørker ut eksemen og planteoljene sørger for at huden ikke blir knusktørr. I tillegg forhindrer den altså sårdannelse og betennelser. Jeg har også kjøpt fiskeolje som, i hvert fall i følge flasken (Den er forresten dyrere enn en cognac av samme størrelse :ler: ), skal virke styrkende på bl.a. huden og immunforsvaret. Han skal også holdes helt kortklipt under slik at han tørker fortere når han har vært våt og for at utslettet skal få luft. Etter hvert skal vi forsøke å skifte för og fungerer ikke det heller, skal vi forsøke forskjellige kløestillende preparater og rett og slett bare satse på å holde det i sjakk slik at hunden ikke plages.

Det kan selvfølgelig være allergi eller en form for (våt)eksem og fungerer ikke behandlingen nå, kan vi oppsøke en spesialist og få utredet problemet i det vide og det brede. Dette reiser imidlertid en etisk problemstilling som vi diskuterte; ja, man kan utsette hunden for en mengde mer eller mindre plagsomme undersøkelser for så å komme frem til at han kanskje er allergisk mot noe han omgås hver dag. Løsningen blir da å holde ham borte fra det som utløser allergien. Siden det da sannsynligvis er en høyst dagligdags ting, vil det innebære en stor forandring i Voffes liv og er det nødvendigvis riktig i forhold til en så gammel hund? Kan det ikke være like riktig å behandle symptomene slik at han ikke har noen plager enten det nå er med medisiner eller andre ting slik at han kan ha det bra den stunden han har igjen? Det blir omtrent som det du nevner m.h.p. Pus, Nigo. I mine øyne er det bedre at den gamle katten har det bra enn at man på død og liv må finne ut hva det er og hvorfor.

Blått snørr og blå tær... dette høres ikke bra ut, Leo. Er du sikker på at du ikke skal begynne med noe annet... hekling, for eksempel? :fnise:

Hvem har sagt at jeg ikke hekler? Jeg har faktisk heklet to store pledd i løpet av det siste halvåret. Det er ikke noe galt med hekling, men det er litt... eh... stillesittende liksom :ler: .

:klem:

Edit: I tilfelle du ikke så svaret mitt i "krisehjelp"-tråden, så må du hilse moren din fra meg og si tusen takk for hjelpen! Nå skal det bli spiselig kake her, nemlig...

Jeg håper jo den ble spiselig da! Nå tror jeg imidlertid ikke kaker er så "følsomme vesener" som vi i våre dager vil ha det til. Min mormor laget f.eks. utmerkede kaker som hun stekte i en vedkomfyr og ikke kom og fortell meg at temperaturen var den samme hver gang. Over- og undervarme tror jeg dessuten verken vedkomfyren eller mormor hadde begrep om :ler: ...

Dette ble mye utslett i et og samme innlegg. Dere får trøste dere med at det mest av alt er ment som et notat til meg selv. Det er nemlig mye lettere å huske datoer og hva som har vært gjort og ikke gjort når jeg kan gå tilbake og lese her! :jepp:

Nå har det forresten blitt nesten helt lyst ute, så da kan jeg kanskje få på det siste strøket på vitrineskapet :hoppe: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva sniffer man for å få blått snørr? :klø: Spør bare av ren nysgjerrighet, har intet ønske om å prøve. Eller... det hadde jo vært litt tøft på Halloween... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få litt av energien din, Leo? :sjenert:

Nja... Nå når jeg endelig er i ferd med å få den tilbake, lurer jeg på om jeg ikke vil i alle fall mesteparten selv :sjenert::ler: .

H/M katalog er bestilt.

Takk for at du kan hjelpe en datadust som meg!

Bare hyggelig å kunne hjelpe! :) Det er forresten adressen som er dust, ikke du.

Hva sniffer man for å få blått snørr? :klø: Spør bare av ren nysgjerrighet, har intet ønske om å prøve. Eller... det hadde jo vært litt tøft på Halloween... :fnise:

Oppskriften på blått snørr er å slipe en gjenstand malt i en intens blåfarge med pussemaskin og finkornet papir mens man puster godt inn gjennom nesen. Etter en stund løses malingspartiklene opp samtidig som det irriterer slimhinnene i neste og, voilà, snørret blir blått og det blir mye av det. Rødmalte gjenstander gir tilsvarende effekt, men det er jo ikke på langt nær så spektakulært :ler: . Uansett anbefales det ikke og jeg har en aldri så liten mistanke om at det er svært usunt! Av den grunn har jeg derfor gått til innkjøp av en maske med skikkelig filter.

I går ble jeg rimelig lei av å male, så jeg snek meg ut på en liten runde til distriktets brukthandlere. Nå kan jeg selvfølgelig ikke slepe med meg flere større gjenstander hjem med det første, men det er jo lov å kikke! :jepp: Selv om forsettetene var de beste, klarte jeg naturligvis ikke å holde meg helt. Jeg må være en av svært få som kan falle i staver over en gammel søplekasse, men det gjorde jeg altså og en halvrund, vegghengt søplekasse med hengslet lokk av en type som var vanlig på offentlige steder for noen tiår siden, fikk bli med hjem. Den har det som på fagspråket heter sekundær maling som er rimelig grusom, men det er jo fort gjort å fikse! ;) Det var formen og designet jeg likte og jeg ser for meg mange mulige bruksområder... Jeg fant også ett til av de oppbevaringsglassene jeg har kjøpt tidligere. Det fikk jeg faktisk og det får meg til å lure på om jeg kanskje oppfattes som en i overkant god kunde :sjenert::ler: ...

Ellers har jeg jo fått noen godbiter fra Bokklubben som jeg koser meg med i ledige stunder. "Det var en gang et menneske" var en favoritt da den gikk på NRK første gang og serien er faktisk morsom fremdeles nesten tredve år senere! Gjensynet med kriminalromanene med Martin Beck som hovedperson som Sjöwall og Walhöö skrev på seksti- og syttitallet, og som jeg må ha lest første gang en eller annen gang tidlig på åtti-tallet, er også kjærkomment! Jeg har også lest en av bøkene til J.F. Johnsson Tandberg, også kjent som Frank Tandberg eller ganske enkelt "Hallik-Frank". Bøkene hans er, så vidt jeg vet, skrevet på cella på Ullersmo. Det er kanskje ikke stor litteratur, men han skildrer det kriminelle miljøet med en råskap som er helt særegen.

I dag tror jeg at jeg må gjøre en innsats for felleskapet i form av litt husarbeid. Jeg liker det ikke, men jeg MÅ! :kjefte::husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig å kunne hjelpe! :) Det er forresten adressen som er dust, ikke du.

Tror ikke jeg ville stolt på det... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, Leo... :vinke:

*en snikleser gir seg til kjenne*

Jeg er imponert over dine oppussingsprosjekter!!!

Jeg "samler" litt på sånne gamle ting, og tenker at "en vakker dag skal jeg ta fatt, og gjøre noe med de.."

Men den "vakkre dagen" lar visst vente på seg.. :sjenert:

Men du, gammel dør > seng.. lurer veldig på hvilken plan du har der.. :klø:

Fikk for maaange år siden tak i noen eldgamle dører, med karm og de vakkreste smijernsbeslag og "lukkemekanismer". Dørene var satt sammen med treplugger...

De dørene har vi montert på hytta (hytta ble tegnet og planlagt slik at dørene passet inn ;)). Har fått mye ros for de dørene.. :)

Lykke til videre med dine prosjekter, og god bedring til voffsen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja... Nå når jeg endelig er i ferd med å få den tilbake, lurer jeg på om jeg ikke vil i alle fall mesteparten selv :sjenert::ler: .

Jeg kan i grunnen forstå deg. Når arbeidslysten dukker opp her, forsøker jeg også å overtale den til å slå seg ned hos meg. :ler:

I dag tror jeg at jeg må gjøre en innsats for felleskapet i form av litt husarbeid. Jeg liker det ikke, men jeg MÅ! :kjefte::husarbeid:

Der minnet du meg om mine egne planer for helgen. :(

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg "samler" litt på sånne gamle ting, og tenker at "en vakker dag skal jeg ta fatt, og gjøre noe med de.."

Men den "vakkre dagen" lar visst vente på seg.. :sjenert:

Nå skal det gjerne ikke bare en vakker dag til da. Som regel behøves det mange og de skal helst være vindstille, ikke være for varme, ikke for kalde og ikke inneholde direkte sol. I tillegg skal man ha tid. Det finnes ikke mange slike! :ler:

Men du, gammel dør > seng.. lurer veldig på hvilken plan du har der.. :klø:

Enkelt forklart så går planen ut på å dele døren i to, eller d.v.s. egentlig i tre, og fjerne det stykket hvor låsen og dørhåndtaket sitter. Deretter hadde jeg tenkt å bruke treplugger for å feste de to delene sammen og rett og slett henge det hele på veggen bak sengen. Hvis jeg finner en dør som er 1,90 - 2.00 meter lang tenkte jeg også at jeg ganske enkelt kunne henge den på tvers på samme måte.

Fikk for maaange år siden tak i noen eldgamle dører, med karm og de vakkreste smijernsbeslag og "lukkemekanismer". Dørene var satt sammen med treplugger...

De dørene har vi montert på hytta (hytta ble tegnet og planlagt slik at dørene passet inn ;)). Har fått mye ros for de dørene.. :)

Det tviler jeg ikke på! Det høres jo kjempelekkert ut!

Jeg kan i grunnen forstå deg. Når arbeidslysten dukker opp her, forsøker jeg også å overtale den til å slå seg ned hos meg. :ler:

Jeg forsøker også stadig å lure den, men den er en illojal skapning. Spesielt når temaet husarbeid bringes på banen! :ler:

Her skjer det (heldigvis) ikke så mye for tiden og jeg er for det meste opptatt med å male/lakke/pusse osv. Vitrineskapet er ferdig og døren på det første garderobeskapet er levert hos glassmesteren for montering av nytt speil. Jeg er m.a.o. snart ferdig med to av tre og det er jo som kjent ikke dårlig! :sjarmor:

Egentlig er det litt morsomt å tenke på at jeg snart har møblert hele huset med saker og ting som andre har sett på som mer eller mindre ødelagt og nærmest verdiløse. At det blir direkte billig skal jeg imidlertid være litt forsiktig med å hevde. Jeg satte for moro skyld opp en liste over kostnadene i forbindelse med oppussingen av det ene garderobeskapet og kom frem til følgende:

* Skap: 500

* Transport (diesel): 200

* Lut/grønnsåpe: 150

* Slipepapir: 100

* Lakk: 350

* Maling (Heftgrunn og toppstrøk): 350

* Pensler/ruller: 150

* Hyller/lister: 400

* Nytt speil: 600

Til sammen får jeg det til å bli 2.800 kroner og det er vel liten tvil om at jeg kunne ha kjøpt både ett og to brukbare garderobeskap for den prisen :sjenert: ...

Voffe klør litt fremdeles og han blir tydeligvis både slapp og litt dårlig i magen av denne antibiotikakuren. Akkurat nå ser det ut til at det er skorpene på sårene som klør og å bli dårlig i magen av antibiotika anser jeg som normalt, så da avventer jeg litt før jeg ringer veterinæren for å be om noe kløstillende.

Jeg har vel forresten nevnt at jeg har startet litt tidlig i år med å mate fugler? Åpenbart er det ingen andre som har begynt og de er helt sprø! Jeg har to store fôrautomater som til sammen tar nesten 3 kg. solsikkefrø og det blir tomt i løpet av en dag. Det sitter sikkert 50 - 60 fugler der til en hver tid og mange fler "på vent" i nærmeste treklynge. I dag landet det en flokk på sikkert 100 kråker og jeg begynte nesten å bli litt engstelig for at de skulle begynne som kjøttmeisen og hakke på vinduene for å få mat :ler: .

Her er det vel bare å belage seg på å kjøpe solsikkefrø i sekker på Felleskjøpet... Der åpner de vel 07.00 så vidt jeg husker :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leo, og takk for svarene..

Nå skal det gjerne ikke bare en vakker dag til da. Som regel behøves det mange og de skal helst være vindstille, ikke være for varme, ikke for kalde og ikke inneholde direkte sol. I tillegg skal man ha tid. Det finnes ikke mange slike! :ler:

Voffe klør litt fremdeles og han blir tydeligvis både slapp og litt dårlig i magen av denne antibiotikakuren. Akkurat nå ser det ut til at det er skorpene på sårene som klør og å bli dårlig i magen av antibiotika anser jeg som normalt, så da avventer jeg litt før jeg ringer veterinæren for å be om noe kløstillende.

Ja, det er vel det som er problemet mitt... Det skal mer enn en "vakker dag" til, for å gjennomføre prosjektene... ;)

Beggyne kan jeg vel alltids, men det skal jo fullføres også... :sjenert:

Nei, "billig" blir ikke sånne oppussingsprosjekt... men for en tilfredsstillelse... :) Det oppveier både prisen og arbeidet.

Som du skriver, er det nok normalt at voffen din blir dårlig i magen av antibiotika.

Kan jeg få anbefale Biola (naturell)? Det opprettholder den naturlige bakteriefloraen i magen/tarmene. Og min voffs liker faktisk Biola veldig godt.

Ha en fin dag, Leo! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset om Biola! Voffe liker tydeligvis også det. Den eneste måten å lure i ham fiskeolje på er imidlertid å blande den i leverpostei, men jeg synes faktisk at jeg ser bedring på både pelsen og huden allerede, så da er det sannsynligvis verdt bryderiet. Det som plager meg litt er at han klør ennå. Ikke voldsomt mye riktignok med mye mer enn normalt og sårene får jo ikke gro i fred. Vi må nok derfor desverre belage oss på en ny tur til veterinæren :sur: .

Alle som har fulgt meg en stund vet jo at min kjære desverre har havnet i den kategorien som gjerne omtales som "gjeldsoffer". (Jeg liker ikke det ordet! Han er ikke noe offer, men derimot totalt inkompetent når det blir snakk om økonomi og brukte desverre litt tid på å innse det selv). Det var til sammen snakk om ganske mye penger og jeg har brukt rimelig mye tid og krefter på å stable økonomien hans på bena igjen. Det har for så vidt vært et vellykket prosjekt, men nå kom det et nytt varsel om utleggsforretning flere måneder før det skulle i.h.t. det jeg har fått opplyst tidligere. (Saken er gammel og desverre var den behandlet i forliksrådet før jeg kom inn i bildet). Jeg hadde håpet å kunne bli friskmeldt før jeg satte igang med denne saken, men denne gang ei. Nå er jeg 99,5% sikker på at jeg klarer å løse dette til alles tilfredshet, men jeg får mye dårligere tid på meg enn jeg hadde forutsett og kjenner at jeg blir litt irritert. På den annen side er det som regel bedre å hoppe i det enn å krype i det... Jeg har tross alt allerede klart å få slettet mange hundre tusen og mannen har p.t. mindre gjeld enn de fleste på hans alder. Likevel gir altså det hele meg en ekkel følelse i kroppen som gjør at jeg forstår så inderlig godt hvorfor folk slutter å åpne posten og ta telefonen... Jaja... Trøsten får være at min kjære gir tydelig uttrykk for at han synes jeg er et "grepa kvinnfolk" og at forholdet for øvrig er bedre enn noensinne.

(I en liten parentes vil jeg bemerke at jeg ikke utleverer ham på noe vis ved å skrive det jeg gjør. Vi har snakket om det og er enige om at dette ikke er noe vi ønsker å holde hemmelig, men derimot snakker åpent om i de sammenhengene hvor det føles naturlig i håp om at vi kan inspirere andre til å søke hjelp før det bærer helt galt av sted).

Jeg er tydeligvis populær hos den lokale småfuglbestanden også for bare i dag har de satt til livs nærmere tre kg. solsikkefrø og en diger "smultbolle"! Jeg tror ikke jeg lyver mye hvis jeg sier at det er snakk om hundrevis.

I dag tror jeg faktisk ikke jeg skal skrive ett eneste ord om skap bortsett fra at jeg er litt lei dem. I stedet har jeg kjøpt en del finèresker, decoupagelim etc. og planlegger å forvandle dem til konfektesker med hjemmelaget innhold før jul... M.a.o. et litt mindre prosjekt :ler:

Må også minne meg selv om at det er Halloween til uken. Jeg synes det er en morsom skikk og i hvert fall i dette nabolaget hvor barna er ytterst høflige og dessuten blir fulgt rundt av foreldrene. (Jeg ler ennå litt av meg selv fordi jeg i fjor fikk litt vondt av en fireåring som fikk masse godteri som h*n ikke helt visste hvor h*n skulle gjøre av og derfor ga småen en hundepose siden den passet både i størrelse og farge og dessuten hadde fine bærehåndtak. Lurer på hva de foreldrene tenkte... :ler: ).

Jeg liker fremdeles ikke å legge meg, men siden døgnrytmen er normalisert melder behovet seg kjenner jeg... Jeg tror faktisk ikke en gang namsmannen klarer å hindre meg i å sove når jeg nå bestemmer meg for å legge meg :ler: . (At jeg ikke har lyst til å legge meg, er ikke namsmannen sin skyld...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg gjort to litt småsprø ting. Det ene kan jeg ikke skrive om fordi jeg a) samtidig ville ha utlevert noen jeg ikke ønsker å utlevere og b) neppe blir trodd likevel :fnise: . Det andre derimot kan jeg skrive om! Jeg har rett og slett kjøpt to sofaer usett. I og for seg ikke så sprøtt hvis det ikke var for at disse sofaene befinner seg i Danmark og at de må hentes. Dette sofakjøpet var, mildt sagt, lite gjennomtenkt og ble begått nærmest i lykkerus over å ha lykkes med førstnevnte småsprø ting. I det hele tatt en smule forvirrende, men faktum er at fergebiletter er bestilt og fredag setter vi kursen sørover for å hente noe stort og tungt som vi, eller d.v.s. egentlig jeg, ikke aner om vi kan bruke!

Vel vel... Det verste som kan skje er strengt tatt at vi får en morsom tur. Egentlig var jeg vel bare på jakt etter en unnskyldning for å ta en Danmarkstur, men et vanlig MiniCruise er det liksom ikke noe festlig ved etter som jeg "pendlet" ruten Oslo - Fredrikshavn omtrent 30 ganger i året i flere år...

Ellers ba jeg min kjære kjøpe Halloween-godteri til nabolagets barn i år og de har vel gått i sukkersjokk hele gjengen! :gresskar: Innkjøperen har stor sans for "barnslig" godteri og, sannsynligvis i ren egeninteresse og engstelse for at vi skulle gå tom før han hadde fått nok, hadde gått fullstendig amok i godterihyllene! Han fikk også ansvaret for utdelingen og den var mer enn rundhåndet og det sier ikke så rent lite! Jaja... Det ender vel med at barna ikke får lov å gå hit neste år fordi det ble for mye av det gode :ler: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...